[BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 58 Laatste
Acties:
  • 159.651 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:28:
[...]

Daar moet je dus naar kijken en ik vraag me echt sterk af wie wat gebruikt dat ie zo'n sixcore levenskritisch nodig heeft.
Leven kritisch? Dat zijn computers in zijn geheel niet. Daarom moet je nog steeds niet aan zijn wens voor bij gaan om langer te doen met zijn PC, daar past de six core perfect in. Ik programmeer nu al een jaar multicore, de consoles zijn multicore, de pc's zijn al enkele jaren multicore. Het is gewoon zo. Dan mag je zelf je hoofd in het zand stoppen en zeggen dat het niet zo is, maar ik laat je geen mensen dat advies zo maar geven.
Performance programma's?
Ja, je weet wel, programma's die performance parts nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
@ chim0: Je hebt het telkens over een traag geklokte six-core vs een snellere quad maar op momenten dat je maar 1/2/3 cores gebruikt is een AMD six-core hoger geklokt dan een Phenom II 955 (3,3Ghz vs 3,2Ghz).
Dus dat hele argument van tragere cores gaat helemaal niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door Redblader op 15-07-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Redblader schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:34:
@ chim0 je hebt het telkens over een traag geklokte six-core vs een snellere quad maar op momenten dat je maar 1/2/3 cores gebruikt is een AMD six-core hoger geklokt dan een Phenom II 955 (3,3Ghz vs 3,2Ghz) dus dat argument gaat helemaal niet op.
Door de Turbo ja, zo kan ik het ook. 8)7

Maar goed, ik zal er niks meer over zeggen maar ik vind het echt zwaar zwaar overrated en totaal onnodig, anders kan ik ook quad SLI quad CFX gaan lopen adviseren "voor het geval dat".

Een Phenom haalt zijn kracht juist uit die hoge klok dus een 1090T of hoger zo interessant zijn maar 2,8 niet. Ik heb een keer die 940BE 200MHz overgeklokt en de winst in bepaalde dingen was enorm, dus dat zegt genoeg over hoe die Phenom's werken. Ze hebben gewoon die hoge klok nodig. En ja, je kan gaan lopen overklokken maar of iedereen daar nou vrolijk van wordt..

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 15-07-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:37:
[...]

Maar goed, ik zal er niks meer over zeggen maar ik vind het echt zwaar zwaar overrated en totaal onnodig, anders kan ik ook quad SLI quad CFX gaan lopen adviseren "voor het geval dat".
Wat maakt het uit dat het gebeurt door middel van Turbo?
Het is gewoon een feature van de CPU en het werkt helemaal automatisch dus waarom zou dat niet meetellen?
Dit is niet adviseren voor het geval dat, wat jij nu doet is mensen adviseren oudere technologie te kopen terwijl je voor een kleine meerprijs veel beter op de toekomst bent voorbereid.
Nogmaals zie het verhaal van Dual-core vs Quad-core een tijd terug, op dit moment zou je toch ook blij zijn dat je een Q9450 had gekozen in plaats van een E8500?

En nogmaals Turbo is GEEN overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:37:
[...]

Ja dat is een feature.
Dat mag, maar dat schaalt slecht. Daarbij doe je daar niet langer mee. GPU gaat veel harder dan CPU en dan mis je weer features zoals DX12 etc.
Een Phenom haalt zijn kracht juist uit die hoge klok dus een 1090T of hoger zo interessant zijn maar 2,8 niet.
Ik vind de dual socket istanbuls op 2,6Ghz waar mijn programma op draait toch super snel. Je overdrijft dus.
Ik heb een keer die 940BE 200MHz overgeklokt en de winst in bepaalde dingen was enorm, dus dat zegt genoeg over hoe die Phenom's werken. Ze hebben gewoon die hoge klok nodig. En ja, je kan gaan lopen overklokken maar of iedereen daar nou vrolijk van wordt..
Dat zegt helemaal niets. Dat zegt zegt mogelijk iets over je systeem en zelfs dat trek ik in twijfel (Je zeurde namelijk constant over je Nvidia moederbord, dus die kan net zo goed het probleem zijn).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Redblader schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:40:
[...]

Dit is niet adviseren voor het geval dit, wat jij nu doet is mensen adviseren oudere technologie te kopen terwijl je voor een kleine meerprijs veel beter op de toekomst bent voorbereid.
Niet adviseren voor het geval dat? Ik hoor niks anders dan blindelings "toekomstgericht" terwijl men niet eens kijkt naar de wensen van de gebruiker. In negen van de tien gevallen is zo'n sixcore totaal niet nodig en is een quadcore prima. En een 955 BE is oude technologie? Dan zal ik wel in een ander tijdperk leven.
Ik weet heus wel wat ik zie.

Maar goed, zullen we weer ontopic verder gaan met de winkelmandjes? Want dit begint alweer irritatie op te wekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:49:
[...]

Niet adviseren voor het geval dat? Ik hoor niks anders dan blindelings "toekomstgericht" terwijl men niet eens kijkt naar de wensen van de gebruiker. In negen van de tien gevallen is zo'n sixcore totaal niet nodig en is een quadcore prima. En een 955 BE is oude technologie? Dan zal ik wel in een ander tijdperk leven.
Dat doe ik, hij wil er lang mee doen, games gaan er ook steeds meer gebruik van maken. In de toekomst word de GPU vervangen(die verouderen sneller) en hij kan er een tijd weer tegen aan. Reken er maar op dat die 6 core het dan makkelijker heeft dan die quad core. Dat de games die zwaar zijn het fijn vinden dat er 2 extra kernen zijn.
Ik weet heus wel wat ik zie.
Dat je het "ziet", betekend nog steeds niet dat je interpretatie van het gene dat je ziet goed is.
Maar goed, zullen we weer ontopic verder gaan met de winkelmandjes? Want dit begint alweer irritatie op te wekken. :)
Irratatie? Zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
We hebben gezien dat op hoge res en hoge instellingen de processor steeds minder bottleneck wordt dus ik zou het raar vinden als games meer naar de processor gingen leunen. Lijkt me ook een totaal onlogische zet aangezien je dan dure videokaarten ontwikkelt voor niks.

En ik snap niet wat je bedoelt met irratatie.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 15-07-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:55:
We hebben gezien dat op hoge res en hoge instellingen de processor steeds minder bottleneck wordt dus ik zou het raar vinden als games meer naar de processor gingen leunen. Lijkt me ook een totaal onlogische zet aangezien je dan dure videokaarten ontwikkelt voor niks.
Het is totaal niet onlogisch, nieuwe games leunen ook meer op de CPU dan de oudere games. Dat heet vooruitgang.
En ik snap niet wat je bedoelt met irratatie.
Dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 11:45
Je gaat me toch niet vertellen dat door deze eeuwige discussie mijn post vergeten word?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb gegoogled maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:04:
Wat ik graag van jullie wil weten is het volgende:

-Amd of Intel?
AMD, maar dan met een Asrock 870 Extreme 3, dan kan je nl naar crossfire toe.
-Moet er nog iets veranderen aan het systeem naar keuze?
Zie vorig punt
-Is het systeem geschikt voor aanschaf van een SSD over een half jaartje?
Ja.
-Mocht er iets meer geld uitgegeven worden voor een aanzienlijk betere prestatie dan hoor ik dat ook graag
Hoe veel meer wil je kwijt, voor hoeveel prestatie?
chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:05:
[...]

Ik heb gegoogled maar niks.
Sja, dan is het blijkbaar een goeie vraag en zul je een eigen topic moeten openen, zonder deze dus te vervuilen met je offtopic vragen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik mijn samenstelling op een later tijdstip (nadat jullie discussie klaar is) nog maar eens posten :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:09:
Beste Tweakers,

[list]
• Aangezien ik totaal niet van plan ben te OC'en leek mij al die extra ventilatoren die vele BBG's aanraden niet nodig (en deze goedkope kast prima); is dit een correcte denkwijze?
Ik zou dat niet nemen en een het xigmatech kast + een CX400 nemen. Ik weet niet of de Aopen wel berekend is op een HD5850 en een six core.
• Verder twijfel ik nog heel erg tussen deze processor, of mogelijk een Intel i7 860/920? Wat raden jullie aan (met Adobe Premiere in het achterhoofd)?
Zijn alle 3 wel geschikt.
• Verder heb ik dit moederbord gekozen om in de toekomst zodra de prijzen wat zakken een snelle SSD erin te doen, zodat mijn Adobe producten helemaal lekker lopen; aan de andere kant las ik dat dit moederbord niet ideaal is als ik toch besluit in de toekomst een 2e 5850 erbij te zetten (hij draait dan op x8/x8 i.p.v. x16/x16). Daar staat tegenover dat een 'ideaal' moederbord al gauw 100 euro duurder is, is dit de investering wel waard?
Het verschil tussen 8x8x en 16x16x is niet zo groot, dus nee, die investering is het niet waard.
• Verder twijfel ik ook nog over het geheugen? Is het niet verstandiger om sneller geheugen (1600 mhz) te kopen? Ik meen gelezen te hebben dat het effect bijna verwaarloosbaar is, maar geld dat ook voor Adobe Premiere ( Weer de afweging van extra geld en effect speelt hier een rol)?
[/list]
Ik betwijfel het of Premiere er wat aan heeft, maar ik zou zeggen, google er op los.
Wat vinden jullie verder van mijn samenstelling in het algemeen? Nog besparingstips op onderdelen waar ik het effect voor mijn doeleinden toch niet mee merk?
Ik zou die Aopen kast + voeding niet nemen voor toch een redelijk stevig systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Xigmatek Asgard + Corsair CX400 is imo een ideale budget combo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:10:

Hoe veel meer wil je kwijt, voor hoeveel prestatie?
Is het wellicht verstandig prijs/kwaliteit gezien om ipv de 5770 een (60 euro meer)

pricewatch: Sapphire HD5830 1G GDDR5 PCIE

of een

pricewatch: Gigabyte GTX460 1GB GV-N460OC-1GI

te nemen?

En als ik dan een van deze kaarten neem zijn die dan compatible, en kan ik er alsnog 1 bij kopen wanneer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:39:
[...]

Is het wellicht verstandig prijs/kwaliteit gezien om ipv de 5770 een (60 euro meer)

pricewatch: Sapphire HD5830 1G GDDR5 PCIE

of een

pricewatch: Gigabyte GTX460 1GB GV-N460OC-1GI

te nemen?

En als ik dan een van deze kaarten neem zijn die dan compatible, en kan ik er alsnog 1 bij kopen wanneer nodig?
De HD5830 is iets te duur voor zijn prijs. De GTX 460 is wat beter, maar nieuw, niet goed leverbaar. Daar kan je er geen 2e van in doen met dat bord. Dat wil ook niet met een kleine voeding. Voor 2x HD5770 heb je toch ongeveer een 500+ watt voeding nodig. Also heb je dan dat moederbord wat ik aanraad, 870 Extreme 3, nemen voor crossfire.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:22:
[...]

Ik zou dat niet nemen en een het xigmatech kast + een CX400 nemen. Ik weet niet of de Aopen wel berekend is op een HD5850 en een six core.
Nou een matige/redelijke 250 Watt voeding zal dit natuurlijk nooit kunnen trekken. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:05:
[...]

Nou een matige/redelijke 250 Watt voeding zal dit natuurlijk nooit kunnen trekken. ;)
Ik zou het er niet op wagen, maar als jij dat wil, moet je het vooral doen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:41:
[...]

De HD5830 is iets te duur voor zijn prijs. De GTX 460 is wat beter, maar nieuw, niet goed leverbaar. Daar kan je er geen 2e van in doen met dat bord. Dat wil ook niet met een kleine voeding. Voor 2x HD5770 heb je toch ongeveer een 500+ watt voeding nodig. Also heb je dan dat moederbord wat ik aanraad, 870 Extreme 3, nemen voor crossfire.
2 x GTX 460 red ik ook niet op die 870 Extreme 3? Is er een andere mobo die dit wel aankan of is het gewoon geen slimme keuze? Ik heb het idee dat als ik nu die GTX460 koop nu een beter systeem heb en ik later ook een flinke upgrade heb voor 160 euro (prijs zal vast wel wat zakken)

Extreme 3 heb ik trouwens al aangepast in me wenslijst. Heb nu 520w voeding gekozen, mocht ik tegen die tijd een 2de graka nemen dan kan ik altijd nog me voeding aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Nadser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:20:
[...]

2 x GTX 460 red ik ook niet op die 870 Extreme 3? Is er een andere mobo die dit wel aankan of is het gewoon geen slimme keuze? Ik heb het idee dat als ik nu die GTX460 koop nu een beter systeem heb en ik later ook een flinke upgrade heb voor 160 euro (prijs zal vast wel wat zakken)

Extreme 3 heb ik trouwens al aangepast in me wenslijst. Heb nu 520w voeding gekozen, mocht ik tegen die tijd een 2de graka nemen dan kan ik altijd nog me voeding aanpassen..
Je moet wel weten dat een GTX 460 veel duurder is dan een 5770 (en meer stroom verbruikt) dus de 520w seasonic voeding die je nu hebt zou genoeg zijn voor 2x een 5770 maar niet genoeg voor 2x een GTX 460 waardoor een GTX 460 SLI opstelling nog duurder wordt.
Verder heb je voor SLI een Nvidia chipset nodig waardoor je dus ook weer USB 3.0 en SATA-600 moet missen.

Ik zou dus gewoon voor de Asrock 870 extreme gaan met 2x een 5770.

@ hieronder: Hoe wil jij SLI draaien op een Crossfire moederbord? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Redblader op 15-07-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

die is gewoon 2*8, en dat werkt prima. Anders heb je veel duurdere borden of 1*16 +1*4. Met dat bord werkt het prima.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:10:
[...]
Sja, dan is het blijkbaar een goeie vraag en zul je een eigen topic moeten openen, zonder deze dus te vervuilen met je offtopic vragen.
Geef dan geen aanleiding tot dit soort onzin.
Redblader schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:25:
[...]

Je moet wel weten dat een GTX 460 veel duurder is dan een 5770
Waarom blijf je deze twee toch steeds vergelijken? De GTX460 leunt het meest naar de HD5850, soms zelfs sneller. En als je het nieuws hebt gelezen, zul je zien dat ze een aantal punten verbeterd hebben waardoor het wel kan met een mindere voeding. Het probleem is alleen het moederbord, P55 voor SLI weet ik niet hoe dat presteert en anders wordt het X58 maar dat vind ik weer te zwaar voor twee GTX460's. Je zou een soort 870 chipset moeten hebben voor Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:08:
[...]

Geef dan geen aanleiding tot dit soort onzin.

[...]

Waarom blijf je deze twee toch steeds vergelijken? De GTX460 leunt het meest naar de HD5850, soms zelfs sneller. En als je het nieuws hebt gelezen, zul je zien dat ze een aantal punten verbeterd hebben waardoor het wel kan met een mindere voeding. Het probleem is alleen het moederbord, P55 voor SLI weet ik niet hoe dat presteert en anders wordt het X58 maar dat vind ik weer te zwaar voor twee GTX460's. Je zou een soort 870 chipset moeten hebben voor Intel.
Nadser probeert een keuze te maken tussen 2x 5770 of 2x GTX 460 en ik weet ook wel dat 2x GTX 460 sneller is (ook een andere prijsklasse) maar het wordt dan gelijk veel duurder vanwege een zwaardere voeding en hogere aanschaf prijs voor de videokaarten. (en ja een GTX 460 is al een stuk zuiniger dan de andere fermi kaarten maar verbruikt nog steeds een stuk meer dan een 5770)
Verder moet je dan kijken naar of een ander platform (P55) of een AMD moederbord met Nvidia chipset, alleen daardoor heb je geen USB 3.0 en Sata-600.

[ Voor 5% gewijzigd door Redblader op 15-07-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Redblader schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:14:
Verder moet je dan kijken naar of een ander platform (P55) of een AMD moederbord met Nvidia chipset, alleen daardoor heb je geen USB 3.0 en Sata-600.
Er zijn wel AM3 mobo's met drie PCIe sloten en een nVidia chipset, dus dat kan het met een los PCIe kaartje.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:50
Nou zie ik hier dat mensen het afraden die GTX 460, samen met die Asrock 870 Extreme3 mobo te nemen? Waarom precies? is dat alleen vanwege het SLI / CrossFire verhaal ? Die GTX 460 stond namelijk ook op mijn verlanglijstje!

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
arjen9551 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:40:
Nou zie ik hier dat mensen het afraden die GTX 460, samen met die Asrock 870 Extreme3 mobo te nemen? Waarom precies? is dat alleen vanwege het SLI / CrossFire verhaal ? Die GTX 460 stond namelijk ook op mijn verlanglijstje!
Je kan gewoon een GTX 460 op dat mobo zetten maar je kan alleen geen SLI draaien omdat het een AMD chipset heeft (AMD=ATI=Crossfire).
Dus zolang je niet van plan bent om SLI te gaan gebruiken maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:50
Redblader schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:43:
[...]

Je kan gewoon een GTX 460 op dat mobo zetten maar je kan alleen geen SLI draaien omdat het een AMD chipset heeft (AMD=ATI=Crossfire).
Dus zolang je niet van plan bent om SLI te gaan gebruiken maakt het niks uit.
Ok. Mooi, komend weekend maar eens bestellen denk ik!

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Redblader schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:14:
[...]

Nadser probeert een keuze te maken tussen 2x 5770 of 2x GTX 460
Leg dan uit dat ie het niet moet vergelijken met een HD5770 maar met een HD5830 en dan meer leunend naar een HD5850 en dan gaat je verhaal van verbruik en voeding niet op want dan zijn ze vrijwel gelijk.
I, and everybody, expected it to compete with the Radeon HD 5770 and obviously well below the GTX 465, but that's not the case. The raw specifications and things like shader count really had me thinking, would this card be able to compete with the R5830 for example..? Well yeah, it certainly does. And next to that, it's silent and consumes less power then these products all at roughly the same or lower price level.
So the GeForce GTX 460 is done right, we can finally put behind us the endless discussion on noise-levels, TDP and heat.
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-460-review/30

Ik zou wel voor de 1GB variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:57:
[...]

Leg dan uit dat ie het niet moet vergelijken met een HD5770 maar met een HD5830 en dan meer leunend naar een HD5850 en dan gaat je verhaal van verbruik en voeding niet op want dan zijn ze vrijwel gelijk.

[...]

[...]

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-460-review/30

Ik zou wel voor de 1GB variant gaan.
Dat een GTX 460 prestaties heeft tussen een 5830/5850 weet ik maar door een 5770 crossfire setup te nemen zou je gewoon geld kunnen besparen en waarschijnlijk ook meer dan genoeg grafische kracht hebben.
Verder is een GTX 460 een betere koop dan een 5830 dus een 5830 zou ik ook niet aanbevelen maar dan kom je weer met het Nvidia chipset verhaal en moet je het dus zonder USB 3.0/Sata-600 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Verwachten jullie dat de 5830 extreem gaat zakken komende maanden? Dan zou ik even kunnen wachten en die kopen. Dan hoef ik niet moeilijk te doen SLI mobo etc.

Hoelang zou ik mee kunnen met een GTX460 zonder een upgrade, kan ik de expansion van DIII nog goed spellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nadser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:45:
Verwachten jullie dat de 5830 extreem gaat zakken komende maanden?
165/170 euro zo als die al even is geweest.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=256057

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Nadser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:45:
Verwachten jullie dat de 5830 extreem gaat zakken komende maanden? Dan zou ik even kunnen wachten en die kopen. Dan hoef ik niet moeilijk te doen SLI mobo etc.

