Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Na maanden van zoeken, proberen en sparen zou ik graag wat advies willen hebben.

Ik ben zelf grafisch ontwerper, en fotografeer nu zo'n 10 jaar. Heb de afgelopen 3,5 jaar gefotografeerd met een canon 400D, was prima om even mee te fotograferen maar wil overstappen naar (semi) prof.
In het kort komt het op het volgende neer:

wat wil ik er mee?
-foto's gebruiken voor ontwerpen
-fotoboeken mee maken
-bruiloft fotografie
-filmen niet per se, misschien voor de leuk, maar absoluut geen pre
-Full frame (voorkeur)

Hoef geen camera die groter dan A2 kan printen (zelf met 400d kan ik nog prima A2 printen)
Ik zal er dus mijn geld mee verdienen, maar hoewel ik als ik het zelf moet zeggen redelijk kan fotograferen, ben ik geen fotograaf en heb dus geen zekerheid van inkomsten met de camera. Het is meer voor erbij als ontwerper.

Wat wil ik?
1 body, 1 lens
Ben er zelf al jaren achter dat ik het haat om lenzen te wisselen, heb een 70-300 die ik echt al jaren niet meer uit de kast heb gehaald. Ik fotografeer niks van natuur, sport of volgels of wat dan ook. Voornamelijk straatfotografie en portretten en dus bruidsfotografie

Ik wil zo goed als zeker de 24-105 van Canon (te krijgen op zijn goedkoopst voor 800) nog lichte twijfel met de 24-70 maar ik mis daar een stukje bij. 2.8 F zou fijn zijn, maar ga liever voor het verdere bereik.
Ik heb nu 1500,- euro

Wat zijn de opties:
-Canon 5D (2e hands 700,-) en de 24-105 (800,-) samen dus 1500 (tas etc heb ik al, accu komt vanzelf erbij)

-Canon 7D met goedkopere lens
15-85 kit €1849, 18-135mm kit €1479 (wil liever L)

-Canon 5D II (Pakket met de 24-105 zo rond de 2500 euro, dit is 1000 euro boven mijn budget, maar als ik het voor het zeggen had wilde ik deze. Oftewel voordat ik die 1000 extra heb ben ik minimaal half jaar verder (net afgestudeerd)

(ik heb trouwens erg grote handen, vind de canon 400d naast dat ie plastic is ook veels te klein)

Natuurlijk moet ik hetzelf beslissen, maar ik dacht als ik een licht gebruikte 5D koop, en dan alvast de lens die ik graag wil, zou ik deze body met verlies over een jaar kunnen verkopen (of 2 jaar) en dan als ik het wat ruimer heb alsnog de opvolger kunnen kopen of de camera die dan mijn voorkeur heeft.

Lijkt mij de beste optie, zeker omdat er wel wat licht gebruikte worden aangeboden. 12,8 mp vind ik jammer, zeker omdat ik ook wel groter wil printen zonder kwaliteitsverlies, maar de 7D is wel weer zonder de lens die ik wil. Maar ik hoor graag meningen of adviezen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Denk dat je het beste in dit topic terecht kan: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4
Nog wel een korte vraag, tegen welke beperkingen liep je op bij de 400D dat je nu iets anders wilt. (oké, beetje gare zin :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 26-06-2010 20:12 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik zou zeker voor de 5d gaan. 12 mp is echt nog wel voldoende om groot te printen. later misschien overstappen naar een 5d2 mocht je wat missen. Natuurlijk is er veel aan te merken op de 5d die echt wel een beetje oud is maar de foto's die er uit komen zijn echt wel goed.

De 24-105 is natuurlijk een prima keuze, zelf zou ik liever een 24-70 hebben, f2.8 is een groot voordeel, IS heeft niet zo veel zin met jouw fotografie en die extra milimeters, ja dat kan een dealbreaker zijn misschien.

@ hierboven: als je dat vind moet je even een TR aanmaken, hier posten heeft niet zo'n zin

[ Voor 8% gewijzigd door Moby op 26-06-2010 20:23 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Mobyrick schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:21:
Ik zou zeker voor de 5d gaan. 12 mp is echt nog wel voldoende om groot te printen. later misschien overstappen naar een 5d2 mocht je wat missen. Natuurlijk is er veel aan te merken op de 5d die echt wel een beetje oud is maar de foto's die er uit komen zijn echt wel goed.

De 24-105 is natuurlijk een prima keuze, zelf zou ik liever een 24-70 hebben, f2.8 is een groot voordeel, IS heeft niet zo veel zin met jouw fotografie en die extra milimeters, ja dat kan een dealbreaker zijn misschien.

