• robwee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik zit erover te denken om een pc bij de Aldi aan te schaffen. Een medion:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_26/OFF05.SHTML
http://aldi.medion.com/md8344/nl/?refPage=aldi

Is dit een geschikte pc voor huis, tuin en keukengebruik ? Of zou ik voor minder geld zelf een betere pc in elkaar kunnen zetten ? Alvast bedankt voor de reacties

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10 11:43
Tsja, je kunt er niet echt op gamen, en voor dit bedrag zou je dat wel moeten kunnen. Verder ziet het er niet verkeerd uit.

Nog een goede reden om bij de Aldi ipv. een gebruikelijke aanbieder te kopen?

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Ik heb ook ooit een computer van Medion gehad. De service is echt uitstekend! Bij mij deed na de garantieperiode de harde schijf het niet meer en de computer werd toch nog gewoon aan huis opgehaald, een week later kreeg ik hem terug met een nieuwe harde schijf en 500GB ipv 320GB.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
BvDorp schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:57:
Tsja, je kunt er niet echt op gamen, en voor dit bedrag zou je dat wel moeten kunnen. Verder ziet het er niet verkeerd uit.
Vind het nog wel meevallen aangezien het incl monitor is, goedkoopste 22" met hdmi in de pw is zo'n € 140,- dus betaal je ongeveer 460,- voor 't pc'tje zelf.
Nog een goede reden om bij de Aldi ipv. een gebruikelijke aanbieder te kopen?
Standaard 3 jaar garantie zonder 't er nog apart bij moeten kopen is ook lekker hoor.

Kortom, op zich leuk pc'tje maar indien je later wilt uitbreiden minder geschikt door oudere socket (S775) en vrij kleine kast met matige airflow. Gebruikte voedingen zijn relatief wel goed, maar afgestemd op 't systeem dus niet heel veel reserve voor bv zwaardere videokaarten. Voor zelfbouw zou je eens in de bbg topics kunnen kijken, bv deze: [BBG aanschaf] Basissysteem mei - juni 2010

[ Voor 27% gewijzigd door Nielson op 30-06-2010 08:25 ]

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-12 13:07

Theck88

If it's hard just KISS!

Misschien een idee om hier eens bij vraag en aanbod te kijken? Daar staan vaak snellere PC's voor een leuke prijs. Koop daar een losse monitor bij met betere specs en je zit rond de zelfde prijs.

Mocht je het willen doen omwege de garantie, dan kun je beter via de Aldi de PC aanschaffen.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:31
Grootste voordeel is de service en garantie. Grootste nadeel is dat de PC maar net moet zijn wat je wilt. Prijs kwaliteit verhouding (Als je er het scherm vanaf trekt en de garantie) is eigenlijk wel redelijk goed te noemen.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
De verhouding tussen de prijs en de kwaliteit is meer dan redelijk goed te noemen, misschien zelfs uitstekend als je het vergelijk met andere merken. Ook is de gebruikte hardware vrij nieuw en zuinig, dus theoretisch kan het systeem daardoor ook weer stiller zijn. Echter zou ik daar niet vanuit gaan, want de processorkoelers van Medion maken naar mijn weten een takkeherrie :)

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:27
Nielson schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:08:
[...]
Vind het nog wel meevallen aangezien het incl monitor is, goedkoopste 22" met hdmi in de pw is zo'n € 140,- dus betaal je ongeveer 360,- voor 't pc'tje zelf.
[...]
Standaard 3 jaar garantie zonder 't er nog apart bij moeten kopen is ook lekker hoor.
460 ja ;) Voor dat geld kun je ook wel een AMD triple core processor halen met 4 GB intern geheugen welke eigenlijk altijd sneller is.

Maar dan heb je inderdaad geen 3 jaar garantie op alle onderdelen, op sommige meer, maar op sommige minder.

Dit systeem is qua hardware behoorlijk sneller, vooral als je wel eens een spelletje wilt spelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,08€ 42,08
1Asus VW225D€ 120,68€ 120,68
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 19,43€ 19,43
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 87,55€ 87,55
1AOpen ES45F€ 38,91€ 38,91
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 85,85€ 85,85
1Asrock A770DE+€ 56,48€ 56,48
1AMD Athlon II X3 440€ 72,99€ 72,99
1Club3D HD 5550 (CGAX-5552I)€ 59,33€ 59,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,30

Zo zou je de videokaart nog helemaal weg kunnen laten en er een moederbord met onboard video voor terug kunnen nemen. De videokaart in de Medion PC heeft 80 Stream processors. Deze heeft er 320!

Maar voor informatie over zelf systemen samenstellen moet eigenlijk in het topic:[BBG aanschaf] Basissysteem mei - juni 2010

Nog een nadeel van de Medion PC is dat je eigenlijk nooit zal kunnen upgreaden. Op dit moederbord past zelfs en Phenom II X6 en een betere videokaart, mocht het nodig zijn. Op kant en klare PC's kun je meestal niets upgraden, of weinig om het maar zo te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefanovic45 op 30-06-2010 08:32 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-12 08:41

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Mijne rvaring met medion is wel goed te noemen.
Nooitkapot gegaan bij mijn ouders. Die hem inderdaad enkel gebruiken voor huis, tuin en keukenzaken.
Hier moet je mss wel eens wat duidelijker in zijn. Want inderdaad gamen wordt redelijk snel niks. En zoals Nielson al aanhaalde de ruimt e om zelf te upgraden is NIHIL. De voeding is perfect gepast dus een nieuwe GPU later erin zal niet gaan. Je CPU net hetzelfde, inclusief de socket die al redelijk veroudert is.
Andere vriend van mij zijn pc was wel defect, was zijn mobo uiteindelijk. Get this, zijn pc was 18 maand oud en ze maakten dat mobo niet meer, oplossing van medion, een heel nieuwe pc. Wel ongeveer dezelfde specs én de data was zelfs overgezet!!! Pc was ook thuis afgehaald en weer afgezet.

conclusie: heel goede pc betreft bang for buck, als je er bijrekent dat alle software er op staat en alles ineen zit en je goede service hebt. Doeje het zelf allemaal kan je wel iets beter maken. Maar de tijd die je er gaat insteken is niet in verhouding.

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Laat maar, niet goed gelezen...

8)7

[ Voor 98% gewijzigd door HetBiggie op 30-06-2010 08:45 ]

Pagina: 1