mjkmobI schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:33:
Hallo,
Wat voor systeem heb je nu?
Intel core 2 duo E8500 3.17ghz
Msi p45 neo 3-fr
GeIL 4gig ddr2 800mhz
Club 3d HD4850 512mb oc
Windows 7 Ultimate 64b
Cooler Master Realpower 520w atx
Kast: Cooler Master cm 690
Monitor: Philips Brilliance 220cw 1680x1050
Omdat de Hd4850 niet lekker in game draait ( te vaak blue screens ondanks nieuwste versie ccc) denk ik aan een 6870 of 6950 als opvolger, gaat deze passen op mijn mb:
pricewatch: MSI P45 NEO3-FIR ?
Over het geheugen heb ik ook nog een vraag. Ik kan het huidige geheugen (1) uitbreiden( tot 16g)
of (2) upgraden tot 1066 mhz (heeft dit zin?)
Een andere optie zou zijn om een nieuw mb aan te schaffen die ddr3 aan kan. Welke zou ik dan moeten nemen met een P45 Chipset en een 775 socket?
Alvast heel erg bedankt!
toon volledige bericht
Je processor is een dual core. Je dual core vervangen door een quad core zal voor sommige moderne games meer FPS geven dan een nieuwe videokaart.
Elke PCI-E kaart past op elk moederbord met een PCI-E interface. Hier en daar een uitzondering als je een moederbord hebt met een VIA chipset van een jaar of 4 geleden. Dit geldt dus niet voor jouw.
Nieuw moederbord voor DDR3 is nutteloos. Geheugenbandbreedte is er over het algemeen zat. Geheugengrootte zou ook voldoende moeten zijn, als ik zie dat Deus Ex human rev. ongeveer 1 GB gebruikt.
Wil je je moederbord upgraden, dan moet er ook een nieuwe processor komen, en nieuw geheugen. Je oude materiaal is verkoopbaar, maar het gaat wel een investering zijn.
Nieuwe videokaart, als je het echt wil, is mogelijk. Check benchmarks en vergelijk zelf. Je huidige videokaart hoeft niet stuk te zijn. Eens in de zoveel tijd stof verwijderen is geen overbodige luxe. En de laatste driverversie hoeft niet perse alle voorgaande problemen op te lossen. Soms komt het zelfs voor dat er nieuwe problemen ontstaan. Bovendien zijn BSOD's niet enkel afhankelijk van je videokaart. Software, moederbord, hardware, drivers etc. Legio mogelijkheden. Simpelweg afschuiven op de videokaart is niet verstandig zonder overige opties bekeken te hebben.