@ hierboven: als je dat vind moet je even een TR aanmaken, hier posten heeft niet zo'n zin
Hmmmz... ik heb zelf even mogen testen met de 24-70, kwam wel echt wat te kort. f2.8 is natuurlijk wel erg fijn... eerst dacht ik dat ik zeker was dat ik de 24-70 wilde, maar ik miste een stuk, dus ja het blijft lastig. Verder is die ook weer 150 duurder... niet een dealbreaker maar dan wordt die 1500 alweer 1650...

Enige waarom ik geen 5D zou willen, is omdat het gewoon een verouderde camera is, niet qua foto's maar ben zelf meer van het nieuwste kopen. 5DII is heerlijk... maar ik wil graag FF en gewoon een flink ding in mijn handen (that's what she said...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een 50D niet een idee? Die kost zo rond de €620, als hij nog ergens te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:27:
Is een 50D niet een idee? Die kost zo rond de €620, als hij nog ergens te koop is.
ja maar waarom zou ik een 50d boven een 5d kopen? zie weinig voordelen tegen over 5d... (geen full frame, 5d beter bruiloftcamera zover ik heb begrepen, iets groter?, 5d meer prof)

Die paar honder extra maakt mij nietzo veel uit, en die paar mp maken ook niet echt uit.
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePupD schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:57:
[...]

ja maar waarom zou ik een 50d boven een 5d kopen? zie weinig voordelen tegen over 5d... (geen full frame, 5d beter bruiloftcamera zover ik heb begrepen, iets groter?, 5d meer prof)

Die paar honder extra maakt mij nietzo veel uit, en die paar mp maken ook niet echt uit.
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk zal deze even als evt optie neer zetten omdat je ook het budget er bij zette, en als je dan een 24-70 van €1000 neemt en een 50D van rond de €600 zit je toch rond je budget ;) . Maar als je een FF camera wilt dan valt de 7D ook af natuurlijk.

Ik heb wel eens gelezen dat de AF van de 5D niet heel snel is maar weet niet hoe die zich verhoudt tov de 50D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:21:
[...]

Ik denk zal deze even als evt optie neer zetten omdat je ook het budget er bij zette, en als je dan een 24-70 van €1000 neemt en een 50D van rond de €600 zit je toch rond je budget ;) . Maar als je een FF camera wilt dan valt de 7D ook af natuurlijk.

Ik heb wel eens gelezen dat de AF van de 5D niet heel snel is maar weet niet hoe die zich verhoudt tov de 50D.
AF van 50D is sneller zover ik weet. Ik ga zelf bv geen live view gebruiken, en hoef opzich ook niet een snellere camera (50D is sneller) maar 5D is gewoon net meer camera en ook betere foto's (om het even kort door de bocht te zeggen)

Maar goed, ik zit er al maanden mee. Ik ga morgen bij iemand langs voor een 5D, zgan (ja echt waar) dus hoop dat het wat wordt, Als dit m wordt, maandag gelijk de 24-105 bestellen. En dan kan ik er even me door denk ik zo 8)

Nu alleen nog even goed nadenken of ik ook een flitser wil... ik heb volgens mij de afgelopen 4 jaar slechts een paar x de flitser van mijn 400D gebruikt, maar een externe flitser is toch wel heel wat anders. Misschien wel noodzakelijk voor bruiloften... of eigenlijk gewoon noodzakelijk.

nog even een domme vraag, maar niet helemaal logisch. Ik wil voor de 5D een 24-105 kopen nieuw, maar mijn oude 400D objectieven passen niet meer op deze camera? (18-55 70-300 en 50mm)
Want iemand zei dat de 50mm er wel op werkt? maar dit is toch vreemd, is toch dezelfde fitting als de 2 andere lenzen. (domme vrg maar tot nu toe nog niet afgevrgt)

[ Voor 12% gewijzigd door ThePupD op 26-06-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er als type EF op de lens staat werkt deze met fullframe en dus ook met de 5D. Staat er EF-S op, dan is deze voor de 1,6x crop bodies gemaakt, zoals de 400D, 450D, 50D enz. Deze werken dan niet op een 5D.

Mocht je het toch proberen, heb je een dikke vignettering. En ook nog kans dat je spiegel tegen de achterkant van je lens aan ramt. Niet doen dus.

Dus:
EF= Fullframe (5D, 1Ds, 1D enz.)
EF-S= Crop 1.6 ( XXXXD,XXXD, XXD, 7D)

Zo te zien. EF 70-300, EF 50mm. EF-S 18-55.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 20:37
Bruiloften (de feesten) zijn vaak donkere holen. Dan ga je wel blij zijn met de f/2.8 van de 24-70 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:48
De keuze voor een lens is natuurlijk persoonlijk. Of je 2.8 nodig hebt? Ik kan het niet voor je beslissen. Bedenk je dat de 24-70 behalve duurder ook een stuk zwaarder is.

Ik heb zelf nu een 5DII met 24-105 en dat bevalt echt super. Ben ooit begonnen met een 350D met 17-85, maar die lens beviel niet qua scherpte, kleuren en contrast. Toen overgestapt op de 24-105 maar dat is op crop natuurlijk een heel raar bereik. Nog wel een 10-22 erbij gehad, maar ik ben ook niet zo'n wisselaar. Ik heb ook nu met de 5DII wel verschillende lenzen maar op crop zat de overgang in bereik precies op de verkeerde plek.

Dus de 5DII gekocht en i.c.m. de 24-105 wil ik echt nooit meer anders. Maar een 7D of 40D/50D i.c.m. die nieuwe 15-85 gaat je ook wel bevallen, die lens schijnt echt erg goed te zijn. Als die er 5 jaar geleden was geweest dan had ik de combinatie waarschijnlijk nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

De 7D zou ik niet pakken. Als je een beetje zoekt op Google, vindt je (te) veel negatieve reviews. Vanwege de mogelijkheden en snelheden zou ik hem wel willen. Maar...
De meest voorkomende klacht is dat hij erg softe (zeg maar wazige) foto's geeft (zelfs met de "L" lenzen). Misschien nog op te lossen door de sharpener in Photoshop te gebruiken, maar dat geeft mij te veel werk en zeker bij onderwater- en bv natuurrfotografie levert dat niet altijd het gewenste resultaat.
Daarnaast is het een APS-C, dus een 1.6 crop cam.
De 5DII is inmiddels al iets verouderd en wat trager, maar is wel full-frame. Deze heeft minder mogelijkheden als de 7D.

Nu gaan er geruchten dat er een soort van 7Ds komend jaar komt. De modelaanduiding is onzeker; het kan 5D III worden, maar ook bv 7Ds of 7D2. Volgens de geruchten betreft het feitelijk een verbeterde 7D, maar dan wel met een Full frame...
Als je tot de lente kunt/wilt wachten is dat m.i. een hele aardige optie.

Ik gebruik nu een 300D (van mijn moeder; zelf heb ik nog altijd een G9; waarvan ik de extra opties (o.a. instellen sluitertijden en diafragma) zeer regelmatig gebruik. Ik heb wat pro's gesproken en die hebben hem of een van de opvolgers als "erbij"...
Ik wil zelf graag FF, met name vanwege de natuur- en onderwaterfotografie.

Helaas valt de 1D serie buiten mijn budget. Niet dat ik het niet kan betalen, maar meer dat ik dat nog niet wil. Ben nl het fotograferen aan het herontdekken. Stel dat het niet bevalt ben ik een hoop geld kwijt..
NB de 1D is geen fullframe. De 1DS daarentegen weer wel..

Mijn advies is: wacht nog even. Je hebt dan een wat beter budget en de prijzen van de 5DII zullen dan ook weer gedaald zijn of de opvolger is tegen die tijd opgedoken.

Voor wat betreft de lenzen: neem in elk geval uit de "L" serie en geen kit-lens.. Houdt wel rekening dat je bij een FF body een wat grotere lens nodig hebt in vergelijking met APS-C of APS-H.

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 01:01:
Als er als type EF op de lens staat werkt deze met fullframe en dus ook met de 5D. Staat er EF-S op, dan is deze voor de 1,6x crop bodies gemaakt, zoals de 400D, 450D, 50D enz. Deze werken dan niet op een 5D.

Mocht je het toch proberen, heb je een dikke vignettering. En ook nog kans dat je spiegel tegen de achterkant van je lens aan ramt. Niet doen dus.

Dus:
EF= Fullframe (5D, 1Ds, 1D enz.)
EF-S= Crop 1.6 ( XXXXD,XXXD, XXD, 7D)

Zo te zien. EF 70-300, EF 50mm. EF-S 18-55.
Dus ik kan zoiezo mn 50 mm 1.8 gebruiken, want die past zowel op 400d als 5d, correct?

Ok duidelijk verder.

Qua lens wil ik zo goed als zeker de 24-105 nemen, gewoon omdat het of die of de 24-70 zou worden. Wil niet voor een paar honderd minder een "ook wel goede lens" kopen. 24-70 vind ik gewoon net te weinig bereik, en wil zoals ik al in begin post aangaf, voorlopig gewoon met 1 lens werken. (ja 2.8 is nice maar het zijn keuzes, plus hij is ook weer duurder, komt dan toch 200 bij ongeveer aangezien de 24-105 nu 799 kost)
Ik kan voor FF geen betere camera met dat bereik bedenken...

7D is het ook niet echt helemaal. Ik houd gewoon van een echte camera in mijn handen, ga geen live view gebruiken, en ga niet filmen (misschien wel leuk voor 1x)

Ik kan wel wachten, maar ik had het volgende bedacht:
ik wil nu heel graag iets kopen, de 24-105 is een lens waar ik altijd genoeg aan zou hebben, en de 5DmarkI kan ik zgan voor 750 kaal kopen. (lijkt mij een goede prijs voor een bijna nieuwe maar wel 2 jaar oude camera)

dus als ik die over laten we zeggen 2 jaar weer verkoop krijg ik er heus nog wel 400-500 voor.

Al met al lijkt mij dan de keuze duidelijk... hoewel tuurlijk, als ik langer wacht weet je nooit wat er op je pad komt. Maar dit zo alles bij elkaar lijkt mij de 5D met 24-105 de beste keuze die ik kan maken, als ik professioneler wil, met de beste lens voor het relatief meeste bereik en voor mijn budget (namelijk net iets boven de 1500)

*edit:
hmm vreemd, hij is geen 799 meer bij Kamera Express, kost nu 829 met zonnekap en is momenteel niet leverbaar. Is wel jammer want wilde waarschijnlijk morgen de lens halen, maar zou nu niet weten (kijkend naar prijsvergelijk) waar ik voor dat geld die lens kan halen.

[ Voor 26% gewijzigd door ThePupD op 27-06-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 21:48

Milo.

klik

7D lijkt mij ook wel een 'echte' camera hoor hehe. Maar goed ik begrijp het FF verhaal wel. Op FF lijkt me die 24-105 ook wel handig ja (trouwens alle L lenzen hebben standaard een zonnekap en etuitje erbij), ik heb nu een 24-70 op crop en vind dat echt heerlijk maar op FF zal het mij te weinig bereik geven.
Hmm de prijs van de 24-105 is wel omhoog gegaan.. ze waren een paar maandjes geleden 750e nieuw (bulk). Tweedehands vragen ze er ook (te) veel voor.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Milo. schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:05:
7D lijkt mij ook wel een 'echte' camera hoor hehe. Maar goed ik begrijp het FF verhaal wel. Op FF lijkt me die 24-105 ook wel handig ja (trouwens alle L lenzen hebben standaard een zonnekap en etuitje erbij), ik heb nu een 24-70 op crop en vind dat echt heerlijk maar op FF zal het mij te weinig bereik geven.
Hmm de prijs van de 24-105 is wel omhoog gegaan.. ze waren een paar maandjes geleden 750e nieuw (bulk). Tweedehands vragen ze er ook (te) veel voor.
2ehands vragen ze 700-750 voor de lens. Dat vind ik iets te veel van het goede.
Kan wel naar de MediaMarkt gaan of iets dergelijks, de lens staat momenteel niet in de webshop maar dacht dat hun met elke prijs meegingen ofzo. Kans is er dat ik vandaag de 5D heb, kan dan wel dus de 50mm even gebruiken, maar wil graag asap de 24-105 kopen. Maar dit kan dus nog lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen de 24-70 eb de 24-105 en die zijn beide wat moeilijk te vinden in de winkels zover ik heb gezien.

Ben nu aan het kijken voor een 24-70 2e hands voor €750, mja het punt is, leg er €50 bij en je hebt een nieuwe 24-105.
Dat zijn inderdaad wat je al zegt, keuzes die je moet maken.

Ik denk dat je verder ook geen tips nodig hebt en dat je vanaf het begin eigenlijk al wist wat je precies wilde ;) Je bent er al uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Mijn nieuwe 24-105 heb ik onlangs bij KE besteld, deze was toen niet in voorraad maar werd toch binnen 3 dagen thuis afgeleverd.
Dus ook al hebben ze hem niet op voorraad, de lens valt best snel te leveren. Informeer anders even bij de verkoopafdeling via een Email omtrent de te verwachten levertijd.

