Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:47
Afbeeldingslocatie: http://ignore.com.ua/mysitedb/assets/images/hackintosh_empire_efi/logo_empire_efi.gif

Dit is een algemene tread over de EmpireEFI methode. Hierin kunnen dus ook vragen worden gesteld, die NIET hardware gerelateerd zijn.
EmpireEFI is een methode om Snow Leopard te installeren, die gebaseerd is op de myHack methode.
Opmerking: In deze handleiding worden stappen aangehouden, begrijp je iets niet of loop je vast? Vermeld dan de stap waarbij je vastloopt.

Wat heb je nodig?
  • Een extra schijf van minstens 8 GB (sata,usb(stick)). Let op: Je moet er van kunnen booten, niet elk moederbord ondersteund USB! Dan is sata wel een een uitweg.
  • De myHack installer (klik!)
  • De EmpireEFI dvd.
  • Een retail DVD of een retail dmg (image).
  • Een distro dvd (die boot tot de installatie, verder niet nodig).
    Alleen nodig als je een retail dmg gebruikt. (image).
  • Een schijf (usb disk/sata disk/usb stick) van minstens 8 GB.
    Alleen nodig als je een retail dmg gebruikt/ (image).
De voorbereiding
Ik ga in dit artikel ervan uit dat je een retailimage hebt een geen dvd. Wanneer je wel een dvd hebt, kun je het eerste deel overslaan.
Stap 1: Je start je distrodvd op en gaat naar schijfbeheer.
Stap 2: Je restored via schijfbeheer/diskutility de retail dmg naar je schijf/stick
Stap 3: Wanneer je klaar bent reboot dan.

De installatie
Ik ga ervan uit dat je de EmpireEFI dvd al gebrand hebt, wanneer dit niet het geval is dan moet je dat nog even doen!
Stap 4: Boot van de DVD.
Stap 5: Kies de partitie/schijf waar de dmg op gerestored is.
of
Stap 5: Kies de dvd drive. (eerst je EmpireEFI dvd eruithalen en dan de retail dvd erin doen).
Stap 6: Ga verder met de installatie en rond hem af.

Na de installatie
Op de schijf waar Snow nu geïnstalleerd is staat nog geen bootloader. Maar die heb je wel nodig, wil je niet altijd van de EmpireEFI dvd booten.
Stap 7: Boot weer van de EmpireEFI dvd!
Stap 8: Selecteer nu de schijf waar Snow Leopard op geinstalleerd staat.
Stap 9: Mooi! Snow Leopard start nu op. Maak de installatie af.
Stap 10 Wanneer de installatie is afgerond en je dus in OSX zit, dan moet je de even die myHack installer openen. Die staat ook op de dvd!
Stap 11: Je installeert het gewoon op de schijf, waar je net Snow Leopard op hebt geïnstalleerd. Kruis aan wat voor jou computer van toepassing is!
Dit kan je lezen in deze post!
Stap 12: Wanneer dat klaar is, start dan je computer opnieuw op. (boot van de schijf waar Snow Leopard op staat!).
Stap 13: Nu komt de bootloader en kan je booten in Snow Leopard.

Nu is de installatie klaar. Gefeliciteerd met je Snow Leopard. Wanneer je iets niet snapt kan je dat hieronder melden, graag met de stap erbij waarbij het fout ging.

Hardware gerelateerde vragen graag elders op het forum plaatsen.

ps; Ja dit was de laatste guide. Ik zal niet voor elke guide een apart topic aan maken ;). Maar aangezien deze vrij lang zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:07
als ik weer thuis ben zal ik deze eens gaan proberen.
Want draai op mijn desktop nog iDenep 10.5.2, en zou graag naar 10.6 willen.
installatie dvd heb ik liggen en de rest ook.
Dus zou de moeite waard moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:02

Saven

Administrator

Hm leuk :) Maar gaat dit zo ook werken onder VMWare 7 of zijn daar weer andere stappen voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerEngine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 20:33
kan je inplaats van een usb stick of extra schijf ook gewoon een partie van een schijf gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
PowerEngine, ja :). Als het maar een HFS+ partitie is.

De schijf om het op te installeren dat moet een GUID partitietabel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie handleiding, ga ik proberen! maar waar haal ik zo'n distro DVD vandaan?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een aantal tips:

Zorg dat je genoeg weet over het systeem zoals de processor, videokaart, netwerkkaart, audio, etc.
Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de desbetreffende onderdeel niet werkt op je Hackintosh.

Zorg er ook voor dat je genoeg boot-cd's hebt zoals Ubuntu, je kunt dan altijd browsen voor hulp, cd/usb-strick(s) vullen, .. (Gebruik gParted niet om partities te maken, dit kan je boot installatie v*rn**ken)

Ook kun je eens zoeken voor de zogenaamde 123-bootcd's, er bestaan verschillende variante voor het betreffende moederbord(serie).

Een lege SATA HD is aangeraden, tenzij je een backup hebt gemaakt van je gegevens natuurlijk.
SATA(II) raadt ik eigenlijk alleen maar aan, schakel ze AHCI/RAID en doe eventueel de ATA-controller uitschakelen in de BIOS. (Vooral bij jMicron)

Eenmaal de installatie van je (Snow) Leopard cd opgestart, de hardeschijf het liefst indelen met GPT.
Je kunt dan eenvoudig partities vergroten en verkleinen om zo opstartproblemen te voorkomen.

Ook bestaat er sinds een halfjaar dacht ik een Nederlandse community.

suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* vragen over OSx86 is prima, maar verzoeken om ISO's zijn niet toegestaan. Zie ook ASD Beleid: OSx86.

[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 02-02-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat lijkt mij niet de bedoeling, koop er 1 ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn excuses, dan ga ik zelf even googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je hiervoor EmpireEFI willen gebruiken? Het gaat toch ook gewoon via de installatie disk zonder EmpireEFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:29:
Waarom zou je hiervoor EmpireEFI willen gebruiken? Het gaat toch ook gewoon via de installatie disk zonder EmpireEFI?
Nee? Want je probeert nu OSX op een Windows PC te draaien met de retail (gewone) OSX Snow Leopard dvd. Als je een distro hebt kan het namelijk wel. Maar dan heb je niet Snow Leopard.
HollowGamer schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:00:
...
Ook bestaat er sinds een halfjaar dacht ik een Nederlandse community.
...
Muzzle.nl dus. Waar ik tevens crewlid van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 09:23
bij de Start post die GUIDE... moet k hier eigelijk een mac hebben om de eerste stappen te doen? of kan k gewoon via PC.. all die stuff om snow leopard te installeren? thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je kan het gewoon doen zonder Mac. Daarom is deze guide een beetje aangepast. Dat je een retail dmg op je usb stick/schijf of sata disk restored. Dit kan via een distro dvd zoals iPC of iDeneb. (via de install disk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Werken deze methodes ook alweer voor Atom-netbooks? Dan wil ik het nog eens proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:36

xiD

12345

Ideaal dit, heb al een tijdje aan zitten rommelen met verschillende distro's maar dat wilde steeds niet lukken. Gister toch besloten het nog een keer te proberen.

Eerst kreeg ik de melding dat hij mn root device niet kon vinden. Schijf omgeprikt naar SATA1 en daarna ging de installatie zonder problemen.

Ik heb een MSI p965 platinum met een c2d e6600. De geluidskaart en videokaart werden niet herkend, daar had ik vrij snel 2 kext's voor die het perfect doen (zelfs met twee schermen).

Meteen geupdate naar 10.6.2 en nu maar eens kijken of het bevalt. Mocht dat zo zijn dan is mn eerste MacBook Pro niet ver weg meer.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
:). mooi dat het werkt.

@t.coenraad.
Ja als je de Intel Atom versie pakt@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Stap 7: Boot weer van de myHack stick/schijf, wat word hier mee bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Oops. Dat moet zijn boot weer vanaf de EmpireEFI dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:38
Heel naief maar daar liep ik ook op vast haha

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heb hem hier draaien op draaien op een HP 6710b. Had de myHackinstaller gedraaid maar mijn keyboard werkte niet meer daarna.

Opnieuw gedaan en moet nog de installer draaien... welke optie zou ik moeten skippen hiervoor? En denk zelf dat ik de PS2 optie voor touchpad aan moet zetten denk ik ook. Want die werkt ook niet.

Nu nog de snow kexts vinden voor de Broadcom5787m vinden (ethernet). Begrijp dat ik een andere moet hebben dan de 10.5 versie?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Tranzy, je kan meestal gewoon je Leopard drivers gebruiken. Want je draait immers 32 bits door myHack ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
iMick schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:34:
Tranzy, je kan meestal gewoon je Leopard drivers gebruiken. Want je draait immers 32 bits door myHack ;).
Als ik de kext's wil gebruiken door ze te kopieren naar S/L/E ..krijg ik de error "System extension cannot be used"

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Wat voor processor heb je hiervoor nodig? Ik heb bijvoorbeeld nog een Athlon XP2800+ bak staan die ik hier wel voor op wil offeren ;) Waar kan ik dit vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Paultje3181 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:23:
Wat voor processor heb je hiervoor nodig? Ik heb bijvoorbeeld nog een Athlon XP2800+ bak staan die ik hier wel voor op wil offeren ;) Waar kan ik dit vinden?
Chipset/Mobo zullen waarschijnlijk te oud zijn, evenals je cpu die wat instructies mist die 10.6 nodig schijnt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Heb je voor snow leopard de basic leopard installatie nodig? Aangezien t eigenlijk een update is.

Ik heb net de retail snow gekocht en ben van plan vandaag is een beetje te gaan prutsen. Ik lees hier verschillende meningen over, vandaar dat ik het nog even vraag.

bvd

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:29
Eikkie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:22:
Heb je voor snow leopard de basic leopard installatie nodig? Aangezien t eigenlijk een update is.

Ik heb net de retail snow gekocht en ben van plan vandaag is een beetje te gaan prutsen. Ik lees hier verschillende meningen over, vandaar dat ik het nog even vraag.

bvd
De L dvd die jij gekocht hebt kan je - in principe - standalone installeren. Wat je echter zal opvallen als je gaat zoeken naar guides die bij jou systeem passen (voornamelijk moederbord) is dat bij sommige guides een bestaande OS X installatie wordt vereist. Dit dient er dan toe om de schijf waar SL op komt te staan voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
tnx voor je reply. Ben nu de hele dag al bezig, maar krijg zoals zovelen `still waiting for root device´..
Heb maar 1 hd erin, dus dat kan t probleem niet zijn.
Mijn pc: Asus PQ5 pro, intel e8400 dual core 4 gig, ati hd 4770..
Iemand een idee, heb hazards distro ook geprobeerd, maar helaas.. Installeerd wel, maar komt niet verder dan apple logo bij restart.. :'(

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het inmiddels al goed haalbaar om MacOSX te installeren op de andere partitie, maar op dezelfde schijf als waar Windows 7 en Ubuntu opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Eikkie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:23:
tnx voor je reply. Ben nu de hele dag al bezig, maar krijg zoals zovelen `still waiting for root device´..
Iemand een idee, heb hazards distro ook geprobeerd, maar helaas.. Installeerd wel, maar komt niet verder dan apple logo bij restart.. :'(
Jouw systeem ondersteund perfect OSX, kijk hier maar eens.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Ga ik dat wel even proberen. Zit wel op muzzle maar zie op dit moment door de bomen het bos niet meer.
Morgen een andere dag:) Heb nu te vierkante ogen.

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Eikkie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:56:
Ga ik dat wel even proberen. Zit wel op muzzle maar zie op dit moment door de bomen het bos niet meer.
Morgen een andere dag:) Heb nu te vierkante ogen.
Muzzle is inderdaad wel grappig, maar Insanlymac.com moet je zijn! Enige nadeel (voor mij geen issue trouwens) is dat de site volledig engels is...

Ik heb ook jouw mobo gehad en had alles volledig werkend in één avondje!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Tnx, morgen post ik het resultaat:)
Had jij btw je bios geflashed?
Ga hem trouwens wel proberen naast mn windows 7 installatie.. Neem aan dat dat wil..

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Nee, orgineel gelaten! Dit is ook aan te raden (windows kan dan wel eens problemen geven).

EDIT: Is trouwens al weer een poosje geleden, dus ik weet niet of ik je overal mee kan helpen... :X

[ Voor 36% gewijzigd door Hokkie op 23-02-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij sommige software altijd een error (programmma valt uit en start niet meer op), kan dit door deze manier van installeren vermeden worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dat is niet te zeggen. Ik kan zo niet bepalen wat je probleem is ;). Maar je kan het zo altijd proberen. (Software-Updates, kan je ook gewoon doen).
Eikkie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:23:
Dan ligt dat waarschijnlijk aan je BIOS instellingen. Staat het als AHCI? (in ieder geval niet als IDE). En soms wil in de eerste SATA poort douwen ook wel helpen.

[ Voor 68% gewijzigd door iMick op 23-02-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Hokkie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:31:
Nee, orgineel gelaten! Dit is ook aan te raden (windows kan dan wel eens problemen geven).

EDIT: Is trouwens al weer een poosje geleden, dus ik weet niet of ik je overal mee kan helpen... :X
Aiai, vanmiddag eerst maar is een nieuwe HD kopen. Door al het formateren en opstarten is mn HD kapot gegaan:S Was al een oudje, maar begint nu te tikken en S.M.A.R.T geeft status BAD aan. oeps...

Zal ik daar windows op installeren of gelijk macosx proberen }:O ?

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Gelijk maar OSX? Maar je moet zelf kijken wat je op die schijf wilt ;). Ik heb gewoon een 60 GB schijfje erin hangen voor OSX. Plus nog een 60GB (e)sata schijfje met MacOSXInstall via myHack. Had geen usbstick meer.

• Eikkie
Haha zo kan het ook natuurlijk.
Volgende week komt er iemand langs met een mac book. Dan nog maar is proberen. Stuk makkelijker dan, geloof ik..
Wordt vervolgd ;)

It's me

• iMick
Wanneer een kennis een macbook heeft is het inderdaad handig om een myHack USB stick te prepareren. (gewoon lekker dat stickje voor altijd houden, kan je zo weer opnieuw installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Ik heb het nu op mn Dell mini 10v staan. Werkt perfect. Alleen voor de pc is het nog steeds lastig.:( Heb er windows op staan. Is even rond kijken hoe ik er ee goede dualboot op zet.

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Allereerst bedankt voor deze goed uitgeschreven handleiding! Ik stuit echter op een probleem nog voor de installatie die ik graag aan jullie wil voorleggen.

