Adapter naar S-Video out?

Pagina: 1
Acties:

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:37
Hallo medetweakers,

Ik overweeg om een nieuw kaartje te kopen, dus ik ben uiteraard aan het rondkijken.

Nu valt me op dat alle hd5750 en hd5770 kaartjes géén tv-out meer hebben.
Ik heb dus een oldschool tv met s-video ingang en daar wil ik graag gebruik van blijven maken.

Nu heb ik bij Apple wel een adapter gevonden van DVI naar S-Video.

Maar ik wil jullie vragen wat de andere mogelijkheden zijn.
Dus bestaan er adapters van dvi, hdmi of displayport naar S-Video?

Ik zag ook nog een Vga naar S-video adapter, maar dan zou ik dus een adapter van dvi naar vga moeten gebruiken.
En dan zo'n adapter van vga naar S-video. Zou dat werken?

Ik ben benieuwd naar jullie inbreng.

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04-2025

RamO

The Alchemist of Happiness

Ik zoek ook zo'n kabeltje, is die van Apple niet goed dan?

Floccinoccinihilipilification

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:37
RamO schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:00:
Ik zoek ook zo'n kabeltje, is die van Apple niet goed dan?
Volgens mij is dat ding wel goed, maar ik wil even alle mogelijkheden overwegen.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
Deze adapters bestaan wel, maar die zijn betrekkelijk duur. Het is gewoon een conversie van digitaal naar analoog. Wat ik zou doen in jouw geval, is naar de Ati 4 serie te kijken. Die zijn lekker goedkoop, en net zo snel als de 5750 en de 5770.
Ga bijvoorbeeld eens op zoek naar een 4890 met s-video? Die bestaan volgens mij wel.
edit: ik heb hier een 4850 draaien met een s-video uitgang in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door fonsoy op 27-06-2010 18:09 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15
HugoBoss1985 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:27:
Dus bestaan er adapters van dvi, hdmi of displayport naar S-Video?

Ik zag ook nog een Vga naar S-video adapter, maar dan zou ik dus een adapter van dvi naar vga moeten gebruiken. En dan zo'n adapter van vga naar S-video. Zou dat werken?
Dat zal gewoon werken, die 1e adapter zet namelijk niks om. De dvi-aansluiting op deze videokaarten is DVI-I, wat er op neerkomt dat de aansluiting zowel een digitaal (dvi-d) als een analoog (vga) signaal voert. De adapter zorgt er alleen voor dat je ook daadwerkelijk een vga connector krijgt. Kijk verder eens in de faq en mbt de search naar topics over tv-out en s-video, in bv dit vrij recente topic staan ook wel een paar handige tips.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let daarbij op dat hoewel VGA en S-Video beide analoge signalen zijn, het absoluut geen sinecure is dat een kaart die VGA uit kan spugen (al dan niet over DVI-I) ook S-Video kan produceren.

S-Video en andere PAL/NTSC signalen als composite en RGB-PAL zijn zodanig oud en zodanig afwijkend van het normale werk van een videokaart (vergelijk de pixel clock voor de grap maar eens) dat je software (drivers) en hardware (onderdelen op de kaart) het expliciet moeten ondersteunen.

Overigens, als je toch al iets vanaf VGA probeert te leiden zou je beter kunnen kijken naar RGB - als S-Video haalbaar is, is RGB bijna altijd ook te doen, en het levert marginaal betere kwaliteit op. Verreweg de meeste Europese TV's kunnen RGB over SCART slikken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1