NAS voor kleinzakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zoek voor een kleinzakelijk bedrijf een NAS waarmee ik alles in RAID-1 kan opslaan, welke ook back-ups naar een externe schijf kan maken (liefst automatisch dagelijks zonder omkijken hiernaar). 1 of 2 TB is zat. Wie heeft een idee voor een stabiele NAS? Als hier nog geen schijven inzitten, welke zijn geschikt voor het gebruik in een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:28
pssst :o waar heb je zelf al naar gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen verstand van een NAS. Zag op www.norrod.nl allerlei verschillende types. Gevoelsmatig leek een LaCie of een Synology mij wel prima. Verder had ik ook de LG gezien, een vrij complete oplossing, maar ik zou zelf niet direct LG verwachten als leverancier van kwaliteitschijven. Vandaar dat ik de vraag stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, de LG die ik gezien had was de N2R1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrr hoe vaak moet hier nog worden uitgelegd dat een externe disk geen backup is en dat je hier misschien wel eens naar moet omkijken. Als je een serieus bedrijf runt en geen verstand van ICT hebt laat je dan voorlichten door een expert en niet de computer boer om de hoek die zijn NAS wil verkopen met hoogste winstmarge. Echte expert willen je graag langer als klant houden en draaien je over een langere termijn een poot uit maar da's meestal wel een stuk betrouwbaarder en zo zal je bedrijf ook langer blijven bestaan.

Je zal niet de eerste zijn die zijn server met externe backup disk op marktplaats tegenkomt omdat deze gestolen is of wanneer je maandag op je werk komt de server heeft besloten om van zijn (bezem) hok een sauna te maken.

Denk dat je data een stuk meer waard is dan de paar euto die je bezuinigd door deze tja poging tot automatiseren wil ik het niet eens noemen.