S-video PCMCIA TV kaart voor TV aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 18:06

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Hoi, ik heb een laptop zonder S-video aansluiting en ik zou graag op mijn TV (philips CRT tv met S-video aansluiting) films vanaf mijn laptop willen kijken.

Nu kwam ik deze PCMCIA TV kaart tegen:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-017542

Ik zie dus dat er een S video ingang is, maar iemand een idee of ik dit ook kan aansluiten op een TV voor uitgaande signaal?

Alternatieve suggesties zijn natuurlijk altijd welkom :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die kaart is juist om TV te kijken op je laptop, niet om beeld van je laptop op TV weer te geven ;)

Een S-Video ingang heb je weinig aan.

Ik denk dat je op zoek zult moeten naar een apparaat dat het signaal van de VGA uitgang van je laptop (ik neem aan dat ie die een heeft) om kan zetten naar een signaal waar de TV mee overweg kan.

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 15-06-2010 14:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Klopt, dat zag ik dus ook. Maar wellicht dat je er ook een TV op kon aansluiten voor uitgaande signaal. Maar jij sluit dit dus met 100% zeker uit?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Nou, ik ken het apparaat niet maar een TV-kaart is geen videokaart of zo, die dingen zijn echt bedoeld om voor video invoer, dus vanaf een antennekabel, of S-Video. Dus ik kan me niet voorstellen dat je die S-Video aansluiting als uitgang kan gebruiken.

Meer info over dat ding:
http://www.conceptronic.n...id=40&gid=4050&pid=CTVFMC

Daar staat ook ergens een linkje naar de handleiding, misschien dat je daar uitsluitsel kan vinden, maar ik kan me echt niet voorstellen dat die S-Video aansluiting als uitgang kan worden gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 15-06-2010 14:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat wel eventueel kan is met een VGA-out van je laptop naar S-Video met een Trust Televiewer. zie hier voor meer informatie Klik!

[ Voor 1% gewijzigd door Lip op 15-06-2010 14:50 . Reden: link gewijzigd ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
true, ik heb al wat alternatieven gevonden zoals vga naar scart of s-video converters, maar dat zijn weer van die lompe adapters...

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen: goed excuus om die CRT te vervangen door een LCD met VGA aansluiting :P

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:50:
Ik zou zeggen: goed excuus om die CRT te vervangen door een LCD met VGA aansluiting :P
Helaas is mijn studentenbudget niet echt toereikend om zo'n aanschaf te permitteren. En ik had juist laatst via marktplaats voor nog geen 50 euro een philips matchline breedbeeld (80+ cm ofzo) op de kop getikt... :)
freak1982 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:48:
Wat wel eventueel kan is met een VGA-out van je laptop naar S-Video met een Trust Televiewer. zie hier voor meer informatie Klik!
This product is no longer available in the current Trust assortment.

[ Voor 31% gewijzigd door Frenkpie op 15-06-2010 15:02 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38
Wat voor een laptop heb je? Mocht je toevallig een ATI videokaart hebben dan zijn er redelijk goedkope schema'tjes te vinden om van vga naar rgb te gaan. Ws nog beter beeld dan s-video (mits je tv het ondersteud) en geodkoper dan zo'n actieve converter.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Op marktplaats is er 1 te vinden, volgens mij heb je geen andere mogelijkheid

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:04:
Wat voor een laptop heb je? Mocht je toevallig een ATI videokaart hebben dan zijn er redelijk goedkope schema'tjes te vinden om van vga naar rgb te gaan. Ws nog beter beeld dan s-video (mits je tv het ondersteud) en geodkoper dan zo'n actieve converter.
heb een Lenovo met een ATI kaartje.. kun je wat meer vertellen over die 'schematjes' ? Bedoel je kabels ofzo? Wat voor een type/merk is zoiets?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38
Op deze site staat meer info: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Heb laatst hier nog een topic gelezen van iemand die dit uitgevoerd had, kan 'm alleen zo even niet terug vinden.

/edit: Deze en deze adapters had je ws al gevonden?

[ Voor 66% gewijzigd door Nielson op 15-06-2010 21:29 ]

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Frenkpie schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:01:
[...]

heb een Lenovo met een ATI kaartje.. kun je wat meer vertellen over die 'schematjes' ? Bedoel je kabels ofzo? Wat voor een type/merk is zoiets?
vertel me even welk model Ati chip erin zit, dan kan ik eventueel een kabel voor je regelen (vga-> RGB scart).

Die philips matchline (mits het een 100hz breedbeeld variant is) trekt waarschijnlijk nog wel 1024x600 interlaced, en dan ziet 720p materiaal er zelfs op een oude CRT er toch wel erg goed uit.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ati Mobilty Radeon X1300 zit er in mijn laptop

En ja het is een 100 hz TV scherm :)

[ Voor 30% gewijzigd door Frenkpie op 16-06-2010 07:59 ]

• gravitone
k. Moet geen probleem zijn dan. Ik kan even een kabel voor je fabriceren, kost je wel de kosten van een vga kabel, scart connector + wat losse componenten, 30 mins. arbeidsloon a 15,- en een paar euro verzendkosten.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Kan ik geluid dan ook via de tv afspelen? Of is dit dan alleen beeld?

• gravitone
kan natuurlijk ook een audio kabel toevoegen.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik heb je gemailed :)

Heb je veder geen gegevens nodig van mijn laptop? En bestaat er een kans dat die kabel niet werkt of werkt dit altijd?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat dit de oplossing voor je probleem is.

http://www.yagoda.nl/naar...adapter-kabel-p-2541.html

• gravitone
nee dat werkt niet.
Pagina: 1