Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:21
Beste medetweakers,

Al een tijdje heb ik OS4 op mijn iphone draaien, maar ik mis mijn jailbraik en vooral op tethering gebied. Dus nu wil ik weer jailbraik, omdat pwnage tool de enige tool is om te jailbraiken voor os4 op een mac heb ik deze nu eens gekozen, ik heb pwange tool vaker gebruikt ook voor 3.1.3 en voor 3.1.2 maar toen kreeg ik allemaal foutmeldingen en heb ik bij 3.1.3 geen jailbraik gebruikt uiteindelijk en bij 3.1.2 heb ik blaikrain gebruikt. ik heb het volgende probleem met pwanage tool hij maakt keurig netjes mijn constum ipsw en dan zet ik mijn iphone in de DFU mode daarna restore ik in itunes maar dan blijft hij hangen op prepairing iphone restore... en na een hele tijd wachten geeft hij dan uiteindelijk een 1604 melding en dit is ook zo in recovery mode na het hele inter al afgesperd te hebben en diverse fixes uitgeprobeerd te hebben, probeer ik het hier meer eens..

Iemand hulp graag?

ALVAST ONZETTEND BEDANKT!!! :) :) :)

[ Voor 14% gewijzigd door sebasmac op 02-07-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Je moet je iPhone eerst van 4.0 downgraden naar 3.1.2.
Vervolgens jailbreak je 3.1.2, met Blackra1n, en dan doe je een upgrade naar de custom 4.0.

EDIT: En dat werkt alleen als je iPhone de oude bootrom heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramquin op 01-07-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Hoe kan ik downgraden dan?, ik heb de sshs niet opgeslagen in cysia en hoe kan ik zien of ik de nieuwe bootrom
Heb? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
- Je iphone starten in DFU mode
- Device manager > Universal serial bus controllers > Apple mobile device
- Rechtermuis > Propertie
- Klik het detail tabblad en zoek naar Iboot info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 08:27
Als je de shsh niet hebt laten opslaan door cydia kan je niet downgraden naar 3.1.3 of 3.1.2 .
Hierdoor zul je toch echt moeten wachten tot er een jailbreak uitkomt voor de officiele IOS4.

ps. Weet je zeker dat je shsh niet is opgelagen door cydia? (dit deed je door in cydia op de knop "make my life easy" te drukken, en als het goed is zou er dan een groene text bovenin cydia komen te staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Ik weet het niet zeker ik kan mij wel iets herinderen met make my life easyer in cydia maar niet iets over groene letters, hoe kan ik dit controleren? En is er geen andere manier om te downgraden? Ik kan toch wel van ios 4 naar 3.1.3 dat had ik ergens gelezen dacht ik

Allemaal bedankt weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anders lees je even [iOS] Jailbreaken - Deel 4 en weet je zo meer. De 3Gs kan alleen gejailbreakt worden als je de oude bootrom hebt. Heb je al 4.0 erop staan, dan gebruik je RedSn0w, kan je downgraden en heb je een Mac, dan kan je ook PwngTool gebruiken. JB met spirit en daarna met een pwnd ipsw werkt niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Ik heb vandaag een handleiding gezien hoe je je shsh kan oplsaan met behulp van een programma gewoon in windows, ik ga dit morgen uitproberen maar dan moet ik zeker het shsh opslaan van 3.1.3 om terug te kunnen van ios4 naar ios 3.1.3?

Bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:41
Je moet de shsh files voor 3.1.2 hebben, aangezien je 3.1.3 niet zonder Spirit kunt jailbreaken. Een custom firmware-restore werkt niet met een telefoon die is gejailbroken door Spirit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Sandro! schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:13:
Je moet de shsh files voor 3.1.2 hebben, aangezien je 3.1.3 niet zonder Spirit kunt jailbreaken. Een custom firmware-restore werkt niet met een telefoon die is gejailbroken door Spirit.
Dankje dan ga ik dat morgen doen mijn iphone is nooit gejaiobroken met spirit alleen met 3.1.2 heb ik me iphone gejailbraikt met blaikrain en toen was ik geupdate naar 3.1.3 en toen was er daar nog geen jailbraik voor en toen die uitkwam had ik al os4 b1 dus nooit wat met spirit te maken gehad.

