[BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste
Acties:
  • 159.683 views

Onderwerpen

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:27

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

oke wat raden jullie me aan ik ga wat aanpassen
graag linkjes via azerty ik wil graag wel de kast houden en de
videokaart geheugen wat vinden julle graag wel rond zelfd prijs moet wel snel gebeuren anders kan ik niks meer wijzing.

mvg.,
Steppy

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 16:25
Hotseflots! Deze mac fanaat gaat weer aan de pc hardware, tijd geleden en daarom graag jullie advies.

Doel:
- Vmware opstellingen bouwen(4+ VM's simultaan). Vandaar 8gb geheugen en RAID 5 set van 1 TB schijven voor de IO (helaas is SSD nog te duur voor de verwachte grotes).
- Gamen op 1920x1200 resolutie, alles op lekker hoge settings. HL2 Source games, Portal 2, Bioshock 2, Starcraft 2, vast nog wel wat games welke ik nu vergeten ben :+
- Verder wat default dingen, zoals downloaden, internetten, etc..

Wat ik al in bezit heb:
- Muis/Tobo
- Monitor @ 1920x1200

Wat ik NIET ga doen:
- Upgraden in de toekomst (koop wel weer hele nieuwe setup)
- Overclocken

Wat ik heb uitgezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
3Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 52,33€ 156,99
1Corsair Obsidian 800D€ 248,36€ 248,36
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Intel Core i7 930€ 239,-€ 239,-
1Seasonic X-650 80+ Gold€ 134,90€ 134,90
2OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 129,-€ 258,-
2Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 72,-€ 144,-
1Gigabyte GA-X58A-UD3R€ 194,-€ 194,-
2Sparkle SXX460768D5-NM€ 148,20€ 296,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.704,14

Waar ik over twijfel:
- Is de voeding sterk genoeg voor deze setup ? Mogelijk dat er nog een extra 1 TB schijf bij komt. SLI setup wil ik zo houden. Graag een modulaire setup
- Is de "fake" raid snel voldoende ? ik wil een 2 x 60 GB SSD RAID 0 set voor OS en wat apps. Daarnaast nog een 3 x 1 TB RAID 5 set.
- Het zou fijn zijn als de pc een beeltje stil is, wanneer deze minder belast wordt. Is het interresant om een extra fan controller aan te schaffen of zijn de moederborden van tegenwoordig slim genoeg dit zelf te regelen ?

• Emperor_
steppy schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:32:
videokaart geheugen wat vinden julle graag wel rond zelfd prijs moet wel snel gebeuren anders kan ik niks meer wijzing.

mvg.,
Steppy
Steppy, als ik zo vrij mag zijn; Maak gebruik van de wet koop op afstand (als je via internet hebt besteld) en cancel je order. Hiermee krijg je je geld terug en kan je een echt systeem gaan scoren. Dat moet zeker lukken met het advies van hier!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als de producten nog niet verstuurd zijn kan je zonder die wet ook gewoon cancellen, dat is pas als je de producten al binnen hebt en dan mag je binnen 10 dagen de koop ongedaan maken (of hoe je het ook juridisch correct mag verwoorden). Bij azerty gaat wijzigen vrij gemakkelijk naar mijn ervaring, hebben ze een apart mailadres voor en dan kan je gewoon zeggen wat je er bij wilt en wat je weg wilt uit je bestelling en dan passen ze het aan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Emperor_ schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:28:

- Het zou fijn zijn als de pc een beeltje stil is, wanneer deze minder belast wordt. Is het interresant om een extra fan controller aan te schaffen of zijn de moederborden van tegenwoordig slim genoeg dit zelf te regelen ?
hoihoi

Wat een geweldige game smaak heb je! Een fancontroller is een must, zeker wanneer je net zoals ik het zo stil mogelijk wilt hebben. Ik zou voor deze gaan (heb hem zelf ook, hij is mooi en werkt zoals je van een fancontroller verwacht.): http://www.cdromland.nl/p...roller_ZM_MFC1_Plus_Black

• Beleriond
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 22:20
BUMP? Ik had effectief hetzelfde gevraagd over mijn beoogd systeem als Steppy, echter is dat misschien in de lange spam over het hoofd gezien...ideëen of suggesties?

Bel*.

• Emperor_
Dramatic schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:44:
[...]

hoihoi

Wat een geweldige game smaak heb je! Een fancontroller is een must, zeker wanneer je net zoals ik het zo stil mogelijk wilt hebben. Ik zou voor deze gaan (heb hem zelf ook, hij is mooi en werkt zoals je van een fancontroller verwacht.): http://www.cdromland.nl/p...roller_ZM_MFC1_Plus_Black
Ik zie dat deze handmatig is, uiteraard ben ik lui... ik ga even zoeken naar een automatische unit. Bedankt voor je input alvast. Wat gamen betreft zit het wel snor inderdaad ;-)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@Beleriond: aangezien dit topic soms nogal hard gaat, bump maar raak. :) Dat systeem wat je als laatste gepost hebt ziet er wel goed uit, je zou misschien ook al af kunnen met een i5 760 aangezien een i7 niet zo veel toevoegt voor gamen. "Een beetje videobewerken" kan het wel wat voor helpen maar het zal geen wereld van verschil zijn, dus je moet zelf maar beslissen of je een beetje wilt besparen of dat je het zo laat. Mobo kan ook eventueel goedkoper als je het niet voor de extra features als USB3.0 doet, anders is 'ie wel goed. Voor de rest prima, lijkt me

• xven0mxz

xven0mxz

kunnen jullie paar aanpassing doe kwa geheugen vervangen dan is toch wel goed

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

wat ik zou aanpassen:
CPU -> i5 760
Mobo -> pricewatch: MSI P55M-GD45 bijvoorbeeld, goedkoop maar als je niet gaat overklokken of meerdere videokaarten hoeft is dat prima.
voeding -> pricewatch: Seasonic M12II 520W (als je geen optie tot nog een extra videokaart hoeft)
videokaart -> een willekeurige versie van de GTX460, een goedkopere maakt niet uit. De 768MB-versie is ook prima, heeft denk ik ongeveer dezelfde prijs/kwaliteit-verhouding als de 1GB-versie, misschien iets beter. Maar de 1GB-versie is ook prima.
Geheugen -> willekeurig 2x2GB DDR3-setje op 1333MHz, gewoon de goedkoopste die ze hebben.
HDD -> ik kan dat exacte typenummer niet vinden op tweakers of azerty, als het een 7200RPM spinpoint F3 is is het prima, als je het niet zeker weet kan je pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB nemen.
koeler -> deze is prima als je wilt overklokken maar als je dat niet gaat doen zou ik niet meer dan een scythe mugen 2 nemen, het verschil ga je dan niet merken.
kast -> kwestie van smaak, deze is prima als je die mooi vind.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waar ik over twijfel:
- Is de voeding sterk genoeg voor deze setup ? Mogelijk dat er nog een extra 1 TB schijf bij komt. SLI setup wil ik zo houden. Graag een modulaire setup
Ja voeding moet het prima aan kunnen.
- Is de "fake" raid snel voldoende ? ik wil een 2 x 60 GB SSD RAID 0 set voor OS en wat apps. Daarnaast nog een 3 x 1 TB RAID 5 set.
Als je meerdere VM's gaat draaien heb je er veel meer aan als je elke VM een eigen HD toewijst dan dat je de HD's in RAID zet.
Er zijn genoeg onhoorbare fans te koop, maar er zijn ook genoeg mobo's die het kunnen regelen.

Maar als ik jouw was zou ik een socket 1156 of AM3 mobo nemen, met bijbehorende CPU.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Emperor_
-The_Mask- schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:36:
[...]
Ja voeding moet het prima aan kunnen.
[...]
Als je meerdere VM's gaat draaien heb je er veel meer aan als je elke VM een eigen HD toewijst dan dat je de HD's in RAID zet.
[...]

Er zijn genoeg onhoorbare fans te koop, maar er zijn ook genoeg mobo's die het kunnen regelen.

Maar als ik jouw was zou ik een socket 1156 of AM3 mobo nemen, met bijbehorende CPU.
Bedankt voor je input! Wat je zegt over vm per hd toewijzen volg ik even niet. Wanneer je een RAID 5 zou configureren, dan zou 1 VM veel meer i/o kunnen doen ipv een enkele schijf. Wil je hiermee zeggen dat "fake" raid niet snel genoeg is ? of dat ik beter af zou zijn met een echte raid kaart ?

Verwijderd

pkopf schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:19:
Even een kleine heads-up, van Azerty heb ik gisteren begrepen dat de volgende combinatie van geheugen en moederbord niet gaat werken (geheugen is incompatible met moederbord): MSI 770-G45 icm 4GB RAM kit (2x 2GB) van GeIL (deze GV34GB1333C9DC).

Dit kan resulteren in allerlei bsod's en random crashes bij nieuwe systemen, zoals ook hier te lezen is: [Win 7 64bit]Verse installatie geeft willekeurige crashes.

Ik zag de combinatie meerdere keren voorkomen in dit topic bij een snelle zoekopdracht op de typenummers.
Ik was dus wel van plan om deze combinatie te bestellen toen ik dit berichtje las, maar wat moet ik nu hiermee? :?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

'T komt niet vaak voor dat een combinatie mobo + geheugen niet werkt maar als je er zeker van wilt zijn (zoals nu) neem je geheugenmodules die op de QVL van het moederbord staan. Dat is dus een lijstje van modules die op dat mobo zijn getest door de fabrikant en dus zeker werken. Ik zie d'r al wat 1333MHz kingston/OCZ/(andere) GeIL tussen staan dus daar moet wel iets tussen zitten lijkt me. :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Emperor_ schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:04:
[...]

Bedankt voor je input! Wat je zegt over vm per hd toewijzen volg ik even niet. Wanneer je een RAID 5 zou configureren, dan zou 1 VM veel meer i/o kunnen doen ipv een enkele schijf. Wil je hiermee zeggen dat "fake" raid niet snel genoeg is ? of dat ik beter af zou zijn met een echte raid kaart ?
Nee, ik bedoel als je meerdere VM's tegelijk gaat draaien dat het veel meer zin heeft elke VM een eigen HD te geven in plaats van meerdere VM's draaien vanaf een RAID-5 config.

Maar als je van plan bent om maar één VM tegelijk te gebruiken dan lijkt RAID-5 mij nogal overdreven.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:36:
Als de producten nog niet verstuurd zijn kan je zonder die wet ook gewoon cancellen, dat is pas als je de producten al binnen hebt en dan mag je binnen 10 dagen de koop ongedaan maken (of hoe je het ook juridisch correct mag verwoorden). Bij azerty gaat wijzigen vrij gemakkelijk naar mijn ervaring, hebben ze een apart mailadres voor en dan kan je gewoon zeggen wat je er bij wilt en wat je weg wilt uit je bestelling en dan passen ze het aan.
Opgelet hiermee. Als je een persoonlijk systeem laat assembleren, dan valt dat misschien onder:
Voor bepaalde goederen en diensten geldt het herroepingsrecht niet, het moet dan gaan om:
...
Goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben,...
...

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, maar alle onderdelen die die webshop verkoopt zijn gewoon massaproductie uit een mooie grote fabriek waar ze geen idee hebben wie die dingen gaat kopen, dus geen maatwerk. Als je bij een edelsmid een speciale CPU-koeler laat maken of je vraagt intel een speciale CPU volgens jouw eigen specs te maken dan valt het daaronder maar bij eigenlijk alle producten waar het hier over gaat is dat duidelijk niet het geval. Webshops beroepen zich er nog wel eens op als ze eronderuit willen komen maar dat is gewoon niet zo.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 22-09-2010 21:36 ]

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:19:
'T komt niet vaak voor dat een combinatie mobo + geheugen niet werkt maar als je er zeker van wilt zijn (zoals nu) neem je geheugenmodules die op de QVL van het moederbord staan. Dat is dus een lijstje van modules die op dat mobo zijn getest door de fabrikant en dus zeker werken. Ik zie d'r al wat 1333MHz kingston/OCZ/(andere) GeIL tussen staan dus daar moet wel iets tussen zitten lijkt me. :)
Ik heb dus gekeken en die GeIL GV34GB1333C9DC staat er niet bij, maar de GeIL GV34GB1333C7DC wel. Het lijkt mij een klein verschil, maar na dit berichtje ben ik er dus niet meer zo zeker van..

• Emperor_
-The_Mask- schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:22:
[...]

Nee, ik bedoel als je meerdere VM's tegelijk gaat draaien dat het veel meer zin heeft elke VM een eigen HD te geven in plaats van meerdere VM's draaien vanaf een RAID-5 config.

Maar als je van plan bent om maar één VM tegelijk te gebruiken dan lijkt RAID-5 mij nogal overdreven.
Ik begrijp het. Nee ik ben van plan meerdere VM's simultaan te draaien(4 stuks of nog meer). Zonder de RAID 5 config bespaar ik natuurlijk ruimte hehe ;-)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:30:
[...]

Ik heb dus gekeken en die GeIL GV34GB1333C9DC staat er niet bij, maar de GeIL GV34GB1333C7DC wel. Het lijkt mij een klein verschil, maar na dit berichtje ben ik er dus niet meer zo zeker van..
Nouja MSI heeft het voor je getest en zij zeggen dat het kan. ;) Dat kleine verschil kan wel het verschil tussen wel of niet werken zijn, sowieso lijken al die dingen hetzelfde omdat ze aan dezelfde standaarden voldoen, dezelfde specs hebben etc. maar de éne werkt wel en de andere niet.

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:33:
[...]

Nouja MSI heeft het voor je getest en zij zeggen dat het kan. ;) Dat kleine verschil kan wel het verschil tussen wel of niet werken zijn, sowieso lijken al die dingen hetzelfde omdat ze aan dezelfde standaarden voldoen, dezelfde specs hebben etc. maar de éne werkt wel en de andere niet.
Ja, dus ik weet nu niet wat ik moet doen. Deze combinatie bestellen lijkt mij sowieso niet zo slim gezien de omstandigheden, maar die andere die het wel doet die is wel weer opeens 15 euro duurder..

• -The_Mask-
  • Niet online
In principe kunnen het totaal verschillende geheugenreepjes zijn, de geheugenchips kunnen ook van totaal verschillende fabrikanten komen.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:41:
In principe kunnen het totaal verschillende geheugenreepjes zijn, de geheugenchips kunnen ook van totaal verschillende fabrikanten komen.
Wat raad je me nu aan om te doen?

• -The_Mask-
  • Niet online
Gewoon 4GB Kingston ValueRAM nemen van 1333MHz werkt in principe altijd.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Emperor_ schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:30:
[...]

Ik begrijp het. Nee ik ben van plan meerdere VM's simultaan te draaien(4 stuks of nog meer). Zonder de RAID 5 config bespaar ik natuurlijk ruimte hehe ;-)
Je kan ook 4 HD's van 500GB nemen voor je VM's, één van 1TB voor data opslag en één SSD van 128GB, want bij twee in RAID verlies je TRIM.

Zou zoiets doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 52,33€ 52,33
4Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 38,96€ 155,84
1Corsair Obsidian 800D€ 248,36€ 248,36
1Intel Core i7 860€ 241,20€ 241,20
1Seasonic X-650 80+ Gold€ 134,90€ 134,90
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 220,15€ 220,15
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 70,80€ 141,60
1MSI P55A-G55€ 116,65€ 116,65
2Palit GeForce GTX 460 (768M GDDR5)€ 150,-€ 300,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.643,52

En met socket 1156 omdat dat goedkoper is voor dezelfde prestaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster P2270€ 149,-€ 149,-
1Xigmatek Asgard€ 32,-€ 32,-
1Logitech LS21€ 20,96€ 20,96
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,13€ 14,13
1Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm€ 4,21€ 4,21
1Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty)€ 7,54€ 7,54
1Sharkoon FireGlider€ 20,-€ 20,-
1Corsair CX400W€ 41,80€ 41,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 70,80€ 70,80
1AMD Phenom II X4 945€ 121,14€ 121,14
1MSI 770-G45€ 58,-€ 58,-
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 134,09€ 134,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 726,-

Dus met dit geheugen werkt het wel, denk je?
In ieder geval, alvast bedankt voor alle informatie!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
KNIP

Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G
Gigabyte GA-X58A-UD3R

KNIP
Ligt het nou aan mij of gaat hier iets mis? Een X58 bord voor LGA1366 en vervolgens RAM dualchannel? Lijkt me jammer of heb ik het aan het verkeerde eind?

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G triple channel

• -The_Mask-
  • Niet online
@ Trompetman Ja moet gewoon werken.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 22-09-2010 22:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
marcel87 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:30:
[...]

Ligt het nou aan mij of gaat hier iets mis? Een X58 bord voor LGA1366 en vervolgens RAM dualchannel? Lijkt me jammer of heb ik het aan het verkeerde eind?
Triple-channel geeft eigenlijk geen winst in reallife en als je 8GB nodig hebt en je hebt maar 6GB dan ga je toch een prestatieverlies krijgen omdat de HD als virtueel geheugen gebruikt gaat worden.
Of je kan gewoon minder geheugen toewijzen aan je VM's.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 22-09-2010 22:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Aardwolf
  • Laatst online: 19-09 20:46
Hm, had ik dus toch ergens een stuk gemist?!?! Maar hoezo heb je perse 8GB nodig dan? Virtueel geheugen op je HDD is toch stukken langzamer dan gewoon RAM?

Verwijderd

Bedankt!

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:30:
Ja, maar alle onderdelen die die webshop verkoopt zijn gewoon massaproductie uit een mooie grote fabriek waar ze geen idee hebben wie die dingen gaat kopen, dus geen maatwerk. Als je bij een edelsmid een speciale CPU-koeler laat maken of je vraagt intel een speciale CPU volgens jouw eigen specs te maken dan valt het daaronder maar bij eigenlijk alle producten waar het hier over gaat is dat duidelijk niet het geval. Webshops beroepen zich er nog wel eens op als ze eronderuit willen komen maar dat is gewoon niet zo.
Ik bedoel als men het systeem voor jouw assembleert, wat toch zeer veel mensen laten doen... Een pc waarvan jij kiest hoe dat samen moet gesteld worden uit de onderdelen van op de site, lijkt mij toch zeker "maatwerk".

Natuurlijk geld dat niet voor de onderdelen... =)

Verwijderd

Hallo mensen,
Ik ben toe aan een nieuwe pc. Het gaat om gamen want verder zal ik hem alleen gebruiken voor internetten en lichte applicaties gebruiken.

Eerst dacht ik hier aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 67,-€ 67,-
1Plextor PX-880SA€ 35,77€ 35,77
1GeIL Black Dragon GB34GB1333C6DC€ 98,50€ 98,50
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 149,-€ 149,-
1Asrock 890GX Extreme3€ 106,-€ 106,-
1Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5€ 141,35€ 141,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,62

Maar door het moederbord te vervangen kan ik 4 pci-e slots krijgen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A79T Deluxe/U3S6€ 128,98€ 128,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,60

Met het eerste moederbord krijg ik wel usb 3 en sata 600 MBps ipv 300 MBps en er zit een interne HD4290 in. Volgens mij kan die met Hybrid crossfire x aan de hd5770 gekoppeld worden.
Met het tweede heb ik ruimte om er later nog een videokaart in te stoppen, wat denk ik wel een groot verschil maakt in de uitbreidbaarheid van de pc.

Wat denken jullie hier over, en over het systeem in het algemeen?
Alvast bedankt.

• -The_Mask-
  • Niet online
marcel87 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:40:
Hm, had ik dus toch ergens een stuk gemist?!?! Maar hoezo heb je perse 8GB nodig dan?
Hij heeft 8GB nodig voor het draaien van meerdere virtuele machines, dat vraagt veel geheugen
Virtueel geheugen op je HDD is toch stukken langzamer dan gewoon RAM?
Idd, daarom wordt het ook geen succes als je werkgeheugen te kort komt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:54:
Hallo mensen,
Ik ben toe aan een nieuwe pc. Het gaat om gamen want verder zal ik hem alleen gebruiken voor internetten en lichte applicaties gebruiken.

Eerst dacht ik hier aan:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,62

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,60

Met het eerste moederbord krijg ik wel usb 3 en sata 600 MBps ipv 300 MBps en er zit een interne HD4290 in. Volgens mij kan die met Hybrid crossfire x aan de hd5770 gekoppeld worden.
Met het tweede heb ik ruimte om er later nog een videokaart in te stoppen, wat denk ik wel een groot verschil maakt in de uitbreidbaarheid van de pc.

Alvast bedankt.
Met de ASUS in het tweede systeem krijg je een los U3S6 kaartje, ook van ASUS. Deze geeft je 2 USB 3.0 kanalen en 2 SATA-6Gbps kanalen.

