Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rick. schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:59:
BlackFlower,

Heb je de laptop al teruggestuurd? Ik heb de laptop nu 2 dagen en kom tot de vervelende ontdekking dat ook ik de grijze ruis heb. Op zich is er mee te leven in games maar met photoshop en surfen is het aardig irritant. Ik heb via d email contact opgenomen en hoop morgen wat te horen. Zo niet dan bel ik even.

Greetz,
Rick

EDIT:

Mijn laptop gaat morgen terug naar Medion.
Heb hem nog niet teruggestuurd omdat ik hem nu eigenlijk wel nodig heb op vakantie enzo, maar als het bij jou geholpen heeft stuur ik hem uiteraard ook terug (voor garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag eindelijk de laptop binnen.
Zojuist een Vertex 2VTXE60G erin gepropt werd direct herkend.

Ben benieuwd ben nu windows aan het installeren.

Daarna de erbij bestelde esata eraan hangen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen,ik heb vandaag mijn Akoya x7811 besteld en verwacht hem dinsdag thuis.Heb besloten om een account aan te maken zodat ik in contact kan blijven met mede-medion lotgenoten. :)

Wat vinden jullie van jullie x7811 tot nu toe? Tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:26

RPS13

S T Y L E

Heb hiervoor ook maar een account gemaakt.
Heb hem nu al een tijdje, ben nog steeds super tevreden, nog geen enkel probleem tegengekomen.

Over de temperatuur, maak je geen zorgen over brandwonden, zo erg is het niet haha.
Kan hem makkelijk op schoot hebben, en de voeding kan je gewoon in je handen houden.
Heb tijdens het gamen altijd GPU-Z aan.. tijdens het gamen is de videokaart rond de 70-80 graden, een paar keer sprong hij naar de 90 graden maar dat moet hij kunnen hebben neem ik aan.
Draait alles tot nu toe lekker maxed out.

Als je op zoek bent naar een game laptop is dit echt een aanrader.
Ik zou eerst voor de GX740/G73 gaan, maar ben blij dat ik deze genomen heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik keek vanochtend naar mijn verzend informatie en er stond dat de bestelling is geannuleerd! Is dit de normale procedure? Het staat nu vermeld onder afgehandelde bestellingen.

Ik vind dit bijzonder vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:06:
Ik keek vanochtend naar mijn verzend informatie en er stond dat de bestelling is geannuleerd! Is dit de normale procedure? Het staat nu vermeld onder afgehandelde bestellingen.

Ik vind dit bijzonder vaag
Gewoon eventjes afwachten, als ie niet geleverd wordt en je je geld niet terugkrijgt kan je altijd nog gaan bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net gebeld, werd er aan me verteld dat ze hun collega´s z.s.m zouden mailen.

Ik denk dat het wel allemaal goed afloopt, het is gewoon zo dat ik op het internet een hoop heb gelezen over mensen die een slechte customer service ervaring hebben met het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja ik wou vandaag de laptop gaan bestellen voor mijn nieuwe school (ict) maarja ik wou gewoon meteen een goede laptop omdat mn pc namelijk verouderd is en dat ik hem ook gewoon gamen blabla etc gebruik is hij nu niet leverbaar meer? en als ik post hiervoor lees ben ik nou gewoon echt 1 of 2 dagen te laat? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Kan je niet naar medion bellen om een andere harde schijf in te laten zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fourtrain
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09 17:28
@Douwe92; Ik heb die van mij gisteravond om 11 uur s'avonds besteld, als ze echt op zijn dan heb je het inderdaad op de valreep gemist.

Anyway, een vraag richting de mensen die de harddrive vervangen hebben; Zitten er its van garantie labels over de harddrive of kun je deze er gewoon uit pulken en er eventueel later weer terug in drukken als je de garantie nog wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Geen garantielabels of seals gezien, al is de klep de eerste keer echt een kreng om eraf te krijgen. Dus wellicht ergens binnen in het klik-mechaniek, dat kan ik je niet zeggen.

Heb er zelf een kingston 128 GB ssdNow ingestop, dat werkt toch wel heel fijn. En de oude schijf in aan akasa esata behuizing gedaan, werkt ook erg lekker!

Edit: al krijg ik 'm nog niet zover om van de interne schijf te booten als de esata eraan hangt. Ook in de bios valt daar weinig aan te doen volgens mij.

Edit 2: Heeft iemand al iets gevonden om de Fn en de linker Ctrl te switchen? O-)

[ Voor 26% gewijzigd door k.olfers op 09-08-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fourtrain schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:02:
@Douwe92; Ik heb die van mij gisteravond om 11 uur s'avonds besteld, als ze echt op zijn dan heb je het inderdaad op de valreep gemist.

Anyway, een vraag richting de mensen die de harddrive vervangen hebben; Zitten er its van garantie labels over de harddrive of kun je deze er gewoon uit pulken en er eventueel later weer terug in drukken als je de garantie nog wilt gebruiken?
Shit, ik moet deze maand hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik heb in een grijs verleden gewerkt bij Medion (destijds was de support uitbesteed bij extern bedrijf in Losser; omgeving Enschede), en was 1 van de meeste prettige ervaringen qua helpdesks, kwaliteit van support, garantie coulance, werksfeer, etc. Een mooi bedrijf.

Mbt Fn/Ctrl toets, dat heb ik in 2008 uitgezocht toen ik bij ASUS werkte. Dat schijnt niet mogelijk te zijn, daar de toetsaansturing in de bios geregeld wordt. Het zou alleen mogelijk zijn door de bios te hacken. Maar hey wellicht gaat het tegenwoordig anders :) verras me :9 Leer graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:05:
Nouja ik wou vandaag de laptop gaan bestellen voor mijn nieuwe school (ict) maarja ik wou gewoon meteen een goede laptop omdat mn pc namelijk verouderd is en dat ik hem ook gewoon gamen blabla etc gebruik is hij nu niet leverbaar meer? en als ik post hiervoor lees ben ik nou gewoon echt 1 of 2 dagen te laat? :(
In duitsland en belgie hebben ze nog wel op voorraad

http://www.medion.com/be/

http://www.medion.com/de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat is met AZERTY ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:49:
[...]

Ja maar dat is met AZERTY ofzo?
AZERTY is BE inderdaad. Toetjes eruit wippen en internationaal keyboard instelling en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:25:
[...]

AZERTY is BE inderdaad. Toetjes eruit wippen en internationaal keyboard instelling en klaar.
Maak ik hem dan niet kapot ofzo? :/ en ik wil liever niet naar z'n methode gaan xD, weet iemand misschein z'n soort zelfde laptop en rond zelfde prijs? onder de 1000 eurie :/ en heb je niet andere symbolen bij 1 2 3 4 5 etc...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Rhy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:48:

Mbt Fn/Ctrl toets, dat heb ik in 2008 uitgezocht toen ik bij ASUS werkte. Dat schijnt niet mogelijk te zijn, daar de toetsaansturing in de bios geregeld wordt. Het zou alleen mogelijk zijn door de bios te hacken. Maar hey wellicht gaat het tegenwoordig anders :) verras me :9 Leer graag bij.
Ja zoiets begreep ik ook al. Die Fn-toets is gewoon een beetje een ramp. Heb left-ctrl nu maar gemapped over de caps-lock, die gebruik ik toch nooit en is een stuk beter te bereiken. 'tis geen ideale oplossing, maar het werkt. Heb overigens ook de p1 en p2 geremapped naar volume up en volume down, wat een stuk fijner werkt! Wel moet je dan alsnog een programma opgeven om te openen, hiervoor heb ik het achtergrondprocess van realtek hd gebruikt. Daar merk je niks van en hij laat er sowieso maar max 2 tegelijk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:28:
[...]

