Beste tweakers,
ikzelf ben al een tijdje opzoek naar het 'wat wel en wat niet' in je nieuwe game-pc.
mijn eisen zijn eigenlijk simpel:
een pc bouwen waarmee ik eigenlijk alle games die uit zijn kan spelen, is al dan niet op high res max settings.
ik zit momenteel into starcraft 2, maar ik wil ook andere games spelen.
Ik ben verder een totale leek op PC gebied, dus heb wat research gedaan, weet er nu wat meer vanaf. en dus besloten om er zelf eentje samen te stellen via deze website. Het wordt mijn eerste pc die ik zelf gaan samenstellen.
mijn budget ligt tussen de 900 en de 1000 euro. Het liefst wil ik een pc die stil is, en vooral lang mee gaat.
zo'n 5 jaar het liefst.
Ik heb wat dingetjes bekeken en kom zo uit op het volgende lijstje producten:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 57,32 | € 57,32 |
1 | Samsung Syncmaster P2270 | € 149,- | € 149,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 18,80 | € 18,80 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 74,38 | € 74,38 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 23,25 | € 23,25 |
1 | Seasonic M12II Bronze 520W | € 75,67 | € 75,67 |
1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 88,64 | € 88,64 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 185,90 | € 185,90 |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 81,91 | € 81,91 |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 154,70 | € 154,70 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 909,57 |
de redenering:
het beeldscherm zit erbij, omdat ik echt een nieuw scherm moet hebben. ik heb nog zo'n oude diepe, en dat neemt echt veel ruimte in beslag op mijn bureau.
Allereerst, de HDD: ik heb geen belang bij een snelle opstart ofso, dus ik vind daarom de prijs van een SSD nog veel te duur. een TB is echt veel voor wat ik op mijn pc heb staan, en mocht ik als een gek gaan downloaden dan is een tweede TB er snel bijgeprikt nietwaar? dus 1tb, en ik ben tevreden.
De DVD drive omdat ik alleen een witte hier heb, en die is ook alweer zo'n 7 jaar oud, dus voor dat geld graag een nieuwe zwarte.
Voor mijn kast heb ik gekozen voor de CM690-II, heb er veel over gelezen en beloofd wat moois te zijn, dus ik vertrouw op tweakers en neem deze kast. misschien nog een extra fan erbij bestellen?
van voedingen heb ik echter totaal geen verstand, en kon er niet echt wijs uit komen hoeveel watt ik nodig had, dus ik vraag jullie bij deze om de voeding even te checken en misschien kan ik een goedkopere pakken? of heb ik met 520 watt te weinig?
voor het interne geheugen heb ik 4gb gepakt, de goedkoopste die ik kon vinden. heb er geen verstand van en ik zou niet weten waarom ik een duurdere moet pakken. denk wel dat 4gb genoeg is, 6gb lees ik van dat de winst t.o.v. 4gb echt verwaarloosbaar is, dus daarom 4gb.
Bij de CPU heb ik gekozen voor een AMD 6core. ik weet niet wat jullie vinden ervan, ik lees dat de i7 en de i5 van intel erg goed schijnen te zijn, maar ik weet niet of die de duurdere prijs waard zijn? ook hierbij heb ik de goedkoopste gepakt, met een goedkope CPU koeler van coolermaster. in de review stond dat die goed was voor de lage prijs dus ik neem aan dat ik het ermee kan doen.
voor de GPU heb ik gekozen voor een ATI 5770, ook de goedkoopste die ik kon vinden. denk niet dat het zich loont voor mij om een duurdere te pakken, maar misschien kunnen jullie me een kaart aanwijzen die wel lang mee gaat, maar misschien goedkoper is met toch dezelfde of betere prestaties? het zou fijn zijn als ik er 2 schermen aan kan aansluiten.
het moederbord heb ik verder overgenomen vanuit eerdere posts. zou niet weten of deze goed is, en of het duurder moet of goedkoper?
hoor graag van jullie, sta echt te popelen om eindelijk te bestellen en mijn eerste pc zelf te bouwen!
thanks alvast voor de moeite!