Ik ben ook al een paar dagen op zoek naar een videokaart, maar dankzij een laptop heb ik me 4 jaar niet bezig gehouden met alle modellen op de markt. Misschien kunnen jullie me een beetje op gang helpen.
• Systeem: from scratch, moet alles nog kopen, wordt opgebouwd rondom de videokaart dus niet
-limieterende factor. Het komt in een bigtower die ik wel heb nog dus ruimte geen gebrek.
• Aan de output komt een 24" full
-hd Samsung syncmaster P2450H scherm welke ik al heb inmiddels. Multimonitor is niet nodig. HDMI aansluiting zou wel netjes wezen.
• Resolutie: full
-hd 1080p dus niks meer niks minder.
• Het werk dat de kaart moet verzetten is gaming; met name source
-engine based games als halflife/portal 2/etc. Duke nukem forever/crysis en dergelijke wil ik ook een poging aan wagen.
• Lawaai interreseert me niet, systeem komt in een opslag ruimte te staan met een videokabel door de muur, en draadloze muis en tobo.
De prijs ligt geheel aan de kosten
-baten curve. Hij mag gerust 400 euro kosten als ik dan de games van de komende 10 jaar op high
-settings kan draaien met 100 frames per seconde. Als ik voor 200 euro een kaart heb die 20% minder kan dan is dat een stuk efficientere keuze natuurlijk.
Ook weet ik niet goed of ik voor ati of nvidia moet gaan (eeuwige war), in praktijk in 2011 zal daar toch niks van te merken zijn denk ik?
Tevens wil ik ook nog wel eens een full
-hd filmpje kijken, maar ik neem aan dat dat in dit kaliber prijsklasse toch allang niet meer interresant is om op te letten?
[
Voor 7% gewijzigd door
Engineer op 19-05-2011 21:29
]