Pre-out als DA converter

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 20:07
Ik heb een Denon AVR-2806, opgezet voor gebruik in 2 zones.

Na eerdere problemen ben ik er al achter gekomen dat deze receiver enkel een analoog inputsignaal door kan geven naar Zone 2. Dus ik had mijn oude decoder zowel via hdmi (digitaal, zone 1), als met 2x tulp (analoog, zone 2) aangesloten.

Werkte perfect, maar nu heb ik een decoder die niet tegelijk digitaal en analoog uit kan sturen. Probleem dus met zone 2.

Nu had ik het idee opgevat om een 2x tulp stekker te laten lopen van de pre-out van de AVR-2806 naar de analoge ingang (van diezelfde AVR-2806) welke gekoppeld is aan zone 2. Maar helaas werkt dit niet, tenminste; ik krijg geen geluid.

Iemand enig idee wat ik hier fout doe?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Wat een stom ding, die versterker. Waarom klus je niet zelf wat in elkaar met wat DAC's en chipversterkers? Scheelt geld, moeite, en je hebt een beter geluid.

EDIT: ik kan me zo voorstellen dat je niet meteen die stap wilt maken. Heb je al gecontroleerd of er geluid uit de pre-out komt? En al geprobeerd of de analoge ingang daadwerkelijk het signaal doorzet naar Zone 2?

[ Voor 40% gewijzigd door BvDorp op 26-06-2010 16:18 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00
Bedenk ook dat de preout na de volumeregeling zit, het is niet zo'n hard signaal als er voorheen uit de decoder kwam.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Heeft je "decoder" een RGB uitgang? Dan kun je namelijk gewoon je Rood Groen Blauw gebruiken en je analoge audio. met andere woorden.

Decoder RGB naar Denon => HDMI/RGB out => TV
Decoder analoog-out naar Denon => HDMI/RGB out => TV
Analoog in van je receiever naar de zone 2 ??

Verwijderd

BvDorp schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:11:
Wat een stom ding, die versterker. Waarom klus je niet zelf wat in elkaar met wat DAC's en chipversterkers? Scheelt geld, moeite, en je hebt een beter geluid.
Right, want een HDMI -> analoog audio DAC die bouw je in 5 minuten zelf... 8)7 En dan nog natuurlijk zone's er bij, afstandsbedieninkje er op. Waarom kopen mensen eigenlijk receivers?

Edit: om nog wat serieus bij te dragen: Weet je zeker dat het een 2806 is? Ik kan er helemaal niets over vinden... Wel een handleiding van een 2807 gevonden. Zoals ik begrijp heb je dus de speakers van zone 2 aan de 'surround back' hangen?
Of heb je een losse stereo versterker aan de 'zone 2 out' hangen? In dat geval zou je de pre-out rechtstreeks naar die stereo versterker kunnen sturen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 18:37 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 20:07
ShittyOldMan schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:48:
Bedenk ook dat de preout na de volumeregeling zit, het is niet zo'n hard signaal als er voorheen uit de decoder kwam.
Bedankt! Dat was hem. Had het volume van Zone 2 gemaxed op -10dB (de versterker is namelijk iets te sterk voor die kleine buitenboxjes). Volume hoger gezet en eureka... geluid.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00
Zone 2 gaat nu dus wel mee qua volume met Zone 1. Zit er niet een tape out op waar altijd signaal uit komt?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1