[Windows 7] Black Screen of Death

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Gelijk aan Windows 7 'Black Screen of Death'

Situatie:

Compaq notebook van vrienden mee gekregen "Doet het niet meer."

Situatie:

Lappie boot, komt na Win7 splash in een zwart scherm en laat cursor zien. Verder gebeurt er niets meer. 6x Ctrl-alt-del voor alternatieve login werkt niet, enkel 5x shift of win+u reageert hij op.

Zelfde voor alle F8 opties (best ongewoon vond ik).

Geboot met een Vista DVD (heb zelf helaas geen Windows 7 DVD hier) en de herstel opties geprobeert (wilt niet). Toen maar command promt, sethc.exe vervangen door cmd.exe, laptop opnieuw opgestart en door 5x op shift te rammen een CMD prompt geopend.

Explorer handmatig starten weigert ie, runas wil ook niet. sfc wil hij ook niet runnen. Task manager / internet explorer en andere appjes willen wel gewoon vanaf die cmd (onder system privileges).

Helaas kom ik zo niet verder. Ik heb geen idee wat er precies mis is, maar in de logon procedure gaat er iets fout.

Ik heb google gebruikt en de andere threads doorgenomen, maar kom niet verder.

Iemand die concreet weet wat er hier mis is en wat ik nog kan doen behalve her-installeren (vrienden zijn de recover CD's die gemaakt zijn kwijt natuurlijk).

Alvast bedankt

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je al eens een repair install geprobeerd met een Windows 7 DVD? Het is ook niet erg handig dat je met een niet Windows 7 DVD het Windows 7 OS probeert te repareren, maar dat terzijde. Windows 7 en Windows Vista zijn twee verschillende OS-en, de bestanden daarin hebben andere versienummers waardoor je het systeem alleen maar verder achteruit hebt geholpen. Als SFC als niet meer wil opstarten en je explorer niet meer laden is het systeem zo ver heen, dat een maar een optie opzit en dat is helemaal opnieuw installeren of een repair installatie.

Het zou natuurlijk ook een virus kunnen zijn of trojaans paard wat het systeem behoorlijk heeft verneukt. De waait de laaste tijd paar weken genoeg rond heb ik gemerkt ;).

[ Voor 81% gewijzigd door Turdie op 04-07-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Klinkt inderdaad als malware, ik zou persoonlijk aanraden om de data te recoveren (backup, wasda? :+) met een Live Cd'tje en een reinstall uit te voeren.

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik heb dit ook wel eens gehad en voor mij zat er toen niets anders op dan Windows opnieuw te installeren met behoud van data, maar niet van instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
shadowman12 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:57:
Heb je al eens een repair install geprobeerd met een Windows 7 DVD?
Zoals in de TS aangegeven: ik heb geen Windows 7 DVD, laptop is niet van mij maar van vrienden en die kunnen hun recovery dvd's niet vinden (jaja, lekker handig, I know).
shadowman12 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:57:
Het is ook niet erg handig dat je met een niet Windows 7 DVD het Windows 7 OS probeert te repareren, maar dat terzijde. Windows 7 en Windows Vista zijn twee verschillende OS-en, de bestanden daarin hebben andere versienummers waardoor je het systeem alleen maar verder achteruit hebt geholpen.
Dit is natuurlijk grote onzin. De Vista DVD support gewoon Windows Vista & Later in de repair options (kijk er je naslagwerk maar op na), dit heeft helemaal niets om zeep geholpen.

@rest:

Toch bedankt, had al niet veel hoop dat iemand precies wist wat het was en kon aangeven wat het was. Ben wel nieuwsgierig altijd bij dit soort situaties, maar zou niet weten hoe je dit probleem moet gaan profilen (neem aan dat je dan met WINDBG aan de slag moet, daar ben ik niet zo handig mee helaas :))

Oh well, hebben ze pech gehad. Een re-install it shall be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:40
Heb het laatst ook eens gehad bij een laptoppie!
Kan verschillende oorzaken hebben. Na veel Googlen kwam ik erachter dat de logboeken vol zaten :S.

Heb toen via extern register (via Windows Setup), vanalles moeten doen om het te fixen, heb helaas geen url voor je maar ik zou zeggen Google er eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
S_tef schreef op zondag 04 juli 2010 @ 02:24:
Heb het laatst ook eens gehad bij een laptoppie!
Kan verschillende oorzaken hebben. Na veel Googlen kwam ik erachter dat de logboeken vol zaten :S.

Heb toen via extern register (via Windows Setup), vanalles moeten doen om het te fixen, heb helaas geen url voor je maar ik zou zeggen Google er eens op.
http://social.technet.mic...a9-4bda-b9c3-e97e817f27c7

Helaas kom ik er idd niet in via mijn gehackte cmd shell (COM+ -registerdatabase heeft een systeemfout gedetecteerd).

Even aan netwerk gehangen, remote event viewer or RDP wil ook niet.

Heb via msconfig maar even de "Windows Event Log" service uitgezet, maar dat mocht ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:40
Booten met dvd? Dat heb ik gedaan toen... Dan heb je ook een register editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
Vrienden hebben de DVD's gevonden, met de Win7 DVD start het systeem herstel (windows, niet compaq/hp destructief verhaal) netjes op. Even een eerder restore point gepakt en na een reboot kreeg ik zowaar een inlog scherm. Na het inloggen bleef het scherm weer zwart, maar door het killen van alle explorer processen en een keer opnieuw explorer te starten kwam de desktop dan toch weer naar voren. Volgende reboots deed hij het weer helemaal normaal.

Vrienden vertrouwen de installatie alleen niet meer helemaal, dus nu uiteindelijk toch maar terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw installen, maar toch wellicht handig om te weten dat het systeemherstel in dit geval gewerkt heeft om weer normaal met de laptop te werken.

Pagina: 1