Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anass_12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07-2017
Hey,

Ik had deze week een probleem namelijk dat 2 pinnen van mijn boxed cpu koeler kapot zijn gegaan. Dus gebruikte ik ze nog altijd, maar na 10min COD MW2 begon de koeler overtoeren te maken en maakte die veel herrie. Effe Core temps checken en zag dat de cpu 100 graden. Is dit normaal wanneer de koeler 2mm aan een kant los zit, dat die zoo warm wordt? De CPU is een Core 2 Duo E8400 op 3Ghz

Gisteren heb ik een Scythe Katana 3 aangekocht en de temps zijn behoorlijk goed :)
IDLE: Core0: 35°
Core1: 41°

LOAD: Core0: 46°
Core1: 46°

Wat vinden jullie hiervan?

Edit:
Heb de CPU overclocked naar 3,69Ghz en de load temps zijn 49°

[ Voor 8% gewijzigd door anass_12 op 25-06-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik vind het netjes, zeker met dit weer, ik weet niet of je pc in een geaiconditoneerde ruimte staat maar alsnog, misschien is het ook een idee even te vermelden welke cpu je hebt.

Edit, ja het is heel normaal dat als je koeler niet goed zit dat hij dan heel warm wordt, ik heb het zelf ook wel een keer gehad met waterkoeling en bij iemand anders met een moederbord met heel veel condensatoren onder de socket zodat de koeler maar op 1 manier paste.

offtopic:
stockkoelers zuigen

[ Voor 46% gewijzigd door BGB4rn op 25-06-2010 17:07 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anass_12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07-2017
BGB4rn schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:04:
Ik vind het netjes, zeker met dit weer, ik weet niet of je pc in een geaiconditoneerde ruimte staat maar alsnog, misschien is het ook een idee even te vermelden welke cpu je hebt.

Edit, ja het is heel normaal dat als je koeler niet goed zit dat hij dan heel warm wordt, ik heb het zelf ook wel een keer gehad met waterkoeling en bij iemand anders met een moederbord met heel veel condensatoren onder de socket zodat de koeler maar op 1 manier paste.

offtopic:
stockkoelers zuigen
Bedankt voor je reactie. Mijn CPU is core 2 duo E8400. De vermelde temps hierboven zijn bij 3Ghz. Ik heb die net overclocked naar 3,69 Ghz en de LOAD temps zijn 49 graden wat behoorlijk goed is voor een niet geairconditioneerde ruimte. (ps case is een Antec 900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ziet er netjes uit, voorla omdat hij in een niet geairconditioneerde ruimte staat, het kan aardig warm worden dan in je kast, maar de temps zien er mooi uit.

Wat je nog wel kan verbeteren is misschien je airflow, daarmee kun je ook wat winst halen, anders maak even wat foto`s en plaats die ook gelijk even in Air Cooled Gallery

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 23:57
Die E series worden niet erg warm. Tenzij de koeler niet goed zit natuurlijk... Zelfs na flink gamen wordt de mijne ook niet echt warm. Het is alleen nu ik watercooling heb wat lastig te vergelijken. Hij zit nu rond de 40 °C.