Maak ik hem dan niet kapot ofzo? :/ en ik wil liever niet naar z'n methode gaan xD, weet iemand misschein z'n soort zelfde laptop en rond zelfde prijs? onder de 1000 eurie :/ en heb je niet andere symbolen bij 1 2 3 4 5 etc...
Ik kijk nu naar de Asus n61jq. Die is 1000 euro en heeft dezelfde processor. De video kaart is wat minder, een 5370 (een overclockte 5650). Volgens youtube filmpjes o.a kun je modern warfare 2 op high spelen met dat ding. Op zich best een mooi dingetje. Ik vind vrijwel alleen maar lovende user recensies op newegg.

Persoonlijk wil ik graag SC2, Civ 5 en Elemental war of magic spelen, allemaal strategische games die voornamelijk gebruik maken van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:25:
[...]

Ja maar fok je dan niet met de garantie?

Ik zou de algemene voorwaarden maar eens goed lezen van Medion. Ik vond het maar eng, vol met clausules die ervoor zorgen dat zij in elk geval gelijk hebben en in feiten ten alle tijden kunnen bepalen of je wel of niet aanspraak hebt op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Als je blind kan typen kan je ze ook gewoon erin laten, maakt niet uit toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 06:19:
[...]

Ik kijk nu naar de Asus n61jq. Die is 1000 euro en heeft dezelfde processor. De video kaart is wat minder, een 5370 (een overclockte 5650). Volgens youtube filmpjes o.a kun je modern warfare 2 op high spelen met dat ding. Op zich best een mooi dingetje. Ik vind vrijwel alleen maar lovende user recensies op newegg.

Persoonlijk wil ik graag SC2, Civ 5 en Elemental war of magic spelen, allemaal strategische games die voornamelijk gebruik maken van de processor.
Oke bedankt, is die videokaart heel verschillend met die van akoya? want het is niet dat ik Crysis2 op allerhoogst wil laten lopen ofzoiets :P ik wil net als jij een beetje sc2 spelen League of Legends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

Oke bedankt, is die videokaart heel verschillend met die van akoya? want het is niet dat ik Crysis2 op allerhoogst wil laten lopen ofzoiets :P ik wil net als jij een beetje sc2 spelen League of Legends
Is wel echt van een heel ander kaliber geloof ik: http://www.notebookcheck....-Video-Kaarten.112.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maarja ik zie ook net dat medion i7 uit z'n shop heb gehaald en de i5 versie nu voor 999 verkoopt? wtf
en ik zie net dat die asus ook weer eens overal uitverkocht is :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexV schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:06:
[...]

Ja, als je van 32bit naar 64 bit gaat moet je sowieso een clean install doen ;). Dus ja, je hebt automagisch een clean install. Voordeel is dat je dan meteen van alle software die vanuit medion meegeleverd wordt af bent. Ik heb zelf wel weer de drivers van alle toetsen erop gezet, die zijn toch wel handig, maar heb alle gratis software er lekker afgelaten, die hoef ik toch niet :)
Ehm... kan iemand hierover een stappenplan posten van wat je precies moet doen om van 32bit naar 64bit te gaan? Ik deed die cd erin en opnieuw opgestart en stond toen voor een keuze... en jah, ik ben een noob op dit gebied dus ik had zoiets van hmm.. straks verkloot ik hem. Bij voorbaat dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu een week op SSD en 1,5TB op esata.
Bevalt me prima :)
Alleen de ene keer start hij wel netjes van de SSD de andere keer een kniperende cursor totdat ik boot zonder esata schijf.
Het is me opgevallen als je tijdens boot de tab toets (dan zie je de post ipv het medion logootje) je 99 van de 100 keer netjes van de SSD boot.
Wat toe nu toe feilloos werkt is om de F12 in te drukken tijdens booten en dat de SSD te kiezen.
Het valt me ook op dat dit probleem vaker optreed als je uit hibernate komt.
Vanaf koude boot lukt het eigenlijk altijd vanaf de SSD.

Wat me wel mateloos irriteert is de onhandige plaatsing van de esata poort.
Rechts waar de meeste van ons ook de muis hebt.
Vooral lastig als je beperkte ruimte hebt op je tafel/bureau/etc.

Denk wel dat ik de SSD opnieuw ga inrichten.
Heb de Vertex2 met Align=1024 ingericht terwijl Windows 7 zelf kiest voor 4096.
Met handmatige inrichting moet ik nog van alles tweaken omdat windows 7 niet goed oppikt dat dit een SSD is.
Dit hoefde niet als je Windows zelf liet kiezen.
Ter afsluiting nog een paar plaatjes.....
Hoop dat deze een beetje leesbaar zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://oc-hades.com/Medion/Performance%20Information%20and%20Tools.jpg

Externe ESATA HDD
Interne SSD

Externe ESATA HDD
Interne SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Weet iemand waarom deze notebook niet meer te koop is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope geen idee... denk dat ik 1 van de laatste ben.... kocht hem donderdag en kreeg hem binnen op maandag... sorry. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fourtrain
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09 17:28
picardo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:10:
Weet iemand waarom deze notebook niet meer te koop is ?
AFAIK; Medion produceerd normaal gesproken dingen voor de aldi, die kopen een bepaald aantal in en op is op, ik vermoed dat ze dezelfde strategie gebruikten voor deze laptop alleen verkochten ze hem zelf, aangezien hij van de website is gehaald denk ik niet dat hij nog terug komt.

I hoop dat die van mij morgen binnenkomt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Fourtrain schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:08:
[...]

AFAIK; Medion produceerd normaal gesproken dingen voor de aldi, die kopen een bepaald aantal in en op is op, ik vermoed dat ze dezelfde strategie gebruikten voor deze laptop alleen verkochten ze hem zelf, aangezien hij van de website is gehaald denk ik niet dat hij nog terug komt.

I hoop dat die van mij morgen binnenkomt _/-\o_
Op de duitse site staat deze voor €1049 :(