Voor wat betreft uitbreidbaarheid een issue is. Veel mensen, waaronder ikzelf, zeggen wel een tweede kaart bij te willen / gaan plaatsen, maar komen niet verder dan alleen de bewering maken dat ze dat gaan doen. Anyway, dan zou je nu moeten kiezen of je nu CF wil gaan draaien óf straks gewoon overstappen op de HD6k serie als die een beetje leuk gaat worden.

En Hybrid Crossfire gaan draaien met een IGP HD4250 wil je sowieso niet. Het geeft je meer gedoe dan prestatiewinst. Ether way, de ASRock borden zijn sowieso uitstekende borden voor het geld. Met het ASUS bord heb je wel meer lanes verdeelbaar over de kanalen, dus het is even afwegen. Persoonlijk zou ik eerder voor de ASRock gaan:

- Geen PCI-e slot kwijt aan een los U3S6 kaartje, USB 3.0 en SATA 6Gbps geïntegreerd
- Strakkere layout
- Voldoende aansluitingen voor leuke GPU setups (3 lanes)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:48:
[...]

Ik bedoel als men het systeem voor jouw assembleert, wat toch zeer veel mensen laten doen... Een pc waarvan jij kiest hoe dat samen moet gesteld worden uit de onderdelen van op de site, lijkt mij toch zeker "maatwerk".

Natuurlijk geld dat niet voor de onderdelen... =)
Ah ja, hij liet het niet assembleren maar daarvoor heb je inderdaad wel gelijk.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

steppy schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:32:

mvg.,
Steppy
Waarom zonodig azerty? Er zijn tig goede (of zelfs betere) webshops in NL.

Of wil je gaan afhalen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• [MAUS]
  • Laatst online: 23:02
Hallo mensen,

Eerst dacht ik hier aan:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,62

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,60

Alvast bedankt.
Neem het Asrock moederbord, heeft een nieuwere chipset, heeft standaard SATA3 en USB 3.0, verder ga je het niet merken dat als je er 2 kaarten insteekt je op x8/x8 werkt en toch is het moederbord goedkoper. Verder zou ik voor de phenom II X4 955 gaan, deze is hetzelfde alleen is de multiplier 1 lager, het is een BE dus kun je die multiplier 1 omhoog zetten en dan heb je de 965.
955 = 16x200 = 3200 mhz = 128 euro
965 = 17x200 = 3400 mhz = 150 euro
Dus ik zou de 955 nemen.

Ook zou ik de Igp niet samen laten werken met de hd5770, dat is echt crap.
En die 4 pcie slots heb je niet nodig, ga jij quadCF draaien met hd5770's??

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Alvast bedankt.
Zoals hier boven word verteld is de 965BE niks meer als de 955BE met een multiplier van 17, IPV 16. Dit kost je 20 seconden werk in de bios om zelf goed te zetten.

Je kan de HD4290 alleen H-CFX alleen draaien met een HD42xx of 43xx serie kaart.. Niet wat anders :').

Daarnaast zou ik als mobo gewoon de 870 Extreme3 nemen.. Ik neem niet aan dat je wilt OC'en (Je computerkennis lijkt me nogal beperkt) en deze heeft gewoon alle functies welke je hogere bordje ook heeft .

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 10:58
Zo,

Heb wat rekening gehouden met de verschillende commentaren en kom op het volgende systeempje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster P2770H€ 289,-€ 289,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,73€ 79,73
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 64,90€ 64,90
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 29,95€ 29,95
1Intel Core i7 930€ 239,-€ 239,-
1Antec TruePower TP-750€ 103,30€ 103,30
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 143,-€ 143,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 106,94€ 106,94
1Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 198,-€ 198,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.585,15

Ik heb er wel de ati uitgehaald en vervangen door een gtx460, is iets redelijker van prijs en lees ik toch wel heel wat goeds over. Er is dan ook nog steeds de mogelijkheid om te upgraden naar een 2e in SLI of eventueel een hele nieuwe kaart erin te proppen. Mobo en i7 930 combo kunnen toekomstige kaarten nog wel even ondersteunen (?)

nog even een heel ander vraagje:
vroeger was een soundcard een must in elk systeem, maar dat zie ik steeds minder en minder. Voldoen de geintegreerde geluidsoplossingen van het mobo? Ik ben helemaal geen audiofiel, dient enkel om wat muziek te spelen, film te kijken, te gamen. Geluid moet gewoon goed zijn. Ik veronderstel dat ik dan beter kan investeren in een iets betere boxenset ipv in een geluidskaart?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

redlightning schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:16:
nog even een heel ander vraagje:
vroeger was een soundcard een must in elk systeem, maar dat zie ik steeds minder en minder. Voldoen de geintegreerde geluidsoplossingen van het mobo? Ik ben helemaal geen audiofiel, dient enkel om wat muziek te spelen, film te kijken, te gamen. Geluid moet gewoon goed zijn. Ik veronderstel dat ik dan beter kan investeren in een iets betere boxenset ipv in een geluidskaart?
Voordat je merkt dat de on-board niet zo geldig is als een losse kaart, zit je alweer bij speakers van 400+ euro. Onboard voldoet gewoon absoluut, al helemaal als je Optisch gebruikt.

Verwijderd

bwerg schreef op donderdag 23 september 2010 @ 07:36:
[...]

Ah ja, hij liet het niet assembleren maar daarvoor heb je inderdaad wel gelijk.
Hij liet het volgens mij wel assembleren, dat is juist het probleem mogelijks:
steppy schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:15:
Bedankt voor je reactie ik heb hem al besteld.
en een expert heeft hem inelkaar gezet zeg maar en gaat ook alles inbouwen.

mvg,
Steppy

• DVR123
  • Laatst online: 14-06 01:20
Zou dit een goede setup zijn om een beetje te gamen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 23,21€ 23,21
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 89,25€ 89,25
1Intel Core i7 950€ 267,46€ 267,46
1Corsair HX750W€ 123,31€ 123,31
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 239,24€ 239,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.106,76

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

DVR123 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:46:
Zou dit een goede setup zijn om een beetje te gamen?

[...]
Zwaar overdreven voeding voor een enkele HD5850. Ook een zwaar overdreven mobo, of ga je later nog een 2e HD5850 erbij halen?

• PatrickH89
  • Laatst online: 16-09 21:41
Is dat alleen om te gamen? Dan zou ik gaan voor een i5 760 met een bijbehorend (veel goedkoper dan die je nu hebt) moederbord. Verder is je voeding te zwaar, een redelijke ~500W variant trekt een 5850 al met gemak.

Wil je per sé hyperthreading dan zou ik persoonlijk alsnog voor socket 1156 gaan met een i7 870 of iets dergelijks, omdat je je dan niet scheel betaalt aan het platform (zonder het effectief te gebruiken met bijv. meerdere videokaarten).

• DVR123
Ik ga later wel over op een crossfire opstelling.
Wat zou anders een goede voeding zijn?
Ik schrijf ook software, maak 3d tekeningen en doe aan video bewerking!
De reden voor deze zware setup is dat ik gewoon voorbereid wil zijn op een latere upgrade.