Hoelang zou ik mee kunnen met een GTX460 zonder een upgrade, kan ik de expansion van DIII nog goed spellen? ;)
Je zou ook iets meer kunnen uitgeven voor een 5850, eentje daarvan zal nog een tijd lang ruim voldoende zijn en mocht je meer grafische kracht nodig hebben dan kan je er altijd makkelijk een bij zetten :)
(Ik verwacht overigens nog wel dat de 5850's nog wel 2/3 tientjes gaan zakken binnenkort als er GTX 460's beter leverbaar worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:39
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:01:
Sja de Centurion II is nieuwer dan de Gladiator 600, dat heeft gewoon voordelen. Helaas is er idd geen review, maar hij lijkt redelijk veel op de CM690 II, wat gewoon een stap beter is dan de CM690 die ik zelf heb.
Centurion 5 II:

Kleur: Zwart
Formaat: ATX, µATX moederbord
Afmetingen: 202 x 440 x 485 mm
Gewicht: 7,5 kg
Voeding: ATX
Bays: 5 x 5,25 inch extern, 5 x 3,5 inch intern
Casefans: 140 mm: 1 x aanwezig en daarbij 3 x optioneel, 120 mm: 1 x aanwezig
Materiaal Staal, Aluminium, Plastic
Overig: Plaats voor twee 120 of 140mm fans op zij-paneel, plaats voor één 140mm fan in top Max. kaartlengte 260 mm Schroefloze insteekkaart montage Schroefloze 5,25 inch drive montage Schroefloze 3,5 inch drive montage
Achterzijde: Één 120mm fan, 7 Slotopeningen, PSU fan filter in bodem
Voorzijde: Één 140mm fan, 2 x USB, 2 x 3,5mm Audio, 1 x eSATA
Garantie: 24 maanden

Gladiator 600

Kleur: Zwart
Formaat: ATX, µATX moederbord
Afmetingen: 202 x 440 x 485 mm
Gewicht: 7 kg
Voeding: ATX
Bays: 5 x 5,25 inch extern, 5 x 3,5 inch intern
Casefans: 140 mm: 1 x aanwezig en daarbij 2 (3) x optioneel, 120 mm: 1 x aanwezig (kan vervangen worden door 140mm) en 1 (0)x optioneel
Materiaal SECC body, Mesh front paneel.
Overig: één 140mm fan in top, plaats voor twee 120 of 140mm fans in zij-paneel, gat in Moederbord-tray (voor gemakkelijker plaatsen/ vervangen van de CPU-koeler) Max. kaartlengte 270 mm Schroefloze insteekkaart montage Schroefloze 5,25 inch drive montage
Achterzijde: Plaats voor één 120mm fan, PSU-fan filter in bodem, 7 Slotopeningen
Voorzijde: één 120mm fan (kan worden vervangen door een 140mm fan), Power en reset knoppen, LEDs, 2 x USB, 2 x 3,5mm Audio, 1 x eSATA
Garantie: 24 maanden

Mijn conclusie is: De behuizingen zijn gelijk, alleen vind ik de gladiator 600 mooier dus neem ik die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MvdPM schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:53:
Mijn conclusie is: De behuizingen zijn gelijk, alleen vind ik de gladiator 600 mooier dus neem ik die
_O- Je zet een paar dingen neer waar je behuizingen totaal niet met elkaar mee kan vergelijken en trekt zo je conclusie. :D

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
@ MvdPM: Erg leuk dat die opties op elkaar lijken maar dat zegt natuurlijk maar bar weinig over de layout van de kast dus het is nou niet echt betrouwbaar om zo kasten te gaan vergelijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:17:
[...]

De toekomst is gewoon multicore. Na mate de tijd verstrijkt, reken er maar op dat de X6 beter blijft presteren. Daarbij heeft de X6 ook nog turbo, waardoor hij gewoon netjes draait op single core applicaties. Daarbij, applicaties die vandaag de dag single threaded zijn, zijn of oud, of hebben de performance niet nodig. De performance programma's worden alleen nog maar meer multicore.
welke problemen komen dan voor? Prestatie problemen, stabiliteits problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:04:
[...]

Waar lees jij iets over problemen? :+
In de post die je quote wordt er van geen problemen gesproken 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Redblader op 15-07-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:07:
[...]

Waar lees jij iets over problemen? :+
In de post die je quote wordt er van geen problemen gesproken 8)7
verkeerde persoon gequot sorry lol
chim0 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:13:
[...]

De GTX460 zit tussen de HD5830 en HD5850 maar leunt meer naar de HD5850, alleen heeft ie natuurlijk andere features zoals PhysX, CUDA en 3D Vision. Het is aan jou of je er gebruik van maakt maar lees wat benchmarks zou ik zeggen want het kan per game behoorlijk schelen soms. Sommige games draaien beter op een Nvidia kaart, andere beter op een ATI. Echter schaalt SLI over het algemeen wel beter dan CrossfireX.

En tja, AMD en SLI. Ik heb het zelf gehad met een X4 940BE en een GTX260 maar was niet echt onder de indruk, dan kan je beter voor AMD en CrossfireX gaan of Intel en SLI (is wel duur). Die Nvidia chipsets voor AMD zijn niet echt zo, vind ik.

ging hier dus over

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:39
Ok, ik ben nog maar beginner, neem me niet kwalijk XD, maar zal wel ff foto's neerzetten
Afbeeldingslocatie: http://new.coolermaster.com/upload/product_feature/ln_g600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/C5_II_compatibility.jpg

Als je ze zo bekijkt, lijken ze toch wel veel op elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Oke ik denk dat ik deze maand de prijzen van de 5830 en de 5850 even in de gaten houd en als de 5830 inderdaad op de 165 komt dan haal ik die.
Zijn er voor de 5830 en de 5850 nog uit voeringen die ik absoluut niet moet nemen of misschien uitvoeringen die ik juist in moet nemen? Of gewoon de goedkoopste?