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je niet kunt bestellen vanuit duitsland. Er staat ten slotte op de Nederlandse website dat zij alleen leveren binnen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Wordt onze laptop nu meer waard, gezien hij exclusief en niet langer verkrijgbaar is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee... ik heb nu het beeldruis ook ontdekt... maar dat terzijde.
Heeft iemand externe luidsprekers aangesloten aan zijn Akoya? (de speakers van de laptop zelf klinken echt niet... daarom dat ik ook altijd studiomonitoren aansluit aan mijn laptop) Ik gebruikte voorheen op mijn oude laptop een audiokaart van Creative Labs die je er zo inklikt en waarop een optische audio in- en uitgang zit. Mijn studiomonitoren dus via optische kabel aangesloten. Deze laptop heeft ook een optische audiouitgang maar ik krijg nul komma nul geluid uit mijn speakers... Nadat ik de kabel in de uitgang steek komt er een scherm van Realtek met de keuze van welke speakers je aansluit etc. Dan kies ik S/P-DIF optisch... en zie ik zodra ik muziek afspeel of de test doe gelijk een rood lichtje branden in de kabeluitgang... dus hij is geactiveerd... maar geen geluid nog. Heb Medion erover gebeld zojuist en die weten het ook niet en ik word morgen teruggebeld. Heeft iemand dit ook toevallig?? Ik probeer hem misschien aan mijn HiFi systeem aan te sluiten om te kijken of daar wel geluid uit komt anders ligt het toch echt aan de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm... uitgang werkt wel want via mijn HiFi set heb ik nu gewoon geluid... al vind ik het vreemd dat ie zichzelf uitschakelt merk ik nu... ik sluit mediaplayer... en prompt hoor ik na een halve minuut weer mijn tv over de speakers terwijl de optische invoer een override heeft op die uitgang. Vreemd allemaal... je moet toch continu al het audio nu via je HiFi-set horen zo lang die kabels verbonden zijn? Hm... verbinding wordt automatisch verbroken totdat je weer actief aan de gang gaat... bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 15:04
Heb de mijne vandaag teruggekregen, op de bon staat dat ze de graka hebben vervangen. Tot nu toe was de service echt superb zit alleen nog 1 nadeel aan mijn latop en dat is dat ie nog steeds hetzelfde probleem heeft. Dus gaat deze week weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTiTDaV
  • Laatst online: 06-01 21:40
ik heb de mijne vandaag ook besteld ( .be :) )
ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PTiTDaV, ik heb ook gekeken (niet daadwerkelijk besteld) op de Belgische site. Maar er staat dat er niet buiten Belgie wordt verzonden (er is nieteens een optie om een ander land te kiezen en het is ook duidelijk aangegeven dat er niet buiten Belgie geleverd wordt) hoe heb jij dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update... heb inmiddels geluid via mijn studiomonitoren... echter... mijn studiomonitoren zijn 24bit/192khz. En in de Realtek Audio configuratie kreeg ik ineens wèl geluid toen ik koos voor 24bit/96khz. Jammer weer. Kijk nog ff hoe dat kan en ben benieuwd of Medion nog met bruikbare oplossingen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
rick. schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:29:
Heb de mijne vandaag teruggekregen, op de bon staat dat ze de graka hebben vervangen. Tot nu toe was de service echt superb zit alleen nog 1 nadeel aan mijn latop en dat is dat ie nog steeds hetzelfde probleem heeft. Dus gaat deze week weer retour.
Lijkt me ook niet dat het aan de graka ligt.. ik heb in ieder geval geen ruis op externe monitoren, alleen op het laptop scherm zelf. Ik zat te denken dat het misschien ligt aan de framerates, of de relatief hoge responsetijd? Want de ruis zit in principe overal, alleen bij grijze/lichte oppervlakken valt het meer op. Het zijn gewoon iets lichtere en iets donker puntjes die elkaar afwisselen, wat van veraf een tint oplevert die er tussen in ligt. Ik kan me voorstellen dat als de ruis 'sneller' zou zijn, je hem niet eens meer zou zien?

• PTiTDaV
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:32:
PTiTDaV, ik heb ook gekeken (niet daadwerkelijk besteld) op de Belgische site. Maar er staat dat er niet buiten Belgie wordt verzonden (er is nieteens een optie om een ander land te kiezen en het is ook duidelijk aangegeven dat er niet buiten Belgie geleverd wordt) hoe heb jij dit opgelost?
ik woon in .be :D

• rick.
k.olfers schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:59:
[...]

Lijkt me ook niet dat het aan de graka ligt.. ik heb in ieder geval geen ruis op externe monitoren, alleen op het laptop scherm zelf. Ik zat te denken dat het misschien ligt aan de framerates, of de relatief hoge responsetijd? Want de ruis zit in principe overal, alleen bij grijze/lichte oppervlakken valt het meer op. Het zijn gewoon iets lichtere en iets donker puntjes die elkaar afwisselen, wat van veraf een tint oplevert die er tussen in ligt. Ik kan me voorstellen dat als de ruis 'sneller' zou zijn, je hem niet eens meer zou zien?
Dat zou zeker kunnen. Ik zie de ruis ook alleen als je het scherm op een bepaalde hoek hebt. Maar de reden dat ik de laptop terug heb gestuurd is nu niet zozeer om de ruis daar kan ik wel mee leven. Maar als ik Battlefield BC2 speel krijg ik oranje vakken in beeld. Het OS is zoals Medion dit leverd geen zaken geinstalleerd etc. De oranje achtige vlakken zijn zeer irritant. En het is toch echt een game laptop :)

De service is wederom netjes, aan de telefoon ben ik weer netjes geholpen. Het zou deze keer iets langer duren met het terugsturen zeiden ze. Ik heb geen haast zolang ik de laptop maar goed en wel terug krijg :)

Verwijderd

Ik heb even navraag gedaan omdat ik ook intresse had in de laptop.
Dit is wat ik terug kreeg.

Mvg
Frank

Geachte heer Blom,

De gaming laptop X7811 is helaas uitverkocht in Nederland. Er zal rond week 43 een nieuwe gaming laptop online gaan met een betere processor (i7-740QM i.p.v. i7-720QM) en een grotere harde schijf (640 GB i.p.v. 500 GB) voor dezelfde prijs van € 999,00. Ook komt er nog een versie met een Blu-ray speler erin voor 50 euro meer. Hiervoor kunt u het beste de Medionshop in de gaten houden. Ook kunt u zich aanmelden bij onze nieuwsbrief, zo blijft u altijd op de hoogte van al onze nieuwe producten en aanbiedingen. Als u zich nog voor 3-09-2010 aanmeldt bij onze nieuwsbrief, ontvangt u ook nog eens € 15,00 korting bij besteding van € 100,00 of meer.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Mit freundlichem Gruß
Kind regards

Nejla Kahveci

• PTiTDaV
Week 43 is nog wat even wachten :)
De mijne gaat morgen op de bus

Geachte heer,

Uw bestelling met ordernummer 301936925 zal morgen verzonden worden. De levertijd is 1 – 3 werkdagen.

Met vriendelijke groet,
Mit freundlichem Gruß
Kind regards

Nejla Kahveci

• picardo
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:42:

Mvg
Frank

Geachte heer Blom,

De gaming laptop X7811 is helaas uitverkocht in Nederland. Er zal rond week 43 een nieuwe gaming laptop online gaan met een betere processor (i7-740QM i.p.v. i7-720QM) en een grotere harde schijf (640 GB i.p.v. 500 GB) voor dezelfde prijs van € 999,00. Ook komt er nog een versie met een Blu-ray speler erin voor 50 euro meer. Hiervoor kunt u het beste de Medionshop in de gaten houden. Ook kunt u zich aanmelden bij onze nieuwsbrief, zo blijft u altijd op de hoogte van al onze nieuwe producten en aanbiedingen. Als u zich nog voor 3-09-2010 aanmeldt bij onze nieuwsbrief, ontvangt u ook nog eens € 15,00 korting bij besteding van € 100,00 of meer.

Met vriendelijke groet,
Mit freundlichem Gruß
Kind regards

Nejla Kahveci
Beter ... Misschien ook een beter scherm ..

Verwijderd

Heb zojuist de 64bit versie geïnstalleerd en daarna de drivers. Bij de laatste driver (System Control Manager)
verscheen de melding start opnieuw op om te voltooien en vewijder cd... tijdens het afmelden kwam de volgende pop up: Unhandled exception, Error nr. 0x80040703, description: failed to find DLL function: sfc.SRSetRestorePoint, Set up will terminate. Heeft iemand dit ook gehad? Medion weet verder ook niets en ik word morgen teruggebeld. Ook is mijn schermresolutie nu 600x800 en kan ik niet hoger gaan dan 1152x864. Iemand??

• rick.
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:42:

Mvg
Frank

Geachte heer Blom,

Met vriendelijke groet,
Mit freundlichem Gruß
Kind regards

Nejla Kahveci
Nou ik weet waar ik naar ga vragen als ik de laptop nu weer terugkrijg zonder dat het probleem opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rick. schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:06:
[...]

Nou ik weet waar ik naar ga vragen als ik de laptop nu weer terugkrijg zonder dat het probleem opgelost is :)
Same here, er staat ondertussen ook al een gigantische spanning op de behuizing, als ik mijn vinger eroverheen haal dan hoor je zelfs zo'n brom. Echt slecht. Ga na de vakantie maar even weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm.... niemand die weet hoe ik nou mijn grafische kaart aan de gang krijg?? De driver van de cd geïnstalleerd en voltooid maar map is nergens te bekennen... Medion advies was eerst ga naar de site en download daar ati control center... same story... map niet te vinden en grafische kaart kan niet hoger dan 1152x864. Hoe hebben diegenen die dit wel gelukt is gedaan?? Medion gaat mij er volgende week pas over terugbellen nu... en ik heb dit ding al sinds maandag in bezit en nul komma nul plezier aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:08:
Ehm.... niemand die weet hoe ik nou mijn grafische kaart aan de gang krijg?? De driver van de cd geïnstalleerd en voltooid maar map is nergens te bekennen... Medion advies was eerst ga naar de site en download daar ati control center... same story... map niet te vinden en grafische kaart kan niet hoger dan 1152x864. Hoe hebben diegenen die dit wel gelukt is gedaan?? Medion gaat mij er volgende week pas over terugbellen nu... en ik heb dit ding al sinds maandag in bezit en nul komma nul plezier aan gehad.
Je gaf aan dat de problemen begonnen na het installeren van de driver van system control manager, en dat 't van daaruit bergaf ging. Dan lijkt me een goede eerste zet om een nieuwe clean install te doen. Toen ik het deed heb ik alle partities verwijderd tijdens het installeren (inclusief de systeemgereserveerde) en twee nieuwe partities aangemaakt. Bovendien moet je bij de 64bit versie opletten dat je twee program folders hebt. Dus al in beide gekeken voor je ati map? Ten slotte, je weet dat system control manager wat anders is dan de ati control center?

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor je reply K.

Kijk... ik ben een noob op dit gebied... en partities verwijderen zeggen me dan niks... Door Medion wordt je ook gewoon het bos in gestuurd van ja die win7 64bit cd erin en de vragen beantwoorden en dan drivers weer installeren... oh ja. Niks over patities verwijderen en nieuwe aanmaken...
Maar nog even over die System Control Manager driver... volgens Medion moet ik die driver gewoon niet installeren (?) en weer overnieuw die win7 64bit erop zetten de drivers behalve die dan. Dus dat heb ik nu gedaan... Alleen... die grafische kaart dan nog... want die werkt nog steeds niet. Tenminste... ik kan niet de resolutie halen die normaal is(bovendien kon ik de webcam ook niet gebruiken vanwege videokaart...).
Heb ze daarover weer gebeld dat ik dus die driver heb geïnstalleerd van de cd maar noppes nada nergens te vinden die map. Alle stappen uitgevoerd en voltooid. (overigens... driver > 2. VGA > 8.691-1000108a-093806C > dan een map met bin, bin64, config etc. en de éénvoorlaatste is setup en die kies ik dan want volgens medion kijkt ie dan zelf welke ie moet hebben de 64 of 32 bit. Maar niks dus...
Snap ook niet waarom anderen het wel is gelukt... En dat medion zelf niks weet hoe of wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:26

RPS13

S T Y L E

-

[ Voor 105% gewijzigd door RPS13 op 18-12-2015 13:47 . Reden: Vond dat ik deze reactie destijds wat netter had kunnen formuleren. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Als je zo'n "noob" bent op dit gebied kan je het dan niet beter door iemand laten doen die er wat meer verstand van heeft? Als je deze laptop hebt gekocht hoop ik dat je weet dat er een Mobility HD 5870 in zit? "
Noob in de zin van nog nooit een besturingssysteem geïnstalleerd en de daarbij behorende drivers voor hardware... en waar en waarnaar ik moet kijken en zoeken. En als ik al zo'n iemand kende die ook tijd heeft dan had ik hier niets gepost eh... ;p En over de specs van de laptop weet ik het fijne wel... vandaar deze keuze ook en natuurlijk door de doorslaggevende review van eh... oh ja, AlexV.
Maar in de nog geen halve minuut dat ik je post las kwam ik nog meer te weten dan een half uur met medion aan de telefoon...
Anyway... ik heb de link gevolgd en ingevuld en kwam tot de Catalist Full Software Suite... die gedownload.
(overigens: ik ging kijken wat ik eventueel kon verwijderen met de ATI installmanager... bleek er helemaal niks in te staan...) nou... die download geïnstalleerd... weer de bekende ATI venster in beeld... duurde vrij lang voordat ie klaar was en toen voltooien/opnieuw opstarten... Het enige wat ik nu wèl kreeg was als ik nu op het bureaublad rechtsklik ik in dat venstertje nu wel catalist control center heb staan en ook in mijn prog. lijst. Alleen erop klikken geeft nul effect. En mijn grafische kaart wordt nog steeds niet herkend.. maar weergegeven als: standaard vga grafische adapter...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Hoi Johnnie, ik raad je sterk aan om een clean install te doen. Even uitzoeken via google hoe het werkt met partities. In het kort: partities delen je schijf op in verschillende delen waardoor je bijvoorbeeld je OS op 1 deel kan zetten en je bestanden op een andere. Dit beschermt je soms tegen crashes (dwz, als een partitie crasht kan je later misschien nog de data van de andere partitie terughalen), het is makkelijker om te defragmenteren, en vaak werkt het gewoon fijner in het dagelijks gebruik omdat je precies weet wat-waar staat. Als windows op 1 partitie staat en je installeert vervolgens windows op een nieuwe partities kan je problemen krijgen omdat er dan 2 os-en op je systeem staan (hoewel mensen dit soms juist express doen). Verder maakt windows7 zelf een extra partitie aan, voor encryptie en back-up doeleinden, ook deze partitie zou problemen kunnen geven met een nieuwe install. Daarom als je een clean install wil doen: tijden installeren van windows voor 'custom' kiezen, vervolgens bij het partitie scherm op advanced klikken en dan alle partities weghalen (let wel op dat je dus geen belangrijke data er meer op hebt staan!!!!!!!). Vervolgens maak je een nieuwe partitie aan, je kan zelf beslissen of je deze even groot wil maken als je schijf of dat je bijvoorbeeld 1 partitie voor os maakt en 1 voor bestanden. Dan worden deze partities vaak geformateerd, en vervolgens kan je dan windows installeren op je gekozen partitie. Installeer dan weer alle drivers, voor je graka van de website van radeon afhalen (deze werkte bij mij prima). Doet hij het dán nog niet, is er gewoon iets mis met de hardware en zou ik hem terug naar medion sturen met het vriendelijke verzoek om een werkend exemplaar te krijgen. :) Veel meer kan ik/we, hier op tweakers, ook niet voor je doen. Succes ermee.

EDIT: Schrok zojuist even goed, mijn touchknoppen werkten niet meer, geen lampje geen functionaliteit niks. Reboot hielp ook niet, en ook boot vanaf esata deed niks. Uiteindelijk maar de accu eruit getrokken en nog een keer geboot, toen deed ie 't ineens wel weer. Beetje vreemd, maar allang blij dat 't niet echt stuk was, moet volgende week de laptop meenemen naar vs voor 5 maanden stage, dus reparatie zou erg slecht uitkomen :P...

EDIT2: @ onderstaande: "kleine zucht", denk niet dat de medionhelpdesk je lappie magisch per telefoon gaat fixen. Als je je windows hebt vernaggeld met een corrupte driver of installatie heb je gewoon weinig keuze naast een nieuwe clean install. Ik begrijp je goed dat je na de driver problemen geen nieuwe install meer hebt gedaan toch? Hoe dan ook veel succes ermee verder.

[ Voor 17% gewijzigd door k.olfers op 14-08-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm... tja... ik dacht dat ik al een clean install deed... volgends mij zei die gast dat van medion... ik heb wel alle partities zo gelaten (ik kan hem nu zo weer op koopafstelling zetten). Hm.. ik waag me er verder maar niet meer aan... ik wacht dat belletje van hen wel af... enneh... mocht er iets mis zijn met de hardware... dan zeg ik doe maar gelijk die met die blue-ray die van week 43 haha.
Ik laat het nu maar even liggen... voordat ik het allemaal ga forceren. Tips en ideeën blijven gewoon welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenbat
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-08 17:27
Harddisk is trouwens heel gemakkelijk aan de onderzijde te vervangen.
Voor degenen die een snelle harddisk willen hebben met 500Gb ruimte voor niet al te veel geld (ipv zeer snelle SSD met weinig ruimte) raad ik de HD aan die ik er ook ingestopt heb: de seagate momentus xt hydbride. Komt er goed uit reviews van anandtech en tomshardware.

zie pricewatch:
pricewatch: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Iemand toevallig nog nieuws over ruis/reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k.olfers schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:23:
[...]

Ja zoiets begreep ik ook al. Die Fn-toets is gewoon een beetje een ramp. Heb left-ctrl nu maar gemapped over de caps-lock, die gebruik ik toch nooit en is een stuk beter te bereiken. 'tis geen ideale oplossing, maar het werkt. Heb overigens ook de p1 en p2 geremapped naar volume up en volume down, wat een stuk fijner werkt! Wel moet je dan alsnog een programma opgeven om te openen, hiervoor heb ik het achtergrondprocess van realtek hd gebruikt. Daar merk je niks van en hij laat er sowieso maar max 2 tegelijk draaien.
Hoe heb je dit gedaan? Dat volume up daarop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog meer last van een ineens "gigantisch" pijltje.... mijn muiswijzers zijn ineens 5 keer zo groot geworden... dit is elke keer als mijn laptop een tijdje actief is... zodra ik opnieuw opstart is het weer weg. ATI drivers downloaden heeft niet geholpen. Medion Helpdesk weet van niets... nog noooooit eerder meegemaakt.. we zoeken het uit. Ja, en al dagen hoor ik niets en als je contact opneemt kun je niet worden doorverbonden want ze zullen terugbellen. OOIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:52:
Wie heeft er nog meer last van een ineens "gigantisch" pijltje.... mijn muiswijzers zijn ineens 5 keer zo groot geworden... dit is elke keer als mijn laptop een tijdje actief is... zodra ik opnieuw opstart is het weer weg. ATI drivers downloaden heeft niet geholpen. Medion Helpdesk weet van niets... nog noooooit eerder meegemaakt.. we zoeken het uit. Ja, en al dagen hoor ik niets en als je contact opneemt kun je niet worden doorverbonden want ze zullen terugbellen. OOIT.
Is volgensmij een bekende bug in de ATi drivers, enige wat je kan proberen is net zo lang teruggaan naar oudere versies en kijken of het probleem daar niet optreed. Damn, 't zit je niet echt mee met je laptop he? :/

Overigens heb ik zelf regelmatig een BSOD, op een of andere manier botst de ATi driver ergens mee (waarschijnlijk de 4GB, know issue, ook hier op GoT). Best vervelend soms als je met iets bezig bent en zomaar een BSOD krijgt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik zelf regelmatig een BSOD, op een of andere manier botst de ATi driver ergens mee (waarschijnlijk de 4GB, know issue, ook hier op GoT). Best vervelend soms als je met iets bezig bent en zomaar een BSOD krijgt :/
OOhw... dus ik kan hem maar beter laten op de 32bit versie...? Jij draait de 64bit versie wat toegang geeft tot totaal 4GB werkgeheugen toch... en ik begrijp dat je niet de enige bent met dit probleem... "known issue" bedoelde je zeker? Da's dan weer lekker... omdat ik toch nog steeds neig naar die 64bit versie voor die extra powerrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:44:
[...]

OOhw... dus ik kan hem maar beter laten op de 32bit versie...? Jij draait de 64bit versie wat toegang geeft tot totaal 4GB werkgeheugen toch... en ik begrijp dat je niet de enige bent met dit probleem... "known issue" bedoelde je zeker? Da's dan weer lekker... omdat ik toch nog steeds neig naar die 64bit versie voor die extra powerrrr.
Nee het heeft niet te maken met 32 of 64 bit dacht ik, maar gewoon met 4GB in de pc in 't algemeen. Het komt ook niet bij elke pc voor, bij mijn vaste pc heb ik er geen last van (AMD pc), maar bij m'n laptop soms wel, vreemd maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:38:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Dat volume up daarop zetten?
Even googlen op 'KeyTweak', er zijn volgens mij een heleboel opties, maar deze werkte aardig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mn laptop toch maar even terugsturen voor ruis en stroom op de behuizing.. Even kijken of ze er wat aan kunnen doen.. Anders over 7 weken maar geld terugvragen of vervanging met dat nieuwe ding..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:41:
Ik ga mn laptop toch maar even terugsturen voor ruis en stroom op de behuizing.. Even kijken of ze er wat aan kunnen doen.. Anders over 7 weken maar geld terugvragen of vervanging met dat nieuwe ding..
Als jou dat lukt dan krijgen ze hem terug van iedereen... Ook ik heb ruis en stroom op de behuizing, dat hebben ze allemaal. Alleen zal niet iedereen die stroom op de behuizing opmerken. (Lees onder) En voordat je hem opstuurt zou ik maar eerst even close-up foto's maken van je laptop vlak voor verzending... Ik kreeg de mijne namelijk terug met een fijne barst rechtsonderin het schermgedeelte... in het kunststof... En wie is nu aansprakelijk... zeggen ze dat ìk dat zelf heb gedaan, de vervoerder, of toch hand in eigen boezem? Ik merkte het niet gelijk op bij terugkomst... zag het pas dagen later... dacht eerst van een klein haartje ofzo dus ik wilde het wegvegen... ja, dat lukte dus niet :s Ik heb er verder geen melding van gemaakt omdat ik eerlijk gezegd mijn buik al helemaal vol heb van dat MEDION helpdesk gebeuren. (ik moet nog steeds worden teruggebeld... notabene.. en wederom heb ik zelf al het euvel verholpen...)

Elke vraag die ik afvuur moeten ze eerst onderzoeken en/of komen met oplossingen waarvan ik al weet dat dat niet gaat helpen... omdat ik dat zelf al tig keer gedaan heb of zeggen 'u wordt teruggebeld' en dan niet terugbellen een week lang en als je zelf belt kun je niet naar de betreffende afdeling worden doorverbonden want dat mogen ze niet en het staat in onderzoek. Of gesprek wordt ineens afgekapt terwijl diegene eerst aan mij vroeg om systeem opnieuw op te starten en dan in bios te gaan... halverwege het opstarten klinkt door de telefoon "ik speel het door en u wordt teruggebeld..." WTF?!! En dit is op een vrijdagmiddag... dus ik wordt pas maandag op zijn vroegst teruggebeld... en idd maandag voicemail ingesproken... er was een oplossing... fijn... of ik ze terug wil bellen... goed, doe ik. Krijg ik diezelfde muts van vrijdag aan de lijn... weer het hele verhaal van A tot Z vertellen (ze houden het toch verdomme bij via mijn klantnr.??) komt ze weer met oh... opnieuw opstarten en dan in het bios F9, yes en dan F10, yes drukken en dan opstarten en dan voor de leukigheid opnieuw in fabrieksafstelling zetten en als het niet werkte weer bellen. Tja... dan word ik kwaad... kon dit niet vrijdagmiddag in één minuut gezegd worden toen ik al zowat in het bios zat en moet ik hier drie dagen op wachten?? Goed... ik wist al wat ik na een uur zou merken... idd, het hielp niet. Dus ik weer bellen... na wat doorverbindingen krijg ik eindelijk de gast aan de lijn die mijn voicemail insprak... goed, je had een oplossing voor mijn probleem ik moest terugbellen maar wat zij vertelde hielp niet. Welke oplossing had jij in petto. "Nou, het probleem kan niet op afstand worden opgelost... je moet het terugsturen" Echt... hoe gelukkig voel je je dan... kon ie dat niet gelijk ook in het voicemail berichtje zeggen...??
(en dan stuur je het op... komt het drie dagen later in Duitsland aan... diezelfde middag (!) gaat het weer op de post terug op een vrijdagmiddag dus pas maandag in behandeling... komt het donderdag aan... met barst... en met een werkbriefje... "niets gevonden". LEUK! en het euvel was er nog steeds...)
Tis allemaal leuk en Medion levert op zich prima spul maar zodra je er problemen mee hebt... heb je ook echt problemen...

Dat met stroom op de behuizing merkte ik pas toen ik mijn been (had korte broek aan) tegen de het alu frame van mijn Visionracer VR3 leunde... kreeg zo'n hele irritante tinteling en zo iriritant dat je je been gelijk weg trekt. Wist al dat je er toen eens melding van maakte. Mijn handen had ik op het alu palmrestgedeelte van mijn laptop... toen ik ze optilde was het gelijk weg.

Maar ik hou het wel in de gaten hoe het jou allemaal zal vergaan... succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:40:
[...]

Als jou dat lukt dan krijgen ze hem terug van iedereen... Ook ik heb ruis en stroom op de behuizing, dat hebben ze allemaal. Alleen zal niet iedereen dat stroom op de behuizing opmerken. (Lees onder) En voordat je hem opstuurt zou ik maar eerst even close-up foto's maken van je laptop vlak voor verzending... Ik kreeg de mijne namelijk terug met een fijne barst rechtsonderin het schermgedeelte... in het kunststof... En wie is nu aansprakelijk... zeggen ze dat ìk dat zelf heb gedaan, de vervoerder, of toch hand in eigen boezem? Ik merkte het niet gelijk op bij terugkomst... zag het pas dagen later... dacht eerst van een klein haartje ofzo dus ik wilde het wegvegen... ja, dat lukte dus niet :s Ik heb er verder geen melding van gemaakt omdat ik eerlijk gezegd mijn buik al helemaal vol heb van dat MEDION helpdesk gebeuren. (ik moet nog steeds worden teruggebeld... notabene.. en wederom heb ik zelf al het euvel verholpen...)

Elke vraag die ik afvuur moeten ze eerst onderzoeken en/of komen met oplossingen waarvan ik al weet dat dat niet gaat helpen... omdat ik dat zelf al tig keer gedaan heb of zeggen 'u wordt teruggebeld' en dan niet terugbellen een week lang en als je zelf belt kun je niet naar de betreffende afdeling worden doorverbonden want dat mogen ze niet en het staat in onderzoek. Of gesprek wordt ineens afgekapt terwijl diegene eerst aan mij vroeg om systeem opnieuw op te starten en dan in bios te gaan... halverwege het opstarten klinkt door de telefoon "ik speel het door en u wordt teruggebeld..." WTF?!! En dit is op een vrijdagmiddag... dus ik wordt pas maandag op zijn vroegst teruggebeld... en idd maandag voicemail ingesproken... er was een oplossing... fijn... of ik ze terug wil bellen... goed, doe ik. Krijg ik diezelfde muts van vrijdag aan de lijn... weer het hele verhaal van A tot Z vertellen (ze houden het toch verdomme bij via mijn klantnr.??) komt ze weer met oh... opnieuw opstarten en dan in het bios F9, yes en dan F10, yes drukken en dan opstarten en dan voor de leukigheid opnieuw in fabrieksafstelling zetten en als het niet werkte weer bellen. Tja... dan word ik kwaad... kon dit niet vrijdagmiddag in één minuut gezegd worden toen ik al zowat in het bios zat en moet ik hier drie dagen op wachten?? Goed... ik wist al wat ik na een uur zou merken... idd, het hielp niet. Dus ik weer bellen... na wat doorverbindingen krijg ik eindelijk de gast aan de lijn die mijn voicemail insprak... goed, je had een oplossing voor mijn probleem ik moest terugbellen maar wat zij vertelde hielp niet. Welke oplossing had jij in petto. "Nou, het probleem kan niet op afstand worden opgelost... je moet het terugsturen" Echt... hoe gelukkig voel je je dan... kon ie dat niet gelijk ook in het voicemail berichtje zeggen...??
(en dan stuur je het op... komt het drie dagen later in Duitsland aan... diezelfde middag (!) gaat het weer op de post terug op een vrijdagmiddag dus pas maandag in behandeling... komt het donderdag aan... met barst... en met een werkbriefje... "niets gevonden". LEUK! en het euvel was er nog steeds...)
Tis allemaal leuk en Medion levert op zich prima spul maar zodra je er problemen mee hebt... heb je ook echt problemen...

Dat met stroom op de behuizing merkte ik pas toen ik mijn been (had korte broek aan) tegen de het alu frame van mijn Visionracer VR3 leunde... kreeg zo'n hele irritante tinteling en zo iriritant dat je je been gelijk weg trekt. Wist al dat je er toen eens melding van maakte. Mijn handen had ik op het alu palmrestgedeelte van mijn laptop... toen ik ze optilde was het gelijk weg.

Maar ik hou het wel in de gaten hoe het jou allemaal zal vergaan... succes.
Ja het probleem is dus dat je die 50Hz brom ook op de audio installatie hoort, totdat ik mijn hand op een alu gedeelte zet. Morgen maar eens bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Is er al wat meer bekend over de opvolger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 01:15
week 43 he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gaming laptop X7811 is helaas uitverkocht in Nederland. Er zal rond week 43 een nieuwe gaming laptop online gaan met een betere processor.

Rond week 43 dus, kijk zelf iedere week ff op de site, hoop dat het eerder richting week 42 gaat dan richting week 44 ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
Je krijgt toch ook altijd die nieuwsbrief waar alles instaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
hahaha, heb vandaag pas ontdekt dat er een multitouch gesture voor scrollen op de laptop zit, zelfde als bij macs, gewoon met twee vingers slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Er komt een nieuwe gaming laptop. De Medion Erazer X6812 :

Te koop bij de Aldi vanaf 23 oktober .

15.6” breedbeeld LED-scherm
- HD+ resolutie 1366x768 pixels
- Intel® Core™ i5-460M 2.53 GHz, 3MB Intel® Smart Cache & Hyper Threading
- NVIDIA® GeForce ® GTX460M DirectX11 met 1536 MB GDDR5 geheugen
- 4 GB DDR3 SDRAM
- 640 GB S-ATA harde schijf
- Wifi 802.11 b/g/n
- Gigabit LAN
- 2x USB 3.0, tot 10x zo snel als USB 2.0
- 1x eSata, tot 2.5x zo snel als USB 2.0
- 2x USB 2.0
- multikaartlezer
- Bluetooth 2.1
- 2.1 met Dolby Home Theater v3
- geïntegreerde 3 megapixel webcam met microfoon
- HDMI-out
- S/PDIF
- Express Card slot 54

Inclusief 9 cellen Li-ion accu.
Gewicht ca. 3.5 kg.
Draait op Windows 7
Home Premium 64-bit.

Hoop dat nu heel snel ook een 17" variant komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Laatst online: 23-04 13:00
picardo schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:24:
Er komt een nieuwe gaming laptop. De Medion Erazer X6812 :

Te koop bij de Aldi vanaf 23 oktober .

15.6” breedbeeld LED-scherm
- HD+ resolutie 1366x768 pixels
- Intel® Core™ i5-460M 2.53 GHz, 3MB Intel® Smart Cache & Hyper Threading
- NVIDIA® GeForce ® GTX460M DirectX11 met 1536 MB GDDR5 geheugen
- 4 GB DDR3 SDRAM
- 640 GB S-ATA harde schijf
- Wifi 802.11 b/g/n
- Gigabit LAN
- 2x USB 3.0, tot 10x zo snel als USB 2.0
- 1x eSata, tot 2.5x zo snel als USB 2.0
- 2x USB 2.0
- multikaartlezer
- Bluetooth 2.1
- 2.1 met Dolby Home Theater v3
- geïntegreerde 3 megapixel webcam met microfoon
- HDMI-out
- S/PDIF
- Express Card slot 54

Inclusief 9 cellen Li-ion accu.
Gewicht ca. 3.5 kg.
Draait op Windows 7
Home Premium 64-bit.

Hoop dat nu heel snel ook een 17" variant komt
Weet iemand hoelang hier garantie op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FakedAce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Blijft de prijs staan op 1000 euro of gaat deze duurder zijn?
Jammer van de processor, want ik had een i7-740qm verwacht...
Videokaart is wel net iets beter en resolutie van het scherm ook (als is het scherm wel kleiner)
Khoop dat het ruisprobleem bij deze niet gaat voorkomen.

Al bij al denk ik wel dat ik deze ga kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
15,6" op 1366x768 is gewoon schamel... Had makkelijk 1600x900 of 1680x1050 kunnen zijn met zo'n GPU.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
FakedAce schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:25:
Blijft de prijs staan op 1000 euro of gaat deze duurder zijn?
Jammer van de processor, want ik had een i7-740qm verwacht...
Videokaart is wel net iets beter en resolutie van het scherm ook (als is het scherm wel kleiner)
Khoop dat het ruisprobleem bij deze niet gaat voorkomen.

Al bij al denk ik wel dat ik deze ga kopen :P
De HD5870 Mobility is sneller dan de GTX460M ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FakedAce
AlexV schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:26:
[...]

De HD5870 Mobility is sneller dan de GTX460M ;)
Op notebookcheck is de 460M toch net iets beter :s
Maar eigenlijk: is deze pc nu beter als de x7811 of slechter, want veel beter vind ik er eigenlijk niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
Er is extra ruimte voor een ssd, volgens mij staat de ctrl toest op de juiste plek en ik denk niet zoveel warmte problemen (hoop ik vooral) en 3 jaar garantie ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Niet zo veel warmte problemen met een nVidia GPU.. hmm neuh =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
FakedAce schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:05:
[...]

Op notebookcheck is de 460M toch net iets beter :s
Maar eigenlijk: is deze pc nu beter als de x7811 of slechter, want veel beter vind ik er eigenlijk niet aan...
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Ik zie de HD5870 toch echt boven de GTX460M staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FakedAce
lol, ja inderdaad
MAAR: http://www.notebookcheck....rce-GTX-460M.33612.0.html
HD5870 -> -4%
wie wint? :p

Wat ik nog altijd niet begrijp is dat de x7811 qua prestaties beter is dan de erazer ja toch?
En volgens mij gaat de erazer niet verkocht worden in belgië of misschien later :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of die beloofde notebook met 17" scherm en dergelijke nog komt? Mijn laptop is gejat :( Dus moet op zoek naar een vervanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer Banani,

De gaming laptop X7811 is helaas niet op de geplande datum online gegaan, maar zal binnen enkele weken op de Medionshop aangeboden worden. Dit kan ik niet nauwkeuriger aangeven. U kunt het beste de Medionshop in de gaten houden.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Geachte Medion

Krijgen we ook de duitse versies? (Met 820QM) Of krijgen we dezelfde als in belgië (dezelfde als de vorige keer) En ik vraag mij af of het schermruisprobleem al is opgelost want mijn vorige laptop had veel last van ruis in het scherm..

mvg,
Jack Bauer
Geachte heer de Vries,

De laptop is een 17” i7-740QM en heeft een 640 GB harde schijf.
Er is bij ons geen schermruis probleem bekend van de volgende laptop X7811.
Prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Ah, das wel interessant. Ben benieuwd of ze daar de koeling ook aangepast hebben zodat ie wat minder warm wordt, mijne loopt idle op 60 graden voor de cpu en gpu, vind 't zelf een beetje warm :P. Staat ie overigens wel in prestatie stand, in energiezuinige stand zit ie op 45 graden voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:06:
Ah, das wel interessant. Ben benieuwd of ze daar de koeling ook aangepast hebben zodat ie wat minder warm wordt, mijne loopt idle op 60 graden voor de cpu en gpu, vind 't zelf een beetje warm :P. Staat ie overigens wel in prestatie stand, in energiezuinige stand zit ie op 45 graden voor beide.
60 graden is helemaal niks voor een laptop CPU/GPU, wat wil je dan, dat je de hele tijd heel hard die ventilator hoort blazen? Ze hebben er wel over nagedacht en 60graden is prima voor die dingen, echt..

In duitsland hebben ze trouwens een nog betere versie :P
http://www.medion.com/de/...spots&utm_term=30011350A1

820QM :D
Maar nog steeds dat domme scherm erin.. Mja ander scherm zal wel 100/200 euro duurder zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.medion.com/nl/...78A1?category=search_7811

Hij is weer te koop.. Nu met 740QM.
Verdere specificaties hetzelfde
Ook weer voor ~950 euro te koop met kortingscode:
319-TN9E-LSXF-9HHZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Ook nu weer incl. beeldruis? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee :P Heb nu een 6811 maar ze zeiden bij medion dat er geen ruis zou zijn. Maarja dat zeiden ze hiervoor ook al. Ik ben iig meer dan tevreden met mijn 6811.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnpot.eu
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 07:35
Beste Mede tweakers,

Afgelopen december ook een X7811 gekocht. Zeer tevreden eigenlijk over de performance, echter zit ik ook met het bekende probleem dat de behuizing onder stroom staat als deze aan de voeding zit. Gevolg is dat als ik de behuizing aanraak dat ik het voel. Dat is op zich niet erg, maar het begint bijna gevaarlijke vormen aan te nemen. Vandaag had ik een film aan op mijn laptop (aangesloten op mijn versterker de Onkyo Srt-507 via hdmi) en ik wil de laptop open klappen om de ruis via mijn boxen te verhelpen. Toen ik de laptop aanraakte kreeg ik een behoorlijke schok. TV en versterker kregen volgens mij ook een klap, alles knipperde namelijk even.

