Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht. De eerste 2 weken had ik er geen problemen mee. Alles werkte normaal. Na die 2 weken ging opeens de grafische kaart kapot. Alles gechecked en gedaan, het bleek de grafische kaart te zijn. Die kaart is nu terug naar Azerty voor garantie. Ik had gelukkig nog een reserve grafische kaart liggen, zodat ik verder kon werken. Na een week is die grafische kaart ook kapot gegaan (Jammer genoeg buiten garantie). Is dit toeval? Of kan het aan het moederbord liggen en hoe kan ik dat testen?
ps. Ik heb niets overclocked. Alleen heb ik de bios van het moederbord geflashed naar de nieuwste versie nadat de eerste videokaart is doodgegaan. Ik hoopte dat dit zou helpen om de videokaart weer te laten werken. Daarna heb ik dus nog een week gewerkt met de nieuwe bios op de reserve videokaart.
Onderdelen
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0)
CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Kingston ValueRAM - Geheugen - 2x2 GB
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Cooler Master CM 690 II Advanced
Samsung SyncMaster 2443BW
Eerste grafische kaart:
Sapphire Radion HD 5850
Reserve grafische kaart:
Asus Geforce 7900gs
ps. Ik heb niets overclocked. Alleen heb ik de bios van het moederbord geflashed naar de nieuwste versie nadat de eerste videokaart is doodgegaan. Ik hoopte dat dit zou helpen om de videokaart weer te laten werken. Daarna heb ik dus nog een week gewerkt met de nieuwe bios op de reserve videokaart.
Onderdelen
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0)
CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Kingston ValueRAM - Geheugen - 2x2 GB
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Cooler Master CM 690 II Advanced
Samsung SyncMaster 2443BW
Eerste grafische kaart:
Sapphire Radion HD 5850
Reserve grafische kaart: