Vb.Net " teken in textbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben bezig met een Vb.Net applicatie die een leesteken terug geeft als je een binair getal invoerd:

Input: 1100110
Output: f

---

Het enige probleem is waar ik nu tegen aanloop bij (0000010) zou " moeten verschijnen in de Textbox alleen Visual Studio maakt er automatisch "" van en het helpt ook niet als ik " tussen haakjes zet dus dat je dit krijgt """ want dan maakt hij er """" van, weet iemand hoe ik gewoon alleen het " teken in een Textbox kan zetten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Visual Basic .NET:
1
TextBox1.Text = """"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sopsop schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:40:
Visual Basic .NET:
1
TextBox1.Text = """"
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Wat jij zoekt, TS, is "Escaping". Voorbeeldje.

Overigens ben ik érg benieuwd naar je code want dit ruikt naar een enorme "select case" of, worse, een zooi IF's.

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 15-06-2010 19:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt ;) dat had ik nodig, toch raar dat er in de code """" komt te staan maarja t werkt in ieder geval.. en ja ik gebruik If Else codes:

If a = "1100000" Then
b = "'"
ElseIf a = "1100001" Then
b = "a"
ElseIf a = "1100010" Then
b = "b"

enz...

maar bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zou eens naar Convert.ToByte (enz) en Chr kijken als ik jou was.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Chr is voor backwards compatibility. Je zou zo ver mogelijk van Microsoft.VisualBasic.dll weg moeten blijven.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:40:
toch raar dat er in de code """" komt te staan
Helemaal niet raar. Een string is een aantal tekens tussen (in VB.Net) quotes. "Hello world" is een string. Vertel me nu eens hoe VB.Net moet weten waar de string "Hallo "Nibor081"" moet interpreteren? Daar is escaping voor (lees de link die ik gaf!). In sommige andere talen escape je bijvoorbeeld zo: "Hallo \"Nibor081\"". Voor VB.Net gelden andere escaping regels (en in vele andere talen ook); en in dit geval is dat dus geen \ maar "".
:X Het lijkt me verstandig als je je even verdiept in hoe je een slimmer algoritme schrijft (en hell, het dotNet framework biedt zelfs ingebouwde functionaliteit, maar als je het als "oefening" wil doen zijn er betere/slimmere en vooral véle kortere manieren...) With all due respect, dit soort code zien we doorgaans alleen op TheDailyWtf. Ik neem echter maar even voor het gemak aan dat je nog lerende bent ;)

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 15-06-2010 20:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Roblll

Daarom bedoel ik ook raar dat het dan bij VB.Net niet ook gewoon met \ is...
Klopt ben bezig om VB.Net onder de knie te krijgen en ben nog niet zo lang bezig hiermee dus vandaar dat het zo uitgebreid is met IF en ELSE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Een oude baas zei het al eens: schrijven is schrappen. Het heeft mij erg geholpen om gewoon om de zoveel tijd delen van code te refactoren. Gewoon de inhoud van een stuk waar ik ontevreden over was weggooien en opnieuw klussen. Voelt lekker, maakt het sneller en je leert ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:39:
@Roblll

Daarom bedoel ik ook raar dat het dan bij VB.Net niet ook gewoon met \ is...
Waarom is in 't Nederlands het Engelse "Car" ook niet gewoon "Car" maar "Auto"? Talen verschillen; vaak uit historische overwegingen en de herkomst van die talen. En dat geldt voor programmeertalen en 'gewone' talen. Ik zie niet waarom dat "raar" is.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:39:
Klopt ben bezig om VB.Net onder de knie te krijgen en ben nog niet zo lang bezig hiermee dus vandaar dat het zo uitgebreid is met IF en ELSE ;)
Het heeft niets met VB.Net te maken maar met het inzicht dat je (nog, als lerende) ontbeert. Er komt een moment waarop je zegt: "Wacht, dit moet makkelijker kunnen. Het is achterlijk om voor elke van de 256 mogelijke combinaties een if-statement te moeten schrijven; dat moet anders kunnen" ;)

Over mij

Pagina: 1