Omdat ik geen muis had aangesloten stopt ik vervolgens in de USB poort een muis en zag het gewoon vonken!?!

Ik kende dit topic al omdat ik me in heb gelezen, voordat ik de laptop kocht (dank aan AlexV en zijn review). Echter deze schok was voor mij de druppel. De ruis in de film is denk ik het gevolg van de stroom op de verhuizing.

Nu medion NL maar een e-mail gestuurd met wat ze voor me kunnen betekenen, want ik vind dit niet acceptabel.

Ik hou jullie op de hoogte, want het lijkt me dat dit echt een productie fout is.

PS: ruis op het scherm heb ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 17:03
Hallo daar,

Ik heb deze laptop nu ook, ik heb alleen een probleempje met films kijken op de accu.

Als ik namelijk films kijk terwijl de stroomkabel van de laptop er niet inzit dan krijg ik binnen een minuut artifacts te zien in de film.

Ik heb de laatste drivers gedownload van de ati site.

Misschien dat als iemand die deze laptop ook heeft zou kunnen kijken of het bij hem ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 23:34
Hallo allemaal,

Om even weer wat leven in dit topic te brengen.
Zelf vroeg ik mij af of er nog ruimte was om een SSD te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Dat kan, maar alleen als je de originele HDD eruit haalt. Het is dus kiezen wat je wil, óf de SSD óf de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:43
martijnpot.eu schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:34:
Beste Mede tweakers,

Afgelopen december ook een X7811 gekocht. Zeer tevreden eigenlijk over de performance, echter zit ik ook met het bekende probleem dat de behuizing onder stroom staat als deze aan de voeding zit. Gevolg is dat als ik de behuizing aanraak dat ik het voel. Dat is op zich niet erg, maar het begint bijna gevaarlijke vormen aan te nemen. Vandaag had ik een film aan op mijn laptop (aangesloten op mijn versterker de Onkyo Srt-507 via hdmi) en ik wil de laptop open klappen om de ruis via mijn boxen te verhelpen. Toen ik de laptop aanraakte kreeg ik een behoorlijke schok. TV en versterker kregen volgens mij ook een klap, alles knipperde namelijk even.

Omdat ik geen muis had aangesloten stopt ik vervolgens in de USB poort een muis en zag het gewoon vonken!?!

Ik kende dit topic al omdat ik me in heb gelezen, voordat ik de laptop kocht (dank aan AlexV en zijn review). Echter deze schok was voor mij de druppel. De ruis in de film is denk ik het gevolg van de stroom op de verhuizing.

Nu medion NL maar een e-mail gestuurd met wat ze voor me kunnen betekenen, want ik vind dit niet acceptabel.

Ik hou jullie op de hoogte, want het lijkt me dat dit echt een productie fout is.

PS: ruis op het scherm heb ik ook!
En heb je nog wat gehoord over jou laptop?

Ik zelf heb overigens ook de X7811 besteld. Hij was ook nog eens de dagaanbieding. Ben benieuwd hoe die zal presteren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Heb van mij vandaag binnen gehad (ook van de dagaanbieding)

Ik heb helemaal geen last van beeldruis of dat hij hard geluid maakt. Hij is naar mijn weten best wel stil.
Heb nog niks zwaars eropt gedaan.

Tevens had ik nog 1 vraag
Ik zie iets van turboboost dat hij naar 2.93gh gaat. Momenteel is hij 1.73
Is dat een software die turboboost. Of spring hij vanzelf zodra er meer gevraagd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 14:13
Zit er over na te denken deze ook te kopen en dan meteen een i7-920XM in te bouwen.

Dit heeft echter alleen maar nut als de multiplier vrij is in te stellen in het Bios...

Is er iemand die mij dit kan vertellen?

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je denkt er toch niet serieus over om een chip van $1096.00 (!) in je laptop te schroeven? voor dat bedrag koop je een desktop die 2, nee, 3x zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 14:13
Neen, maar als ik die chip voor 320 Euro kan krijgen, wordt het wel weer interessant (Mits MP instelbaar is).

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Heb hem nu iets langer dan een week. Moet zeggen dat ik er ontzettend blij mee bent.
Wat me wel opvalt is tijdens het gamen gaat het soms perfect framerate hoog. Maar soms is het laag. Moet ik booten dan is alles weer prima.
Je zou denken driver probleem maar ik heb 10.4 en 11.1a catalyst gedaan en beide tonen hetzelfde

Verder als ik met dit nog wat kan bijdragen.
Heb de laptop ongeveer 2 uur aan laten staan en heb daarvan de temps
Afbeeldingslocatie: http://i35.photobucket.com/albums/d168/sakurakilla/temp2hr.jpg

En dit is de temp tijdens het gamen + livestreamen+ voice communication tegelijk. Ongeveer 1.5uur
Afbeeldingslocatie: http://i35.photobucket.com/albums/d168/sakurakilla/game.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnpot.eu
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 07:35
Wylana schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:17:
[...]

En heb je nog wat gehoord over jou laptop?

Ik zelf heb overigens ook de X7811 besteld. Hij was ook nog eens de dagaanbieding. Ben benieuwd hoe die zal presteren.
Per e-mail 2x geprobeerd, echter geen reactie van Medion. Komende vrijdag ga ik even bellen. Het is niet tof om schokken te krijgen tijdens, voor of na het kijken van een film via hdmi.

@sakurakilla: ik heb het ruis ook, echter is het niet hinderlijk. Toch vaag. Je gaat je bijna afvragen waar de oorzaak ligt. Ik heb in mijn leven al veel pc's + laptops in mijn handen gehad (eigen bezit of voor anderen gefixed) en nooit heb ik een dergelijk ruis gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
sakurakilla schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:38:
Heb hem nu iets langer dan een week. Moet zeggen dat ik er ontzettend blij mee bent.
Wat me wel opvalt is tijdens het gamen gaat het soms perfect framerate hoog. Maar soms is het laag. Moet ik booten dan is alles weer prima.
Je zou denken driver probleem maar ik heb 10.4 en 11.1a catalyst gedaan en beide tonen hetzelfde

Verder als ik met dit nog wat kan bijdragen.
Heb de laptop ongeveer 2 uur aan laten staan en heb daarvan de temps
[afbeelding]

En dit is de temp tijdens het gamen + livestreamen+ voice communication tegelijk. Ongeveer 1.5uur
[afbeelding]
Zeker weten dat ie niet per ongeluk op de energiebesparing modus staat in Windows? Of dat ie in CCC een instelling verkeerd heeft staan? Zou ook verklaren dat jouw laptop idle 10 graden koeler loopt dan de mijne, mijne loopt idle op 60 graden als ie op hoge prestaties staat. Bij energiebesparing schommelt ie rond de 50 graden.
Pagina: 1 2 3 Laatste