Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 10:57
Hallo allemaal :)

Sinds kort ben ik de eigenaar van een Panasonic Lumix FS62 camera, welke heel goed werkt. er zit ook een 2gb SD kaartje in , dus er kunnen genoeg foto's op. het apparaat zelf werkt prima, alleen heb ik het idee dat er met het kopieren vanaf de camera naar de pc iets fout gaat. de snelheid begint bij 2 MB per seconde en dondert dan vrij snel naar 800-900 kb/s per foto, wat natuurlijk enorm traag is. Heeft iemand enig idee waar dit door komt? ik dacht wellicht het kaartje, maar dit is een gewoon sandisk kaartje, het lijkt me toch sterk dat deze niet sneller dan 1 MB per seconde is?

In de camera heb ik alle opties al nagekeken, maar daar kan ik niets vinden over USB snelheid of iets dergelijks, ook in het boekje wordt hier niet over gesproken.

Wie o wie weet hoe ik dit wat sneller kan krijgen? Het OS is trouwens Windows 7 64-bit. hij is aangesloten als PC opslagmedium, en de kabel is de bijgeleverde kabel. het apparaat zou USB 2.0 moeten zijn.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-09 07:53
Visgek24 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:27:
Hallo allemaal :)

Sinds kort ben ik de eigenaar van een Panasonic Lumix FS62 camera, welke heel goed werkt. er zit ook een 2gb SD kaartje in , dus er kunnen genoeg foto's op. het apparaat zelf werkt prima, alleen heb ik het idee dat er met het kopieren vanaf de camera naar de pc iets fout gaat. de snelheid begint bij 2 MB per seconde en dondert dan vrij snel naar 800-900 kb/s per foto, wat natuurlijk enorm traag is. Heeft iemand enig idee waar dit door komt? ik dacht wellicht het kaartje, maar dit is een gewoon sandisk kaartje, het lijkt me toch sterk dat deze niet sneller dan 1 MB per seconde is?

In de camera heb ik alle opties al nagekeken, maar daar kan ik niets vinden over USB snelheid of iets dergelijks, ook in het boekje wordt hier niet over gesproken.

Wie o wie weet hoe ik dit wat sneller kan krijgen? Het OS is trouwens Windows 7 64-bit. hij is aangesloten als PC opslagmedium, en de kabel is de bijgeleverde kabel. het apparaat zou USB 2.0 moeten zijn.
Je zelf een kaart lezer fixen, heb je waarschijnlijk meer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Kan goed een traag kaartje (ook sandisk heeft budget kaartjes) of trage usb hardware in de camera zijn.
Om dit uit te zoeken kan je het beste kijken of je een kaartlezertje kan lenen waarvan bekend is dat de snelheid normaal/hoog is.
Of je kijkt of je een ultra II/III kaartje kan lenen.
Lijkt mij dat het 1 van die 2 is, wat je dus kan uitzoeken door het een of ander uit te sluiten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd