grafische kaart wordt niet meer herkent in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340938

Topicstarter
Na 3 uur intensief gamen liep mijn computer vast, ik kreeg allemaal vage strepen en vlekken op het scherm. Dus ik herstart mijn computer en toen stond ie opeens op een resolutie van 800x600(normaal is het 1920x1200) en ik kon de resolutie niet hoger zetten dan 1280x720.
bij dxdiag staat bij beeldscherm overal n.v.t.

probleem ligt denk ik niet aan de grafische kaart angezien ik hetzelfde probleem heb met een andere.

temperaturen
idle 85c
load 95c

mijn pc

intel core2quad 6700
xfx 9800gx2
xfx 780sli mobo
4 gig ocz reaper 800mhz ddr2 ram
iiyama Prolite B2403WS
windows 7 ultimate x64

De dingen die ik heb geprobeerd om het te verhelpen:

systeem herstel
andere grafische kaart(werkte ook niet)
herinstallatie Windows 7
het op Ubuntu geprobeerd(hier werk ie wel)
het op xp geprobeerd(hier werkt ie wel)
driver geinstalleerd(is normaal niet nodig in w7)
bios reset(werkt ook niet)

hopelijk kan heeft een van jullie een oplossing :D

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 340938 op 29-06-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Zover ik het begrijp doet ie het onder ubuntu wel en xp ook, maar 7 niet. Maar kun je misschien iets duidelijker zijn met "hier werkt ie wel"? Ik neem aan dat je er mee kunt booten, maar ook intensief mee gamen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 20:42
driver verwijderen en opnieuw installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Wat zijn de temperaturen tijdens Idle en Load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jterpstra schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:59:
driver verwijderen en opnieuw installeren ?
al gedaan en nog steeds hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Djmaddox schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:01:
Wat zijn de temperaturen tijdens Idle en Load?
idle- 85 C en load ongeveer 95C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Leg even uit waar je hier mee doelt: "hier werkt ie wel", zoals ik eerder vroeg.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
An1mA schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:57:
Zover ik het begrijp doet ie het onder ubuntu wel en xp ook, maar 7 niet. Maar kun je misschien iets duidelijker zijn met "hier werkt ie wel"? Ik neem aan dat je er mee kunt booten, maar ook intensief mee gamen?
ik kan met Xp gewoon gamen(niet onder ubuntu XD kheb geen games die eronder werken), maar het probleem is dus dat ik de resolutie niet hoger kan zetten dan 1280x720 maar met ubuntu en xp kan ik t op 1920x1200 zetten

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 340938 op 26-06-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
An1mA schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:07:
Leg even uit waar je hier mee doelt: "hier werkt ie wel", zoals ik eerder vroeg.
de mogelijkheid om de resolutie op 1920x1200 te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Zoals ik het lees is de kaart het probleem niet maar moet je de monitor instellen op een type wat de resolutie aankan? Heb je de driver die bij de monitor zat in Windows zitten?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Pim. schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:52:
Zoals ik het lees is de kaart het probleem niet maar moet je de monitor instellen op een type wat de resolutie aankan? Heb je de driver die bij de monitor zat in Windows zitten?
nee, de monitor stond altijd al op 1920x1200, en kan ik ubuntu/xp nog steeds zo, maar in w7 niet meer, dat ligt dan aan driver w7/w7 zelf

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pim. schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:52:
als het goed is wel ja, het is gewoon plug-in-and-play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F.West98 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:59:
[...]

nee, de monitor stond altijd al op 1920x1200, en kan ik ubuntu/xp nog steeds zo, maar in w7 niet meer, dat ligt dan aan driver w7/w7 zelf
jah maar na 2 herinstallaties is er nog steeds hetzelfde probleem dus ik denk niet dat het aan de drivers van W7 zelf ligt want dezelfde versie werkte 3 maanden lang gewoon goed (ben 3 maanden geleden pas overgestapt op W7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 340938 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:07:
[...]

Ik zou daar eerst eens wat aan doen voor dat je verder gaat kijken. Dan heb je deze mogelijke oorzaak al uitgesloten.

Kaart uit elkaar, koeler d'r af, stof verwijderen, nieuwe koelpasta aanbrengen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FastFred schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:37:
[...]

Ik zou daar eerst eens wat aan doen voor dat je verder gaat kijken. Dan heb je deze mogelijke oorzaak al uitgesloten.

Kaart uit elkaar, koeler d'r af, stof verwijderen, nieuwe koelpasta aanbrengen etc.
ik heb de kap er al een tijdje geleden afgehaald en ook het stof verwijderd , maar ik denk niet dat het daar aan ligt want met een andere grafische kaart had ik hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 21:20
Misschien is er iets doorgebrand?

Want zijn die temperaturen nog normaal voor die kaart 85 idle?

[ Voor 51% gewijzigd door sjepper op 27-06-2010 19:39 ]

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 09:32
Probeer eens de laatste nieuwe driver van Nvidia website, als degene die je nu draait al 3 maand oud is zal er zeker wel een nieuwere zijn.
Probeer als dat niks oplevert ook eens een oudere ... (Vista desnoods).

De temps die je aangaf, zijn deze onder W7 of XP?
OC je misschien?
Vergelijk ze eens met elkaar idle/load, laat desnoods wat benchmarks draaien op die lager resolutie.

Dat je hetzelfde aan de hand hebt met een andere gfx -> bedoel je dan werkende onder XP en niet onder W7?

Ik neig eerder naar software dan hardware probleem, misschien 'mishandelt' W7 je hardware meer dan XP?
Of heel misschien je mobo ...

Welke monitor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Graviton12 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:53:
Probeer eens de laatste nieuwe driver van Nvidia website, als degene die je nu draait al 3 maand oud is zal er zeker wel een nieuwere zijn.
Probeer als dat niks oplevert ook eens een oudere ... (Vista desnoods).

De temps die je aangaf, zijn deze onder W7 of XP?
OC je misschien?
Vergelijk ze eens met elkaar idle/load, laat desnoods wat benchmarks draaien op die lager resolutie.

Dat je hetzelfde aan de hand hebt met een andere gfx -> bedoel je dan werkende onder XP en niet onder W7?

Ik neig eerder naar software dan hardware probleem, misschien 'mishandelt' W7 je hardware meer dan XP?
Of heel misschien je mobo ...

Welke monitor heb je?
XD ik heb hellemaal geen drivers geinstaleerd voor mn grafische kaart , ik gebruikte de standaard drivers van W7 en dat heeft altijd gewerkt. de temps die ik aangeef waren onder W7 toen ie nog goed werkte, de temps in xp zijn idle 70 en load 75

en de monitor die ik heb is de iiyama Prolite B2403WS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Wie instaleert er nou geen drivers XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365

Gewoon bakken? Dat is zo'n beetje het eerste wat je moet proberen als je problemen hebt met nVidia kaart.. Ik snap niet dat er geen slotje op zo'n thread komt als de topicstarter niet eens heeft geprobeerd te bakken.. Als je vraagt van welke kaart moet ik kopen, maar je hebt niet eens een beetje rondgezocht op het internet, dan wordt je toch ook gebanned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Anoniem: 357365 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:16:
Gewoon bakken? Dat is zo'n beetje het eerste wat je moet proberen als je problemen hebt met nVidia kaart.. Ik snap niet dat er geen slotje op zo'n thread komt als de topicstarter niet eens heeft geprobeerd te bakken.. Als je vraagt van welke kaart moet ik kopen, maar je hebt niet eens een beetje rondgezocht op het internet, dan wordt je toch ook gebanned?
Komaan, doe eens normaal.. in zowel je tips als gedrag.

Aangezien volgens je ondervindingen de kaart aanvaardbaar werkt onder XP, zullen we voorlopig aan nemen dat er weinig mis is met de kaart. Ik vermoed dat je in XP wel drivers installed hebt, of een of andere driverpacks geslipstreamed medium gebruikt?
Eventueel toch een korte Furmark draaien om te kijken of het ding niet kaduuk aan het gaan is :).

Zoals hierboven al vermeld, start nu eens met de drivers van je kaart te installeren. Alhoewel Windows 7 dit zelf zal doen zodra hij op internet aangesloten is en toegelaten is om te updaten, weten we maar nooit..
7 64bit
7 32bit
En meld dan je bevindingen terug.

Ten tweede, hoe heb je je Windows 7 terug geïnstalleerd? Een volledige clean install, of een custom / upgrade? Aangezien je nog steeds hetzelfde probleem hebt, neig ik meer dan optie 2. Indien je een extra harde schijf hebt liggen die leeg mag, toch maar eens opnieuw proberen en alle partities verwijderen bij de setup en Windows deze zelf laten aanmaken (100MB reserved en co).

Verkeerd monitor profiel geladen kan ook zoals Pim. vermeld, al zijn die dingen tegenwoordig plug&play. En dit zou ook meer leiden tot verkeerde kleuren weergave i.p.v. resolutie problemen denk ik.

Ik zou je kaart voorlopig uit de oven houden zolang je geen artifacts / strepen ondervind, je kaart nog beeld geeft en niet elke 5 mins je computer doet vastlopen. Het kan best een hardware probleem zijn, maar voorlopig duiden al je symptomen toch duidelijk richting driver/software.

[ Voor 0% gewijzigd door foetus_ op 27-06-2010 23:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:20

Herman

FP ProMod
Gewoon bakken? Dat is zo'n beetje het eerste wat je moet proberen als je problemen hebt met nVidia kaart..
Sjonge, over een op maat gegeven advies gesproken: "Gooi alles maar eerst in de oven." :|
Dat is echt een laatste redmiddel als er toch niks meer fout kan gaan.
Ik snap niet dat er geen slotje op zo'n thread komt als de topicstarter niet eens heeft geprobeerd te bakken.. Als je vraagt van welke kaart moet ik kopen, maar je hebt niet eens een beetje rondgezocht op het internet, dan wordt je toch ook gebanned?
Dat is niet aan jou om dat te bepalen maar aan hen wiens namen in rood zijn gekleurd. En mocht je iets willen melden is er altijd 'topicreport'.
Overigens vind ik het een keurige TS :9

On Topic:
Inmiddels de drivers geinstalleerd? Mijn vermoeden is dat dit wel zal helpen!
Wat waren trouwens jou cijfers van de Windows prestatie-index? Zonder drivers zal dat ook niet zo hoog zijn, denk ik.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Herman87 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:27:
[...]

Sjonge, over een op maat gegeven advies gesproken: "Gooi alles maar eerst in de oven." :|
Dat is echt een laatste redmiddel als er toch niks meer fout kan gaan.

[...]

Dat is niet aan jou om dat te bepalen maar aan hen wiens namen in rood zijn gekleurd. En mocht je iets willen melden is er altijd 'topicreport'.
Overigens vind ik het een keurige TS :9

On Topic:
Inmiddels de drivers geinstalleerd? Mijn vermoeden is dat dit wel zal helpen!
Wat waren trouwens jou cijfers van de Windows prestatie-index? Zonder drivers zal dat ook niet zo hoog zijn, denk ik.
ik heb inmiddels nieuwe drivers geinstalleerd, en zonder succes. bij de windows prestatie index geeft ie een foutmelding als ik het wil laten berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
foetus_ schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:41:
[...]

Komaan, doe eens normaal.. in zowel je tips als gedrag.

Aangezien volgens je ondervindingen de kaart aanvaardbaar werkt onder XP, zullen we voorlopig aan nemen dat er weinig mis is met de kaart. Ik vermoed dat je in XP wel drivers installed hebt, of een of andere driverpacks geslipstreamed medium gebruikt?
Eventueel toch een korte Furmark draaien om te kijken of het ding niet kaduuk aan het gaan is :).

Zoals hierboven al vermeld, start nu eens met de drivers van je kaart te installeren. Alhoewel Windows 7 dit zelf zal doen zodra hij op internet aangesloten is en toegelaten is om te updaten, weten we maar nooit..
7 64bit
7 32bit
En meld dan je bevindingen terug.

Ten tweede, hoe heb je je Windows 7 terug geïnstalleerd? Een volledige clean install, of een custom / upgrade? Aangezien je nog steeds hetzelfde probleem hebt, neig ik meer dan optie 2. Indien je een extra harde schijf hebt liggen die leeg mag, toch maar eens opnieuw proberen en alle partities verwijderen bij de setup en Windows deze zelf laten aanmaken (100MB reserved en co).

Verkeerd monitor profiel geladen kan ook zoals Pim. vermeld, al zijn die dingen tegenwoordig plug&play. En dit zou ook meer leiden tot verkeerde kleuren weergave i.p.v. resolutie problemen denk ik.

Ik zou je kaart voorlopig uit de oven houden zolang je geen artifacts / strepen ondervind, je kaart nog beeld geeft en niet elke 5 mins je computer doet vastlopen. Het kan best een hardware probleem zijn, maar voorlopig duiden al je symptomen toch duidelijk richting driver/software.
ik heb gewoon een clean install van w7, en alle partities verwijderen en dan een herinstalatie heb ik ook al 2 keer gedaan, zonder succes. furmark werkt trouwens niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sjepper schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:34:
Wie instaleert er nou geen drivers XD
eh iemand die windows 7 gebruikt aangezien er standaard al drivers inzitten 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:18
Anoniem: 340938 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:18:
[...]

eh iemand die windows 7 gebruikt aangezien er standaard al drivers inzitten 8)7 8)7
Dat zijn dezelfde default Windows drivers die al in Vista en XP zaten. Alleen dan iets verbeterd zodat het meegaat met zijn tijd. Echter het zijn geen performance drivers! Updates van deze drivers verwacht ik hooguit 1 a 2x per jaar. ATI bijvoorbeeld brengt iedere maand graphics drivers voor zijn kaarten en Nvidia komt ook regelmatig met beta drivers op de proppen. Mijn motto is: "Altijd drivers van de fabrikant gebruiken als dat kan".
Betere ondersteuning voor nieuwe features, meer perforamance, snellere bugfixes etc. etc.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moshe85 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Dat zijn dezelfde default Windows drivers die al in Vista en XP zaten. Alleen dan iets verbeterd zodat het meegaat met zijn tijd. Echter het zijn geen performance drivers! Updates van deze drivers verwacht ik hooguit 1 a 2x per jaar. ATI bijvoorbeeld brengt iedere maand graphics drivers voor zijn kaarten en Nvidia komt ook regelmatig met beta drivers op de proppen. Mijn motto is: "Altijd drivers van de fabrikant gebruiken als dat kan".
Betere ondersteuning voor nieuwe features, meer perforamance, snellere bugfixes etc. etc.
yeah weet ik, maar alles werkte gewoon prima met de standaard drivers (gamen photoshop enz.) nu heb ik dus wel de drivers van nvidia gedownload en geinstaleerd maar het werkt nog steeds niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:18
OK wat gaat er nu nog precies mis? Ik lees dat je een foutmelding kreeg bij de Windows Prestatie Index, wat was die foutmelding? Daarnaast, wordt je kaart nu goed herkent binnen Apparaatbeheer?
Welke error geeft Furmark?

Dat er iets mis gaat is duidelijk, maar meer info over de fouten zou handig zijn :)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moshe85 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:41:
OK wat gaat er nu nog precies mis? Ik lees dat je een foutmelding kreeg bij de Windows Prestatie Index, wat was die foutmelding? Daarnaast, wordt je kaart nu goed herkent binnen Apparaatbeheer?
Welke error geeft Furmark?

Dat er iets mis gaat is duidelijk, maar meer info over de fouten zou handig zijn :)
windows prestatie index :
kan de Windows prestatie index niet berekenen , kan de prestaties voor het afspelen van video's niet meten

in apparaat beheer staat de grafische kaart wel maar dr staat dit bij :
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

furmark:
could not initialize ZoomGPU. furmark startup failed. Bye!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
http://technet.microsoft..../cc725873%28WS.10%29.aspx

http://social.technet.mic...c3-4dba-91e4-a1d5c8607373

http://windows7forums.com...ideo-card-w-new-mobo.html

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=150942 -> Deze kan wel eens interessant zijn.

http://www.guildwarsguru....26be32bc3d08c812f4124fb8& -> En deze heel slecht :p

Voorlaatste was de oplossing de standaard driver uninstallen en Nvidia downloaden.

Laatste gaat over een raar geurtje wat uit de PC kwam :)

[ Voor 12% gewijzigd door Graviton12 op 28-06-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dude ik ga mn grafische kaart niet zomaar in de oven gooien, want ik weet zeker dat het niet aan mn grafische kaart ligt aangezien andere grafische kaarten ook niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je de juiste chipset drivers geïnstaleerd?
Kijk ook even in windows 7 of hij de juiste monitor detecteert, misschien ziet hij hem aan voor een monitor met een lagere resolutie.
Verder is demonteren, bakken enzo zinloos, het gaat hier om een software/driver probleem, geen hardware probleem. Het werkt namelijk wel alleen niet onder het juiste OS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Das niet goed...

Idle zou eerder rond de 45 moeten liggen... Load rond de 80~
Anoniem: 340938 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:12:
[...]

dude ik ga mn grafische kaart niet zomaar in de oven gooien, want ik weet zeker dat het niet aan mn grafische kaart ligt aangezien andere grafische kaarten ook niet werken
Minder zeuren, meer bakken.

Koeler en alle schroefjes die erop zitten eraf halen. 2n 10 mins op 200c bakken. En ja dit meen ik serieus. Het is een algemeen fenomeen dat de 8800 & 9800 kaarten er mee ophouden, 9/10x bied de oven de oplossing.

Je kaart is gewoon dood (aan het gaan) als je garantie hebt, terugsturen. Heb je dit niet meer.. nou den heb je weinig te verliezen met het bakken..

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 28-06-2010 22:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Lolz, hij zegt toch dat hij het wel doet onder xp ??
Dus de opmerking over het bakken raakt nog schip noch wal.
Verder maken de temps ook niet uit voor de resolutie :S
Iedereen zeurt altijd op de temps, maar een grafische kaart mag gewoon veel warmer worden dan een CPU.
Een load temp van 80 is best netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom doet hij het gewoon niet meer dan onder een 100% clean W7 install...

80c load is normaal. Maaruh.. :
[...]

Idle 85c!?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ligt aan de fan snelheid en hoe je idle meet en definieert.
en waarom hij het niet is juist waar hij achter wil komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eh yeah normaal wordt ie ook idle 80c en load 85c onder windows7 XD ligt gewoon aan dat kut weer XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:20:
[...]

Das niet goed...

Idle zou eerder rond de 45 moeten liggen... Load rond de 80~

[...]

Minder zeuren, meer bakken.

Koeler en alle schroefjes die erop zitten eraf halen. 2n 10 mins op 200c bakken. En ja dit meen ik serieus. Het is een algemeen fenomeen dat de 8800 & 9800 kaarten er mee ophouden, 9/10x bied de oven de oplossing.

Je kaart is gewoon dood (aan het gaan) als je garantie hebt, terugsturen. Heb je dit niet meer.. nou den heb je weinig te verliezen met het bakken..
zoals ik al eerder zei, het ligt niet aan mn grafische kaart want met een andere grafische kaart werkt het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

brilsmurfffje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:26:
Lolz, hij zegt toch dat hij het wel doet onder xp ??
Dus de opmerking over het bakken raakt nog schip noch wal.
Verder maken de temps ook niet uit voor de resolutie :S
Iedereen zeurt altijd op de temps, maar een grafische kaart mag gewoon veel warmer worden dan een CPU.
Een load temp van 80 is best netjes
dit geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Probeer even diverse versies van de driver. Sommige drivers werken bij mij ook niet lekker (geen juiste resolutie kunnen kiezen) onder windows Vista icm. een 8800GTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XD

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 340938 op 29-06-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wtf net kreeg ik dit na het installeren van andere drivers
http://img816.imageshack.us/i/imag0052.jpg/
monitor uitgedaan en toen weer aangezet XD mischien ligt t wel aan mn monitor, alhoewel mn ps3 dr prima op werkt

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 340938 op 29-06-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Heb je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XD is helaas een paar weken geleden verlopen, ik heb alleen nog garantie op mn monitor voor n jaar ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 12:46

dutch_camel

It's Orange!

Niet toevallig je kaart wat los zitten? Een keer de kaart los halen, en dan weer vast zetten in zijn slot? Alle stekkers die op je kaart moeten zitten, zitten ook vast?

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:27
Al eens DriverCleaner gebruikt? Verwijder de aanwezige videodrivers met Driver Cleaner, en probeer dan de nieuwste NVidia drivers erop te gooien. Dat kan al eens problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
en test eens met een andere kabel, instaleer even de drivers van je monitor.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dutch_camel schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:12:
Niet toevallig je kaart wat los zitten? Een keer de kaart los halen, en dan weer vast zetten in zijn slot? Alle stekkers die op je kaart moeten zitten, zitten ook vast?
jep alles zit gewoon goed vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-05 20:49
Doe eens een stresstest in windows XP

Dan bedoel ik dus niet gamen maar echt een stresstest. Ik denk zelf namelijk dat de kaart wel defect is.

[ Voor 59% gewijzigd door O085105116N op 30-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226739

Geloof me maar je kaart is dood. de mijne is een week geleden ook overleden. betreft een 8800GTX in combi met win7 64bit.
eerste ook vastlopers, en opgeven moment artifacts.
na een paar weken kreeg ik de artifacts niet meer weg, dus besloten te bakken. dat heetf 2 weken perfect gedraaid en toen begon de ongein weer opnieuw.

inmiddels ligt de kaart naar het plafond te staren op mijn buro. 1 van de ramchips werd waarschijnlijk zo heet dat er een stukje afgesprongen is. op moment krijg ik geen beeld meer uit. bakken heeft ook geen zin meer.
als je in den haag woont kan je wel je kaart komen testen bij mij. draai ook win7 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 226739 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:58:
Geloof me maar je kaart is dood. de mijne is een week geleden ook overleden. betreft een 8800GTX in combi met win7 64bit.
eerste ook vastlopers, en opgeven moment artifacts.
na een paar weken kreeg ik de artifacts niet meer weg, dus besloten te bakken. dat heetf 2 weken perfect gedraaid en toen begon de ongein weer opnieuw.

inmiddels ligt de kaart naar het plafond te staren op mijn buro. 1 van de ramchips werd waarschijnlijk zo heet dat er een stukje afgesprongen is. op moment krijg ik geen beeld meer uit. bakken heeft ook geen zin meer.
als je in den haag woont kan je wel je kaart komen testen bij mij. draai ook win7 64bit
dus je denkt dat ie kapot aant gaan is, zou kunnen maar hoe kan het dan dat ie wel goed werkt onder xp en dan een andere grafische kaart ook niet werkt onder W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

1 vraag in XP en eventueel Ubuntu daar kan je normaal spellen spelen ?

ok wel xp spellen zag ik , denk dat met xp maar 1 core werkt (9800gx2)

[ Voor 33% gewijzigd door postbus51 op 30-06-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

Dus wit of bruin brood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
postbus51 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:34:

jah op xp kan ik gewoon normaal gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 11:02
postbus51 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:34:

Het ligt niet aan XP of er 2 grafische cores worden gebruikt, het ligt eraan of het spel SLI ondersteund.

Darblade666: probeer is furmark te draaien en kijk of dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Redblader schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:17:
[...]

Het ligt niet aan XP of er 2 grafische cores worden gebruikt, het ligt eraan of het spel SLI ondersteund.

Darblade666: probeer is furmark te draaien en kijk of dat goed gaat.
al geprobeerd, furmark geeft een foutmelding (could not initialize ZoomGPU. furmark startup failed. Bye!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 20:28

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Effe concreet:

1. Deinstalleer alles van NVIDIA (Drivers, PhysX, alles, weg er mee!)
2. Start windows opnieuw op in veilige modus en installeer Driver Sweeper
3. Verwijder met Driver Sweeper alle NVIDIA meuk
4. Start windows opnieuw op, normaal dit keer
5. Download en installeer de nieuweste versie van DirectX: http://www.microsoft.com/...71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3
6. Installeer NVIDIA drivers VAN DE NVIDIA WEBSITE NIET DIE VAN W7
7. Installeer NVIDIA PhysX

Even lekker basic houden. Als je tooltjes hebt zoals nHancer of nTune, eraf, weg er mee, we willen zo min mogelijk meuk die de boel eventueel kan beïnvloeden.
8)7 Doe dat nog maar even niet.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:54
En een +-106e duit in het zakje:
Wellicht is het update van chipsetdrivers hier relevant. Ik ben niet zo thuis in Nvidia, maar wellicht dat de combo 780, 9800x2 en sli niet helemaal lekker werkt zonder de juiste drivers.

(En furmark draaien onder xp, de omgeving waar alles werkt en je geen error krijgt.)
Tnx, ik heb al een tijd niet zo gelachen. _/-\o_

erutangiS

Pagina: 1