[KPN] Zeer trage upload

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zijn wij aangesloten op het KPN netwerk met Internet plus bellen en interactieve televisie. Alles werkt prima behalve de upload, die is verschrikkelijk traag. Speedtest geeft waarden tussen 4.5 en 8.8KB/sec aan...

Hiervoor hadden we Telfort en daar zat het wel goed met de upload snelheid. Heeft iemand anders hier ook last van? of is het gewoon een kwestie van even geduld hebben met een nieuwe verbinding.

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 22-06-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Wat voor snelheid geeft je modem aan?
Werk je draadloos of bekabeld?
Zat de Telfort verbinding op hetzelfde adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Reset modem al eens gedaan en speedtest zegt niet zoveel, er zijn vele website`s die je kunt testen zoals speed.io of probeer eens te uploaden naar een ftp server met filezilla bijvoorbeeld.

welke type modem heb je en welke waardes lees je daar uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Mexel op 22-06-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:49
speedtest.nl of speedtest.net?

De .nl is niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

.net
de .nl is echt te oud geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien is het opgelost :) Modem geeft 776 aan als upload snelheid, maar een tekstmailtje versturen ging al tergend traag...

Speedtest.net geeft nu 0,64Mb aan als uploadsnelheid. Ook als ik mailtjes verstuur of iets upload via FTP gaat het met normale snelheid. Denk dat KPN nog iets moest aanpassen?

Maakt ook niet uit, hij doet het nu weer goed gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
KPN is de laatste tijd nogal vaag bezig, zie ook de tegenstrijdige berichten in KPN snelheidsverhoging? . Ik zou nog even tot eind juni wachten met contact opnemen met KPN.
offtopic:
Je zegt dat je download wel goed werkt. Welk abo heb je precies? Basis, Extra, Premium? Wat is de Downstream rate die de router aangeeft en welke haal je in werkelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Speedtests zijn vaak van burst speeds, beste manier is toch om een ftp of http download te starten met een test bin.

Maar 776, ligt behoorlijk dicht bij de (waarschijnlijk contractuele) 1mbit upload, dus dat zou kunnen verklaren, er komt altijd overhead kijken.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lolcode schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:12:
KPN is de laatste tijd nogal vaag bezig, zie ook de tegenstrijdige berichten in KPN snelheidsverhoging? . Ik zou nog even tot eind juni wachten met contact opnemen met KPN.
offtopic:
Je zegt dat je download wel goed werkt. Welk abo heb je precies? Basis, Extra, Premium? Wat is de Downstream rate die de router aangeeft en welke haal je in werkelijkheid?
Basis all in one :) Dus met VoIP en iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:10:
[...]

Basis all in one :) Dus met VoIP en iTV.
Dan ga ik toch eens kijken of ik niet kan downgraden naar Basis. Wij hebben nu Extra, omdat dat vroeger het 8/1 abo was. Maar mijn up kan maar tot 1 Mb, terwijl de geadverteerde 2 toch wel lekker zou zijn, en serieus, ik heb echt geen 16 Mb down nodig hoor. Scheelt toch weer 10 euro in de maand :)

Ik heb er trouwens geen TV bij.
Hmmm, IPB Basis heeft alleen gratis bellen in weekend+avond, Extra heeft t altijd. Dat wordt even een rekensommetje maken en kijken wat goedkoper is :)
Pagina: 1