Voor mijn vriendin ben ik bezig met het uitzoeken van een nieuw systeem voor mijn vriendin. Eisen zijn stil / "zuinig" / klein / zwarte behuizing / < €700,-. Software die erop gedraaid wordt is onder andere Photoshop CS5, World of Warcraft, en Dragon age.
Harddisk ruimte is niet hard nodig, aangezien we een windows homeserver hebben staan, en gigabit ethernet hebben. Ik weet dat een SSD een behoorlijke snelheidswinst op zou kunnen leveren, maar deze zijn nog steeds behoorlijk aan de prijs, en ik zou minstens een 80gb willen hebben. Mogelijk wordt dit de eerste upgrade wanneer de prijzen wat gezakt zijn.
Als monitor heeft ze al een Samsung 2443NW (zonder DVI) staan. Ik neem aan (en hoop dat iemand dit kan bevestigen) dat ze de monitor m.b.v. een dvi > vga verloopje gewoon kan blijven gebruiken. Ook toetsenbord en muis is ze al van voorzien.
Na wat zoeken heb ik het volgende systeem samen gesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST3500412AS, 500GB | € 36,68 | € 36,68 |
1 | Samsung SN-S083C | € 28,43 | € 28,43 |
1 | Silverstone SG05 | € 83,95 | € 83,95 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 21,94 | € 21,94 |
1 | Intel Core i5 760 | € 180,- | € 180,- |
1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 75,14 | € 75,14 |
1 | Gigabyte GA-H55N-USB3 | € 99,20 | € 99,20 |
1 | Club3D HD5770 (CGAX-57724I) | € 140,73 | € 140,73 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 666,07 |
Ik ben erg benieuwd of ik iets over het hoofd zie, of dat er mogelijk suggesties zijn over onderdelen die mogelijk beter bij elkaar passen.
Harddisk: Voor zover ik kon vinden de snelste 500gb schijf, op mogelijk de WD caviar black na, welke pak hem beet een tientje duurder is. SSD lijkt me te duur
CPU: Grote voorkeur voor Intel. Verder zijn er voor zover ik kon vinden geen ITX moederborden voor leuke AMD cpu's
Behuizing: Mooie kleine zwarte behuizing, die goed overweg kan met een wat grotere videokaart. Voeding zou voldoende moeten zijn als ik verschillende forum posts mag geloven.
Klik bijvoorbeeld
Geheugen: Hier heb ik verder weinig verstand van. Heb de goedkoopste set genomen die ik kon vinden, en zag dat deze ook in de BBG gebruikt worden.
Videokaart: Zou voldoende moeten zijn voor de genoemde spellen op max resolutie. Weet alleen niet wat bijvoorbeeld het geluidsniveau is van deze kaart. Suggesties?
Moederbord: Hier ben ik nog niet helemaal zeker van. Zotac heeft ook een ITX moederbord met hierop wireless lan geïntegreerd. Heb toch een lichte voorkeur voor het merk Gigabyte. Suggesties?
Edit 28/07 17:50. Wat motivatie toegevoegd voor de gekozen onderdelen.
[
Voor 14% gewijzigd door
Duskwither op 28-07-2010 17:50
]