[ Voor 48% gewijzigd door DVR123 op 23-09-2010 10:57 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

DVR123 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:55:
Ik ga later wel over op een crossfire opstelling.
Wat zou anders een goede voeding zijn?
Dat is een heel lekkere voeding.. Maar als je alleen maar Crossfire neemt, en verder niet gaat OC'en ect. Is hij nogal overkill, dan heb je zat aan een Antec Truepower TP-650. (Die config met straks nog een 2e HD5850 gaat zo'n 550w trekken op full load, zonder overkloks is dat dus zat)

• DVR123
D4NG3R NL schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:57:
[...]

Dat is een heel lekkere voeding.. Maar als je alleen maar Crossfire neemt, en verder niet gaat OC'en ect. Is hij nogal overkill, dan heb je zat aan een Antec Truepower TP-650. (Die config met straks nog een 2e HD5850 gaat zo'n 550w trekken op full load, zonder overkloks is dat dus zat)
Als alles goed draait ga ik waarschijnlijk wel OC'en dus kan ik maar beter een goede voeding hebben..

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
DVR123 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:59:
[...]

Als alles goed draait ga ik waarschijnlijk wel OC'en dus kan ik maar beter een goede voeding hebben..
Precies en dan heb je met deze één van de beste voedingen die er zijn.

Dit moederbord is trouwens ook wel :9~ pricewatch: Asrock X58 EXTREME6

• Beleriond
Daar ben ik nog eens even.

N.a.v. wat eerder werd gezegd ben ik iets gaan twijfelen over mijn mogelijkheden/wensen v.w.b. vooral MoBo en processor.

Voor het "simpele" World of Warcraft (met in het achterhoofd de upcoming XPac Cataclysm) en wat videobewerking af en toe...welke van de 2 systemen hieronder zouden jullie me adviseren? Ik kan nog maar niet kiezen tussen AMD Phenom x4 955 OF Intel i5 760 (zoals door een tweaker voorgesteld.

Voor de beeldvorming en volledigheid (alle andere onderdelen heb ik al/nog):

Intel variant:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 50,-€ 50,-
1Intel Core i5 760€ 178,60€ 178,60
1Seasonic M12II 520W€ 79,-€ 79,-
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 75,80€ 75,80
1Asus P7P55D-E€ 120,63€ 120,63
1MSI N460GTX Hawk€ 225,50€ 225,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 762,02

AMD variant:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 128,-€ 128,-
1Asrock 870 EXTREME3€ 77,48€ 77,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 668,27

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Thanks,
Bel*.

• -The_Mask-
  • Niet online
Ze zitten niet echt in dezelfde prijs range, de Intel config is zo'n 100 euro duurder.

Voor een bedrag wat tussen beide inzit haal je een nog stellere PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-550€ 84,-€ 84,-
1AMD Phenom II X6 1055T€ 180,64€ 180,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 720,91

AMD Nieuwsdiscussie

• Beleriond
@Mask: aangezien ook ik Nederlands ben, kijk ik bij voorkeur naar een goede config voor een zo redelijk mogelijke prijs.

Misschien dat ik de Intel config qua samenstelling wat naar beneden kan/moet aanpassen echter XD.

Is er trouwens een achterliggende reden dat je voor de Antec voeding kiest ipv de Seasonic?

[ Voor 17% gewijzigd door Beleriond op 23-09-2010 13:39 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Beleriond schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:37:
@Mask: aangezien ook ik Nederlands ben, kijk ik bij voorkeur naar een goede config voor een zo redelijk mogelijke prijs.
Dan zou ik de bovenstaande nemen. :)
Is er trouwens een achterliggende reden dat je voor de Antec voeding kiest ipv de Seasonic?
De Antec is iets beter en het prijs verschil is minimaal. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Ha allen,

Ik ben zelf verre van een expert, maar na uitvoerig alle topics en BBG's te hebben doorgelezen ben ik tot de volgende setup gekomen. Ik wil er niet meer dan € 1.100,- aan uitgeven. In deze lijst heb ik Windows 7 nog niet meegenomen, die wil ik nog wel gaan kopen. Het systeem zou dus ongeveer op € 1.000,- uit moeten komen.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG W2343T-PF€ 139,-€ 139,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,-€ 16,-
1Club3D GTX 460€ 205,-€ 205,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 869,77

Ik heb in de BBG Oktober de Crucial Real SSD C300 zien staan, deze heb ik er (nog) niet ingezet vanwege de prijs, echter lijkt het me wel een zeer waardevolle toevoeging.

Ook heb ik grote twijfels over de videokaart. Ik zie dermate veel verschillende kaarten in de systemen die mensen aanschaffen, dat ik voor nu de Club 3d GTX 460 erin gestopt heb vanwege de prijs. Hebben jullie nog ideeën hierover?

Zien jullie verder nog eventuele besparingsposten?

Alvast bedankt!

• rows
  • Laatst online: 19-09 16:21
op zich prima setup. Ik heb zelf de C300 en dat bevalt goed en wil niet meer zonder.

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Even om verwarring te voorkomen, ik neem aan dat jullie de Crucial C300 bedoelen ipv Corsair, die bestaat namelijk niet :P

Verwijderd

Yes, exact. Bedankt, heb het geedit. Wel de moeite en het geld waard dus?

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. Ik heb voor het asrock moederbord gekozen en 'm vervangen met een 870.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair VX450W€ 59,26€ 59,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,36

Is dit zo goed?
MvdPM schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:50:
En die 4 pcie slots heb je niet nodig, ga jij quadCF draaien met hd5770's??
Eh nee, ik dacht dat je twee slots per hd5770 nodig had omdat dat er zo bij stond op de alternate site. :? Maar hoe dan ook, ik ga nu gewoon voor een kaart.

• xven0mxz

xven0mxz

2897 Cooler Master CM 690 II Advanced - Midtowermodel - ATX
( EPS12V/ PS/2 ) - zwart - USB/eSata/Audio € 85,00 1 € 85,00
277722 Maxcube Blitz 850 watt - ATX12V 2.3/ EPS12V 2.91 -
100-240 Volt wisselstroom V - 850 Watt - actieve € 108,99 1 € 108,99
234910 ASUS Sabertooth 55i - Moederbord - ATX - iP55 - LGA1156
Socket - UDMA133, SATA-300 (RAID), eSATA - Gigabit
Ethernet - FireWire - € 149,42 1 € 149,42
258272 LG BH10LS30 Super Multi Blue - Schijfstation - BD-RE -
10x2x10x - Serial ATA - intern - 5.25" - LightScribe € 103,82 1 € 103,82
280511 MSI N465GTX-M2D1G - Grafische adapter - GF GTX 465 -
PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5 - Digitale Visuele
Interface (DVI), HDMI ( € 153,65 1 € 153,65 0 / 1
225309 Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste
schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm
-buffer: 32 MB € 56,95 1 € 56,95
306124 Cooler Master V6GT - Koeler voor processor - ( Socket
AM3, Socket AM2, Socket AM2+, Socket 775, Socket 1156,
Socket 1366 ) € 51,90 1 € 51,90
280241 Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 - 1.6 V -
niet-gebufferd - niet-EC € 171,67 1 € 171,67 0 / 1
226356 Processor - 1 x Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz -
LGA1156 Socket - L3 8 MB - doos

Bestelling veranderdt ander geheugen erin 2x4 kan ik later dan uitbreiden naar 16 gb bijvoorbeeld
en Qaud core i5

• Dramatic
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:27:
Eh nee, ik dacht dat je twee slots per hd5770 nodig had omdat dat er zo bij stond op de alternate site. :?
Lol, link? Waarschijnlijk praten ze over de koeler van de videokaart die 2 slots in beslag neemt qua hoogte

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...o=JBXVV2&cn=1&tn=BUILDERS
Onder 'meer details' staat: Bijzonderheden bezet 2 sloten, Crossfire Ready

Het zal inderdaad wel de koeling zijn als ik naar het plaatje kijk. :P

• rows
  • Laatst online: 19-09 16:21
Tc-Chub schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:18:
Even om verwarring te voorkomen, ik neem aan dat jullie de Crucial C300 bedoelen ipv Corsair, die bestaat namelijk niet :P
ja, sorry was even in de war, je hebt helemaal gelijk :P

• [MAUS]
@ Steppy

Voor de prijs van de voeding die je nu hebt zou ik een pricewatch: Antec TruePower TP-750 nemen, deze voeding is veel stabieler als de voeding die je had.

• xven0mxz

xven0mxz

past alles bij elkaar of niet van die Post van mij erboven??
kan iemand dat zeggen of niet.

mvg,
Steppy

• Beleriond
@Steppy,

Het zou iig al handiger zijn als je het eens netjes zou organiseren en/of links zou aanbieden ipv een bijna onleesbaar geheel ;)

Bel*.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:19:
[...]

Voordat je merkt dat de on-board niet zo geldig is als een losse kaart, zit je alweer bij speakers van 400+ euro. Onboard voldoet gewoon absoluut, al helemaal als je Optisch gebruikt.
das onzin, ik heb een setje van 20e en het klinkt zoveel beter met X-fi.
ook via een random versterker + boxen is het verschil verrassend.

Moet wel zeggen dat ook al was mijn set goedkoop het ruwweg presteert als de g51 (heb iets betere bass response).

Nukezone FTW

• Xevoo
  • Laatst online: 11-07 16:23
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 52,69€ 52,69
1Corsair CX400W€ 41,09€ 41,09
1AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W)€ 119,89€ 119,89
1MSI 770-G45€ 57,98€ 57,98
1Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E€ 111,97€ 111,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 507,42

Dit gaat de PC van m'n vriendin waarschijnlijk worden (aantal pagina's terug al over gehad).
Zoek er nu nog een leuk scherm bij (goede prijs/kwaliteit).

• [MAUS]
pricewatch: LG W2343T-PF
dit is wel een leuk scherm, lekker groot en full hd, met dvi d aansluiting.

• Xevoo
MvdPM schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:57:
pricewatch: LG W2343T-PF
dit is wel een leuk scherm, lekker groot en full hd, met dvi d aansluiting.
Leuk scherm ja d:)b
Maar ze wil iets goedkoper (en hoeft ook niet persee 22" te zijn, 20" is groot genoeg).

• Xevoo
The_Mask, bedankt _O_

het is die, of deze:
pricewatch: LG Flatron W1934S-BN
Ze vind 19" genoeg zegt ze, maar weet niet of het een beetje een goed scherm is, anders kan ze naar mijn inzicht beter die BenQ pakken

• Xevoo
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB€ 36,10€ 36,10
1LG Flatron W1934S-BN€ 99,-€ 99,-
1AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W)€ 119,89€ 119,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 589,83

Dit gaat hem worden :)
Mask, hartstikke bedankt _O_

Owja, 500GB omdat ze dat genoeg vind (ze gebruikt nu net de helft van haar 40GB hdd)
En de 19" ook omdat ze dat genoeg vond.

Voor mezelf volgende week een nieuwe PC uitzoeken, 700euro excl btw :P

• -The_Mask-
  • Niet online
Mijn andere twee veranderingen (geheugen en CPU) niet gezien?

CPU: prijsverschil is minimaal
Geheugen: paar dagen geleden melde iemand nog problemen met volgens mij dezelfde mobo geheugen combo en aangezien Kingston zo goed als altijd werkt en goedkoper/beter verkrijgbaar is zou ik dat doen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Xevoo
Oh, over het hoofd gezien inderdaad :$
Sorry :P

Zoiets dus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB€ 36,10€ 36,10
1BenQ G2220HD€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,89

(alsnog zover gekregen om de 22" te pakken voor die paar euro meer)

Alleen de levertijd van het geheugen valt tegen
Ga het wel ophalen bij 4launch

Nog voor de zekerheid:
De 400watt is toch meer dan genoeg?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jep. :)

• -The_Mask-
  • Niet online
De voeding is meer dan genoeg. :)

[ Voor 1% gewijzigd door -The_Mask- op 23-09-2010 23:26 . Reden: er was al een nieuwe pagina.... ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Kan iemand hier nog naar kijken?
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenderage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 20:29
Hallo allemaal,

Na veel overwegingen en twijfelen over een nieuw systeem heb ik het volgende bij elkaar gezocht Mijn huidige computer stamt uit het jaar 2003 en heb alleen de laatste paar maand dit topic gevolgd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 226,04€ 226,04
1Samsung SH-S223L€ 20,73€ 20,73
1Antec Performance One Mini P180 (Zwart)€ 96,99€ 96,99
1Intel Core i7 950€ 264,32€ 264,32
1OCZ Fatal1ty 550W€ 57,27€ 57,27
2Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 84,30€ 168,60
1Asus P6T WS Professional€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.373,63

Doel is om een beetje leuk te kunnen gamen Diablo 3, Starcraft 2, maar ook een shooter als Battlefield Bad Company 2. Tevens wil ik een aantal virtuele machines laten draaien, vandaar ook de keuze voor het moederbord op advies van een mede cursist. Ik wil ook zo nu en dan eens een filmpje kijken.

1400 euro is ook wel het maximum budget. Ik heb alleen wel mijn twijfel of de voeding sterk genoeg is, ook voor eventueel een 2de videokaart.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geheugen en DVD brander zijn duur, daar zijn wel goedkopere alternatieven voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tenderage schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:02:
Doel is om een beetje leuk te kunnen gamen Diablo 3, Starcraft 2, maar ook een shooter als Battlefield Bad Company 2. Tevens wil ik een aantal virtuele machines laten draaien, vandaar ook de keuze voor het moederbord op advies van een mede cursist.
Wat is dan de reden voor het mobo? Hij is duur dus zal die wel goed zijn? Of er zit professional in de naam? Dan zal die wel goed zijn? :?
1400 euro is ook wel het maximum budget. Ik heb alleen wel mijn twijfel of de voeding sterk genoeg is, ook voor eventueel een 2de videokaart.
Het is geen goede voeding en een tweede videokaart is sowieso niet aan te raden met die voeding.

