Ik wilde eigenlijk wachten tot Sandy Bridge om te upgraden van mijn core2duo / ATI 4890 systeem, maar voeding heeft 2 maanden geleden de geest gegeven en heeft grafische kaart en moederbord mee naar de eeuwige jachtvelden genomen.
Nu heb ik ondertussen al een Geforce 5830 gekocht een maand geleden welke DOA was, ik heb deze opgestuurd in RMA en vorige week een nieuwe gekregen, echter ga ik deze proberen te ruilen tegen een gtx460.
Wat ik al heb
Voeding, vorige maand gekocht, Corsair TX750 Watt
Harde schijven, 2x Samsung Spinpoint F1 500GB voor in Raid0
Soundcard: Creative Xfi Extreme Music
Optisch Station: DVD RW Drive
Case: Antec Performance One P182
Wat ik wil aankopen
Nu enkele overwegingen hierbij, Ik wil de mogelijkheid hebben om later een tweede gtx460 bij te steken in SLI, mijn voeding volstaat hier voor natuurlijk, het moederbord denk ik ook wel. Verder heb ik mijn oog ook laten vallen op de
Asrock P55 Deluxe 3, omwille van de mogelijkheid tot zowel SLI als USB3.0, maar is de bouwkwaliteit van dit bordje wel goed, ik wil ook kunnen overklokken, niet extreem, maar toch wel voldoende.
Het systeem is bedoeld voor Gaming, Office taken gebeuren op laptop, Multimedia taken op HTPC. En Gamen beperkt zich eigenlijk tot 1 spel, Armed Assault 2, wel wel een zwaar spel is, zowel voor CPU als GPU.
Is het de moeite om voor een core i7 860 te gaan of zelfs voor een 1366 systeem?