En met een 5D en een 24-105 (of evt. 24-70) heb je een mooi setje bij elkaar.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
ThePupD schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:07:
wat wil ik er mee?
-foto's gebruiken voor ontwerpen
-fotoboeken mee maken
-bruiloft fotografie
-filmen niet per se, misschien voor de leuk, maar absoluut geen pre
-Full frame (voorkeur)
Op zich zijn dat geen bijzondere wensen. Elke body is daar geschikt voor.

Voor het standaard bereik lens dat je wilt gebruiken zijn er meer interessante opties op full-frame.
Zeker als je niet wilt wisselen.
Op crop kom je eigenlijk automatisch op de EFS 17-55 2.8 met eventueel een 70-200 2.8
Op full frame heb je 24-70 die hetzelfde bereik heeft als de 17-55 maar kleinere scherptediepte.
Voor de 24-105 is al helemaal geen alternatief op crop.

Een 5D is inderdaad ouder, met een ouder AF systeem.
Maar je hebt geen 6 fps nodig en je zit geen actiefotos te doen. Dus dat AF systeem zou ruim voldoende moeten zijn voor jou eisen.

Dat is ook voor mij een reden om de 7D af te raden. Is op zich een geweldig mooie camera, maar je betaalt met name een boel extra voor het sublieme AF systeem dat speciaal gericht is op actiefotografie en birders.
Als je dan naar crop kijkt, dan zou ik voor de 50D gaan. In vele opzichten gelijk aan de 7D, maar zonder de extra meerprijs van dat AF systeem.

Met name voor bruiloften vraag ik me wel af of je met een tweedehands 5D geen extra risico neemt.
Van trouwfotograferen hoor je altijd dat ze een extra camera mee hebben voor het geval de eerste defect raakt. Hoe verstandig is het dan om een oude 5D te kopen waarvan je niet weet hoe die behandeld is?
Je zou de 400D kunnen houden als reserve, maar het nadeel is dan dat de lenzen niet overeen komen. (toch een reden om een 50D te overwegen met de 400D als backup?)

Als laatste zou ik ook een fliters (of twee) ten zeerste aanraden.
Een full-frame camera levert je maar 1 stop op. Dat is niet voldoende om alles zonder flits te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Nou bedankt voor alle reacties. Ik heb er al weer een flink aantal uurtjes in de auto opzitten.

Allereerst wezen kijken naar de 5D, kon deze zgan kopen helemaal compleet.
Camera zag er perfect uit, was 2 jaar oud en slecht 2000 (!) foto's mee genomen.
Dus die hebben we maar meegenomen (met extra accu)
Die jongen had zelf een Canon EOS 1Ds Mark III, zag er heerlijk uit en hierdoor gebruikte hij de 5D niet *hij had ook nog een EOS 1D Mark III

Toen wilde ik toch proberen om een 24-105 te vinden... uiteindelijk uitgekomen bij de Saturn, deze had de lens voor 939,- staan. Natuurlijk te duur, maar hun doen mee met laagste prijs, maar omdat hij bij kamera express was uitverkocht, wilde ze m meegeven voor 849 ipv 829. Maar ik had er van de week al voor gebeld en toen zeiden ze dat hoewel er levertijd dingen waren hij meekon voor 829. Meneer was de moeilijkste niet en kreeg m alsnog mee voor 829. (was de allerlaatste die ze hadden, en bij geen enkel ander filiaal was hij er meer zover ik begreep)

Dit gaat geen miskoop worden... het enige waar ik mee zit is dat ik erg veel geld heb betaald, en technisch gezien koop je ook een oudere camera. Maar behalve dat: erg blij!

Ben al maanden en maanden aan het piekeren, en het was toch nog erg goed om hier ieders advies te krijgen en de meningen van iedereen. Uiteindelijk wist ik dus eigenlijk al wat ik wilde, en ben erg blij dat ik m'n set compleet heb. (wilde nog een flitser kopen maar dat was nu nog even te veel van het goede want centjes zijn op)

Al met al... een goede zondag;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefelificteerd met je aanwinsten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:48
Tuurlijk ga je hier zeker veel plezier aan beleven. En als je weer gespaard hebt is de upgrade naar een 5DII of eventuele opvolger ook wat makkelijker.

Wat heb je nu betaald voor de 5D dan? Want voor mij is dat misschien ook wel interessant als reservebody...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hmmmm jij wilt dus bruiloftsfotografie doen met 1 body en 1 lens...... Dan ga ik jou in ieder geval nooit inhuren....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Nee... 5D en 400D back up. En 4 lenzen (18-55 70-300 50 mm en 24-105) maar 1 lens waar ik grotendeels mee werk idd ja... voor nu

En je hoeft mij ook niet in te huren hoor;) kom ik wel overheen
Pagina: 1