En de PC past niet in de behuizing. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:31:
Kan iemand hier nog naar kijken?
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,36
Ziet er goed uit, je voeding kan eventueel ook nog wat minder met een cx400w van corsair, maar de vx450 is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
@ Tenderage
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,73€ 79,73
1Corsair TX650W€ 72,75€ 72,75
1Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1333C8€ 112,37€ 112,37
1Asrock X58 Extreme3€ 161,70€ 161,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.248,32

Hier heb je veel meer aan, het kost minder en geeft dezelfde prestaties, er zit nu 6gb triplechannel geheugen in, dat is genoeg.
Moederbord is goedkoper, maar heeft wel sata3 en usb3.0
De kast is niet te klein voor je systeem, je kunt natuurlijk nog een andere nemen, behuizingen zijn persoonlijk.
Voeding is veel stabieler als de voeding die jij had, verder kan deze 2 gtx 460's aan.

Het kost nu zo'n 1300,-, dus er is nog ruimte over voor bijv. een gtx470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
-The_Mask- schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:30:
En de PC past niet in de behuizing. ;)
Wat zijn die kasten trouwens duur geworden :o Ik heb voor mijn witte 57 euro betaalt!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Laatst online: 22-04-2021
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Vxe-Pro€ 57,70€ 57,70
1OCZ StealthXStream 500W€ 47,52€ 47,52
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 68,58€ 68,58
1AMD Phenom II X6 1055T€ 179,10€ 179,10
1Asrock 870 EXTREME3€ 75,84€ 75,84
1Asus ENGTS450 DIRECTCU TOP/DI/1GD5€ 130,64€ 130,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,07

Is dit een beetje te doen? ( voor Modern Warfare 2 Ultra en voor in de toekomst? of wachten tot PCI e v3.0? )

[ Voor 1% gewijzigd door DannyvdHof op 24-09-2010 10:00 . Reden: info ]

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
Tenderage schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:02:
Hallo allemaal,

Na veel overwegingen en twijfelen over een nieuw systeem heb ik het volgende bij elkaar gezocht Mijn huidige computer stamt uit het jaar 2003 en heb alleen de laatste paar maand dit topic gevolgd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One Mini P180 (Zwart)€ 96,99€ 96,99
1OCZ Fatal1ty 550W€ 57,27€ 57,27
2Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 84,30€ 168,60
1Asus P6T WS Professional€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.373,63

Doel is om een beetje leuk te kunnen gamen Diablo 3, Starcraft 2, maar ook een shooter als Battlefield Bad Company 2. Tevens wil ik een aantal virtuele machines laten draaien, vandaar ook de keuze voor het moederbord op advies van een mede cursist. Ik wil ook zo nu en dan eens een filmpje kijken.

Alvast bedankt
Wellicht een enkele MSI Cyclone GTX460 768. Super snel en niet zo duur. En je kan makkelijk de meeste games op ultra spelen :)
En voor het geld wat je over houdt zou ik een 2e HD erin zetten in RAID. Lekker snel voor bv virtual machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 07:58:
[...]

Wat zijn die kasten trouwens duur geworden :o Ik heb voor mijn witte 57 euro betaalt!
Niet persé... Je vind ook kasten van 20 euro, maar daar wil je geen systeem in installeren... Als je wat kwaliteit wilt, dan betaal je er voor, dat is altijd zo geweest, dat verschil niet van vroeger.
DannyvdHof schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:35:
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Vxe-Pro€ 57,70€ 57,70
1OCZ StealthXStream 500W€ 47,52€ 47,52
1AMD Phenom II X6 1055T€ 179,10€ 179,10
1Asrock 870 EXTREME3€ 75,84€ 75,84
1Asus ENGTS450 DIRECTCU TOP/DI/1GD5€ 130,64€ 130,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,07

Is dit een beetje te doen? ( voor Modern Warfare 2 Ultra en voor in de toekomst? of wachten tot PCI e v3.0? )
Neem de OCZ StealthXstream II ipv de eerste versie, deze is een stuk beter!
Alsook zou ik, als het voor te gamen is, eerder voor een Phenom II X4 955 gaan, zodat je wat geld uitspaart voor een betere grafische kaart. Zoals de GTX460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Laatst online: 22-04-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:24:
[...]

Niet persé... Je vind ook kasten van 20 euro, maar daar wil je geen systeem in installeren... Als je wat kwaliteit wilt, dan betaal je er voor, dat is altijd zo geweest, dat verschil niet van vroeger.
[...]

Alsook zou ik, als het voor te gamen is, eerder voor een Phenom II X4 955 gaan, zodat je wat geld uitspaart voor een betere grafische kaart. Zoals de GTX460.
Oke bedankt.. nu je het zegt games gebruiken meestal toch niet zoveel threads ;)

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 52,69€ 105,38
1Cooler Master Elite 333 Zwart€ 30,-€ 30,-
1Scythe Samurai ZZ€ 19,90€ 19,90
1Intel Core i5 760€ 177,60€ 177,60
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 55,50€ 55,50
1Asrock P55 Deluxe€ 105,86€ 105,86
1MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC€ 150,-€ 150,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 728,82

iemand nog op of aanmerkingen?
budget is max 750,-

doel: Photoshop cs5 + af en toe gamen

ik zoek ook nog een hele goedkope/gratis windows 7-64 bit ;)
(tips zijn welkom)

t.z.t. wil ik er misschien nog een 460 bij zetten in SLI.
ka dat met deze voeding? of moet ik dan een stapje zwaarder.
de Behuizing is ruim genoeg voor deze setup?

ik wil hem zelf in elkaar zetten (eerste keer, ik zie wel hoever ik kom)

groeten Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Heb je al gecheckt of dit niet over je budget gaat als je het daadwerkelijk wilt bestellen? Inclusief bestelkosten gaat hij al over de 760 euro:

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/96848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:58:
[iemand nog op of aanmerkingen?
budget is max 750,-
#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard II€ 31,42€ 31,42
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,80€ 23,80
1MSI P55M-GD45€ 77,88€ 77,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 708,38

- Betere behuizing
- Goedkoper moederbord
- Standaard geheugen
- Betere processorkoeler
- Dichterbij je totaalbudget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
chim0 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:06:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard II€ 31,42€ 31,42
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,80€ 23,80
1MSI P55M-GD45€ 77,88€ 77,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 708,38

- Betere behuizing
- Goedkoper moederbord
- Standaard geheugen
- Betere processorkoeler
- Dichterbij je totaalbudget
Ga bv voor de Antec Three hundred als behuizing( goede airflow)
En ik ben niet zo vrolijk van Cooler Master CPU fans. Maken veel geluid.....
En als je niet genoeg geld hebt neem dan 1 harde schijf en koop er later 1 bij. De CPU Fan kan je beter in 1 keer goed hebben :) Scythe Mugen Rev. B bv. Neem dan wel laag intern geheugen zodat de koeler van de Mugen er niet tegenaan komt.

