• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 09:13
Beste Tweakers
Onlangs had ik wat geks voor, mijn computer stond aan zonder dat ik hem gebruikte. Er waren enkele Chrome venstertjes open (geen zware applicaties dus) en opeens zag ik dat mijn scherm allemaal gekke pixelkleurtjes vertonen. Het leek alsof mijn videokaart gewoon fouten maakte, sinds ik mijn computer niet gebruikte (geen verandering van pixelkleuren) en het beeld vanzelf zijn pixels allemaal afzonderlijk at random kleurde.

Ik starte mijn pc opnieuw op en het volgende was een zwart beeld, windows leek wel nog op te starten maar er kwam geen beeld van. Nu heb ik niet de mogelijkheid gehad om mijn videokaart in een andere computer te testen. Ik heb ondertussen al een nieuwe kaart aangeschaft, is het veilig om hem gewoon op het moederbord te prikken? Of moet ik schrik hebben voor een fout in het moederbord die mijn nieuwe kaart ook gaat bakken?

EDIT: het scherm werkt wel nog (BenQ 24"), videokaart is een ASUS Nvidea 8800GTS 320MB

[ Voor 4% gewijzigd door SoulShot op 04-07-2010 19:28 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Waarschijnlijk zit je antwoord in dit topic.. O-)

Wear Sunscreen!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 17:17

Patjeee

Ik woon in Boston MA

laten we 'm samen bakken , heb laatste tijd last van drivercrashes , zelfs tijden het bekijken van 1080p content op youtube..

[ Voor 18% gewijzigd door Patjeee op 05-07-2010 15:49 ]

• SoulShot
Dat topic had ik al ontdekt, gegoogled op 8800gts chipset maar niet gevonden of de 8800gts ook een G80 aanboord had (want ik meende me vaag te herrineren dat die nieuwe 8800GT een kleinere chip hadden, blijkbaar niet..)

Dan besluit ik uit dat topic: rest in peace

• SoulShot
deze week zeker eens proberen :)

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
hmm

de 8800gt en de gts hebben bijde 2 varrianten de G80 en de G92

De G80 is een grote die en de G92 de kleine die.

De enige oplossing die er is bij bijde varrianten is de kaart bakken. Wanneer je hem gebakken hebt rustig laten afkoelen nieuwe koelpasta en dan is het geduld hebben en kijken of hij weer werkt. Werkt hij weer dan is het bakken gelukt en gaat hij nog tussen de 1week en 6maanden mee.

Succes met het bakken.

Verwijderd

Hij is niet kapot, hij moet gewoon ff de oven in. Ik snap niet dat mensen altijd nVidia bashen met dit soort shit. Waar een normale kaart onherstelbaar kapot zou gaan, kun je deze kaarten gewoon blijven bakken en gaan ze tientallen jaren mee.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:43:
Hij is niet kapot, hij moet gewoon ff de oven in.
Uhu, bakken zou inderdaad goed kunnen helpen.
Ik snap niet dat mensen altijd nVidia bashen met dit soort shit.
Waar zie je dat gebash dan terug komen in dit topic? :?
Waar een normale kaart onherstelbaar kapot zou gaan, kun je deze kaarten gewoon blijven bakken en gaan ze tientallen jaren mee.
Een "normale" kaart hoort niet eens gebakken te hoeven worden. Dus dat men nVidia hier een beetje op aankijkt kan ik best begrijpen. Ik heb mijn oude GeForce 6800LE of Radeon HD4850 nog niet hoeven bakken namelijk, al is laatstgenoemde wel een keer teruggegaan wegens een klein defect. Maar alles kan stuk gaan, of het nou nVidia, ATi of een Intel badge draagt. Maar dit is wel een heel typische kwaal van deze serie.

Laat even weten of de "oventruuk" je kaart heeft kunnen fixen, bijvoorbeeld in het grotere topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 05-07-2010 12:49 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-02 10:44

Sinester

Game Guru

Hij is niet kapot, hij moet gewoon ff de oven in. Ik snap niet dat mensen altijd nVidia bashen met dit soort shit. Waar een normale kaart onherstelbaar kapot zou gaan, kun je deze kaarten gewoon blijven bakken en gaan ze tientallen jaren mee.
its no bug it's a feature

Als jij niet snapt dat mensen Nvidia bashen omdat ze hun kaart in de oven moeten gooien om hem weer werkend te krijgen, moet je eens bij jezelf te rade gaan.

Hello there

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, vind ik ook heel normaal dat ik producten in de oven moet gooien voordat ze werken. Bij pizza's bijvoorbeeld doe ik niet anders.

... 8)7

Tevens ben ik benieuwd hoe je weet dat ze tientallen jaren mee gaan? Lijkt me erg sterk voor een videokaart, mag ik je tijdmachine lenen om te kijken? Dat ze eens in de paar maanden dan de oven in moeten, en dus na tientallen jaren (zeg: 20 jaar) 80 keer in de oven zijn geweest speelt daarin vast geen rol. Oh, en dat je elke keer dat je hem in de oven doet, nieuwe thermal pads mag kopen om er op te doen is natuurlijk ook niet belangrijk na tientallen jaren. Kost in totaal maar iets meer dan een nieuwe videokaart.

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 05-07-2010 12:59 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Als of dat normaal is... Staat er soms op de zijkant van de doos dat indien er artifacts optreden je "gewoon" de kaart even xx minuten in de oven moet leggen bij xx graden... Wat mij betreft gewoon een fail van nVidia!

Tientallen jaren _O- |:( 8)7

@ TS: succes met het bakken.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 17:17

Patjeee

Ik woon in Boston MA

• SoulShot
Vandaag de kaart gebakken, terug werkend gekregen en snel even een 10 minuten artifacttest van atitool gedaan. Vertoonde wel wat artifacts, maar werden niet gedetecteerd door atitool.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SoulShot schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 03:57:
Vandaag de kaart gebakken, terug werkend gekregen en snel even een 10 minuten artifacttest van atitool gedaan. Vertoonde wel wat artifacts, maar werden niet gedetecteerd door atitool.
Als je nog steeds arti's krijgt dan is de kaart nog een beetje "rauw", ik zou hem nogmaals bakken op de aangegeven temperaturen om te kijken of je die laatste arti's er nog uit krijgt.

Anders is deze kookronde voor een korte duur vrees ik....

Wear Sunscreen!

• SoulShot
Die artifacts had ik wel al langer voor mijn kaart stuk was, zijn eens gekomen bij overclocken en nooit meer weggaan. Overigens ook enkel via atitool te ontdekken en niet op te merken in spellen. Eerst even kijken hoelang hij het nu uit houdt, dan zien we wel weer :)
Pagina: 1