Morgen post ik meer want als ik dat shsh bestand heb hoe moet ik dat gebruiken tijdens de downgrade?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Testing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-08 19:58
als je je SHSH blobs opgeslagen hebt in 3.1.2 mag je voor de downgrade niet vergeten om in je host file deze regel toe te voegen:
"74.208.10.249 gs.apple.com"
dit zorgt ervoor dat er een handtekening voor je 3.1.2 gezocht wordt bij Saurik's server (cydia) ipv bij apple's server.

installeer ook eerst "LibUSB" zorg dat het de meest recente voor jouw OS is, als je een foute neemt gaan je usb poorten niet meer werken (voor install is het ook aan te raden om alle usb devices los te koppelen), system restore point bied dan de oplossing :)

vergeet niet te beginnen met je iphone in dfu te zetten en ook irecovery te laten lopen, (zit ook in iREB)
te vinden op de website van ih8sn0w.

schrik niet als je een error krijgt, is normaal daar dient die ireb/irecovery voor.

[ Voor 20% gewijzigd door AB-Testing op 08-07-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Laatst online: 29-08-2018
Heeft iemand enig idee wanneer een jailbreak uit moet komen voor de 3GS met nieuwe bootroom ?

[ Voor 3% gewijzigd door mr.niceguy.89 op 15-07-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

mr.niceguy.89 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:44:
Heeft iemand enig idee wanneer een jailbreak uit moet komen voor de 3GS met nieuwe bootroom ?
Gisteren.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Laatst online: 29-08-2018
Vertel ?

Ik zit er een hele lange tijd op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Ik ben vandaag weer eens verder gegaan ik heb pwnage tool 4.0.1 gedownload opnieuw een constum firmware gemaakt en itunes blijft hangen op een prepairing iphone for restore.... heel lang en uiteindelijk zegt die error 1604 wat is hier aan te doen mijn baseband is 05.13.04 is dat nou de oude of de nieuwe kan ik daarmee jailbraiken?

Bedankt weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Jongens, ik heb nu via auto shsh mijn shsh opgeslagen van de 3.1.3 en vervolgens gedowngrade ik zit nu in 3.1.3 maar op welke manier moet ik nu opgraden op straks vervolgens met pwnage tool naar IOS4 te upgraden en dan met jailbraik

alvast bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
niemand meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Je moet volgensmij op 3.1.2 zitten, 3.1.3. werkt niet... helaas.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
geerttttt schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:51:
Je moet volgensmij op 3.1.2 zitten, 3.1.3. werkt niet... helaas.
Ja, dat snap ik maar van 3.1.2 heb ik geen shsh en van 3.1.3 heb ik die met shsh grabber kunnen opvragen, dus ik heb nu 3.1.3 met spirit jailbraik. Kan ik nu niet constum firmware doen? IOS4?

ZIjn er dan toch nog andere manieren om nu terug te gaan naar 3.1.2? iedereen alvast bedankt weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
StampVoet schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:57:
Als je de shsh niet hebt laten opslaan door cydia kan je niet downgraden naar 3.1.3 of 3.1.2 .
Hierdoor zul je toch echt moeten wachten tot er een jailbreak uitkomt voor de officiele IOS4.

ps. Weet je zeker dat je shsh niet is opgelagen door cydia? (dit deed je door in cydia op de knop "make my life easy" te drukken, en als het goed is zou er dan een groene text bovenin cydia komen te staan)
Ik zit nu weer op 3.1.3 kan ik dan nu upgrade naar Ios4 jailbraik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
sebasmac schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:13:
[...]

Ik zit nu weer op 3.1.3 kan ik dan nu upgrade naar Ios4 jailbraik?
Mijn tip?

Wacht gewoon nog even een weekje dan is d'r ondertussen een iOS4 jailbreak en hoef je niet zo moeilijk te doen.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Catz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:18:
[...]

Mijn tip?

Wacht gewoon nog even een weekje dan is d'r ondertussen een iOS4 jailbreak en hoef je niet zo moeilijk te doen.
Oke, dat kan ik inderdaad wel beter doen allemaal bedankt en jullie horen het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
GELUKT!!

Je moet downgraden naar 3.1.3 dan met spirit jailbraiken dan in cydia spirit2pwn installeren (OUDE BOOTROM) en dan kan je met constum firmware restoren naar 4.0.1 ik zit nu op 4.0.1 met jailbraik!!

BEDANKT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
iemand intresse in een handleiding how to jailbraik os 4.0.1 old bootrom? dan wil ik die best wel maken
Pagina: 1