[VB 2005 EE] Een array uit een HTM bestand gebruiken in VB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:
Ik heb een txt bestand, met daarin de HTML codes van een site
Ik wil een klein deel van die codes (een array) gebruiken in mijn programma
De array staat tussen aanhalingstekens

voorbeeld:
var classes = ["A1C","A1D","A1E", enz]

Ik wil alle classes (bijvoorbeeld A1C) als een array kunnen gebruiken (dat wordt dus ArrayNaam(0) )
Maar omdat er nog veel meer in dat bestand staat, krijg ik het niet geïsoleerd

Ik heb al geprobeerd om met Split te werken, maar daar krijg ik "," niet als parameter
omdat VB bij "","" ziet als 2 lege strings en een komma er tussen, weet ik niet hoe ik dit kan aanpakken
Ik heb ook geen idee of het kan of waarmee ik het wel zou kunnen
Ook heb ik al geprobeerd om de overige HTML uit het bestand weg te halen met Replace(de tekst, "")
maar omdat er teveel tekens en aanhalingstekens in het bestand zitten, ziet VB het als opdrachten en strings

uiteindelijk krijg ik alleen meldingen van VB, omdat die door de HTML met aanhalingstekens in de code, opdrachten ziet die uit een andere taal komen en het dus niet herkend

Als de array is gelukt, moet ik ook nog het indexnummer uit de array kunnen gebruiken
Hiermee bedoel ik dat ik het cijfer van ArrayNaam(nummer) kan gebruiken als integer

hiervoor heb ik ook helemaal geen idee hoe het zou moeten

Mijn vraag aan jullie allen:
Hoe kan ik de classes (["A1C","A1D","A1E", enz]) gebruiken en daar een array van maken
En vervolgens het nummer van de array ( ArrayNaam(nummer) ) kan gebruiken als integer

Deze post is niet bedoeld als vraag voor het afmaken van mijn programma, maar naar de codes om deze opdrachten te kunnen uitvoeren. Als iets de regels overtreed, is dat niet zo bedoeld. Mocht het topic gesloten worden door een mod, meld dan waarom dit topic de regels overtreed.
Ik hoop dat mijn topic nu voldoet aan de eisen en regels van dit forum

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Edit: negeer mij

[ Voor 86% gewijzigd door Barbaar op 29-06-2010 17:42 ]

Barbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:10:
Ik heb al geprobeerd om met Split te werken, maar daar krijg ik "," niet als parameter
omdat VB bij "","" ziet als 2 lege strings en een komma er tussen, weet ik niet hoe ik dit kan aanpakken
Kwestie van escapen.
Visual Basic .NET:
1
2
3
string mysplitter = ""","""
'Oftewel...
MessageBox.Show("Hello "" World!") 'Geeft >> Hello " World

En dat is inmiddels al vaker behandeld hier (zie ook onze search).

Ik zou trouwens gewoon splitten op de komma en dan per value trimmen en de quotes "eruit replacen". Zo gaat je code ook niet mis als straks iemand bedenkt om waardes te scheiden met een spatie ergens tussen:
   "foo",_"bar"_,"foobar"
(waar _ een spatie representeert). Een andere optie is om een regular expression te gebruiken om zo de juiste waardes te pakken te krijgen.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:10:Als de array is gelukt, moet ik ook nog het indexnummer uit de array kunnen gebruiken
Hiermee bedoel ik dat ik het cijfer van ArrayNaam(nummer) kan gebruiken als integer

hiervoor heb ik ook helemaal geen idee hoe het zou moeten
Al eens gewoon "handmatig" een array gevuld en daar wat mee gedaan of geprobeerd te doen?

Ik denk dat je beter eens kunt gaan kijken naar een dictionary i.p.v. een array.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:10:
Deze post is niet bedoeld als vraag voor het afmaken van mijn programma, maar naar de codes om deze opdrachten te kunnen uitvoeren. Als iets de regels overtreed, is dat niet zo bedoeld. Mocht het topic gesloten worden door een mod, meld dan waarom dit topic de regels overtreed.
Ik hoop dat mijn topic nu voldoet aan de eisen en regels van dit forum
Wil je dit soort "disclaimers" voortaan achterwege laten? Als je topic voldoet aan onze Quickstart (en die is kinderlijk eenvoudig even na te lopen met je topic er langs) hoeft een topic niet gesloten te worden. Als je regels overtreedt melden we altijd wat er (o.a.) mankeert aan je topic. Daar ben ik in je vorige topic volstrekt duidelijk in geweest (geen eigen inzet, het was een quickfix en het voldeed niet aan onze quickstart) en in de DM discussie die ik met je heb gevoerd heb ik het ook nog eens uitgebreid toegelicht.

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 29-06-2010 18:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij