Hulp nodig bij keuze laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Na deze maand enkele duurdere systemen gebruikt te hebben, heb ik de smaak ervan te pakken, en ben ik op zoek naar 1 toestel dat alle eigenschappen die ik interessant vind combineert.

Wat ik vooral met de laptop wil doen is kunnen gamen op verplaatsing. Ik weet het, laptops zijn niet gemaakt om te gamen, maar mijn eisen zijn ook niet al te hoog. Als ik nieuwe games kan draaien op 1280x720, op medium of high, zonder AF en AA, ben ik al héél tevreden. Ik dacht dat het met mijn huidige laptop (DV7 3170eb) ook wel mogelijk was, maar hij komt toch net wat te kort (hij draait COD MW2 en Streetfighter IV, maar de nieuwe Splinter Cell bijvoorbeeld kan ik niet op acceptabele settings draaien). Ik denk dat een systeem met een core i5 ipv i7, maar een zwaardere GPU beter zou presteren dan mijn systeem, kan iemand dit bevestigen?

Wat mijn nieuwe toestel zeker moet hebben:

- Degelijk geluid (ben van de Altec Lansing speakers in deze HP heel tevreden).
- Mat scherm (heb nu een TruBrite, maar als je buiten zit op een zonnige dag is het eerder een spiegel).
- Fingerprint scanner (en ook liefst een afstandsbediening, maar dit hoeft niet echt).
- Vrij zware GPU (mobility radeon 5650 of gelijkaardig).
- 8 cell batterij.
- Bluetooth.
- 64 bit OS

Ik geef de voorkeur aan een Toshiba of Asus, liefst 15".

Wat niet echt nodig is:

- 1333Mhz RAM ipv 1066
- Bluray lezer (het is de tweede maal dat ik er 1 heb, maar heb er nog nooit 1 gebruikt)
- Core i7 (tenzij jullie dit toch echt aanraden voor games, ben ik tevreden met een i5).

EDIT: maximum 1500€

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie *LET OP* - Wat moet ik kopen, de Pricewatch en het [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht. Daarmee kun je zelf aan de slag en het uitzoeken, zeker als je reviews opzoekt. Des te meer eigen inzet, des te meer kans om de juiste laptop te vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door gambieter op 27-06-2010 23:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• freekdl
Heb al hele dagen gegoogled hoor :)
Er zijn genoeg gaming laptops zoals Alienware, Toshiba Qosmio, Asus G Serie en de MSI 6x en 7x reeks, maar die zijn iets te duur. Verder heb ik nog niet 1 laptop gevonden die mijn gewenste configuratie omvat.
Er is nochtans een overvloed aan configuraties (bij HP zie ik soms niet eens het verschil), dus ik hoopte dat iemand er wat beter in thuis was..

Als ik mij niet vergis is er sinds juni 2009 ook geen NBBG voor budget game laptops meer gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door freekdl op 28-06-2010 00:03 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:52
Volgens mij kun je het schermdiagonaal, bluetooth, videokaart en cpu in de pricewatch invullen, dus daar mee moet je een heel eind kunnen komen...

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-12 06:41
Zit er bij BTO niks tussen? (let wel ff op de prijzen :))

• freekdl
Bedankt, was me nog niet opgevallen. Blijkbaar zijn er (nog) geen modellen die alles hebben wat ik wil.
Pjoter schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:08:
Zit er bij BTO niks tussen? (let wel ff op de prijzen :))
Deze kon ik nog niet, ziet er interessant uit.

[ Voor 56% gewijzigd door freekdl op 28-06-2010 00:12 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

freekdl schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:59:
Als ik mij niet vergis is er sinds juni 2009 ook geen NBBG voor budget game laptops meer gekomen.
Er is nooit een "budget game laptop" categorie geweest, alleen een gaming laptop. Maar als je alle merken bekeken hebt en het zit er niet bij, kijk dan naar zelf samenstellen. Maar misschien is je budget gewoon te laag, en moet je of je budget, of je eisen aanpassen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Asus heeft sowieso leuke gaming laptopjes. Voor jou budget moet dat zeker lukken. En inderaad gewoon even in de pricewatch kijken, misschien ook nog op hardware.info....

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica