Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTH1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10-2023
Hi mensen,

Ik heb hier een probleem met m'n hdd (Seagate Momentus XT 500GB 8) ) en Windows 7 professional. Volgens 'mijn computer' gebruik ik 68,3GB terwijl ik volgens WinDarStat slechts 32,5GB vol heb 8)7 . Ik heb dinsdag een clean install van windows gedaan en er staat bijna geen grote programma's en bestanden op, dus volgens mij klopt die 68,3GB totaal niet!
Volgens HD Tune is mijn hdd nog gezond, ook alle sectoren nog goed. Ik heb chkdsk uitgevoerd en die geeft ook niks raars, ook heb ik de hdd gedefragmenteerd...

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

De hdd zit in een Dell Latitude E6400 met de nieuwste dell drivers voor chipset, SATA enzovoorts.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:03
Cluster grote....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30
Neemt WinDarStat ook hidden bestanden mee? En bestanden waar je geen rechten op hebt?

Dat kan nog wel aardig wat verschil maken, alleen al de WinSXS folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 21:39
Fat32 en NTFS, maar bij windows 7 moet dat niet uit maken.

Vergeet ook niet je Virtuele gedeelte op de C schrijf!

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTH1
jullie antwoorden sneller dan ik kan googelen :)

cluster size is 4096b en WinDirStat neemt ook hidden bestanden mee, hij geeft bijvoorbeeld winsxs folder = 6,1GB. De totale windows folder is bijvoorbeeld 12,9GB.
De pagefile.sys is 4GB en hyberfil 3GB.

dus volgens mij kunnen die dingen het niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Toen je dit topic opende had je zoiets van "fuck de FAQ"? ;)

OM FAQ

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTH1
haha, nee hoor! Ik heb juist(volgens mij) al die stappen doorgelopen, maar geen verklaring kunnen vinden...

edit; het was gewoon system restore... /schaamte/ geen idee dat dat zo snel kon gaan!

[ Voor 74% gewijzigd door PTH1 op 25-06-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvanesch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 20:19
omg Vertel me eerst maar eens hoe je er aan bent gekomen. Kijk al dagelijks sinds mei wanneer ze beschikbaar zijn, email wekelijks met bijna alle bedrijven in pricewatch, maar helaas pindakaas.

(Sorry for topic hijack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
robinvanesch schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:56:
omg Vertel me eerst maar eens hoe je er aan bent gekomen. Kijk al dagelijks sinds mei wanneer ze beschikbaar zijn, email wekelijks met bijna alle bedrijven in pricewatch, maar helaas pindakaas.

(Sorry for topic hijack)
Kan je vertellen vanuit mijn eigen bron dat deze drives volgende week in Nederland verkrijgbaar zullen zijn. Dus nog even geduld :+

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTH1
ik zat ook de hele tijd de Pricewatch in de gaten te houden, overal op en levertijd van 2-3 weken... Totdat ze bij Databyte ineens een paar van die schijven hadden liggen :) gelijk bestellen en ophalen! Het denderend snelheidseffect valt me wel tegen, niet wat ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvanesch
Njah ik hang er 4 in raid 1+0, zeer effectief in samenwerking met een goeie SSD. xD Maar ben blij te weten dat ze volgende week er zullen zijnhoorde van bepaalde leveranciers al de 27e juli pas. Maar back to topic.

Sorry PTH1 maar ik heb GEEEEN idee xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTH1
mijn eigen probleem is inmiddels opgelost (was een domme fout van mijzelf!), maar ik weet niet of deze schijven in raid effectief zijn. Naar mijn mening zijn ze vooral bedoeld voor mensen die slechts ruimte hebben voor 1 hdd (zoals in een laptop waar je de optische drive wilt houden) en niet als snelheidsmonster en desktop bakken.

Volgens mij kun je dan veel beter gewone snelle schijven kopen en wat je overhoudt investeren in je SSD, just my 2 cents

mijn externe hdd -een samsung F3 1TB- via eSata is sneller dan m'n interne momentus XT voor sequential reads (HDtune)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvanesch
njah heb ergens review gelezen met 2 stuks in raid, dat was al leuk snel.

De XT's worden pas snel als het om dingen gaat die hij vaker doet. dus de zelfde bestanden veel laden enzo. Enigste wat ik jammer vind is dat ze niet voor SATA 6gb zijn gemaakt.
Pagina: 1