GTX 470 Hard Lock/Freeze

Pagina: 1
Acties:

• Lipadoza
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10-2023
Afgelopen week heb ik mijn nieuwe workstation binnengekregen:

Mobo ASUS P6T58XD Premium
CPU Intel i7 930 gekoeld door een Venomous X me scythe Kaze 2000 als fan
GPU MSI GTX470
RAM 12gb Corsair Dominator Kit 1600mhz 8-8-8-24
HD 1 Samsung 1 TB SAT2 HD103SJ 2 in Raid0
HD 2 Samsung 1 TB SAT2 HD103SJ 1 als backup schijf
Voeding Cooler Master Silent Pro 1000 Watt
Behuizing Coolermaster HAF 932 - Zij 230mm fan vervangen met 4x 120mm Fan voor beter Airflow
Extra: 2x 80mm Fan gemonteerd vlak boven de GPU om temp omlaag te brengen.

OS Windows 7 Ultimate 64bit

Het systeem werkt super, alleen zodra ik Battlefield Bad Company 2 ga spelen komt het regelmatig voor dat ik een Hard Lock / Freeze ervaar. Alles loopt vast, ik krijg een vervelend geluidje "trrrr" te horen en ik kan niets meer totdat ik het handmatig herstart. :-(

Nu heb ik zitten browsen naar "oplossingen" en kwam ik uit op Drivers updaten, toevallig was alles al up to date op mijn Audio na, nu kan ik wel normaal gamen maar duurt het langer voor de Hard Lock zich voordoet en dit is natuurlijk geen oplossing.

Kwa Temp zit ik goed mijn GPU strest op max ~70 graden momenteel en Idle hangt deze rond de 47 graden. Dit zijn trouwens temperaturen die ik heb opgemeten met de huidige hittegolf in nederland dus ik hoop het nog lager te kunnen krijgen als het weer wat afkoelt. Dus oververhitting is ook niet het probleem hoewel ik zelf soms wel dreig te oververhitten als in midgame de computer zichzelf hard locked :(

Nu is de workstation officieel bedoelt voor studie doeleinden (Thuisstudie) voor o.a VFX, Rendering, Moddelling etc. Dit werkt allemaal prima maar ik wil natuurlijk wel nu en dan lekker kunnen gamen.

Ik hoop dat een van jullie mij iets kan aanraden om het probleem te fixen.
Bij voorbaat dank :*)

Verwijderd

Zou eens memtest86+ gaan draaien en als dit prima 8 uren kan draaien, dan LinX en Furmark eens.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 18:45 ]

• Lipadoza
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:44:
Zou eens memtest86+ gaan draaien en als dit prima 8 uren kan draaien, dan LinX en Furmark eens.
ik zal het uitproberen, wat kan ik precies verwachten van de tests?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-02 11:43
bij een memtest krijg je te zien of er een fout in het geheugen zit, iets dat eventueel wel eens je crashes zou kunnen veroorzaken. LinX/Furmark weet ik zo niet, Furmark is iig een stressprogramma meen ik?

Verwijderd

LinX en Furmark zijn beide stress programma's. LinX voor de CPU (ook het geheugen trouwens) en Furmark voor de videokaart.

• Lipadoza
Ik heb de test gedaan/gerunned (is dit wel correct nederlands/engels?) hoe dan ook 0 errors/fouten dus het ligt niet aan het ram geheugen.

• Lipadoza
Ook een Furmark test gedaan (heel kort maar goed) MSAA 32, displacement, Xtreme burning en Post FX aan 35fps, 70~ graden max.
Zonder displacement en Xtreme burning 70-110 fps

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:19
Lipdoza, dit heb ik dus ook sinds een tijdje.

En meerdere mensen hebben er last van, heb toenet paar keer 3d mark vantage laten draaien en alles perfect.. soms loopt bc2 uren goed maar soms klapt ie er uit om de 10 minuten.

Wat ik zover heb kunnen "opnemen" uit al die fora's met de soundloop bug, is dat het wellicht iets met windows update (die legitiem checker ofzo) of dat het ligt aan de Drivers van Realtek (kan je op je mobo hebben maar je hebt ook realtek ati drivers)

http://forums.electronica...-punkbuster-server-6.html

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/3735/380660.page

Ik heb zelf een i7 920,rampage II gene en 4890 XXX

Verwijderd

Minaaj schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:51:
(kan je op je mobo hebben maar je hebt ook realtek ati drivers)
Is een nVidia kaart. ;)

Maar is het trouwens alleen bij Battlefield Bad Company 2 of zijn het meerdere games?

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:37

epic_gram

undercover moderator

Misschien ff je harddisk op fouten en bad sectors controleren, als je inderdaad een ¨trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr¨ geluidje krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door epic_gram op 04-07-2010 14:25 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:37

epic_gram

undercover moderator

-sorry moest een edit zijn. :$ -

[ Voor 82% gewijzigd door epic_gram op 04-07-2010 14:25 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Lipadoza
@Minaaj

Ik had idd de realtek drivers geupdate "wat de hardlocks blijkbaar uitstelde" en ik heb nu manueel de dx setting naar 11 gezet dus ik hoop dat het gefixt is

@ The mask

Momenteel alleen Bad company 2 ja, andere 'lichtere' games draait i wel zonder hardlocks. Ik heb gisteren 1x een Hardlock gekregen maar ik weet niet zeker of dat na of voor het moment was dat ik manueel de Dx versenaar 11 heb gezet in de settings.ini

@ Epic_Fail
Het ligt hopelijk niet aan de HD's en dat trrrrrr geluid is slechts ter "herkenning" na forums dood te hebben gezocht en zelfs video's gezien van het fenomeen heb ik niks terug kunnen vinder over evt. HD errors maar eerder in de richting van geluid drivers.

(offtopic)
En ook ben ik momenteel bezig met het overclocken van me i7 naar 4.2ghz ik ben nieuw maar hij draait momenteel stable alleen ietsjes warm (luchtkoeling @ ~50C Idle - 82-86C full load)

En kwa GPU is de temp verder gedaald naar 42graden idle

• Minaaj
Even een update van mezelf, heb vandaag ook met oc naar 4.0 alles laten stressen/3d mark vantage laten draaien voor paar uur geen crash.

Maar heb je toevallig automatisch installeren van updates in win 7 aanstaan?

• Lipadoza
Toevallig wel, me comp heeft zich gerestart vannacht helaas
met qpi 1.3 en vcore 1.275
:<

• Minaaj
Ik had dus nog een vinkje aan bij automatisch updates installeren, dacht dat ik alles uit had staan en hij probeert elke keer bij mij dus volgens mij de KB031 update te installeren en dan crashed ie!.. je weet wel update is dat :P

Heb nu sinds gister dus automatisch downloaden en installeren uitstaan, en geen crash gehad (bc2 gespeeld voor ong 3uurtjes). Ik draaide ook een OC naar 4.0 ghz 20x200 en 1.27 volt.

Ik zou zeggen probeer het ook.. zal het zelf nog even straks doortesten als ik de tijd heb.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Lipadoza schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:41:
(offtopic)
En ook ben ik momenteel bezig met het overclocken van me i7 naar 4.2ghz ik ben nieuw maar hij draait momenteel stable alleen ietsjes warm (luchtkoeling @ ~50C Idle - 82-86C full load)

En kwa GPU is de temp verder gedaald naar 42graden idle
Iétsjes warm? Die temps zou ik niet lang aan willen houden als je CPU je lief is :X

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb dit probleem ook, ik heb het maar geaccepteerd.

draai een phenom II en een radeon 4870.

game draait perfect, alles temps zijn laag, want ik zet telkens manueel mn fans een tandje harder, dus daar ligt het niet aan.

Wachten op de volgende game, hopen dat ik het daar niet heb:P

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:21
Lipadoza schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:41:

(offtopic)
Zo stable is je OC blijkbaar niet..
Ik neem aan dat je hem terug hebt gezet zodra je problemen kreeg?

En als je 86C 'ietsje warm' vindt, is het misschien handig je eerst wat meer in te lezen voor je verder gaat.

• Minaaj
Bert2000 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:19:
Ik heb dit probleem ook, ik heb het maar geaccepteerd.

draai een phenom II en een radeon 4870.

game draait perfect, alles temps zijn laag, want ik zet telkens manueel mn fans een tandje harder, dus daar ligt het niet aan.

Wachten op de volgende game, hopen dat ik het daar niet heb:P
Heb je ook windows update aanstaan dan? zet dat eens uit en probeer het opnieuw

*edit*

Het is dus volgens mij gewoon een bc2 probleem, ik heb sinds dat ik automatisch downloaden en updaten heb uitstaan geen crash meer gehad in bc2.

[ Voor 14% gewijzigd door Minaaj op 05-07-2010 12:15 ]

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

daan! schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:00:
[...]

Zo stable is je OC blijkbaar niet..
Ik neem aan dat je hem terug hebt gezet zodra je problemen kreeg?

En als je 86C 'ietsje warm' vindt, is het misschien handig je eerst wat meer in te lezen voor je verder gaat.
Ik hoop ook inderdaad dat je de stabiliteit niet test terwijl je je cpu OCed hebt staan?

-= Very annoying forum person =-

• Lipadoza
@jejking, daan en master_viper

Ik heb hem teruggeclocked naar 4ghz Ik heb hopelijk nu de stabiele settings en hij runt ~75graden en af en toe wat pieken van 80 voor de rest niets extreems. Miss dat ik een aangepaste h50 koeling ooit uitprobeer maar tot die tijd zal ik tevreden zijn met dit. wellicht gooi ik ook nog een stabiele 3.8 OC in me bios OC profile's en voor de rest ben ik tevreden voor een "newb" aangezien dit me eerste keer is.

@ Bert

Ik was er nog niet van op de hoogte dat ook andere gpu's dit probleem hadden. dan ligt het idd aan bc2 maar ook komt deze hardlock vaak voor bij CoD4 en Crysis o.a dus het zal wellicht te maken hebben met de nieuwe generatie gpu's aangezien die een veeeel hogere voltage, temp en verbruik hebben nja dat neem ik dan maar aan.

@ Minaaj ik zal het eens uitzetten en testen, wel jammer dat niet alles plug en play is op deze manier terwijl je tog flink wat euro's neerlegt voor die kaarten die ook nog eens 4x zoveel stroomvreten als hun voorgangers uit ditzelfde jaar 57xx en gtx2xx maar ach miss moeten we dan maar allemaal overgaan op Nederlandse Energie Maatschapij en dan gwn hopen dat Nederland kampioen word :P "Gewoon doen" Mrja bedankt iig voor de tip en ik zal eens kijken hoe het spel loopt met DirectX op 11 (manueel in settings.ini) en dan zonder auto-update.

een vriend van mij heeft trouwens dezelfde gpu, zelfde mobo en geen last van hardlocks. wel in het begin had hij last van game-shutdowns gezeik met dat anti-hack gebeuren van wie de naam nu even niet weet en hij had zijn settings lager gezet. dit echter werkte niet voor mij dus blijkbaar moet je ook met je GPU geluk hebben, deze problemen doen zich wel bij meer mensen voor maar niet altijd specifiek dezelfde games bij de een runt i wel en bij de ander niet en soms meerdere gamesen bij de gelukkige werkt alles zuiver.

Trouwens is het ook een goed idee omdat plastic gebeuren van de gpu af te halen voor betere koeling of is dat onmogelijk?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Je OC is instabiel, 70c is toch echt de max voor een CPU om stabiel op te draaien... 80c is voor een videokaart doodnormaal, maar voor een CPU dodelijk.. Denk er over om een andere CPU koeler te halen.

Je bent je CPU langzaam aan het verbranden...

Klok je CPU terug naar de default clocks, en ga dan nog eens BFBC2 spelen. Durf bijna erom te gaan wedden dat je dan kan spelen zonder enige freezes.

Je CPU Throttled namelijk, hierbij krijgt je CPU minder stroom. En omdat je zo hoog OC'd mist hij stroom en crashed hij. Thats it?

Terugklokken die handel totdat je CPU max 68c kan worden op een uur 100% load met Prime95.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 05-07-2010 17:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

De meeste CPU's, zo ook die van hem moeten er prima tegen kunnen. Al helemaal als de stresstest met LinX is gedaan. Aangezien zo'n temp anders nooit gaat halen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Niet voor langere tijd Mask, de max operating temp van de meeste CPU's ligt zo rond de 65c, hoogste wat ik ooit gezien heb bij concumenten PC's is 68. Nou zijn dit temps waarop alles "perfect werkt" en zul je gerust 70c met een OC kunnen halen, maar ook absoluut NIET hoger. en 75 - 80c constant? Ja dan smelt je CPU langzaam weg..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 09:31
D4NG3R NL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:41:
Niet voor langere tijd Mask, de max operating temp van de meeste CPU's ligt zo rond de 65c, hoogste wat ik ooit gezien heb bij concumenten PC's is 68. Nou zijn dit temps waarop alles "perfect werkt" en zul je gerust 70c met een OC kunnen halen, maar ook absoluut NIET hoger. en 75 - 80c constant? Ja dan smelt je CPU langzaam weg..
Voor de IHS temperatuur ("CPU temperatuur" oid in benchmarkprogrammas) geldt dit idd. De afzonderlijke cores mogen veel warmer worden, zeker bij de i7 waar er niet veel voor nodig is om die richting 80C te laten gaan in Linx. Bij 100C gaan ze pas terug-throttlen.
Als de TS het over de temp van de 4 cores heeft en gemeten met Linx is er niets aan de hand.

anathema

• Lipadoza
D4NG3R NL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:34:
Je OC is instabiel, 70c is toch echt de max voor een CPU om stabiel op te draaien... 80c is voor een videokaart doodnormaal, maar voor een CPU dodelijk.. Denk er over om een andere CPU koeler te halen.

Je bent je CPU langzaam aan het verbranden...

Klok je CPU terug naar de default clocks, en ga dan nog eens BFBC2 spelen. Durf bijna erom te gaan wedden dat je dan kan spelen zonder enige freezes.

Je CPU Throttled namelijk, hierbij krijgt je CPU minder stroom. En omdat je zo hoog OC'd mist hij stroom en crashed hij. Thats it?

Terugklokken die handel totdat je CPU max 68c kan worden op een uur 100% load met Prime95.
Helaas deden deze problemen zich al voor vóórdat ik mijn cpu naar 4ghz had behaald, wat betreft CPU de i7's mogen 100 graden worden"mogen" de mijne is nu stabiel op 39-42 idle en 60-70 stress maar dat terzijde ik heb nog steeds last van freezes helaas :-(

om het nog even op te helderen de vorige poster had idd gelijk over de nieuwe "max" temperaturen, is mij nog meerdere malen verteld ook op overclock.net en ook "realtemp" geeft aan dat ik RUIM onder het max temp zit. en daarnaast heb ik de OC ook nog eens compleet anders gedaan voor meer stabiliteit minder voltage en dus betere temperaturen. Helaas fixt dit niet mijn GPU probleem

Ik hoop echt van harte dat Nvidia snel met een oplossing komt, wellicht moet ik anders maar gaan wisselen van kaart?

De reden dat ik Nvidia heb is Simulations PhysX Cuda etc dus een ati word het niet in dit geval. en een 480 is weer zo duur. Miss een EVGA 470? maar ook heir zijn problemen mee het verschilt blijkbaar per kaart. Maar of Alternate ook zo vriendelijk is om de GPU terug te nemen? Ik vrees namelijk dat ze deze "testen" en mij vervolgens vertellen nou meneer hij doet het gewoon dus hier heeft u hem terug :-(

[ Voor 31% gewijzigd door Lipadoza op 05-07-2010 23:37 ]

• Lipadoza
Minaaj schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:14:
[...]

Heb je ook windows update aanstaan dan? zet dat eens uit en probeer het opnieuw

*edit*

Het is dus volgens mij gewoon een bc2 probleem, ik heb sinds dat ik automatisch downloaden en updaten heb uitstaan geen crash meer gehad in bc2.
helaas geen succes alweer 2 hardlocks in 2 potjes bfbc2 :-( en dan ben je net zo lekker op dreef :'(
Nog andere opties? Sound drivers (check) Videodrivers (check) DirectX (check) Settings.ini naar directx11 (check) Auto updates uit (check) temp verlaagt met tuning van airflow en fanspeed (check). ik weet hiet echt niet meer :? BC2 error? GPU error? geen error msg op startup dus ik kan het ook niet natrekken wat evt het echte probleem is. nog wel dat "trrrrr" geluid die wel degelijk uit de speakers komt. Onboard nvidia sound kon het niet vinden is dat miss het probleem? Moet ik dan maar een geluidskaart erbij kopen van een paar tot veel tientjes omdat mn gpu van 320 euro niet doet wat i hoort te doen? :(

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 09:31
Ik had precies hetzelfde probleem gehad met mn HD5870 en dat was een driver-issue.
Nu met een GTX480 geen enkel probleem, en gebruik deze driver:
http://downloads.guru3d.com/ForceWare--258.69-Win-7-|-Vista-64-bit-Beta-download-2581.html
Es proberen wellicht?

anathema

• Lipadoza
anathema schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:42:
Ik had precies hetzelfde probleem gehad met mn HD5870 en dat was een driver-issue.
http://downloads.guru3d.com/ForceWare--258.69-Win-7-|-Vista-64-bit-Beta-download-2581.html
Es proberen wellicht?
Ik zal het zeker uitrproberen want ik raak door opties heen, ik vind het alleen heel jammer dat alles via omwegen moet en uren en uren formwhoring kost om erachter te komen, je zou toch egt verwachten dat ze dat bij Nvidia/Ati wel voor je doen met die prijzen. Achja genoeg rant en dit maar eens uitproberen :)

• Lipadoza
anathema schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:42:
Es proberen wellicht?
Het lijkt te werken, geen hard-locks. maar ik juich niet te vroeg het kan een van de keren zijn dat het niet voorkomt dus morgen weer uittesten iig bedankt mocht het werken _/-\o_

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:07

Format-C

Tracing Rays

En anders memtest86 eens een HELE NACHT laten draaien... :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Lipadoza
Format-C schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:52:
En anders memtest86 eens een HELE NACHT laten draaien... :)
Ik betwijfel dat het een ram issue is en ik draai liever simulaties of renderings over nacht dan prime95/memtest

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

In jouw geval kan het heel veel zijn;

-te laag CPU voltage/ QPI voltage
-te hoge OC
-te hoge temps
-instabiel RAM
-instabiel mobo, misschien verkeerde VTT of instabiele BCLK
-foute/ verkeerde/ verouderde/ instabiele BIOS
-slechte VGA drivers

Enz enz.

Ik zou als ik jou was de PC gewoon opnieuw overklokken, en lager beginnen.... En meer stresstesten.

Freezen duidt meestal op een te hoge CPU speed icm een te laag Voltage, of instabiel RAM. Edit; Of rotte drivers. ASUS borden vinden het soms ook niet fijn als alle RAM sloten bezet zijn is mijn ervaring.

Het éérste wat ik doe als ik een dusdanig probleem heb is de CPU en RAM op stock speeds en voltages zetten en een nachtje memtest86 draaien. Als die geen fouten geeft, verder gaan met een nachtje/ dagje PRIME95. Als je daarmee geen freezes oid krijgt BC2 proberen... Als BC2 het énige is waarmee je problemen hebt, is/ zijn het waarschijnlijk gewoon brakke drivers of een slechte game (die misschien een patch nodig heeft)...

Edit; hoe weet je zo zeker dat het geen RAM issue is trouwens? Je vraagt ons toch wat wij ervan denken? Ik denk dat je mobo die 6 sticks RAM niet leuk vind of dat het je videokaartdrivers zijn. Of een te hoge instabiele OC.

OP welke snelheden is je CPU/ PC 100% stabiel dan? Heb je dat getest? En zo ja, waarmee, en hoe lang?

[ Voor 150% gewijzigd door Format-C op 06-07-2010 13:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Lipadoza
Format-C schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:33:
Nou dan doe je dat. :)

Succes ermee verder dan maar... :w

In jouw geval kan het heel veel zijn;

-te laag CPU voltage/ QPI voltage
-te hoge temps
-instabiel RAM
-instabiel mobo, misschien verkeerde VTT of instabiele BCLK
-foute/ verkeerde/ verouderde/ instabiele BIOS

Enz enz.

Ik zou als ik jou was de PC gewoon opnieuw overklokken, en lager beginnen.... En meer stresstesten.

Freezen duidt meestal op een te hoge CPU speed icm een te laag Voltage, of instabiel RAM.

Het éérste wat ik doe als ik een dusdanig probleem heb is de CPU en RAM op stock speeds en voltages zetten en een nachtje memtest86 draaien. Als die geen fouten geeft, verder gaan met een nachtje/ dagje PRIME95. Als je daarmee geen freezes oid krijgt weer opnieuw overklokken.
Deze problemen deden zich al voor ver voordat ik mijn CPU had ge-oc'd dus daar ligt het echt niet aan.
Deze is trouwens na 10h prime95 en 30 very high intel burn tests nog steeds stabiel en de temperaturen zijn goed. wat betreft ram mijn ram heeft XMS OC profile erop staan. momenteel staat alles op manueel en staat het voltage op 1.6 ipv 1.66 met XMS. maar ik heb ook een tip opgevolgt van de poseter hier iets boven om die nvidia 64bit display drivers te instaleren en gister nacht zonder enige problemen zitten gamen. dus ik HOOP dat dat het gefixt heeft.

Voor de rest een mailtje van Alternate teruggekregen dat ik hem moet inleveren voor tests, daar heb ik dus geen zin in wat ik weet al hoe hun testen |:( :F dat zal dus hoogwaarschijnlijk eindigen in "Ja meneer hier is uw videokaart terug (na waarschijnlijk een week of meer) wij hebben niets kunnen constateren dus brengen wij 13,50 in rekening voor het foutief opgeven van een defect" en daar pas ik voor.

Iemand hier enig idee waar ik recht op heb? RMA?

Hoe dan ook ik waardeer je tips, ik zal waarschijnlijk nog wel een keertje memtest runnen snachts maar ik betwijfel dat het echt een ram probleem is :-( van wat ik heb begrepen uit meerdere forums is dat niet alle gpu's 100% zijn en je dus gewoon pech kan hebben, ik zat vannacht te battlefielden zoals ik al zei en me squad mate had een HD5870 en had ook de zelfde problemen als ik, daarvoor had hij een GTX480 en ook dezelfde problemen. Dus het kan ook aan de nieuwere generatie GPU's liggen maar zoals Minaaj hier eerder had vermeld doet zich het ook voor op de 4870 dus ik sta voor een raadsel met veeeele andere. Op de BFBC2 forums geven mensen het antihack progamma de schuld andere de engine en niemand weet het gewoon zeker. Het is denk ik maar afwachten tot ATI/Nvidia/Dice het probleem oplost en niet alleen BC2 trouwens maar ook andere "zware" Games.

Mrja om het maar een niet te lange post te maken sluit ik het hiermee af, de 64bit display driver lijkt het te hebben gefixt zoniet dan maar afwachten :(

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Kan je niet een andere videokaart lenen dan om even mee te testen? :D

• Lipadoza
Format-C schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:58:
Kan je niet een andere videokaart lenen dan om even mee te testen? :D
Waren ze maar zo aardig bij Alternate maar dat gaat denk ik niet.

Ik heb hier nog wel een XFX HD5770 XXX in me andere rig zitten (Die is trouwens te koop :D)

Daar had ik toen geen problemen mee maar dat was ook weer een geheel andere setup AMD-ATI andere mobo ram etc. Ik kan het waarschijnlijk uitproberen..

Hoe dan ook drnet weer keihard gehardlocked dus de 64bit display driver instalatie was geen succes. Daarnaast heb ik nog even zitten snuffelen op EA forums en het aantal mensen met hardlocks ins BC2 is BIZAR 252 pages alleen al op 1 thread over het probleem en het zijn zoveel threads verspreid over het internet :/

Dus wat het echte probleem is? Ik zou het niet weten ik lees dingen over:
Geluid:
Onboard
USB headset
Geluidskaart
PunkBuster:
Updates
Uitzetten
Daz Loader
Videokaarten:
Drivers
Display updates
Onboard sound uitzetten
Opnieuw instaleren
Andere OS proberen
Windows updates uitzetten
DirectX
Updaten
Manueel naar andere versies zetten in je settings

aan de andere hand hoor ik ook over problemen met andere games met de videokaarten
COD4 BFBC2 Crysis. dus het is niet BC2 alleen maar miss ook weer wel het verschilt bij zoveel mensen en zowel ATI als Nvidia kaart eigenaren hebben problemen en niet alleen nieuwe maar zelfs mensen met 8800gt's

Dus videokaart probleem?
Systeem Probleem?
Geluids Probleem?
Game Engine Probleem?
PunkBuster Probleem?

En van die hele lijst met "oplossingen" verschilt het ook nog eens bij mensen of het wel of niet werkt.
En daarnaast zijn er ook heel veel mensen die er helemaal geen last van hebben. Vriend van mij heeft zelfde Mobo, zelfde GTX470 en geen enkele crash. Wel in het begin punkbuster problemen maar na settings wat lager te hebben gezet probleemloos geen enkele Bsod of Hardlock of w.e

Dus ja |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Na Uren, Dagen... Forumwhoring, tientallen pogingen tot fixen en oplossingen uitproberen gewoon geen resultaat, alles werkt stabiel maar BFBC2 niet en ik vind het zo geweldig spel.. als het werkt.

Dus ik ben echt gewoon clueless ik weet het echt niet meer :|

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb je weleens met 6 GB RAM gedraait in plaats van 12 GB ??

Ik heb namelijk precies hetzelfde geheugen + hoeveelheid en eigenlijk soortgelijke problemen alleen dan met andere games en een ATI 5870 1 GB en dit is iets wat ik nog ga proberen ook al zegt Memtest86+ dat alles OK is net als Furmark.

Succes !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Lipadoza
nero355 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:03:
Heb je weleens met 6 GB RAM gedraait in plaats van 12 GB ??

Ik heb namelijk precies hetzelfde geheugen + hoeveelheid en eigenlijk soortgelijke problemen alleen dan met andere games en een ATI 5870 1 GB en dit is iets wat ik nog ga proberen ook al zegt Memtest86+ dat alles OK is net als Furmark.

Succes !!
Ik draai geen 12gb voor de lol of omdat het kan, ik gebruik 12gb voor het creeeren simulaten en renderen van Visual Effects. En om telkens maar componenten te gaan verwisselen om even een spel te spelen zie ik niet echt zitten als je snapt wat ik bedoel :D

• nero355

nero355

Snap ik ook wel, maar voor stel je voor dat je er straks achter komt dat 1 reepje stuk is op een manier die Memtest niet kan detecteren ?? Zou niet de eerste keer zijn !!
Of een driver die niet goed ermee omgaat of simpelweg het spel het niet leuk vindt :?

Je moet troubleshooten toch :? Ik ga zelfs een langzamere goed werkende 5770 erin proppen als test :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Lipadoza
nero355 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:38:
Snap ik ook wel, maar voor stel je voor dat je er straks achter komt dat 1 reepje stuk is op een manier die Memtest niet kan detecteren ?? Zou niet de eerste keer zijn !!
Of een driver die niet goed ermee omgaat of simpelweg het spel het niet leuk vindt :?

Je moet troubleshooten toch :? Ik ga zelfs een langzamere goed werkende 5770 erin proppen als test :Y)
Ah laat me weten hoe het verloopt met die 5770 die heb ik zelf ook nog :D

Mrja Memtest detecteert wel alles, ook CPU-Z, PC Wizzard, Windows etc alles detecteerd werkende 12gb
ook als ik deze gebruik voor simulatie kan ik 12gb Ram gebruiken 8)7

Mrja laat me weten hoe het met die 5770 gaat dan ga ik alternate wijsmaken dat een Stress test niet ga werken om die fout te detecteren en dat ik gwn een nieuwe wil :P

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Probeer het eens met 6GB RAM ipv 12GB dan?

Zoals ik eerder al aangaf; in ASUS moederborden alle RAM sloten vol proppen levert nogal eens wat problemen op. Dat heb ik in het verleden al meerdere keren meegemaakt...

Proberen kan geen kwaad toch? En een hele nacht memtest86 draaien ook niet toch? :)

Ik denk zelf dat het gewoon aan die game ligt hoor.... Maar goed.
momenteel staat alles op manueel en staat het voltage op 1.6 ipv 1.66 met XMS.
Misschien toch eens 1,65V proberen op het RAM?

[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 07-07-2010 09:38 ]

• Lipadoza
Format-C schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:32:
Probeer het eens met 6GB RAM ipv 12GB dan?

Zoals ik eerder al aangaf; in ASUS moederborden alle RAM sloten vol proppen levert nogal eens wat problemen op. Dat heb ik in het verleden al meerdere keren meegemaakt...

Proberen kan geen kwaad toch? En een hele nacht memtest86 draaien ook niet toch? :)

Ik denk zelf dat het gewoon aan die game ligt hoor.... Maar goed.

[...]

Misschien toch eens 1,65V proberen op het RAM?
gaat per 0,02 volt en dus alleen 1.64 of 1.66
Momenteel draait het op 1.64 maar ik had ook al crashes voor de OC met 1.66 (xms profile)

Anyhow ik begrijp ook wel dat het geen kwaad kan om er 6gb uit te halen en een nachtje te mem testen en het kan idd ook aan de game liggen maar aan de andere hand heeft een vriend van mij er weer geen last van.

Daarnaast heb ik een asus P6X58D Premium moederbord die koste me 300 euro dus ik hoop niet dat die me problemen opleverd. dat zou mij toch wel zeer verdrietig maken

Daarnaast heb ik vannacht een FumeFX simulatie gedraait 16uur en hiermee 90-100% cpu verbruikt en ~11.5gb ram dan zou ik er toch ook wel van kunnen uitgaan dat die 12gb stabiel is? Zoniet draai ik wel een nachtje memtest. daarnaast is het ook een 12gb kit geweest wat meestal wel inhoud dat het van de zelfde productie reeks komt en op elkaar is afgesteld/getuned zou dat uitmaken? en daarnaast heb ik de laatste nachten zowiezo stabiliteits tests gedaan vanwege me OC dus dat kwam er ook nog bij kijken maar die is nu gelukkig stabiel. Ook woon ik helaas nog thuis en ben ik studerende en mijn mams is een fosiel en heeft het er niet zo op dat ik mijn pc die nu een energie monster is een aantal nachten laat aanstaan :-(

Hoewel als mijn GPU niet max staat hoort i niet zoveel te verbruiken dus ik kan dr daarmee ompraten :D

Ik had trouwens ook nog gehoord dat er problemen waren met bepaalde auto OC utilities die met de videokaarten meekwamen hiermee kan je je fanspeed aanpassen op temp etc. maar deze doet ook auto overclocks als je gpu net iets meer vraagt. Gisteren had ik de mijne uitgezet en een paar uur kunnen spele voor het spel toch maar weer hard-lockte.

Voor de rest nog heen en weer gemailt met alternate.
Die boden dus ook idd simpel aan om mijn gpu te "stressen" hoewel ik hen heb verteld dat dit probleem zich enkel voordoet met BFBC2 en ik geen kosten wil betalen voor een strestestje van hun. Nu zou ik wel een nachtje furmark kunnen draaien maar high-temp = ik zweet me bed uit of lower temp = fan op 90% en ik naast een jetengine slapen :/ en daarnaast is het geen oververhittings error anders zou ik wel bcc 124 error codes krijgen hoewel dit zich echter enkele keren heeft voorgedaan.

• daan!
Jeetje wat een verhaal.
Maar nee, dat je simulatie werkt zonder error betekent niet dat je geheugen foutloos werkt.
En nee, omdat je het als 12gb kit hebt gekocht betekent niet dat je geheugen foutloos werkt.

Of je memtest met 6 of 12 GB moet draaien laat ik even in het midden, heb je BFBC2 al met 6gb geprobeerd?

• nero355

nero355

Lipadoza schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:51:Daarnaast heb ik een asus P6X58D Premium moederbord die koste me 300 euro dus ik hoop niet dat die me problemen opleverd. dat zou mij toch wel zeer verdrietig maken
Dit soort dingen moet je negeren : Alles gaat stuk tegenwoordig !! :'( Ook dure mobo's ...

Verwijderd

De laatste drivers van nVidia geven blijkbaar bij meerdere mensen problemen. Ik zou gewoon een oudere driver gebruiken...

• Lipadoza
Bah, nee ik heb BFBC2 nog niet met 6gb geprobeerd, maar tegenwoordig duurt het langer voor de hardlocks zich voordoen of het is puur geluk, hoe dan ook, stel dat het aan de RAM ligt. wat zou ik er dan aan kunnen doen? Klanteservice van alternate is nou niet "wow" het zal hoogwaarschijnlijk weer zo'n ge-bullshit zijn van eerst tig mailtjes heen en weer en ik weet eigelijk niet wat ik kan verwachten kwa garantie.

Ik heb gister een paar mailtjes heen en weer gestuurd met alternate over garantie op mijn gpu en dat hun even "stresstests" zouden doen om te bepalen of het allemaal wel waar was, waarop ik op heb gereageerd dat heeft gun nut daar doet de error zich niet bij voor en daar ga ik ook niet voor betalen waarop ze mijn mail naar klantenservice hebben gestuurd (kassie naar de muur) en al heel de dag niets gehoord. ik heb namelijk gezegt dan wil ik graag beroep doen op mijn garantie om het product zonder reden van opgaaf te retourneren (RMA) en dan koop ik een EVGA ipv de msi.

Dus ik zou niet eens willen weten hoe dat met mijn ram gaat verlopen aangezien ik al ram/cpu heb overclocked.

Maar de main issue hier is "waarom alleen met BFBC2"? (Ook een bekend fenomeen bij COD4/Crysis en andere games) is het vanwege de stress op de gpu's?

@Porsche verslaafde het doet zich trouwens ook voor bij een hoop mensen ATI en Nivida eigenaren met minimum spec kaarten tot de nieuwe gtx480 en HD5970.

trouwens DIT is wat ik ervaar samen met vele andere gebruikers http://vimeo.com/10204723 , en ik hoor maar dingen over dat onboard het probleem is wat ook kan verklaard worden omdat die vriend van mij wel een soundcard heeft voor zn surround ik heb maar 2.1 dus zag het nut niet :/.

Iemand die nog een goeie audio kaart weet voor niet al te veel euro's dan? :(

• daan!
Lipadoza schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:10:
en dan koop ik een EVGA ipv de msi.
het doet zich trouwens ook voor bij een hoop mensen ATI en Nivida eigenaren met minimum spec kaarten tot de nieuwe gtx480 en HD5970.
Als het niet aan de videokaart ligt, waarom zou een evga dan verschil maken?

Iemand die nog een goeie audio kaart weet voor niet al te veel euro's dan? :(
Anders leen je de kaart van die vriend voor een middag.

• Lipadoza
daan! schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:50:
[...]

[...]

Als het niet aan de videokaart ligt, waarom zou een evga dan verschil maken?

[...]

Anders leen je de kaart van die vriend voor een middag.
Ik zei niet dat het niet aan de videokaart lag "het kan" maar het is niet zeker, zelfde geld voor audio zowel onboard als geluidskaart het is gwn neit zeker dat is het vervelend omdat ik niet precies weet wat het is. Als ik zeker weet dat het de audio is dan koop ik er wel 1 en wat betreft lenen dat zal dan nog wel een x komen aangezien ik het tijdelijk erg druk heb met extra werkdagen is afspreken nog geen mogelijkheid op korte termijn :f

Ik waardeer iedereens reacties gigantisch alleen is tijdsgebrek nogal een issue bij mij dus even een paar primes of memtest runnen zit er even niet in.

• Lipadoza
Creative Titanium kaart gekocht samen met 5.1 surround dan maar. onboard compleet uitgeschakeld. AA settings gehalveerd en geen crashes meer gehad.

Alternate negeert nog steeds mijn claim om de kaart in te willen ruilen voor een andere dit recht is jammer genoeg nu wel verlopen door het kat en muis spelletje van ze...

En voor de rest het gehele systeem stabiel.

Ik wil allen toch nog bedanken voor al het advies :D

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

D4NG3R NL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:41:
kan ie af en toe gewoon hebben en ook wel langere tijd, alleen zal de cpu dan sneller afgeschreven worden, door het feit dat ie ontzettend snel "slijt" door electronen migratie, dat wordt nl. in de hand gewerkt door hoge temps/voltages, maar smelten, droom ze, het zijn de poolkappen niet.
en volgens mij zijn het coretemps en niet complete package temp, als de cpu nl als geheel 80C is, gaat ie allang terugklokken of schakelt zichzelf uit, daar de cores dan aan de Tmax zitten.
Tevens is het dan niet zo'n ramp als hij zo piekt af en toe naar 80C, als het maar niet volcontinue is.

ik houd het op een gameprobleem, daar de rest wel gewoon werkt en nu net bij dat ene spel niet, zijn er geen updates voor???

[ Voor 18% gewijzigd door DaLoona op 16-07-2010 15:40 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Lipadoza
DaLoona schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 05:03:
[...]

kan ie af en toe gewoon hebben en ook wel langere tijd, alleen zal de cpu dan sneller afgeschreven worden, door het feit dat ie ontzettend snel "slijt" door electronen migratie, dat wordt nl. in de hand gewerkt door hoge temps/voltages, maar smelten, droom ze, het zijn de poolkappen niet.
en volgens mij zijn het coretemps en niet complete package temp, als de cpu nl als geheel 80C is, gaat ie allang terugklokken of schakelt zichzelf uit, daar de cores dan aan de Tmax zitten.
Tevens is het dan niet zo'n ramp als hij zo piekt af en toe naar 80C, als het maar niet volcontinue is.

ik houd het op een gameprobleem, daar de rest wel gewoon werkt en nu net bij dat ene spel niet, zijn er geen updates voor???
Nope, Ik heb echt dagen research gedaan en meest voorkomende problemen zijn Audio/Punkbuster/Drivers
maar niets kwa officiele meldingen erover helaas. Wat betreft het overclocken van de i7 ik heb deze nu met hulp van een forum of eigelijk door simpel weg de zelfde settings te kopieren een succesvolle 4ghz OC bereikt met een Vcore voltage van slechts 1.26 (stock voltage spant tussen 0.8 en 1.36) en ik idle nu @ 40'ish en stres @ 65 en met zware burn tests piek ik soms 73 max. Hyperthreading on dus pewpew =D ik ga misschien nog een poging wagen met 4.2ghz maar temps zouden erg veel omhoog schieten met die 0,2 ghz

Mrja t probleem is nu verholpen met mn GPU eindelijk crashvrij, hoewel deze nog steeds gebakken lucht uitpoept. leuk dat ze gpu's maken die tot 110 graden kunnen oplopen maar mijn fragiele menselijke lichaam is niet bestendig tegen die temperaturen die eruit komen :-(

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Leuk dat je probleem is opgelost, maar ik kan nu niet echt zeggen dat je extreem behulpzaam bent geweest met de tips die mede-tweakers je gaven. Je vraagt om hulp met een stabiliteits-probleem, dan zou ik toch aannemen dat je elke tip uitprobeert?
Ik lees dat je nog verder wilt OC-en. Ik hoop dat je je realiseert dat dit meer onstabiliteit mee kan brengen en zelfs schade?

-= Very annoying forum person =-

• nero355

nero355

Zit toch iets niet goed bij Realtek daar de laatste tijd dan : Bij mij was het ook Onboard Sound gezeik :X Mooi dat het is opgelost in ieder geval !!

Pagina: 1