Beleid mbt problemen (mss door?) & illegale software/OS-en

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Hallo adjes,

ik heb een vraag over de modbreaks in dit topic:

Videokaart Drivers werken niet goed.

Er wordt iemand gebreaked omdat er gevraagd wordt of er wel een legale versie gedraaid wordt op de pc... Modbreak, want dat zou niet mogen.

Ben ik het niet mee eens want ik vind het toch een aardig relevante vraag in dat geval en ik onderbouw volgens mij ook vrij aardig waarom... Krijg ik ook een modbreak met de reden dat er illegale software wordt besproken... het wordt helemaal niet 'besproken', ik (men) wil graag weten of het een zuivere versie is, of eentje waarmee is gerommeld.

Als het antwoord het 2e is, dan trek ik mijn handen van eventuele hulp af. Met een windows versie waaraan gesleuteld is weet je het maar nooit, meer dan eens een compleet vermoorde windows versies tegen gekomen (ik denk dat bij vele de namen wel bekend zijn van de zogenaamde unattended versies e.d.) Compleet gesloopte UAC, volgepompt met 100.000 verschillende nonsens drivers, voorgeinstaleerde software etc etc etc, dan heb ik het nog niet eens over de schadelijke software die ik wel eens uit zo'n dergelijke build heb getrokken. Dan kan je toch niet meer van een 'betrouwbaar' OS spreken? Zeker het vreemde gedrag van de pc rondom de driver doet mij sterk vermoeden dat ik in de juiste richting zit...

Ik blijf er dus bij dat ik het een relevante vraag vind, die hoeft ook alleen maar door Ja of Nee beantwoord te worden... draait de persoon een customized versie, dan houdt het voor mij toch al snel op met de hulp. Ik zie niet wat ik fout doe; ik bespreek niets, ik noem geen namen, ik bied niets aan, etc.... wil alleen weten legaal of illegaal?

Kunnen jullie misschien wat verduidelijken voor mij? Ik ben ook geen voorstander van illegale OS-en, laat ik dat alvast zeggen... vandaar ook eigenlijk mijn vraag richting de TS. Uit de link van de mod wordt ik ook niet veel wijzer, mijn vraag ligt als ik die regels lees prima binnen de perken... werkt daar zelfs aan mee. Ik zeg eigenlijk: 'ik help je niet als het illegale zooi betreft'...

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 22-06-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt beter direct contact opnemen met de moderator in kwestie :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
gambieter schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:09:
Je kunt beter direct contact opnemen met de moderator in kwestie :) .
Is dat zo? Er wordt mij juist altijd aangeraden om eventuele klachten en vragen mbt regels e.d. in de feedback-hoek te plaatsen... de moderator handhaaft in principe toch alleen de regels? Het zou zelfs kunnen dat de mod het zelfs niet eens is met de regel, maar deze toch moet handhaven. Dan wordt het moeilijker uitleggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Ik zou in ieder geval de betreffende mod even DM'en met een link naar dit topic, zou ook moeten volstaan.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MicGlou schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:14:
Is dat zo? Er wordt mij juist altijd aangeraden om eventuele klachten en vragen mbt regels e.d. in de feedback-hoek te plaatsen... de moderator handhaaft in principe toch alleen de regels? Het zou zelfs kunnen dat de mod het zelfs niet eens is met de regel, maar deze toch moet handhaven. Dan wordt het moeilijker uitleggen toch?
Zie Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!, alhoewel het niet om een slotje gaat. Eerst de specifieke moderator, daarna LA of de Admin voor het forumdeel.

Als de moderator het zelf niet eens is met het beleid, dan zal deze dat wel eerst intern bespreken :) .
Hoite schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:16:
Ik zou in ieder geval de betreffende mod even DM'en met een link naar dit topic, zou ook moeten volstaan.
Nu het topic er is, is dat mogelijk genoeg. Alleen weet je niet of de moderator dit nu al en public wil bespreken :) .

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 22-06-2010 13:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
gambieter schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:17:
[...]

Zie Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!, alhoewel het niet om een slotje gaat. Eerst de specifieke moderator, daarna LA of de Admin voor het forumdeel.

Als de moderator het zelf niet eens is met het beleid, dan zal deze dat wel eerst intern bespreken :) .
Zou je mij dan aub een linkje kunnen delen waar dat staat? Die procedure vind ik nergens terug... je bent ook geen staff-lid zover ik kan zien. Ik heb er een beetje moeite mee eerlijk gezegd, ik doe volgens mij al het minimale, de discussie niet verder voeren in het topic. Als ik nu op de verkeerde plek zit, dan hoor ik dat graag van de staff, nu bezorg jij mij alleen maar een beetje''kastje->muur' gevoel.

Edit: Ik vind persoonlijk dat je wel erg ver gaat met je bemoeienis, iedere keer als ik ververs staat er wat nieuws... Sta ik op de verkeerde plek? Topic titel verkeerd? Ik richt dit toch aan de adjes? Waar bemoei jij je dan mee? Als ik het verkeerd doe, dan hoor ik dat graag van de juiste personen, je bent nu alleen maar het topic aan het vervuilen... stop daarmee aub, of je moet nu ook echt wat inhoudelijks toevoegen zoals een link naar een topic waar eenzelfde vraag al wordt uitgelegd.

[ Voor 23% gewijzigd door MicGlou op 22-06-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

@gambieter: ik denk dat het hier over wat algemener beleid gaat, en niet over een specifieke modactie... dit kan dus best in LA besproken worden.

Wel, wat ik erover kwijt kan...

in het verleden werden nog weleens topics gesloten omdat bleek dat iemand een illegale windows zou draaien. Daar zijn we min of meer van afgestapt omdat het ons verder niet uitmaakt of dat het geval is. Het is niet aan ons om daar een slotje als 'morele maatregel' aan te geven.

Bovendien zou dat krom zijn, want als je een topic zou aanmaken _zonder_ te vermelden dat je een illegale windows draait, dan zou het wel ineens mogen? Dat beleid hebben we een tijdje gelijkgetrokken en dat lijkt me wel gewoon redelijk.

Een nuance aan dat beleid is dat er nog wel steeds topics gesloten worden over bepaalde games of software waarvan je 100% zeker kan weten dat het probleem ligt aan het feit dat een game illegaal is verkregen en waardoor je al snel met cracks etc aan de slag moet om het op te lossen.

Zolang dat niet het geval is bij een probleem is het dus niet echt een issue of je iets legaal of illegaal draait.

Nu even over je vraag. Met dat gezegd hebbende kun je in principe een punt hebben dat het daar aan zou kunnen liggen. Wat dat betreft ook een legitieme vraag, zeker als je daarmee in de goede richting kan komen van het probleem.

Het is in elk geval zaak om het forum zodanig schoon te houden dat we a) geen problemen kunnen krijgen met stichting Brein, BSA etc, en b) dat we geen uitwisselingsforum worden. Daarom weren we warez, cracks, etc. Het lijkt mij persoonlijk dat die modbreaks in het topic misschien wat too much waren, maar dan spreek ik even op persoonlijke titel.

dion_b kan je daar vast meer over vertellen wat zijn beweegredenen waren :P

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 22-06-2010 13:23 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
LuNaTiC schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:22:
@gambieter: ik denk dat het hier over wat algemener beleid gaat, en niet over een specifieke modactie... dit kan dus best in LA besproken worden.

Wel, wat ik erover kwijt kan
......................
dion_b kan je daar vast meer over vertellen wat zijn beweegredenen waren :P
Hoi Lunatic, bedankt voor je snelle antwoord! Ik zal Dion een linkje sturen naar dit topic... ik wil uiteraard op de tenen van niemand gaan staan, maar ben erg benieuwd naar de exacte reden.

[ Voor 58% gewijzigd door MicGlou op 22-06-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MicGlou schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:20:
Edit: Ik vind persoonlijk dat je wel erg ver gaat met je bemoeienis
offtopic:
Iets minder overgevoelig zijn helpt vaak. Dit zijn discussietopics waar users ook kunnen bijdragen, en dat is wat anders dan bemoeienis. Zie uiteindelijk ook het advies van LuNaTiC dat de mod in kwestie de meest geschikte is om het uit te leggen :) .
LuNaTiC schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:22:
OK :) .

On-topic: het is vaak erg moeilijk om te zeggen dat een illegale Windows de oorzaak is, en wat doe je als iemand zegt "is legaal". Je kunt het niet controleren, dus uiteindelijk is het een beetje doodlopende steeg.

Er zijn voorbeelden van bepaalde software (Photoshop geloof ik) waar een bepaald probleem bekend is bij een gekraakte versie, dus als je die vraag krijgt is het meestal al duidelijk. Bij Windows kunnen driverproblemen zich voordoen bij legale en illegale versies en maakt het niet zoveel uit, en helpt het vragen ernaar alleen als je verwacht dat de topicstarter eerlijk antwoord geeft als die een illegale versie heeft.

Dus op zich denk ik niet dat de vraag kwaad kan, maar een topic ook niet helpt. Nu zijn er wel vaker minder nuttige bijdragen in topics, dus persoonlijk lijkt me een modbreak of crewactie niet nodig zolang het niet de spuigaten uitloopt?

[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 22-06-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
MicGlou schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:06:
Hallo adjes,

ik heb een vraag over de modbreaks in dit topic:

Videokaart Drivers werken niet goed.

[..] heel verhaal.
Daar hebben we wat heel simpels voor om een onbetrouwbaar OS uit te sluiten. Download een live CD bijvoorbeeld Ubuntu en kijk of je pc nog het probleem weergeeft. En post dan je bevindingen, ergens in die trant.
Iemand vragen of die een illegale OS heeft is in mijn ogen ook nutteloos een straight anwser zal je toch niet krijgen. Kan je beter vragen wat de pc doet met een live CD ;)
wat ik fout doe; ik bespreek niets, ik noem geen namen, ik bied niets aan, etc.... wil alleen weten legaal of illegaal?
Ik denk dat je niks fout doet maar Dion_b reageert ff snel omdat een post over illegale zaken normaal gesproken binnen 2 a 3 post's totaal uit de hand kan lopen. Heb het vaak zien gebeuren. Dan word het weer een oeverloze discussie zonder dat de TS er wat mee opschiet. En Dion_b kan weer een half topic aan berichten gaan verwijderen.
Het is echt geen vreemde vraag en zelfs ontopic maar op GoT gaan ze altijd uit van het goede van hun userbase dus iedereen heeft een legale versie ;)

Zoals al eerder gemeld, DM Dion-b anders ff. Hij legt je zijn exacte beweegredenen wel uit. Ach en het was maar een MOD break....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

^^

Eens met BAS80 mbt uit de hand lopen en vooral offtopic gaan, en uiteraard met Luna over de achtergronden. Ik heb die DM inmiddels en ga hem ook beantwoorden :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
BAS80 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:41:
[...]

Daar hebben we wat heel simpels voor om een onbetrouwbaar OS uit te sluiten. [...]

.....

Zoals al eerder gemeld, DM Dion-b anders ff. Hij legt je zijn exacte beweegredenen wel uit. Ach en het was maar een MOD break....
Een driver-installatie-probleem onder windows kan je niet vaststellen met een live-cd ;) Ik begrijp wat je bedoelt, dat doet ter zake bij ogenschijnlijk klapperende hardware, maar het is moeilijk de windows catalyst driver onder ubuntu oid te testen...

"Ach een modbreak..." er wordt wel direct over 'maatregelen' gesproken, dat vat ik dan dus niet licht op. Ik denk weinig verkeerd te doen...

Ik stel die vraag bij dit soort verschijnselen als eerste, ik heb het vaker meegemaakt en was 9 van de 10 keer te herleiden op een totaal gesloopte uac, registers etc, Zelfs wanneer ik het voor elkaar kreeg was het meestal nog een raadsel waaraan het nou precies lag. Het merendeel van kennissen, vrienden en familie is namelijk te beroerd voor windows te betalen en gaan altijd aan de slag met zulke ellendige versies. 'lekker makkelijk', maar als er problemen zijn mocht ik het oplossen... daar ben ik vanaf gestapt. Ik kreeg/krijg sterk het gevoel dat het in dit geval ook zo is, heb een bijna exact hetzelfde omschreven vraag op een bepaald forum gelezen n.l. Kan stom toeval zijn hoor, maar soms gaat je interne alarmpje wel eens af :) Het zou zonde zijn als iemand de TS goed aan het helpen is, maar bezig is aan een tevergeefse zaak, dat willen we allemaal niet toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

MicGlou schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:56:
"Ach een modbreak..." er wordt wel direct over 'maatregelen' gesproken, dat vat ik dan dus niet licht op. Ik denk weinig verkeerd te doen...
Dat is om te voorkomen dat men er over door blijft gaan. Als je dat niet doet is er toch niets aan de hand? Ik zie het probleem hier niet van in :?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1