Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 23:31
Ik loop vast bij stap 6 uit de handleiding van het topic [OSx86] Handleiding EmpireEFI - Snow Leopard op PC
Ik heb een retail dmg gerestored met een kalyway dvd.
Maar als ik vervolgens met empire efi vanaf de osx installatie wil opstarten dan blijft de installatie hangen met de melding: still waiting for root device

Mijn hardware:
Asus P5W DH Deluxe
C2D E6600
4gb werkgeheugen
ATI HD2900XT

Ik heb zowel de stadaard EmpireEfi gebruikt als de legacy variant. Beide geven hetzelfde probleem.

er werd me in het topic aangeraden om een nieuw topic te openen met 2 screenshots van cpu-z

screenshot tabje1
screenshot tabje3

Hoop dat iemand hier wat mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:20
Installeer je hem op een IDE of Sata harde schijf? Zet de mode van je harde schijven eens op AHCI in je bios. Wanneer dit niet werkt (of niet kan). Stop je harde schijf eens in een andere sata poort. Waarschijnlijk zit het nu in de jMicron poort die niet goed werkt met OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
Het zijn sata schijven. Ik heb een raid1 array draaien dus het staat nu als raid en niet als ahci. Is het echt nodig om de mode ahci in te stellen?

Als ik in het raid biosmenu de hdd's uit raid wil halen waarschuwt hij dat dan de data verloren gaat. Nou vraag ik mij of dit wel zo is. Het is immers raid1 waarom zou er data verloren gaan als ik de array verwijder? Maarja hij waarschuwt er voor dus ik doe het liever toch niet. De hdd's worden alle 4 stuk voor stuk herkend door de disk utility op de osx schijf. De jmicron is niet in gebruik die staat zelfs uit in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Hoe weet je dat hij ze alle 4 herkend als je niet eens in de installatie kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
In mijn openingspost zeg ik toch dat ik de retail snow Leopard .dmg heb gerestored met een kalyway distro dvd :)
Of moet ik die 2 los van elkaar zien? Dat de distro mijn schijven wel kan zien maar de retail niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Jep. Op de distro staan dan kexts voor jouw chipset. Heb je het al geprobeerd om die te installeren? En daarna Snow Leopard te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Still waiting for root device betekent dat de kernel op zoek is naar je schijf, maar die in dit geval niet kan vinden om dat de drivers voor RAID of IDE mode er niet zijn. AHCI werkt altijd want dat is een universele standaard.

Soms heb je dat een chipset het wel zou kunnen doen, maar de driver de device en vendor id's niet heeft, dan kan je die er handmatig in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
Ik zal me dan eens gaan inlezen over hoe ik zo'n kext moet toevoegen en welke ik nodig heb. Van het weekend geen tijd meer dus laat maandag avond waarschijnlijk horen hoe gegaan is :)

Bedankt voor de hulp zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
Nou ik heb met Isobuster gekeken of ik in de retail image een kext kon bij plaatsen maar die zag alleen de map voor bootcamp en geen osx installatie bestanden. Ik zag zo dus geen mogelijkheid om een kext in de installatie bij te voegen.
Ook heb ik in de bios AHCI ingesteld en geprobeerd met osx te booten. Hij vond deze keer de root device wel maar bleef nu hangen op de melding: USBF: 10.427 AppleUSBUHCI[0x70de000]::start unable to initialize UIM
Pagina: 1