[ Voor 4% gewijzigd door StormRider op 24-09-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:24:
Wat maakt de tweede serie dan zoveel beter, naar mijn weten is het verschil tussen beiden maar erg klein.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de msi-p55-gd45 lees ik hetvolgende:
PCI-E Gen Gen2 (1x16, 1x4). Is dat wel genoeg voor 2keer gtx 460?

Xigmatek asgard II (38,-) is beter dan Antec Three hundred (55,-) ?
Scythe Mugen Rev. B past deze wel in de behuizing? is wel een fors apparaat zo te zien....

en misschien een domme vraag, maar kan je windows7 oem ook los kopen? of alleen voorgeïnstalleerd...

(je ziet het ik ben nog een beginner in pc land.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:30:
Nee, SLI of crossfire kan je beter een moederbord voor hebben die x8/x8 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier dan mijn update:
#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard IIbij salland€ 31,-€ 31,-
1Asrock P55 Deluxe€ 105,86€ 105,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,41

moederbord is de goedkoopste die SLI ondersteunt in 2 x8 (Als het het goed heb).
andere kast en andere proccessor koeling.

zo beter?

en nog tips over windows iemand?

jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Laatst online: 07-09 12:01
hoi,
ik ben van plan om een 2de handse pc te kopen. Aangezien ik een student ben en niet al te veel geld heb.
Nou is mijn vraag of deze PC een beetje goed kan gamen.

Ik heb niet de specifieke specs van de pc dus daarom alleen de basisspecs:

1 TB HDD
Intel core 2 quad q8200, 2.33 ghz
4 GB geheugen
videokaart: GeForce 9600GS

Het model waar ik het over heb is de Hp m95451 nl, nou kon ik nagenoeg niets vinden op het internet dus ik dacht vraag ik het hier.
Ik heb wel gehoord van vrienden dat je deze PC amper kan uitbouwen, BV als ik een nieuwe grafische kaart erin wil stoppen en meer geheugen...

Ik vroeg mij dus af of dat echt zo is ofdat ik het gewoon kan uitbouwen zonder problemen.

De prijs voor deze pc is trouwens 500 euro, met een 23 en 20 inch HD scherm.

PS: Als dit niet in dit topic behoord graag advies waar dan wel.

PS2: ik heb al wat meer informatie gevonden na grondig zoeken op de site van HP, de PC heeft de volgende specifieke specs:
http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/c01614939.pdf

ik zie hier dat het de volgende poorten heeft:
2 externe posities voor optische drive, 2 interne inbouwplaatsen voor
vaste schijf, 1 inbouwplaats voor Pocket mediadrive, 1 inbouwplaats
voor Personal mediadrive; Landingpad voor USB- en 1394-apparaten
1 PCI-Express 16x
1 PCI (1 vrij) en 2 PCI-Express 1x
6 USB 2.0 poorten (2 aan voorzijde)
2 FireWire®-IEEE-1394 poorten (1 aan voorzijde

alleen ik heb geen flauw idee of dit goed is kwa uitbreidingsmogelijkheden? Graag wat advies hierover

[ Voor 28% gewijzigd door bryanvan op 24-09-2010 14:58 ]

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Heb een systeempje samen gesteld, aangezien mijn huidige systeem constant kuren heeft, en ik geen zin heb om weer onderdelen te vervangen, terwijl ik ook gewoon een nieuw systeem kan kopen.

Nu is het alleen zo dat ik altijd weer tegen bepaalde compatibiliteit problemen aanloop als ik een systeem koop. Volgens mij zou dit vrij goed met elkaar moeten werken, en redelijk performance moeten geven, mocht iemand toch iets zien dat niet helemaal lekker is hoor ik dat er graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 124,-€ 124,-
1Antec Performance One P183€ 116,-€ 116,-
1Kingston HyperX KHX6400D2LLK4/8G€ 159,34€ 159,34
1Intel Core i7 950€ 263,17€ 263,17
1Antec TruePower TP-750€ 103,30€ 103,30
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 219,-€ 219,-
1Shuttle PC23 Card reader€ 13,90€ 13,90
1Intel Desktop Board DX58SO€ 203,95€ 203,95
1EVGA GeForce GTX 460€ 170,-€ 170,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.475,43

Het gene waar ik niet helemaal zeker over ben, is met name de hard disks (de data storage disk)

Ik heb wel een Samsung Black op dit moment van 1TB, alleen is het zo dat het ook mijn boot disk is, en zodra ik dus met unrarren, en par2 repairs uitvoer is het zo dat zelfs mijn download snelheid omlaag gaat, omdat de hard disk op volle snelheid al draait, en dus niet meer aan kan, ik neem aan dat dit met de SSD geen problemen meer zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
StormRider schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:29:
[...]

Ga bv voor de Antec Three hundred als behuizing( goede airflow)
Van deze is het ook prima hoor.
En ik ben niet zo vrolijk van Cooler Master CPU fans. Maken veel geluid.....
De 212 komt anders goed uit de reviews.
En als je niet genoeg geld hebt neem dan 1 harde schijf en koop er later 1 bij.
Waarom? Hij heeft vast een goede reden voor twee schijven en het past prima binnen het budget.
De CPU Fan kan je beter in 1 keer goed hebben :) Scythe Mugen Rev. B bv. Neem dan wel laag intern geheugen zodat de koeler van de Mugen er niet tegenaan komt.
Die is overdreven als je niet gaat overklokken.

Het is gewoon een prima systeem van prima kwaliteit.
Nee, dan moet je een bord hebben wat minimaal x8/x8 doet, zoals bovenstaande MSI.

Sorry, was in de war met een ander systeem maar ik had dit bord omdat er niet bij stond of je SLI ging doen of niet. Dan kun je beter deze pakken en ergens anders wat inleveren (zoals koeler en harde schijf, je zou dan 1 van 500GB kunnen pakken voor Windows) > pricewatch: MSI P55A-G55
Xigmatek asgard II (38,-) is beter dan Antec Three hundred (55,-) ?
Mja, wat is beter? Het is gewoon een prima behuizing en een verbeterde versie van de eerste Asgard. De Antec Three Hundred is alweer verouderd. Ik had hem als alternatie voor de Coolermastr die je had, om in dezelfde prijsrange te blijven.
Scythe Mugen Rev. B past deze wel in de behuizing? is wel een fors apparaat zo te zien....
Nogmaals, is overdreven.
en misschien een domme vraag, maar kan je windows7 oem ook los kopen? of alleen voorgeïnstalleerd...
Ja hoor > pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
(je ziet het ik ben nog een beginner in pc land.. ;) )
Daarom zijn topics als deze er. :+

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 24-09-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Voor een tweetal GTX460's in SLI zal dat in principe prima voldoen ;)
Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
TRIM op een Sandforce SSD (Corsair Force, OCZ vertex2/Agility2) werkt niet i.c.m. een AMD chipset!

Er schijnen problemen te zijn met de Crucial C300 SSD's in combinatie met de Marvell 9128 SATA3 controller. Deze controller zit op zo ongeveer alle X58 en P55 moederborden, maar ook op sommige moederborden mat AMD chipsets. Kijk op de website van de fabrikant van je moederbord voordat je tot aanschaf van deze (verder uitstekende) SSD overgaat!