Even snel iets over mijn systeem:

AMD Athlon X2 5600+
Asus M3N78-pro
Nvidia GeForce 9600GT
Maxtor 500gb SATA drive, geformatteerd NTFS

Ik ben dus aan de slag gegaan om eens kennis te maken met Leopard Snow, ik heb hiervan de volgende versie:
Apple Mac OSX 10.6 Snow Leopard Retail NL, deze heb ik op een dual layer dvd 8x speed gebrand.

Vervolgens heb ik deze versie van EmpireEFI gedownload:
EmpireEFI v.1085 (Experimental for AMD Phenom and Athlon X2, X3, X4 and for Intel Core i3 / Pentium D / Pentium 4 xx series.

Hiervan heb ik een BootCD gemaakt

Uiteraard heb ik de Myhack ook klaarstaan op een usb stick voor na de installatie.

Ik heb expres een lege HDD erbij gepakt zodat ik mijn andere hdd met win 7 installatie gewoon lekker weer kan inpluggen mocht het allemaal niet werken etc. Nu het verhaal, ik heb alles netjes klaarstaan (volgens mij) en stop de EFI boot cd in mijn dvd drive, deze start netjes op en ik kom in het EmpireEFI scherm. Ik haal volgens de stappen mijn bootcd eruit en stop de Retail dvd van leopard snow erin. Hij pakt deze niet automatisch in het scherm dus klik ik na even geduld op F5, EmpireEFI herkent hem netjes. Vervolgens zeg ik dat hij deze DVD dus moet selecteren en kom ik op een nieuw scherm (met die Kameleon) mijn dvd drive begint keurig te lezen en er loopt een mooi Apple achtig rond zandlopertje op het scherm. Vervolgens houd mijn dvd drive op met lezen en komt er midden op mijn scherm een blokje met een 'stop' icontje. De zandloper gaat gewoon door maar er gebeurt vervolgens niets meer. Daar eindigt mijn leopard avontuur.

Ik heb de stappen volgens mij goed doorgelezen maar ik moet dus iets over het hoofd zien. Wie o wie kan mij hierbij helpen!! Ik zie op verschillende sites ingewikkelde methodes waarvan ik geen kaas gegeten heb dus hou het alsjeblieft zo simpel mogelijk >:)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56
Hier een kleine vraag.
Is er een Distro dvd voor OSX10.6.??
Zo nee, is het mogelijk om van OSX10.5.? te updaten naar 10.6.? met een retail image? Heb nu alles klaar staan maar alleen geen Dual layer dvd dus moet installeren via een distro dvd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Distro's zoek je maar even ergens anders, mag namelijk geen links geven. Snow OSX/Hazard zijn namen, maar ik raad geen distro's aan trouwens.

@Edo
Dat is waarschijnlijk een still waiting for root device. Boot eens met -v. Kan je op Windows even een screenshot maken van het 1e + 3e tabje van Cpuz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56
Het was eigenlijk alleen een vraag :) Ik zal dan toch maar eens kijken of ik ergens een dual layer dvd kan vinden. thnx dan probeer ik het binnenkort maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@imick

Klopt! waiting for root device is de error.

Ik heb even de printscreens gemaakt waar je om vroeg:

Afbeeldingslocatie: http://www.melters.nl/afbeeldingen/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.melters.nl/afbeeldingen/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
Allereerst: Kudos voor de handleiding en de aanwijzingen! Ik had een goed werkende Snow Leopard hackintosh in enkele uren.

Maarrrrr... ik heb 'm geupdate naar 10.6.3 en nu krijg ik een kernel panic bij het opstarten. Ik heb echt geen idee wat ik fout doe. Is dit een bekend probleem en is er een manier om de boel weer werkend te krijgen?

Het gaat om de volgende config:

Asus P5QL Pro
Intel Q8400
nvidia 8400GS

edit:
Hmmmm... lijkt erop dat het probleem zin in de sleepenabler.kext.. is er een manier om een kext te uninstallen als je Mac OS X niet wil opstarten?

[ Voor 15% gewijzigd door ziekloon op 10-04-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat een onwijs simpele guide is dit zeg! Met die Empire EFI spul kom je best een aardig eindje!

Ik zit nu op 10.6.0, met een originele Retail DVD en op m'n geluid en sleep na (want laptop) werkt alles. Het probleem is alleen als ik de VoodooHDA sound kexts installeer, dan krijg ik een scherm tijdens het opstarten dat herstarten noodzakelijk is. Stuk dus. Maar als je die kext wegbreekt doet ie het weer (maar nog steeds zonder geluid...) Iemand een tip? Zit nu via een USB geluidskaartje, maar dat is ook niet alles...

Ik heb twee theorieen: de AppleHDA zit in de weg, of de VoodooHDA is gewoon niet geschikt. Hoe kan ik dat het beste uitvogelen?

Het is een Intel geluidskaartje, code 8086:284b, 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik begrijp een aantal dingen niet.

Ik heb een retail .DMG image van Snow Leopard, dus in dit geval moet ik over 2 DVD's beschikken: De EmpireEFI dvd en de distro DVD.

1) Wat is een distro DVD en hoe kom ik hieraan?
2) Begrijp ik dus dat je Snow Leopard kunt installeren zonder in het bezit te zijn van een al werkende OSX?
3) Ik draai al jaren windows 64 bit, hoe zit het met 64 bit bij snow leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
delta1 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:41:
Ik begrijp een aantal dingen niet.

Ik heb een retail .DMG image van Snow Leopard, dus in dit geval moet ik over 2 DVD's beschikken: De EmpireEFI dvd en de distro DVD.

1) Wat is een distro DVD en hoe kom ik hieraan?
Een distrodvd is alleen nodig wanneer je Snow Leopard (29 euro!!) niet wilt kopen .. Maar dat werkt dus niet altijd. Je moet dan bijvoorbeeld Kalyway of iPC downloaden en die setup opstarten. Dan hopen dat hij je chipset (harde schijven) herkend en dan kan je hem restoren.
2) Begrijp ik dus dat je Snow Leopard kunt installeren zonder in het bezit te zijn van een al werkende OSX?
Ja. Het makkelijkste is als je gewoon de Snow Leopard dvd koopt!
3) Ik draai al jaren windows 64 bit, hoe zit het met 64 bit bij snow leopard?
Je boot Snow Leopard standaard 32 bits (arch=i386). In 64 bit werken veel kexts (drivers) niet! Je kernel e.d. draait wel 64 bits. (arch=x86_64).
Zelfs iMac booten 32 bits ... Alleen als je een 6 en een 4 ingedrukt houdt boot hij 64 bits ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Bedankt voor de informatie. 29 euro is het zeker waard. Ga ik dat maar doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00

Sorbo

Uw hulp in huis!

Na het lezen van deze tutorial en even op muzzle rondgekeken te hebben heb ik toch nog een paar vragen...

1. Is het verstandig dit op mijn normale werkbak te doen? Qua specs moet het wel kunnen, ik heb geen hele erge exotische hardware in mn pc zitten, en via insanelymac en muzzle heb ik er wel vertrouwen in dat mijn hardware geen probleem zou moeten zijn. Ik draai een P5Q-Pro in combinatie met een E8500, met een HD4870 er in geprikt voor het betere grafische geweld ;)

Deze tutorial stond al in dit topic genoemd, maar heeft deze nog voordelen t.o.v de EmpireEfi methode, en welke zouden jullie kiezen? Het flashen van mn bios is op zich geen probleem, zolang ik er maar weer met een werkend systeem uit kom :9

2. Als dit lukt draai ik dus een 64bit versie van Win7 en Snow Leopard naast elkaar. Er wordt geheel automagisch een bootloader meegeinstalleerd toch? (Chameleon?)

3. Ik heb nu twee schijven in mijn systeem zitten, beiden s-ata schijven van 500GB (OS) en 1TB (Data). Ik dacht er zelf aan om een nieuwe (fat32) partitie aan te maken op de 1TB schijf waar ik dus SL op wil installeren. Kan ik dat zomaar doen, zonder een gigantische lading problemen te krijgen? En moet ik verder nog ergens op letten?

Ik heb hier twee retail disks liggen, eentje voor 10.5, en een die ik gekregen heb om mijn MBP te updaten naar 10.6 (die volgens StarC ook gewoon een standalone installatie kan maken). Ik kan gewoon deze 10.6 disk zonder problemen gebruiken, of zie ik hier iets over het hoofd?

Ik begrijp dat een hoop van deze info ook via onze grote vriend google te vinden is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik kan via muzzle en insanelymac geen eenduidige antwoorden vinden, dus daarom vraag ik t toch maar even.

[ Voor 3% gewijzigd door Sorbo op 21-04-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

@hierboven:

1. Werkbak... Tja, ik persoonlijk zou met een andere harddisc eventjes testen eerst :)
2. Geen idee helaas.
3. Fat32 kan SL niet hebben, moet een Mac nog wat filesysteem zijn. Even een dual boot guide lezen!
4. Ik heb een SL dvd gekocht voor 30 euro, dat is volgens apple ook een upgrade dvd, maar praktisch gezien is er volgens mij maar 1 type dvd gemaakt. Let wel op dat het geen MacBook dvd of iMac dvd is, daar zitten alleen voor dat type hardware drivers in.

En ook nog een update van mezelf: Na in het weekend dom de update 6.3 er opgegooid te hebben (boem panic stuk etc) ben ik opnieuw begonnen met EmpireEFI en heb beter opgelet welke KEXTs er op komen. Ik heb nu werkende audio (toch met VoodooHDA, maar wat bleek: je moet AppleHDA er uit breken, en daarna nog een crackle fix er op), werkende batterijindicator, werkende sleep!

Het is echt een kwestie van mazzel en goed lezen en uitproberen zeg! Begin steeds vrolijker te worden van MacOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
verkeerd gepost, sorry

[ Voor 96% gewijzigd door tim007 op 23-04-2010 10:14 ]

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Ben ook met deze handleidimg aan de slag geweest. alles lijkt goed te gaan als ik de na dat ik de image heb gerestores op een harde schijf. Krijg netjes te zien dat alles wordt geladen.
Nadat ie klaar is met laden staat er. Startind darwin/X 68 press any key to continue. Als ik dan iets indrukt reboot ie alleen maar. Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

En in verbose modus? Wat doet ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
kleine kick.

Ik heb hier een intel systeem staan met nvidia graka.

Nu kan ik mooi via emire EFI orriginele osx snow dvd laden.

Maar dan kan ik hem niet installeren omdat hij constant aangeeft geen vorige versie van OSX gevonden.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Wat bedoel je? Heb je tijdens de installatie de harde schijf geformatteerd naar Mac OS Journaled? (GUID partitie indeling)?

Wanneer krijg je die melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Zodra OSX opstart.
Moet je taal kiezen.
Kies ik Nederlands.
Meteen daarna krijg ik de melding iets van.
Er is geen vorige versie van OSX 10.5 gevonden.
Dan heb ik de keuze om een backup terug te plaatsen via Timemachine of te herstarten.

Mijn hardeschijf is als guid journaled geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dan heb je geen Snow Leopard RETAIL dvd, maar een upgrade DVD, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
op mijn macbook kan ik ook gewoon een compleet nieuwe install doen.

anders moet ik even opzoek naar een echte retail dvd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey wat een super makkelijk is dit zeg, het werkt super bij mij! _/-\o_
Bednkt voor de uitleg en al.
Ik heb alleen even een vraagje over de monitor instelling.
Als ik daar op klik komt er te staan geen monitor gevonden en kan alleen maar kiezen voor 1240x10..? pixels?
Weet iemand hoe ik gewoon 1920x1440 kan krijgen op mn scherm?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@ The Fatal
Het mag geen bijgeleverde DVD bij een Mac zijn. Het moet een echte retail dvd zijn.

@rayafter5
Wat is je videokaart? Want je hebt waarschijnlijk ook geen QE/CI. (Quartz Extreme/Core Image). Dus geen hardware acceleratie. Dan kan je bijvoorbeeld iWork en iLife niet gebruiken omdat je een grijs scherm ziet. Ook de standaard fotoviewer. (open maar eens een PNG). Geeft een grijs scherm.

offtopic:
Hier kijk ik wat minder vaak btw dan @muzzle.nl

[ Voor 8% gewijzigd door iMick op 04-05-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iMick,

Ja dat klopt ik heb een grijze beeld als ik een foto opent.
Ik heb volgens mij nog een oude Geforce 5600 geloof ik.
Kan je mij advies geven wat voor kaart ik het beste kan aanschaffen dan? ik kan via een kennis een Geforce 8800GTS van asus kopen, of is een ATI beter met hackintosh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
nVidia is over het algemeen beter. Probeer anders eerst even die 8800GTS voordat je hem koopt. Hij werkt waarschijnlijk al als je boot met GraphicsEnabler=yes -v. Wanneer dat werkt kan je hem later opslaan dat je dat niet hoeft in te typen.

Een andere erg goede kaart is een 9800GT, maar die is wel wat duurder. Kortom test eerst eens die kaart. Je kan het proberen met Graphics Enabler en anders even een EFI String. Hier staat iemand die hem werkend heeft gekregen: http://www.muzzle.nl/mark...msi-8800gts-oc-320mb.html
Volgensmij is dat dezelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door iMick op 04-05-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke' ik ga het eerst proberen dan.
Mijn toetsenbord werkt trouwens ook niet meer als ik gewoon boot via de schijf?
Of moet ik wat aanvinken in de MyHack proggie voor ik hem installeer?
Ik ben een beetje een leek met pc's 8)7 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Wat voor toetsenbord heb je? PS2 aansluiting? (dus geen USB?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een PS2 en een USB in hangen, maar allebij doen ze niks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de Geforce 8800GTS erin ff de moederbord gereset (liep vast de pc), Tadaaa het werkt op mijn i7 met Asus P5P77d moederbord! _/-\o_
De toetsenborden werken ook weer, volgens mij heb ik nu geen problemen meer en heb ik een Mac Pro staan nu :+

Echt super makkelijk is het zeg met de EmpireEFI (mits de juiste hardware natuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel de ASUS P7P55D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Netjes :). Werkte de 8800GTS gelijk? Dus met resolutie, en QE/CI? Of gebruik je GraphicsEnabler :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar de reset van moederbord wel, heb hem met GraphicsEnabler opgestart.
Wat bedoel je precies met QE/CI ?? :?
Ik draai hem nu op 1920x....? dus dat is wel oke'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:06:
naar de reset van moederbord wel, heb hem met GraphicsEnabler opgestart.
Wat bedoel je precies met QE/CI ?? :?
Ik draai hem nu op 1920x....? dus dat is wel oke'
Zie wat ik zei 2 posts terug. Maar waarschijnlijk heb je gewoon QE/CI. Wil je altijd opstarten met GraphicsEnabler? Of doe je dat al :). (dus zonder in te typen).
@rayafter5
Wat is je videokaart? Want je hebt waarschijnlijk ook geen QE/CI. (Quartz Extreme/Core Image). Dus geen hardware acceleratie. Dan kan je bijvoorbeeld iWork en iLife niet gebruiken omdat je een grijs scherm ziet. Ook de standaard fotoviewer. (open maar eens een PNG). Geeft een grijs scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste keer deed die het niet op 1920x1080, heb toen weer opnieuw myhack geinstaleerd met de GraphicsAnabler aangevinkt en die andere uitgevinkt(weet niet meer welke), daarna deed die het gewoon!, en kan ik de resolutie aanpassen. dus top d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je kon later ook nog GraphicsEnabler toevoegen hoor :P. Maar fijn dat alles werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen heb ik nu een probleem om Win XP te installeren op een andere schijf :?
Ik heb in bios AHCI staan, maar als ik XP wil installeren ziet die geen schijven?? Wel in RAID en IDE maar dan kan ik weer Snow Leopard weer niet laden!! Wat die ik verkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Installeer lekker Windows 7 :). Google eens op Win xp on ACHI drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is wel handig heh die google :*)
Mijn creamware pulsar 2 geluidskaart werkt niet met windows 7, vandaar xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik eigelijk hyper treading gebruiken op hackintosh?
Zo ja hoe doe ik dat dan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 19:57
Tweakers,
ik ben ook al een tijdje aan het kijken om MacOS op mn computer te krijgen. Heb zelf een MacBook en ben helemaal weg van MacOS dus wil het ook op m'n PC.

Werkt de Empire EFI nou op alle computers? Ik wil namelijk wel gewoon geluid en beeld hebben zodat ik gewoon m'n fotoshop en premiere in mn MacOS kan gebruiken.

Ik heb een MSI P35 NeoF moederbord met een overgeklokte Intel c2d e4500. Ik gebruik verder gewoon de onboard sound en heb een ATI HD3850 videokaart. Iemand ervaringen of dit een beetje fatsoenlijk gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat moet volgens mij geen probleem zijn.
Gewoon doen wat er in de uitleg staat, de juiste EFI van de site downloalden die voor jou systeem van toepassing is, en gaan met die banaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Softwarevraag: Misschien overbodig maar zou FCP / FCS lekker lopen op een pc met een gehackte MacOS ?

Waar kan ik de hardwarevragen zoal stellen ? Ik moet mn hardware nog kopen dus ik moet vooral weten waarmee het niét gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
dangerpaki schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:33:
Tweakers,
ik ben ook al een tijdje aan het kijken om MacOS op mn computer te krijgen. Heb zelf een MacBook en ben helemaal weg van MacOS dus wil het ook op m'n PC.

Werkt de Empire EFI nou op alle computers? Ik wil namelijk wel gewoon geluid en beeld hebben zodat ik gewoon m'n fotoshop en premiere in mn MacOS kan gebruiken.

Ik heb een MSI P35 NeoF moederbord met een overgeklokte Intel c2d e4500. Ik gebruik verder gewoon de onboard sound en heb een ATI HD3850 videokaart. Iemand ervaringen of dit een beetje fatsoenlijk gaat werken?
Wat is de rest van je specificaties? Alleen je moederbord zegt namelijk niks. Maak even een nieuw topic aan op Muzzle.nl in de categorie OSX86 Installatie. Vermeld daarbij duidelijk je specificaties en maak even een screenshot van het 1e + 3e tabje van CPUZ.
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:19:
Softwarevraag: Misschien overbodig maar zou FCP / FCS lekker lopen op een pc met een gehackte MacOS ?

Waar kan ik de hardwarevragen zoal stellen ? Ik moet mn hardware nog kopen dus ik moet vooral weten waarmee het niét gaat...
Deze guide komt oorspronkelijk van Muzzle.nl Daarom stond dat daar ook. Maar wilde het jullie ook laten zien :). Vragen kan je daar desnoods stellen.

Maar ik kan je wel hardware aanbevelen die perfect gaat werken :). Het werkt net zo als op een echte Mac, FCP/FCS. Misschien nog wel beter, doordat de hardware meestal beter is.

Maak eens een topic op Muzzle.nl aan en vermeld daarbij wat je ongeveer wilt, wat je budget is e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Hoe groot is de kans dat dit gaat werken onder VMWare Workstation 7.0? Ik wil namelijk oefenen met het programmeren van iPhone applicaties via VMWare Workstation, zonder het kopen van een Mac. Daarbij kan ik überhaupt de iPhone SDK niet meer vinden die werkt op Leopard, dus 3.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Via VMware werkt veel minder soepel, kan je het beter gewoon installeren... Maar deze handleiding is voor SNOW Leopard, dus met die SDK voor Leopard heb je niks te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Laatst online: 11-09 16:26
Heb net even alles doorgelezen en heb ook wat gezocht op de website van prasys. Maar 1 ding is nog niet echt duidelijk.
Is het mogelijk om OSX op een via usb aangesloten HD te installeren? Zodat ik nog normaal kan opstarten in mijn windows. Maar indien ik usb aangesloten heb, en die schijf kies om te booten, daarmee in OSX kan opstarten. Zodat wanneer ik kies om dit niet meer te gebruiken, geen problemen heb met bootloader of iets dergelijk. Dus dat ik op elke schijf een bootloader heb, eentje voor windows, eentje voor OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je kunt gewoon OS X op een externe harde schijf installeren, OS X doet niet zo moeilijk als Windows :). De bootloader (Chameleon) staat dan op je externe harde schijf en zo kan je gewoon booten naar OS X en Windows.
Wanneer je dus je externe harde schijf als 1e in de bootvolgorde zet, dan kan je ook met die bootloader gewoon Windows opstarten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
veel grafische kaarten werken met de Graphics-Enabler !!
voor meer drivers ga naar www.kexts.com kijk daar eens rond !
kijk ook eens op www.hackintosh.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Laatst online: 11-09 16:26
De voorbereiding
Ik ga in dit artikel ervan uit dat je een retailimage hebt een geen dvd. Wanneer je wel een dvd hebt, kun je het eerste deel overslaan.
Stap 1: Je start je distrodvd op en gaat naar schijfbeheer.
Stap 2: Je restored via schijfbeheer/diskutility de retail dmg naar je schijf/stick
Stap 3: Wanneer je klaar bent reboot dan.
Dit kan makkelijker, met behulp van het programma "Transmac" (windows programma).
Daarin heb je de optie om een schijf te formatteren met behulp van een image (dmg of iso).
Hierna heb je dan een HFS+ schijf, met de benodigde bestanden op.

(zelf getest, en werkt tijdens installatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de problemen met de Radeon HD 4850 al opgelost? De laatste keer kreeg ik het wel werkend maar om de paar seconde knipperde mijn scherm, heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 13:35
Ik loop vast bij stap 6.
Ik heb een retail dmg gerestored met een kalyway dvd.
Maar als ik vervolgens met empire efi vanaf de osx installatie wil opstarten dan blijft de installatie hangen met de melding: still waiting for root device

Mijn hardware:
Asus P5W DH Deluxe
C2D E6600
4gb werkgeheugen
ATI HD2900XT

Ik heb zowel de stadaard EmpireEfi gebruikt als de legacy variant. Beide geven hetzelfde probleem.

Iemand zo een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 19:57
harrald schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:32:
Ik loop vast bij stap 6.
Ik heb een retail dmg gerestored met een kalyway dvd.
Maar als ik vervolgens met empire efi vanaf de osx installatie wil opstarten dan blijft de installatie hangen met de melding: still waiting for root device

Mijn hardware:
Asus P5W DH Deluxe
C2D E6600
4gb werkgeheugen
ATI HD2900XT

Ik heb zowel de stadaard EmpireEfi gebruikt als de legacy variant. Beide geven hetzelfde probleem.

Iemand zo een idee?
Zelfde probleem hier met een MSI moederbord, blijft ook hangen op still waiting for root device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dat ligt aan je chipset. Maak even een nieuw topic aan (desnoods op Hackintosh.nl) waarbij je het 1e + 3e tabje van CPUZ vermeld. (screenshot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:32

BaT

oops oud topic; post verplaatst naar "[OSx86] Installatie ervaringen & discussie" topic

[ Voor 91% gewijzigd door BaT op 15-03-2011 20:52 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
hallo even een vraagje,

is het mogelijk de EmpireEFI cd op een usb schijf te knallen en op deze manier net doen alsof er een cd in mn netbook zit? ik heb namelijk geen cd /dvd speler in mijn netbook.

Edit: sorry ik heb niet goed gezocht, zie net een heleboel hits op google en ga daar dus even mee verder.

als iemand tips heeft over hoe ik het voor elkaar kan krijgen met de apple cd enzovoorts hoor ik het graag. (heb alleen externe usb schijf)

[ Voor 38% gewijzigd door Dikkedikkie op 08-04-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Dikkedikkie schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:08:
hallo even een vraagje,

is het mogelijk de EmpireEFI cd op een usb schijf te knallen en op deze manier net doen alsof er een cd in mn netbook zit? ik heb namelijk geen cd /dvd speler in mijn netbook.

Edit: sorry ik heb niet goed gezocht, zie net een heleboel hits op google en ga daar dus even mee verder.

als iemand tips heeft over hoe ik het voor elkaar kan krijgen met de apple cd enzovoorts hoor ik het graag. (heb alleen externe usb schijf)
Niemand?????
Pagina: 1