Ik heb hier een door mezelf gebouwde pc staan (we zitten hier tenslotte op Tweakers.net).
Kast een mooie
Voeding Coolermaster RealPower 550w (RS-550-acly)
Mobo Asus P6T (Socket 1366)
CPU Intel i7 920
12GB DDR 3 ram
2 * Intel 80GB SSD in Raid 0
1 * 1TB schijf voor data/downloads/3e backup etc
DVD brander
Zotac 8800GT (de snelste die ze vroeger hadden toen de 8800GT net op de markt kwam)
Hierop draait Windows 7 Ultimate 64bit. Deze machine staat 24*7 365 dagen per jaar aan. Er draait ook VMware server op met mijn boekhoudsysteem.
Door mijn werk heb ik weinig tijd om te gamen maar af en toe maak ik er wel wat tijd voor. Dat gaat in periodes (zeker als er een nieuwe FallOut 3 uitkomt of een andere 3D shooter (hele COD reeks hier op een paar na). Bad Company 2 staat er ook nog op.
Nu weet ik dat ik geen zuinig systeem heb (jaarlijks gezinsverbruik aan stroom 9500KW). Maar ik zou het graag iets zuiniger willen maken door die 8800GT te vervangen door een nieuwe grafische kaart die als ik geen 3D spellen aan het spelen minder stroom verbuikt (en dan aanzienlijk minder).
Vroeger (ja, ik draai hier al wat jaartjes mee) wilde ik gewoon het snelste van het snelste dat er te krijgen was. Tegenwoordig game ik minder en hoeft dat ook niet op de allerhoogste specs.
Aan de grafische kaart hangen twee Samsung Syncmaster 2693HM schermen met een resolutie van 1920 * 1200.
Dan de hamvraag, welke kaart zou het beste zijn gelet op 3 zaken:
--Stroomverbruik als er niet gegamed wordt (internetten, Outlook, RDP sessie etc)
--2 DVI of andere aansluitingen
--Stil
Het budget maakt weinig uit, ik wil gewoon een goede kaart. Als ik al een budget moet noemen, dan zal dat tussen de 100 en 250 liggen. Ik koop hem toch "zakelijk".
Ik heb geen voorkeur voor of Nvidia of AMD. Het systeem wordt toch opnieuw geinstalleerd. Overklokken gaat niet gebeuren.
Zou DX11 nog een voordeeltje zijn????
[
Voor 3% gewijzigd door
TheSiemNL op 12-01-2011 10:52
]