Bedankt voor alle feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MvdPM schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:20:
Als je ze zo bekijkt, lijken ze toch wel veel op elkaar
Komt omdat 90% van de verkochte behuizingen er zo ongeveer uitziet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Heb berichten gelezen in dit topic en vorige edities over personen die het niet aandurfden o.i.d. Voor iedereen die twijfelt om een pc zelf in elkaar te zetten, het is mij gelukt in poging 1. Liep tegen een paar kleine dingetjes aan maar niets belangrijks. Lukte vrij goed. Ding loopt nu als een zonnetje.
Was zenuwachtig toen ik 'm voor de 1e keer probeerde af te vuren maar toen ik die ene *biep* hoorde was ik zo opgelucht. Alles werkte, kabels konden dus toen mooi vastgemaakt worden en nu knallen maar.
Moet wél nog even kijken hoe ik m'n geheugen moet instellen (qua latencies).
Dus als je twijfelt, mijn ervaring: gewoon doen, het is een leuke ervaring, misschien ietsje moeilijk omdat het de eerste keer is, maar het lukt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
CoB schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:30:
Heb berichten gelezen in dit topic en vorige edities over personen die het niet aandurfden o.i.d. Voor iedereen die twijfelt om een pc zelf in elkaar te zetten, het is mij gelukt in poging 1. Liep tegen een paar kleine dingetjes aan maar niets belangrijks. Lukte vrij goed. Ding loopt nu als een zonnetje.
Was zenuwachtig toen ik 'm voor de 1e keer probeerde af te vuren maar toen ik die ene *biep* hoorde was ik zo opgelucht. Alles werkte, kabels konden dus toen mooi vastgemaakt worden en nu knallen maar.
Moet wél nog even kijken hoe ik m'n geheugen moet instellen (qua latencies).
Dus als je twijfelt, mijn ervaring: gewoon doen, het is een leuke ervaring, misschien ietsje moeilijk omdat het de eerste keer is, maar het lukt wel!
Het is ook helemaal niet zo moeilijk, je leert erg veel van Tweakers.net en eventuele filmpjes of andere sites :P
Ik denk dat als mensen er gewoon voor gaan zitten dat iedereen het wel kan, je hebt sowieso ook een handleiding mocht je het even niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

De handleiding van m'n moederbord heeft veel geholpen, vooral met de bedrading. Zat af en toe wel met m'n handen in het haar maar het is gelukt blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Het enige wat voor frustratie heeft gezorgd bij mij waren de kleine stekkertjes voor de aan/uit knop, reset knop, Power LED etc.
Het is nooit echt duidelijk waar die moeten :+

Maar we beginnen off-topic te raken dus back on topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:09:
[...]
De HTT link wilde niet hoger dan 1600MHz terwijl de processor 1800MHz is maar ik denk dat dat eerder aan het moederbord lag. Verder geen problemen maar ik denk dat je met een AMD chipset beter af bent.
-The_Mask- schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:30:
[...]

Komt omdat 90% van de verkochte behuizingen er zo ongeveer uitziet. ;)
Plus het meest essentiele verschil denk ik, staal vs. SECC.
Redblader schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:43:
Het enige wat voor frustratie heeft gezorgd bij mij waren de kleine stekkertjes voor de aan/uit knop, reset knop, Power LED etc.
Het is nooit echt duidelijk waar die moeten :+
Dat ze daar nog geen enkele stekker voor bedacht hebben, net zoals een interne USB aansluiting. :X

[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 15-07-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal! ;)

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer, en heb een aanbieding gevonden.
Nu heb ik de vraag aan jullie of de computer met bepaalde games goed zal werken...
Die games zijn:
- GTA IV
- Call of duty 2
- Call of duty MW2
- Farcry 2

Welke van de vorig genoemde spellen zal het op de computer doen?
De specs zijn:

- Intel Pentium Processor E5400 (2,7 GHz, 2MB Cache, 800 MHz FSB)
- Windows 7 Home Premium
- NVIDIA GeForce G310 met 512 MB videogeheugen
- 1000 GB SATA harde schijf
- 4 GB DDR2 werkgeheugen
- Multi Standaard DVD/CD-brander
- Incl. toetsenbord en muis
- Incl. 51 cm/20 LCD Monitor MEDION AKOYA E54005
- Incl. CANON PIXMA MP270 printer

Tot slot vraag ik jullie de vraagprijs te gokken(om te kijken of het in de buurt van de echte prijs zit :*)

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Maarten

P.S. Is dit de goede topic?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:19:
Alleen Cod2 omdat er een flut videokaart in zit en totaal niet mee te gamen valt.
Tot slot vraag ik jullie de vraagprijs te gokken(om te kijken of het in de buurt van de echte prijs zit :*)
500/600 euro denk ik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Hallo allemaal! ;)

Nu heb ik de vraag aan jullie of de computer met bepaalde games goed zal werken...
Die games zijn:
- GTA IV
- Call of duty 2
- Call of duty MW2
- Farcry 2

De specs zijn:

- Windows 7 Home Premium
- 4 GB DDR2 werkgeheugen

Maarten

Ik zal je nu alvast vertellen dat die games voor geen meter gaan lopen op die PC, die overigens ook erg verouderd is.
Als je van plan bent om die games te spelen kan je beter zelf iets samenstellen.

Ik schat de prijs op 500 euro maar het zal ook geen beste kwaliteit zijn aangezien het een Medion is.
Als je wat duidelijke eisen en een budget geeft weet ik zeker dat er wel wat beters samen te stellen valt.

[ Voor 4% gewijzigd door Redblader op 15-07-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Redblader schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:29:
maar het zal ook geen beste kwaliteit zijn aangezien het een Medion is.
Medion is toch echt wel redelijke kwaliteit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Allemaal maar vraag niet hoe. :X
Tot slot vraag ik jullie de vraagprijs te gokken(om te kijken of het in de buurt van de echte prijs zit.
Met toetsenbord, muis, monitor en printer? Hooguit 200 300 vanwege het 4GB geheugen maar veel meer is het niet.
Ja maar heb je een budget wat je eraan wilt uitgeven? Want al je budget parallel is aan het systeem wat je net plaatst, ga je het niet redden om die spellen enigszins fatsoenlijk te spelen.
No friggin way! Dát 600??? :D

Edit: vooruit, 300 omdat jij het bent :+

Ik heb toendertijd m'n 940BE + 4GB + 1TB F3 + Aopen kast + Nvidia 8200 mobo + DVD brander voor 350 ofzo verkocht.

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 15-07-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
500/600 euro ja, iig geen 200 euro, want dan had ik er direct zoveel gekocht als ik geld had, want alleen Win7 en het beeldscherm zit ongeveer al op 200 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Hallo allemaal! ;)

Die games zijn:
- GTA IV
- Call of duty 2
- Call of duty MW2
- Farcry 2

De specs zijn:

- Windows 7 Home Premium
- 4 GB DDR2 werkgeheugen

Maarten

Gokje: 699 euro

Wat valt er te winnen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:14:
[...]

Dat lijkt mij niet echt een gok. O-)
Heb 't al bewerkt speciaal voor jou 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49
Ik weet niet of het hier hoort, maar ik heb aan de hand van de BBG deze setup gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Azerty.jpg

Zouden jullie hier nog iets aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:23:
Ik weet niet of het hier hoort, maar ik heb aan de hand van de BBG deze setup gemaakt:

[afbeelding]

x58 en dan een S775 proc?

Edit: Ja ik zou iets veranderen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zandpad op 16-07-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:23:

[afbeelding]

Core 2 Duo eruit, dat gaat niet passen op een X58 mobo. Ook zien we geen totaalprijs van deze pc en dus hebben we geen buget richtlijn. Noem een prijs en ik verzeker je dat wij dat beter kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Even een vraagje tussendoor, is dit geheugen:
pricewatch: Corsair Dominator CMP4GX3M2C1600C7

Het waard om te halen? Zeer strakke timings en 100% zeker dat het gaat werken hiermee:
pricewatch: Asrock 880G Extreme3

Is het enige Corsair 1600Mhz geheugen op de QVL met een CAS latency van 8 of lager.

Wat is het doel ermee?
OC'en samen met een Phenom II X4 955BE
Edit: Ook een vraagje hierop, is het het waard om een 965BE te halen. Of is dit gewoon letterlijk "exact" dezelfde chip alleen met hogere default clocks? (een multiplier die 1 stap hoger staat)

Ik kan ook voor een 10'ntje zo'n airflow fan overkopen van iemand met een Dominator triple setje, welke de fan niet nodig heeft omdat hij niet OC'd. Is dit het waard?

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 16-07-2010 00:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Blue-Tiger schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:26:
[...]

Core 2 Duo eruit, dat gaat niet passen op een X58 mobo. Ook zien we geen totaalprijs van deze pc en dus hebben we geen buget richtlijn. Noem een prijs en ik verzeker je dat wij dat beter kunnen ;)
Oh wacht ik heb er een heel verkeerde processor erin gedaan! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:27:
Even een vraagje tussendoor, is dit geheugen:

Het waard om te halen? Zeer strakke timings en 100% zeker dat het gaat werken hiermee:
pricewatch: Asrock 880G Extreme3

Is het enige Corsair 1600Mhz geheugen op de QVL met een CAS latency van 8 of lager.

Wat is het doel ermee?
OC'en samen met een Phenom II X4 955BE

Ik kan ook voor een 10'ntje zo'n airflow fan overkopen van iemand met een Dominator triple setje, welke de fan niet nodig heeft omdat hij niet OC'd. Is dit het waard?
Die andere iemand doet niet aan overclocken maar heeft toch een Dominator setje in zijn pc zitten? Not a wise choise imo, maar daarnaast ligt het ook aan jou of dat geheugen het waard is. Kijk, je zit met enorm strakke timings dus ik geloof zeker wel dat daar nog rek in zit voor het overclocken. Of je het nodig hebt: nee. Of het gaat werken: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Daarom juist blue, ik kan de timings altijd nog wat losser zetten (8-8-8-24 bijv) maar als ik C9 geheugen haal kan dit dus niet.. want 10/11 gaat mij te losjes :P

Maar als OC'er is het dus wel wat om dat geheugen te halen?

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 16-07-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:29:
[...]

Oh wacht ik heb er een heel verkeerde processor erin gedaan! :o
Oké, goed, begrijpelijk... Het is (als ik eerlijk mag zijn) niet echt een BBG systeem maar levert wel enorme (onnodige) power. Vooral die GTX480 is zeer zware overkill op 1 monitor. Noem een prijs, en wij bouwen voor jou iets dat (veel) beter is ;) Met een beetje prijs / performance in ons achterhoofd. Ik schat de prijs op ~2500,- euro?
D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:32:
Daarom juist blue, ik kan de timings altijd nog wat losser zetten (8-8-8-24 bijv) maar als ik C9 geheugen haal kan dit dus niet.. want 10/11 gaat mij te losjes :P

Maar als OC'er is het dus wel wat om dat geheugen te halen?
Sure. Het scheelt 30 euro. Je krijgt er wel strakke timings voor terug, maar ik verwacht niet dat dit een probleem gaat zijn bij het overclocken. Ja, 't is een erg mooi setje, dat vind ik zelf ook ;) Je moet dus zelf weten of je dat het geld waard vind ;) Ik ga je geen verhaal van de unlocked multi aan de broek hangen. Geloof wel dat je dat weet en het brengt mij alleen maar in de war zo vroeg in de morgen 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Fid3lity op 16-07-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Blue-Tiger schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:34:
[...]

Oké, goed, begrijpelijk... Het is (als ik eerlijk mag zijn) niet echt een BBG systeem maar levert wel enorme (onnodige) power. Vooral die GTX480 is zeer zware overkill op 1 monitor. Noem een prijs, en wij bouwen voor jou iets dat (veel) beter is ;) Met een beetje prijs / performance in ons achterhoofd. Ik schat de prijs op ~2500,- euro?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Azerty2.jpg

Dat is beter zo :)

2200 Euro is mijn budget, daar past dit systeem net niet in, maar ik ga niet op 3 tientjes kijken bij aankoop van zo'n systeem. Denk niet dat het goedkoper kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:45:
[...]

Wel sneller voor minder iig. ;)
+ hij heeft weer een verkeerde processor gekozen :P Een i5 op een X58 mobo...

Ik denk dat we je toch maar even moeten helpen met het samenstellen van een systeem ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
-The_Mask- schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:45:
[...]

Wel sneller voor minder iig. ;)
Zoals? Ik heb liever Nvidia dan ATi en overclocken doe ik zelf niet dus vind het wel fijn zo'n kant en klare OC kaart in mijn computer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Waarom Nvidia? ATI geeft op dit moment gewoon meer waar voor je geld? En voor 2 mins moeite kun je een Videokaart gewoon op de waarden zetten wat de fabrikant geeft voor 25 euro meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:47:
[...]

Zoals? Ik heb liever Nvidia dan ATi en overclocken doe ik zelf niet dus vind het wel fijn zo'n kant en klare OC kaart in mijn computer te hebben.
Wat voor reden heb je daarvoor? Je wil graag het gevoel hebben dat je videokaarten binnen een paar jaar wel eens dood kan zijn? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
-The_Mask- schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:48:
[...]

Wat voor reden heb je daarvoor? Je wil graag het gevoel hebben dat je videokaarten binnen een paar jaar wel eens dood kan zijn? :P
Nee maar je hebt bepaalde futures die enkel Nvidia heeft, exacte namen schieten me even niet te binnen, maar het lijkt op CUBEX en Pshyo (ofzoiets :') )
Blue-Tiger schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:46:
[...]

+ hij heeft weer een verkeerde processor gekozen :P Een i5 op een X58 mobo...

Ik denk dat we je toch maar even moeten helpen met het samenstellen van een systeem ;) :9
Kunnen die niet samen? Ik wil toch echt graag een i5 750... i7 heb ik niks aan.

[ Voor 32% gewijzigd door outlandos op 16-07-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:50:
[...]

Nee maar je hebt bepaalde futures die enkel Nvidia heeft, exacte namen schieten me even niet te binnen, maar het lijkt op CUBEX en Pshyo (ofzoiets :') )
omg.. komop je wilt iets waarvan je niet eens weet hoe het heet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

CUDA (welke niet super goed werkt met de "normale" kaarten, alleen bij de ontwikkelaars dingen)
en PhysX, wat bij bijna geen spellen word gebruikt en gewoon klinkklare onzin is..

