Toon posts:

laptop voor studie en thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

voor mijn studie informatica ben ik verplicht een laptop aan te schaffen, wat toch wel goed uitkomt.

aan de volgende eisen moet voldaan worden;

- minimaal 2 gig geheugen

- lange accuduur (vanaf 4/5 uur zou gewenst zijn)

- hardeschijf 7200 RPM het liefst 320 gig of meer

-redelijk snelle processor

- HD weergave

- interne wlan kaart met het 802.11n protocol

Het liefst zou ik voor een HP of een dell gezien de vaak toch iets hogere kwaliteit zoals mij geadviseerd is !?

zou iemand mij een laptop kunnen adviseren die voldoet aan deze eisen met een budget van max 650 euro?

mvg en bedankt
Ruben

Verwijderd

denk dat je toch zelf eerst wat opzoekwerk zal moeten doen. Aantonen dat je er mee bezig bent. Toon een aantal systemen waar je al naar gekeken hebt etc. Kijk ook eens in de verschillende topics

Verwijderd

Topicstarter
Wat denken jullie van deze laptop?

http://www.dunnet.nl/Prod...spx?en=NS00725083&src=TWK

mvg
Ruben

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 17:01 ]

Verwijderd

Wil je een Full HD scherm? Zo ja, dan is de Dell Studio 15 een goede optie. Voor zover ik weet is dat de enige fabrikant die voor goedkopere laptops een Full HD (1080p) scherm levert. Echter voordat je deze vraag beantwoord had je deze vraag die je in de topicstart hebt geplaatst moeten plaatsen in een van de BBG/NBBG topics: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 2010 .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor je antwoord. Het HD scherm is niet een vereiste maar in ieder geval kan je bij een dell studio 15 met een 7200RPM HD geen 802.11N kaart nemen. Dit is toch wel heel erg belangrijk. Wat vind je dan van deze laptop

http://www.dunnet.nl/Prod...en=NS00725083&src=TWK

Verwijderd

Ik zit met dezelfde vraag.

Ik kom uit bij Sony.
Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera

Is wel 950 euro. Deze gaat mijn desktop vervangen. Sony is voor zover ik weet de enige waar je zelf een laptop bij elkaar kan kiezen met HD5650 en 15,6 inch (of 15.5 inch)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:12:
Wil je een Full HD scherm? Zo ja, dan is de Dell Studio 15 een goede optie. Voor zover ik weet is dat de enige fabrikant die voor goedkopere laptops een Full HD (1080p) scherm levert. Echter voordat je deze vraag beantwoord had je deze vraag die je in de topicstart hebt geplaatst moeten plaatsen in een van de BBG/NBBG topics: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 2010 .
Dell + HD5650 zou wel nice zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 17:31 ]

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12 22:23
je kan ook bij de pricewatch filteren op de door jou gewenste specificaties, zo zie je wat er binnen je budget past en voldoen aan jou wensen

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Bij Dell kan je normaal wel een 802.11N kaart nemen hoor.

De grafische kaart is toch wel het grootste minpunt qua hardware bij de Dell. Ook moet je er rekening houden dat de fan van de Dell Studio verschrikkelijk luidruchtig is onder load (dus als je wilt gamen op school: vergeet dat maar) :)

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 20:24
7200 toeren schijf is niet vaak in combinatie met 5 uur werktijd...

En was er een tijdje terug geen onderzoek op tweakers waar HP als 1 van de slechtste bedrijven uitkwam als het aankwam op kwaliteit laptops. Schijnt dat ze vroeger goed waren maar de kwaliteit tegenwoordig enorm tegenvalt..

Ik gebruik zelf nu een MSI 620GX een jaar voor zwaar 3d werk en hij doet het nogsteeds prima. Was toen 1 van de best bang for buck gezien de processor en het hd beeldscherm... je kan die richting op kijken

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voilà:
http://tweakers.net/price...gml0cEZxmKtvzDAWTbwJhS-gI

Verder heb je niks aan een redelijk snelle processor, want eentje die voor mijn oma snel is is voor maar zeer traag. Dit is dus te persoonlijk.
Wat ga je dus met de laptop doen, hoe groot moet het scherm zijn, waarom perse een 7200 rpm schijf?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
darkpluisje schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:57:
7200 toeren schijf is niet vaak in combinatie met 5 uur werktijd...
Sowieso gaan een budget van 650 euro en 4-5 uur accuduur niet samen tenzij je een thin-and-light laptop koopt. Maar vanwaar die belachelijke eisen bij je budget eigenlijk?

- HD scherm een must, want?
- 7200rpm een must, want?
- 802.11n een must, want?

De eerste 2 zijn van die typische premium-upgrades in de duurdere notebooks. Daarbij heb je ze ook niet echt nodig. 7200rpm is leuk, maar 5400rpm is echt geen ramp met Windows 7 en SuperFetch. 802.11n is ook niet belangrijk, je ADSL haalt toch lang niet de snelheden. Enkel over het netwerk voor het overzenden van bestanden kan het nut hebben. Maar dan nog, doorgaans is een USB stick sneller.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:29:
Ik zit met dezelfde vraag.

Ik kom uit bij Sony.
Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera

Is wel 950 euro. Deze gaat mijn desktop vervangen. Sony is voor zover ik weet de enige waar je zelf een laptop bij elkaar kan kiezen met HD5650 en 15,6 inch (of 15.5 inch)
Leuke laptop. Alleen gaat die accu slechts 2 uur mee. Wees daar dus bewust van.

[ Voor 73% gewijzigd door GENETX op 22-06-2010 19:09 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica