Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaster94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een HD 4670 aan te schaffen (waarschijnlijk een Club3D met 512 MB) en ik ben naar een computerwinkel in de buurt geweest om wat info over de benodigde voeding te vragen. Daar werd mij aangeraden een OCZ van 550W te kopen, maar na wat googlen denk ik dat 400W ook wel voldoende is.

Welke voeding moet ik nemen? Ik heb ook geen idee welke merken goed zijn en hoe dat nou precies zit met 12V-rails en stroomsterkte etc. Op verschillende benchmarks bleek dat de kaart op full load max. 300 W gebruikt. Ik wil niet teveel geld uitgeven, maar ook niet het risico lopen dat ik een voeding koop die het niet aankan, zodat mijn pc telkens vastloopt/afsluit.

Ze zeiden in diezelfde winkel trouwens ook dat de 4000-serie ondertussen alweer wat verouderd was, maar de 4670 komt over het algemeen heel goed uit de benchmarks en tests (Guru3D, Anandtech, goede reviews op Tweakers), dus is dat waar? Zoja, wat zijn de consequenties?

Is de HD4670 een beetje te combineren met de AMD Athlon 64 X2 4800+ of moet ik voor degelijke prestaties bijvoorbeeld een Intel quad core processor kopen (en een nieuw moederbord)?

Mijn specs zijn:

Acer Aspire M1200
CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+ (2.5GHz)
Moederbord: AMD 740G
HDD: 320 GB
Onboard videogeheugen en geluid
250W standaardvoeding (voldoende zonder HD4670)

Heel wat vragen, maar ik ben een leek op dat gebied. Tot nu toe 1x een TV-kaart geïnstalleerd, daar houdt het op... maar oefening baart kunst toch? O-)

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem hier eens een kijkje: Welke voeding heb ik nodig? Deel 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Elke voeding van rond de 300W van een A-merk zal goed zijn :p

Zo'n Be Quiet ofzo is wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie het gelinkte topic, daar weten ze er alles van :)

Dit topic is gesloten.