Windows 7 'Black Screen of Death'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden van het forum,

Hopelijk kan één van jullie mij helpen met het volgende probleem.

Nadat ik mijn computer (Windows 7 Ultimate 64bits) heb opgestart kom ik uit in een zwart scherm.

Ik heb al wat nagezocht op internet en kwam het 'Black Screen Of Death' artikel tegen.

Probleem is dat ik echter helemaal niks kan. CTRL ALT DEL werkt niet, eigenlijks kan ik helemaal niks.

Ik zie allen de cursor en als ik bv vijf keer op Shift druk komt er een melding, dus zit het systeem blijkbaar wel in Windows 7.

Heb al een systeemherstel gedaan en dat hielp heleaas ook niks.

Iemand van jullie nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Dus als je 5 keer shift drukt krijg je gewoon het sticky key venstertje?
Maar bv geen Taskmanager bij Ctrl-Shift-Esc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alleen zwart beeld met mijn cursor.

Taskmanager krig ik niet aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
Welke melding zie je wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen, dat is het probleem. Ik wou even mijn systeem herstarten, alles gaat goed totdat ik 'normaal' in het aanmeldscherm van Windows 7 zou moeten komen. Het beeld is zwart en het enige wat je ziet is dus een cursor, verder kan je niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 12:27

BHQ

Die heb ik pas ook voorbij zien komen. Het leek gebeurd te zijn na het installeren van automatische updates maar dat kan ook puur toeval zijn.. Uiteindelijk maar een herinstallatie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet safemode het wel?
Ik heb namelijk een keer hetzelfde probleem gehad, bij mij hielp het toen om in safemode de drivers van de grafische kaart er even af te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:26:
Ik zie allen de cursor en als ik bv vijf keer op Shift druk komt er een melding, dus zit het systeem blijkbaar wel in Windows 7.
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Hoe heb je je videokaart aangesloten? Kan best dat ie de video output op de verkeerde uitgang gooit. In safemode opstarten of proberen even een andere uitgang aan te sluiten kan leiden tot beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@GroGG; Ja, dat is blijkbaar het enige wat werkt.

@chrashoverraid: Nee, niks van dat alles werkt. Laatst werkende configuratie geprobeerd, safe mode, systeemherstel. Het maakt bij allen niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
Opnieuw opstarten in veilige modus => msconfig => Alles uitschakelen wat niet van microsoft is => Reboot.
Als dit nog niet werkt: zelfde riedeltje, maar dan ook alle services die niet van microsoft zijn uitschakelen. LET OP! Het kan zijn dat je hiermee draadloze functionaliteit verliest (of andere hardware die een service of hulptool nodig heeft). Het is der bedoeling dat je een voor een services terug aan gaat zetten tot het systeem weer hangt. Zo weet je wat de boosdoener is.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DJFlX; Probleem is dat helemaal niet in Veilige Modus kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn idee wordt alles geladen, maar is het alleen niet zichtbaar. Heb mijn videkoaart ook al even in een ander slot gehad, dat hielp ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 15:27
Je kan even explorer handmatig starten door misbruik te maken van de plaktoetsenapllicatie, dan kan je in ieder geval even kijken naar je register en msconfig.

Doe dit op de volgende manier:
Start de pc op in de herstelconsole (dus met installatie dvd).
Start de commandprompt in de herstelconsole (dus opdrachtprompt aanklikken of shift+f10 drukken)
Typ in cmd:
code:
1
rename c:\windows\system32\sethc.exe sethc1.exe

en daarna:
code:
1
copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe

Start de computer opnieuw op zonder installatie dvd (dus nu naar dat zwarte scherm), druk 5 keer op shift en u ziet de opdrachtprompt voor uw neus. Type in de opdrachtprompt(=cmd.exe) het volgende:
code:
1
runas /user:jouwaccount explorer.exe

mocht dit niet werken typ dan gewoon:
code:
1
explorer.exe
in cmd en explorer (met taakbalk en bureablad enzo) van het SYSTEM account wordt gestart waarmee u het register ed even kan controleren op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Okki5; Bedankt voor de tip, maar dat werkt niet helemaal. Ik zie wel het commandprompt scherm en hij zegt ook wel starten van allerlei services, maar vervolgens knippert het beeld en moet ik cmd weer opnieuw zien op te starten. Dit gebeurt elke keer. Dus ik zie soms de Windows icons even, maar dan knippert het beeld weer en is het beeld weer zwart. (En dan begint het weer opnieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Okki5; Onder Windows Veilige Modus is het me nu wel gelukt.

IN welke richting moet ik het volgens jullie zoeken? Kan het iets met mijn grafische kaart te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, vanuit veilige modus kan bijna niks gestart worden geeft het systeem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backups maken en een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
hm op dit moment is het lastig om te weten of het met je grafische kaart te maken heeft... Heb je misschien herstelpunten staan van wanneer het nog wel werkte? Zo ja probeer die eens te restoren
Kijk ook even de logboeken na in computerbeheer(compmgmt.msc) Als daar iets staat bij met een uitroepteken gaarne even posten...

Het is wel duidelijk in welke richting we het probleem moeten zoeken, aangezien explorer niet gestart kan worden buiten veilige modus, is de kans groot dat het een driver of hardware probleem is.

Je kan ook in het register kijken naar de key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
of daar "shell=explorer.exe" staat, maar ik denk dat dat er nog wel staat.
Heb je vlak voordat je dit probleem kreeg nieuwe drivers geinstalleerd of windows update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Okki5. Nee, alleen deze week waren er wel Windows updates, maar heb er zo niet opgelet welke dat waren.

Kan nog es proberen een ander herstelpunt te pakken.

'Kijk ook even de logboeken na in computerbeheer(compmgmt.msc)' --> Hoe 'start'' ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben teruggegaan naar een herstelpunt van 10-2-2010, maar nog steeds zelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Oke heb je geprobeerd met een andere grafische kaart. Ik neem aan dat je grafische kaart Windows 7 Ready of compatible is. Heb je hele pc schoongemaakt. Als daar een stofje zit tussen de contact punten van de kaart en het slot van het mobo tja dan werkt weinig. Het probleem ligt, denk ik, aan niet goed geinstalleerde driver/ Windows 7 Ultimate. Heb je tijdens de installatie fout meldingen gehad? Heb je hardware in je computer zitten die een niet Windows 7 Ready zijn. Is de computer nieuw? en hoe oud? Wat voor besturingsysteem heb je er eerst op gedraaid? Heb je daar problemen mee gehad?
Ik zie de antwoorden wel!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Nividia_intel;

Heb de PC 2 maand geleden aangeschaft. Dit zijn mijn specs;
- Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz
- ASUS P6T - Motherboard
- OCZ Gold XTC Triple Channel Kit (6GB)
- 2x OCZ Vertex Series 30GB --> RAID 0
- 1x Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
- Windows 7 Ultimate 64bits

Alles werkte gewoon perfetct, kreeg een hanger echter en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:39
Als Ubuntu wel prima werkt (even testen dus) dan lijkt me het vrij duidelijk dat het aan Windows ligt. Dat zou je dus kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:43:
@GroGG; Ja, dat is blijkbaar het enige wat werkt.
GroGG probeert al de hele tijd te achterhalen wat er nou precies gebeurd...

Je bent namelijk niet erg duidelijk.
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:26:
als ik bv vijf keer op Shift druk komt er een melding
GroGG schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:32:
Dus als je 5 keer shift drukt krijg je gewoon het sticky key venstertje?
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:34:
Nee, alleen zwart beeld met mijn cursor.
Eerst komt er wel een melding, vervolgens zeg je dat er geen melding komt? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Xander; Sorry! Die melding zie ik inderdaad wel gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

lijkt op update probleem met KB977165 , was een fix nog recent op tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45

MsG

Forumzwerver

Wat als je vóór het opstarten de hele tijd op F8 drukt, en dan VGA-modus kiest? Ik had hetzelfde probleem namelijk bij iemand met Windows 7.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@postbus51; Ah, ok.. Maa rheb je enig idee hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MsG: Dan komt die ook niet verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:59:
@Okki5. Nee, alleen deze week waren er wel Windows updates, maar heb er zo niet opgelet welke dat waren.

Kan nog es proberen een ander herstelpunt te pakken.

'Kijk ook even de logboeken na in computerbeheer(compmgmt.msc)' --> Hoe 'start'' ik dit?
Bij het startmenu "computerbeheer" of "computer management"(voor engels)in toetsen, of "compmgmt.msc" gevolgd door een enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Okki5; Probleem is dat ik niet zo ver kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had het wel voor elkaar gekregen om cmd te openen toch? Daar kun je het namelijk ook vanuit openen. Door gewoon compmgmt.msc in te tikken.
Verder lijkt me het verstandig om gewoon de windows cd erin te gooien want waar het nu naar lijkt is dat je windows gewoon gesloopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Ben het met crashoverraid eens, de kans is klein dat je de oorzaak kan vinden waarschijnlijk is opnieuw installeren de snelste oplossing...

Maar in het logboek kijken kan toevallig wel eens nut hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:28:
@Nividia_intel;

Heb de PC 2 maand geleden aangeschaft. Dit zijn mijn specs;
- Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz
- ASUS P6T - Motherboard
- OCZ Gold XTC Triple Channel Kit (6GB)
- 2x OCZ Vertex Series 30GB --> RAID 0
- 1x Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
- Windows 7 Ultimate 64bits

Alles werkte gewoon perfetct, kreeg een hanger echter en dat was het.
Hmm jah
Heb je wel eens windows Vista geprobeerd???
Dat wil wel eens helpen. of dat werkt. En dan daarna windows 7 ultimate over heen gooien.
Of gewoon eens opnieuw installeren.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Sorry voor de kick maar werd vanochtend wakker met hetzelfde probleem: Black Screen Of Death met Win 7 Ultimate op een Dell Studio 15.

Als eerste vanaf de Windows 7 dvd geboot, die doet een system repair met de Windows Memory Diagnostics Tool maar vindt niks en boot uiteindelijk netjes weer naar BOSD. In de veilige modus krijg ik wel de command-promt (als sethc.exe via bovengegeven voorbeeld), maar krijg explorer niet gestart :(

Is er nog iets wat ik kan doen voordat ik Win 7 er opnieuw opgooi en (neem ik aan?) al m'n gegevens kwijtraak? Zit momenteel op de iPad dus kan niet zoveel qua bestanden overzetten... Of dat moet via die commandpromt kunnen, maar als ik door de directories ga krijg ik bijna alleen maar de melding: "Kan het bericht voor berichtnummer ... niet vinden". Geen goed teken vrees ik...
Pagina: 1