Je gaat dus geen van beide gebruiken, anders wist je er wel wat van af :z

Nvidia kaarten:
- Brakke drivers (Op dit moment)
- Kaarten kappen er gewoon allemaal tegelijk mee na 2 jaar (letterlijk)

Edit: Niet lullig bedoelt, maar jij bent echt zo'n intel/Nvidia persoon.. Waarom? Omdat er meer reclame van is op TV ofzo? Lekker belangrijk.. extratjes die je toch niet gaat gebruiken zou ik nooit naar kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 16-07-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]

En je gebruikt Cuda of PhysX?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:54:
CUDA (welke niet super goed werkt met de "normale" kaarten, alleen bij de ontwikkelaars dingen)
en PhysX, wat bij bijna geen spellen word gebruikt en gewoon klinkklare onzin is..

Je gaat dus geen van beide gebruiken, anders wist je er wel wat van af :z

Nvidia kaarten:
- Brakke drivers (Op dit moment)
- Kaarten kappen er gewoon allemaal tegelijk mee na 2 jaar (letterlijk)

Edit: Niet lullig bedoelt, maar jij bent echt zo'n intel/Nvidia persoon.. Waarom? Omdat er meer reclame van is op TV ofzo? Lekker belangrijk.. extratjes die je toch niet gaat gebruiken zou ik nooit naar kijken.
Ik ben geen Nvidia persoon, maar ik heb tot nu toe nooit anders gehad en nooit problemen gekend. Hoe dan ook, ik sta vanaf nu open voor alles :)

Edit: figuurlijk dan wel he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

[...]

[...]

Kunnen die niet samen? Ik wil toch echt graag een i5 750... i7 heb ik niks aan.
Ik presenteer u:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 57,32€ 57,32
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 228,75€ 228,75
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,80€ 18,80
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,50€ 89,50
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 89,-€ 89,-
1Logitech Z-5500 Digital€ 255,-€ 255,-
1Xigmatek Dark Knight HDT-S1283V Heatpipe Cooler 120mm€ 22,50€ 22,50
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 61,95€ 61,95
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 29,95€ 29,95
1Intel Core i5 750€ 185,79€ 185,79
1Seasonic X-750€ 156,-€ 156,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 143,64€ 143,64
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 91,20€ 91,20
1Asrock P55 Deluxe3€ 138,33€ 138,33
2Gigabyte GTX460 1GB GV-N460OC-1GI€ 205,06€ 410,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.977,85

Een aantal dingen moesten natuurlijk aan de voorkeur van desbetreffende koper overgelaten worden...

Nog even terugkomend op die vage gok-wat-deze-pc-kost-kwestie: Wat is nou de werkelijke verkoopprijs en hoever zat ik ervanaf>? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Blue-Tiger schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:05:
[...]

Ik presenteer u:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 57,32€ 57,32
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 228,75€ 228,75
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,80€ 18,80
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,50€ 89,50
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 89,-€ 89,-
1Logitech Z-5500 Digital€ 255,-€ 255,-
1Xigmatek Dark Knight HDT-S1283V Heatpipe Cooler 120mm€ 22,50€ 22,50
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 61,95€ 61,95
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 29,95€ 29,95
1Intel Core i5 750€ 185,79€ 185,79
1Seasonic X-750€ 156,-€ 156,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 143,64€ 143,64
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 91,20€ 91,20
1Asrock P55 Deluxe3€ 138,33€ 138,33
2Gigabyte GTX460 1GB GV-N460OC-1GI€ 205,06€ 410,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.977,85

Een aantal dingen moesten natuurlijk aan de voorkeur van desbetreffende koper overgelaten worden...

Nog even terugkomend op die vage gok-wat-deze-pc-kost-kwestie: Wat is nou de werkelijke verkoopprijs en hoever zat ik ervanaf>? 8)7
Bedankt! Het was 2230 en jij schatte 2500 geloof ik ;)

Maar ze raden me een ATI aan, dan de 5970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zou ik liever voor een 5870 gaan, en dan met een tijdje een 2e erbij. Is sneller als een 5970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:16:
Zou ik liever voor een 5870 gaan, en dan met een tijdje een 2e erbij. Is sneller als een 5970.
Bied de 5870 de meeste waar voor je geld op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De 5970 is eigenlijk 2 5870's op 1 bord, alleen wat teruggeklokt om de warmte en verbruik terug te dwingen. Door 2 losse 5870's te halen heb je meer prestatie, voor ietsje meer stroom. Maar wel dezelfde temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:21:
De 5970 is eigenlijk 2 5870's op 1 bord, alleen wat teruggeklokt om de warmte en verbruik terug te dwingen. Door 2 losse 5870's te halen heb je meer prestatie, voor ietsje meer stroom. Maar wel dezelfde temps.
http://azerty.nl/8-970-25...-vapor-x-hd-5870-gra.html

Dit een goede? :9

En is het hierboven aanbevolen mobo een goede keuze?

http://azerty.nl/producte...-esata-gigabit-ether.html

[ Voor 21% gewijzigd door outlandos op 16-07-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Damn ik wou dat ik zoveel geld kon uitgeven aan een vidkaart. Ik denk dat je in dit geval beter voor een 5970 te kunnen gaan, want je neemt een kaart van 400 euro. Terwijl de 5970 eerder rond de 550 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:24:
Damn ik wou dat ik zoveel geld kon uitgeven aan een vidkaart. Ik denk dat je in dit geval beter voor een 5970 te kunnen gaan, want je neemt een kaart van 400 euro. Terwijl de 5970 eerder rond de 550 zit.
Och het gehele systeem blijft nu nog onder de 2k en dat inclusief geweldige monitor, muis(mat), toetsenbord en speakers. Toch niet overdreven veel geld voor alles in 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik betaal 1k voor mn systeem inclusief monitor, zonder kast muis & tobo.

Dus ja, ik vind dat een gigantisch bedrag :+

Edit: En dat is ok echt het max wat ik kan uitgeven aan een systeem.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 16-07-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dit is dan de nieuwe (nog niet definitieve) lijst:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/Azerty3.jpg

Budget: 2000 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Waarom geef je zoveel uit aan extra's zoals koelpasta, muismat & 2 fans van 40 euro. GEef wat meer uit aan je processor joh :S een i7 920 is denk ik een heel wat betere keuze in dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:37:
Waarom geef je zoveel uit aan extra's zoals koelpasta, muismat & 2 fans van 40 euro. GEef wat meer uit aan je processor joh :S een i7 920 is denk ik een heel wat betere keuze in dit systeem.
Goede ventilatie is belangrijk. Koelpasta kost bijna niets en op een goede muismat wil ik niet bezuinigen.

