Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik zit met een probleem. Mijn vriendin heeft voor haar stage de camcorder van ons geleend. dit is een Sony DCR-HC44. Ze moest lessen van haar en een stage partner van haar filmen en deze op school digitaal inleveren.
Nou heeft ze deze lessen allemaal op de MiniDV tape opgenomen.

Nou is het probleem dat ik de digitale camera niet aan kan sluiten op mijn laptop met het bijgeleverde usb aansluiting gebeuren. Dit is een soort standaard waar je de camera op kan zetten en dan gaat deze via een usb kabel naar de laptop.
De laptop herkent camera wel en installeert alle software enzo, maar hij staat dan niet bij deze computers tussen de hardware.
Ik heb ook al drivers gedownload van de website van sony maar dit helpt ook niet.

Nou heb ik ook een Sony memorycard van mijn digitale camera, deze past ook in de camcorder.
Mijn vraag is dus nu, is het mogelijk om met de camcorder zelf de opgenomen filmpjes die op de MiniDV tape staan te kopieeren naar de memorycard?

Of hebben jullie oplossing hiervoor, zodat ik in iedergeval de filmpjes digitaal krijg zodat mijn vriendin deze in kan leveren?

Hopelijk is hier een oplossing voor!

Mvrgr,

Jurgen van Dorp

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
Nou is het probleem dat ik de digitale camera niet aan kan sluiten op mijn laptop met het bijgeleverde usb aansluiting gebeuren. Dit is een soort standaard waar je de camera op kan zetten en dan gaat deze via een usb kabel naar de laptop.
Normaal gesproken wordt er juist vaak een firewire/ieee1394/iLink aansluiting gebruikt om video over te zetten naar de pc. De memorycard wordt meestal gebruikt om foto's op te slaan. Even een pc met firewire aansluiting opzoeken lijkt me 't handigst.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Dat firewire had ik ook al iets over gelezen, maar ik had geen flauw idee hoe dat werkte en had zo gauw geen beschikking over een computer met deze aansluiting.

Het probleem is wel opgelost nu, ik vond in de gebruikshandleiding van de camera op de site van Sony de mogelijkheid om van de tape naar de memorycard op te nemen. Dit is goed gegaan en de filmpjes staan nu op m'n pc :)!

deze kan dus dicht.

Mvrgr

Jurgen van Dorp