PC defect en wilt niet meer normaal aan

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 16:09
Heyhey,

de pc van mijn maat heeft het zojuist begeven, we weten alleen niet wat het probleem kan zijn, hier zijn de symptomen:

Hij was redelijk idle bezig (browsen) toen de PC plotseling uitviel, bij het opnieuw aan willen zetten van de pc deed hij het gewoon (Asus P6T Deluxe, lampje op het mobo brandde gewoon, fans draaiden allemaal e.d.) maar er kwam geen beeld naar het beeldscherm. (Beeldscherm getest met PS3 erna, dus doet het gewoon), toen we de PC uit wilden zetten via de "opstartknop" gebeurde er niks, we hebben een keer los gedrukt, 5ssec lang ingedrukt en uiteindelijk een halve minuut, maar hij reageert er niet meer op, ook niet de resetknop. We hebben hem nu uitgedaan door de voedingsschakelaar om te zetten.

Onze actie daarna was de PC goed schoonmaken van binnen en op een aander stopcontact gezet, geen resultaat dan wat we al wisten...

ons idee is dat het moederbord het begeven heeft, maar dit is niet 100% zeker...

Iemand nog ideeën of tips die we kunnen proberen?

Crazy Al

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Crazy-Al schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:40:
Iemand nog ideeën of tips die we kunnen proberen?
Volgende keer eerst de stucky's bekijken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:49

epic_gram

undercover moderator

misschien ff je specs posten. Meestal is dit de voeding of inderdaad het moederbord.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 16:09
Is goed, en via de troubleshooter komen we niet veel verder gambieter :(

specs zijn:

i7 920 @standaard
Corsair HX850 PSU
Asus P6T Deluxe
Asus NVidia GeForce GTX295
12GB Corsair Dominator RAM

En een LG dvd spelertje en een 1tb WD harddisk waarvan ik het type niet weet...

Drivers zijn allemaal uptodate, en er is niet geflashed/geupdate vóór de crash.

Antivirus is ook aanwezig, en er wordt niet op lugubere sites gezocht (afgezien van piraatje site (a) ) dus de kans op een virus is vrijwel nihil...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Crazy-Al schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:19:
Is goed, en via de troubleshooter komen we niet veel verder gambieter :(
En waarom niet? Daar staan een heleboel tests in, zoals het verwisselen van RAM, loshalen componenten, etc. Geef aan wat je allemaal gedaan hebt zoals dat staat in de troubleshooter.

Alleen doorlezen is niet genoeg.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Hallo, ik ben de eigenaar van de defecte PC in kwestie.

Ik heb gisteravond laat nog het een en ander van de lijst geprobeerd. Ik heb bijvoorbeeld de jumper van mn CMOS omgeschakelt om de BIOS te resetten. Verder heb ik de RAM er uit gehaald om te zien op de PC zou piepen vanwege missende onderdelen...Helaas geen geluk en de PC gedraagt zich nog steeds hetzelfde.

Ik lees op internet dat dit gewoon betekent dat mn MOBO naar de maan is. Graag hoor ik jllie mening.

Mvg Gigs

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:49

epic_gram

undercover moderator

is je piepje goed aangesloten? zoja dan is het wss je mobo ja.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Jah die is goed aangesloten. Vervangen dus? Na wat speurwerk te hebben gedaan lees ik dat het ook aan de CPU zou kunnen liggen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Mvg Gigs

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:17
enige manier om dat 100% zeker te weten is door het te proberen met een ander Voeding/mobo/cpu.
Wellicht dat je even wat onderdelen van Crazy Al kan lenen om te testen?

Computer says no

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gambieter schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:28:
[...]

En waarom niet? Daar staan een heleboel tests in, zoals het verwisselen van RAM, loshalen componenten, etc. Geef aan wat je allemaal gedaan hebt zoals dat staat in de troubleshooter.

Alleen doorlezen is niet genoeg.
Eens. Alle suggesties die hier tot nu toe gemeld zijn staan daar gewoon in. Het heeft niet veel zin om een topic te openen om vervolgens alleen maar de troubleshooter te herkauwen. Als jij geen onderdelen hebt om uit te wisselen moet je daar wat aan doen. Er is niets wat wij kunnen zeggen dat de noodzaak daartoe zou weghalen. Duizend meningen weerleggen nog niet eens één harde feit.

Als je wilt weten of je mobo het nog doet moet je die mobo testen met known good CPU, RAM, VGA en voeding, of ander known good mobo in deze kast hangen.

En dat staat dus al in: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.