Verwijderd

Topicstarter
Hallo Forum!

Heb net mn PC gedemonteerd en zag na het afhalen van mijn Mugen 2 processor koeler dat de koelpasta op de processor aan de randen en af en toe een stukje naar binnen toe, bruin was geworden (origineel grijs/zilver pasta) Is dit een teken van oververhitting door mogelijk te weinig pasta? En zou ik van eventuele oververhitting dit ook na afloop aan de buitenkant van de processor moeten zien? (wat niet het geval is btw)

Ik post hieronder een aantal foto's.

http://i259.photobucket.c...EyesFTW/Afbeelding003.jpg
http://i259.photobucket.c...EyesFTW/Afbeelding002.jpg
http://i259.photobucket.c...EyesFTW/Afbeelding001.jpg
http://i259.photobucket.c...EyesFTW/Afbeelding005.jpg
http://i259.photobucket.c...EyesFTW/Afbeelding004.jpg

Mijn excuses voor de scherpte maar hopelijk is de verkleuring te zien.
Ik heb hier totaal geen verstand van en ben dus op zoek naar iemand die dat wel heeft.
Als iemand dit dus al eerder heeft gezien en mij wat info kan geven zou dat fantastisch zijn.

Mvg Gigs :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waarschijnlijk een verkleuring. Reactie met de lucht (of vocht uit de lucht) aangegaan.

Ik zag het ook wel een keer op geen gekochte CPU, werkte wel gewoon. :) Je kan het er ook zo afvegen.

Heeft volgens mij niet te maken met oververhitting.

[ Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 28-06-2010 20:21 ]

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 01:03
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:18:
Hallo Forum!

Is dit een teken van oververhitting door mogelijk te weinig pasta?

Verkeerde koelpasta of het te dik opsmeren van koelpasta kan voor oververhitting zorgen.

Als ik jou was zou ik de condensators van het moederbord ( metname rondom de cpu socket ) controleren of deze schade hebben opgelopen van de warmte.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Deed je pc het wel voordat je hem uit elkaar haalde? Enige manier om te testen is gewoon schoon te maken (is ie al geloof ik) en even met koeler er weer op opnieuw booten. Daarna even temps meten maar als je al gewoon kunt opstarten is er niks aan de hand lijkt me? ;)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen externe schade zoals op de foto's te zien zou moeten zijn (alweer excuses voor de scherpte) Bedankt voor de tip Burner NL :)
Betreffende de koelpasta, ik zat eerder te denken aan te weinig pasta? Op sommige plekken zat het zelfs niet meer. Ik heb het er dus gewoon afgeveegd en alles zag er goed uit, hopelijk ligt mn algehele probleem dus niet bij de processor! Dat zie ik wel als ik de RMA heb geregeld voor mn mobo en deze installeer.

Bedankt voor de antwoorden mensen! Tga jullie goed! Super super!

PS, Bluetiger! Dit topic PC defect en wilt niet meer normaal aan gaat over de PC in kwestie. Die heeft dus opstart/hang problemen en dit is dan ook de reden dat de PC gedemonteerd is.(dit is geen poging om het topic te herstarten Moderators) Alleen een beleeft antwoord.

Mvg Gigs

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 20:47 ]

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 20:17
Op de foto's zit echt niet te weinig pasta. Nog meer en je verliest alleen maar koelvermogen.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:49

epic_gram

undercover moderator

Slurpgeit schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:46:
Op de foto's zit echt niet te weinig pasta. Nog meer en je verliest alleen maar koelvermogen.
inderdaad, vooral op de koeler:

Afbeeldingslocatie: http://i259.photobucket.com/albums/hh319/FireEyesFTW/Afbeelding004.jpg

Vrij veel, er zitten gewoon klodders aan. Je hoeft er maar een klein beetje op te smeren, minder is vaak beter. Het gaat immers alleen om de kleine groeven die in het oppervlak van je cpu en koeler zitten die worden opgevuld met pasta, waar anders lucht zou zitten. Met andere woorden als je het flinterdun aanbrengt heb je al genoeg. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 07:17
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:18:

Mijn excuses voor de scherpte maar hopelijk is de verkleuring te zien.

Je kan toch ook gewoon scherpe foto's maken? 8)7
Gewoon je telefoon iets verder weghouden en juist focussen..

[ Voor 11% gewijzigd door Lumics op 28-06-2010 21:13 ]

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 16:09
zei t toggg, ik kn wel processor plakken fa2.

Nee maar serieus, heb ook al met spongerobie gepraat, allebei gokken we op de mobo =[

toch maar RMA dan!
Modbreak:Als ik deze post lees denk ik dat je misschien iets teveel geblowed hebt. Maar hoe het ook komt, de TS heeft weinig tot niets aan dit soort ongefundeerde uitspraak, al helemaal niet als het nauwelijks te lezen is :o

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 28-06-2010 22:49 ]

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-02 23:30

Redneckerz

A place to be.

Crazy-Al schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:17:

Nee maar serieus, heb ook al met spongerobie gepraat, allebei gokken we op de mobo =[

toch maar RMA dan!
[modbreak]Als ik deze post lees denk ik dat je misschien iets teveel geblowed hebt. Maar hoe het ook komt, de TS heeft weinig tot niets aan dit soort ongefundeerde uitspraak, al helemaal niet als het nauwelijks te lezen is :o [/modbreak]
wat lachen dat ik jullie beiden ken. >:) (Crazyal & Spongerobie)

anyhow:
het lijkt mij hier handig als je de overkill aan koelpasta die er nu op zit eraf haalt. zoals al eerder gezegd, van koelpasta heb je niet veel nodig om het te laten werken. daarom:

- de overkill aan koelpasta eraf halen.
- nieuwe koelpasta erop (en voorzichtig :o )
- alles er weer op (ook hier weer voorzichtig)

en test.

werkt dat niet, zoek dan naar een eventuele zwarte plek/bobbel vlakbij de processor. dat kan duiden op een spanningspiek en dan spreek je echt van een ''doorgebrande processor''. ;)

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forum!

Bedankt voor de tips, zal de stappen volgen (en voorzichtig :P) zodra ik een nieuw of gerepareerd Mobo heb. Overigens is er geen schade te zien op het mobo of de processor, en toch vermoedt ik dat er iets mis is met het Mobo. Ik heb vanochtend antwoord gekregen van de leverancier dat ik de vermoedlijk kapotte Mobo kan opsturen, Ik zal nog even laten weten hoe het afloopt!

mvg Gigs

• Crazy-Al
Crazy-Al schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:17:

toch maar RMA dan!
[modbreak]Als ik deze post lees denk ik dat je misschien iets teveel geblowed hebt. Maar hoe het ook komt, de TS heeft weinig tot niets aan dit soort ongefundeerde uitspraak, al helemaal niet als het nauwelijks te lezen is :o [/modbreak]
haha, nee ik blow niet, ik werk met allerlei soorten mensen dus dat taaltje zit erin ;) we zijn persoonlijk via telefoon en langsgaan er ook mee bezig, dus dit was meer een grapje dan idd een serieus iets. Gigs heeft nu zoals hij zegt contact met leverancier (4launch) en we gaan kijken wat die er van zegt...

overigens @Redneckerz.

Vous-êtes tu?
je ne connais pas une "Redneckerz."

ook al denk ik niet dat je mama je Redneckerz Bakker heeft genoemd, zou wel cool zijn :D

ik houd alles ook wel ff op de hoogte, aangezien Gigs nu alleen een.... erg gammel computertje reserve heeft.

Crazy Al

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-02 23:30

Redneckerz

A place to be.

Crazy-Al schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:01:
[...]
ook al denk ik niet dat je mama je Redneckerz Bakker heeft genoemd, zou wel cool zijn :D

ik houd alles ook wel ff op de hoogte, aangezien Gigs nu alleen een.... erg gammel computertje reserve heeft.

Crazy Al
dat vermoeden is dan juist want ik ben Spongerobie niet. :>

anyways, weer OT.

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 15:06

Nessuno

io sono nessuno

Die verkleuring in je koelpasta is niets om je zorgen over te maken.
Kleine vraag rook je ? (dat zou nl de verkleuring van de koelpasta kunnen verklaren)
Ik rook nl zelf en kwam er laatst achter toen ik alles ging schoon maken. (hou niet van een gele kast)
En alles echt compleet demonteerde dat idd mijn koelpasta ook aan de randen verkleurt was.
schoon gemaakt en weer inelkaar gezet en loopt nog steeds als een trein.
daarbij word mijn proc niet warmer dan een graad of 40.

Ik denk dat het of door stof komt, of idd de aanraking met de buitenlucht.
wat menig men hier zegt schoonmaken opnieuw aanbrengen en gaan met die banaan als je een nieuw bord hebt.

Na rose e cient spin

• Crazy-Al
Gigs rookt niet, ouders niet, broers niet, familie niet.

ik ben nog de ergste "roker", omdat ik een niet-roker ben in een huis waar 2 van de 3 roken, dus stinken mijn kleren naar rook.

Inmiddels goedkeuring gekregen van 4launch voor RMA, zal dus RMA worden gestuurd binnenkort, ze waren alleen de bijlage vergeten mee te sturen om in te vullen 8)7

Verkleuring laten we het bij, onze "hoop" is op de mobo, en dat hij het snel weer zal doen.

Crazy Al
Pagina: 1