Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tcomac
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-08-2023
Hallo,
Ik probeer Ovi maps op mijn 5230 te installeren, met een Mac. Maar helaas kom ik in een soort loop, en lukt het niet. Als je me kunt helpen, graag.
Ik deed het volgende:
- mapsinstaller gedownload
- map loader ook
- ook de maps plug in.

Vervolgens op de 5230 maps geopend, en weer gesloten. Dit zoals de Nokia site adviseert.

Vervolgens geeft de site aan dat hij wacht op een device, oftewel de 5230. Deze is echter al op de Mac aangesloten. Het lijkt alsof het toestel niet herkend wordt.

Wat doe ik verkeerd?
Ik stel tips zeer op prijs.

Theo

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even afgesplitst van nokia 5320 met ovi kaarten. Als je een probleem hebt zien we het liefst een eigen topic :)

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Probeer het eens in een Windows omgeving. Klinkt misschien raar, maar dit moest ik ook doen toen ik de 6700 voor mijn vader moest updaten.

Je weet maar nooit.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat zou gaar zijn als Nokia geen echte programmeurs heeft, maar alleen windows-only mensen. Dat kan natuurlijk, maar of het normaal is..

Kan je Ovi Maps trouwens niet gewoon via bluetooth sturen en dan lokaal installeren? Dat is wat ik altijd doe..

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

johnkeates schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:52:
Dat zou gaar zijn als Nokia geen echte programmeurs heeft, maar alleen windows-only mensen. Dat kan natuurlijk, maar of het normaal is..

Kan je Ovi Maps trouwens niet gewoon via bluetooth sturen en dan lokaal installeren? Dat is wat ik altijd doe..
Ergens wel vrij logisch als je er vanuit gaat dat Mac zelf een eigen telefoon heeft die succesvol is. Waarom ga je dan voor die kleine markt die nog een Nokia telefoon heeft en OSX een compleet softwarepakket ontwikkelen. Daarbij het ook nog eens gratis aanbieden ;) Is niet een logische stap als ik het vanuit nokia bekijk...

Maar inderdaad kun je die Ovi Maps niet gewoon op je telefoon smijten en dan installeren?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Even alles op een rijtje wat je moet doen

-download mapsinstaller
-download pc suite van nokia
-verbind je nokia 5230 met de mac (heb best via een usb kabel. Gaat sneller en loopt niet vast)
-download alle kaarten die je er op wil zetten

Meer is het niet. Mij is het zo gelukt alleen ik heb (nog) geen mac. Ik verwacht dat het ook zo werkt op een mac.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Pagina: 1