Videokaart Drivers werken niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxsymbol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:53
Hallo,

Na flink wat zoeken en uitproberen op internet kom ik er nog steeds niet uit.
Ik had een fresh-instal gedaan (al mijn schijven geformateerd). Nadat alles was geinstalleerd startte hij zonder problemen op. Toen ik de nodige programma's had geinstalleerd (chrome e.d) reboote ik hem. Hij start normaal op laad de bios en ik zie het bewegende vlaggetje van windows 7. Alleen na dat vlaggetje krijg ik een zwart scherm waar alleen mijn muisaanwijzer op te zien is.
Als ik mijn pc dan handmatig uitzet kan ik hem normaal opstarten in veilige modus, dus zonder problemen. Als ik vervolgens mijn videokaart drivers verwijder dus deinstalleer kan ik mijn pc ook gewoon opstarten.
Vervolgens installeert mijn pc automatisch de drivers weer, wanneer je weer vanaf het begin bent.
Ik heb alle soorte drivers al proberen te installeren, maar die worden pas actief na een reboot wat dus onmogelijk is.

PS: Eset heeft geen virussen gevonden.
Kan iemand mij helpen dit probleem te verhelpen?

Groet David

Het gaat om een X1950 Sapphire kaart.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/berichte/Sapphire_X1950Pro_AGP/top.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De nieuwste en/of automatisch gekozen drivers hoeven nog niet de juiste te zijn...

Geef eens aan exact welke drivers je geprobeerd hebt. Dat je dan moet rebooten hindert niet - als ze het probleem oplossen boot je systeem toch door.

Maar...

Hoe kun je bij een fresh install in vredesnaam nu al een virus(sen?) te pakken hebben? Aangezien je toch al schoon schip gemaakt hebt, zou ik aanraden om als je nu al een infectie te pakken hebt gewoon weer opnieuw te beginnen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
PS: Eset heeft een virussen gevonden.
Of hij bedoelde 'geen' virussen? :)
Heb je voor het installeren van een nieuwe driver de oude al eens opgeschoond met een tooltje als DriverSweeper?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Betreft het uberhaupt een legale windows versie?
Modbreak:Doet dat er wat toe? Waar iemand z'n software vandaan haalt is zijn zaak, dat willen we hier niet besproken hebben.

Zie ook:
Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 70% gewijzigd door dion_b op 21-06-2010 00:13 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxsymbol
Sorry was inderdaad een typfout, eset heeft geen virussen gevonden. De versie van windows is verder gewoon goed en niets mis mee (heb ik al eerder gebruikt). De drivers hebben eerst wel zonder problemen gedraaid, maar na een bepaald moment zijn die ermee gestopt met werken. Ik dacht eerst dat het aan een windows 7
update lag, maar na het terug zetten van mijn pc in een oudere versie bleef het probleem. ik heb gister de driver cd geinstalleerd die bij mijn videokaart zat, maar weer zonder succes.
Het probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Als je verschillende drivers probeert, kan je best ook oplijsten welke dat waren.
Voor jouw X1950 Pro zou ik denken dat je de legacy drivers nodig hebt: 10.2

Heb je ook geprobeerd Driver Cleaner te runnen alvorens nieuwe drivers te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
download even de nieuwste drivers van ati.com.
Zijn speciale Win7 legacy drivers voor die kaart beschikbaar.
edit: spuit11 :O

[ Voor 7% gewijzigd door Meekoh op 21-06-2010 11:26 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
OK, maar heb je nu al, voor het installeren van een nieuwe driver en na het verwijderen van de oude een tool zoals DriverSweeper gedraaid? Vaak laten de uninstallers nog een hele boel dingen staan die mogelijk een conflict zouden kunnen veroorzaken.

Ben je er overigens zeker van dat de kaart nog goed werkt? Het probleem dat je beschrijft kan even goed liggen aan de hardware, na het installeren van de drivers worden namelijk voor het eerst alle functies die je kaart ondersteund geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxsymbol
Ok na het installeren van de juiste drivers en driversweeper start he weer goed op(bedankt voor de tips). Het probleem wat nu voorkomt is dat ik een vastloper krijg bij het afsluiten waardoor ik hem handmatig moet afsluiten. Ik heb geen idee hoe dit veroorzaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Laatste chipset drivers geinstalleerd? Nu we toch bezig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Humma Kavula schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:57:
Betreft het uberhaupt een legale windows versie?
Modbreak:Doet dat er wat toe? Waar iemand z'n software vandaan haalt is zijn zaak, dat willen we hier niet besproken hebben.

Zie ook:
Het algemeen beleid #verbodencopyright
Het zou er idd toe kunnen doen, er zwerven versies van windows rond die zo rigoreus verbouwd zijn... Ik heb wel eens met versies gerommeld waar het complete UAC gesloopt was... originele interfaces er compleet uitgesloopt en vervangen door vreselijke skins en al het overige wat gesloopt of vervangen wordt. Tel daarbij alle geslipstreamde software en drivers die standaard worden meegeinstalleerd bij op... dat alles kan nooit een positieve uitwerking hebben op de stabiliteit van een pc. Ik persoonlijk weiger computers te onderhouden voor vrienden, familie en bekenden waar dergelijke unattended/customized versies op draaien.

Just my 2 cents... ik vind het dus wél een hele relevante vraag.
Modbreak:Wederom, dit soort zooi willen we hier niet besproken zien :o

De eerstvolgende die illegale zooi ter sprake brengt kan maatregelen verwachten :/

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 22-06-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxsymbol
Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:47:
Laatste chipset drivers geinstalleerd? Nu we toch bezig zijn :+
Ok laten we die nu maar eens gaan verversen dan.

Ik heb nu via killdisk een format uitgevoerd op alle schijfen en vervolgens een fresh XP opgezet. Nu loopt ie weer als een trein. Had ik eigenlijk meteen moeten doen maarja jammer dan gelukkig geen hardwarematig probleem.

Iedereen bedankt voor de tips!

[ Voor 36% gewijzigd door Saxsymbol op 22-06-2010 18:30 ]

Pagina: 1