Voor games heeft een i7 toch geen toegevoegde waarde tov. een i5 750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zekers wel? de 750 is Dual channel (waarom heb je eigenlijk triple channnel geheugen?)
De i7 is Triple channel.

Goede ventilatie kan ook wel met 2 fans van 5 euro per stuk :Z. Ook wel met vrij stille fans.
pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m

Zijn beter beoordeeld door SPCR (Silent PC review) als die Nexus fans.

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 16-07-2010 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:58:
Zekers wel? de 750 is Dual channel (waarom heb je eigenlijk triple channnel geheugen?)
De i7 is Triple channel.

Goede ventilatie kan ook wel met 2 fans van 5 euro per stuk :Z. Ook wel met vrij stille fans.
pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m

Zijn beter beoordeeld door SPCR (Silent PC review) als die Nexus fans.
Dat geheugen moet ik inderdaad nog even aanpassen, maar bijna alles games gebruiken toch maar 2 cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:18:
[...]

Bied de 5870 de meeste waar voor je geld op het moment?
Nee. Dat is atm nog steeds de HD5850 en de GTX460 ligt daar pretty close in de buurt...
Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:09:
[...]

Bedankt! Het was 2230 en jij schatte 2500 geloof ik ;)

Maar ze raden me een ATI aan, dan de 5970?
Dan neem je 2x HD5850 in CrossFire. Of 1x HD5870 for now...
Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:39:
[...]

Goede ventilatie is belangrijk. Koelpasta kost bijna niets en op een goede muismat wil ik niet bezuinigen.

Voor games heeft een i7 toch geen toegevoegde waarde tov. een i5 750?
Als goeie ventilatie zo enorm van belang is, bezuinig dan niet op je processor koeler en neem een Noctua model. U12*nogwat*
Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 02:02:
[...]

Dat geheugen moet ik inderdaad nog even aanpassen, maar bijna alles games gebruiken toch maar 2 cores?
En meer. Multithreaded software is de toekomst!

[ Voor 64% gewijzigd door Fid3lity op 16-07-2010 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 02:02:
[...]

4 cores is gewoon standaard bij spellen als BFBC2 of MW2, GTA IV gebruikt 3 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vergelijk dit dan:
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=37147,42915,

Kut dubbelpost.
pricewatch: Intel Core i5 750 188
pricewatch: Intel Core i7 920 228

Wissel die fans in voor de door mij aangegeven fans, haal je extra koelpasta eruit & je hebt het verschil alweer terug.

[ Voor 76% gewijzigd door D4NG3R op 16-07-2010 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 02:06:
Vergelijk dit dan:

Kut dubbelpost.

Wissel die fans in voor de door mij aangegeven fans, haal je extra koelpasta eruit & je hebt het verschil alweer terug.
+ Een duurder totaal platform. Ik denk niet dat hij dat nodig gaat hebben. Beter iets besparen dan gelijk al het geld in een systeem pompen om nog wat voor een evt. upgrade of andere randapps achter de hand te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 02:06:
Vergelijk dit dan:

Kut dubbelpost.

Dat 4 cores de toekomst heeft hoorde ik al bij aanschaf van m'n E8400, op TomsHardware.com staat een artikel dat het voor games nog haast zelden uitmaakt en dat soms zelfs de 750 sneller is.

Ik ga die fans sowieso veranderen naar de door jou aanbevolen, maar tot nu toe ben ik nog niet overtuigd wat betreft de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Outlandos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 02:15:
[...]

Dat 4 cores de toekomst heeft hoorde ik al bij aanschaf van m'n E8400, op TomsHardware.com staat een artikel dat het voor games nog haast zelden uitmaakt en dat soms zelfs de 750 sneller is.

Ik ga die fans sowieso veranderen naar de door jou aanbevolen, maar tot nu toe ben ik nog niet overtuigd wat betreft de 920.
Moet je ook niet worden. Voor games maakt het totaal niks uit.

En nou krijgen we vast benches gelinkt die het tegendeel bewijzen, maar we moeten wel redelijk blijven he :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fid3lity op 16-07-2010 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voor games maakt het niks uit, maar buiten games om wel ;). Zoals ik eerder al vermelde: Je geheugen is triple channel, als je de i7 niet neemt heb je daar ook weinig aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
D4NG3R NL schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 02:25:
Voor games maakt het niks uit, maar buiten games om wel ;). Zoals ik eerder al vermelde: Je geheugen is triple channel, als je de i7 niet neemt heb je daar ook weinig aan ;)
Dan verander ik dus de CPU fan naar de U12 en de 2 fans naar die van hierboven aanbevolen.

Blijft alleen het RAM over, 4GB voldoende? 1600? Ik wil (en hoef) niet te bezuinigen op het geheugen. Welke raden jullie me dan aan?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 16-07-2010 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb zojuist gekozen om deze te kopen in mijn nieuwe systeem:

Zeer snel, met zeer strakke timings. Misschien een idee voor jouw PC? eventueel 2 setjes ervan voor 8GB?

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 16-07-2010 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Nadser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:28:
Oke ik denk dat ik deze maand de prijzen van de 5830 en de 5850 even in de gaten houd en als de 5830 inderdaad op de 165 komt dan haal ik die.
Zijn er voor de 5830 en de 5850 nog uit voeringen die ik absoluut niet moet nemen of misschien uitvoeringen die ik juist in moet nemen? Of gewoon de goedkoopste?

Bedankt voor alle feedback!
Heeft iemand hier misschien nog antwoord op? dan weet ik welke ik in mijn wenslijst moet zetten en op die manier automatisch een mailtje krijg als die goedkoper word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nadser schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 07:16:
[...]

Heeft iemand hier misschien nog antwoord op?
Die HD5830 zou ik sowieso uit m'n hoofd zetten, kan je nog beter een GTX460 halen. Of de HD5850 dusdanig gaat zakken dat je door het plafond schiet van blijdschap, betwijfel ik.

Hardware prijzen veranderen met de dag. Het heeft geen zin om te wachten en te hopen want je wordt altijd wel genaaid, of het nou goedkoper of duurder is. Je moet op het moment kopen wat je nodig hebt. Ja, of je moet een paar jaar wachten maar dan zit je met een achterhaald product.
Pagina: 1 ... 8 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
TRIM op een Sandforce SSD (Corsair Force, OCZ vertex2/Agility2) werkt niet i.c.m. een AMD chipset!

Er schijnen problemen te zijn met de Crucial C300 SSD's in combinatie met de Marvell 9128 SATA3 controller. Deze controller zit op zo ongeveer alle X58 en P55 moederborden, maar ook op sommige moederborden mat AMD chipsets. Kijk op de website van de fabrikant van je moederbord voordat je tot aanschaf van deze (verder uitstekende) SSD overgaat!