Toon posts:

Wat is de beste videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel een Intel Core Duo E6500 processor met een Ati hd 4350, maar ik vind de Ati hd 4350 maar matig, dus wil ik een nieuwe videokaart kopen. Ik zat te denken aan een Ati hd 4890, maar is deze niet te sterk in verhouding met mijn processor? En nog een (misschien wel een noob-) vraag: kan ik bijvoorbeeld mijn ati hd 4350 tegelijkertijd met een ati hd 4890 gebruiken? (crossfire?) Of kan dit alleen met dezelfde videokaart? En nog een laatste vraag :P als de ati hd 4890 nou niet goed zou zijn welke zou ik dan beter kunnen nemen? Mijn budget is onder de 200euro.

PC specs:

Intel Core duo E6500 2.93Ghz
Ati HD 4350 512mb
4GB ram

Sorry als dit misschien een beetje domme vragen zijn ik heb niet zo heel veel verstand hiervan en ben nieuw op dit forum :P

Verwijderd

De HD4890 is een goede keus voor je budget. Je processor zal deze nog niet bottlenecken hoor.. Daarvan is pas sprake als je echt zeer oude processors draait met de nieuwste videokaarten. Met een Pentium 4 zul je ook een gigantisch verschil zien tussen een HD4890 en een HD4350. Ik zal alleen nog wel even controleren of je voeding krachtig genoeg is voor de HD4890, deze trekt toch een stuk meer stroom dan de HD4350.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
"Beste" is nogal een relatief begrip. Als jij slechts Full HD films wilt kijken zul je op een andere kaart uitkomen als wanneer je een CAD-tekenaar bent.

Nu gok ik dat je op games doelt, en dan zou je het best gewoon naar de Best Buy Guides kunnen kijken, waar vaak een goede balans tussen prijs en prestatie wordt gevonden.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kijk eens aan, een gloednieuw topic waar je gebruik van kunt maken: [BBG aanschaf] Videokaarten

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica