[PW] suggestie filter - add shopscore

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pouwiel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 13:45
Misschien al eens voorbijgekomen,

Is het mogelijk om in de filter van de pricewatch een (minimale) score van de winkels mee te geven die het gezochte product aanbieden.

Bijvoorbeeld, ik ben op zoek naar een mobiele telefoon en ik kom steevast uit bij Dutchfone, waar ik gezien de shopreview niet van plan ben te bestellen. Dutchfone is dan de goedkoopste aanbieder en de volgende komt er dan een paar tientjes later achteraan (gsm van nog geen € 190,-). Hierdoor is het type gsm dan niet meer interessant voor die prijs en gaat de zoektocht verder...

Misschien lastig te realiseren, maarrr....

“My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het in je wensenlijst zet, en dan bestelkosten berekenen doet wel. Het staat wel op de planning om te filteren binnen de ShR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:34
Ik wil dit ook heel graag.
Met name bij TV's daar heb je plattetv.nl die een berg aan tv's heeft die niet bestaan en zo heel je filter resultaten vervuilen!!!
Zie:
http://tweakers.net/categ...AyUdJRyQSYrGVvqmSrV1tYCAA
Probeer daar eens een tv te vinden die niet bij plattetv.nl te koop is.
Al die tv's die bij platte tv te koop zijn zijn modellen van 2012 die niet meer leverbaar zijn.
Als je dan kijkt op de reviews van plattetv dan begrijp je het ook.
Deze webshop verpest de hele pricewatch.

[ Voor 0% gewijzigd door Haas_nl op 19-09-2013 14:05 . Reden: type foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er staan daar verschillende tv's tussen die juist alleen bij andere winkels te koop zijn en een van de modellen die bij plattetv.nl te koop is staat daar daadwerkelijk ook op voorraad in bepaalde filialen (aldus hun site). Dus ik snap niet helemaal waarom dit argumenten zijn om te kunnen filteren op shops met een bepaalde reviewscore.

(of je geeft toevallig een erg slecht voorbeeld dat zou ook kunnen)

Bovendien: stel dat je ze wegfiltert, dan had je in dit geval geen (of in elk geval veel minder) resultaten gehad. Dus om nou te stellen dat ze de boel vervuilen met niet bestaande producten snap ik niet helemaal. Ten eerste bestaan de producten gewoon die ze vermelden en ten tweede is er nou niet echt sprake van vervuiling in het voorbeeld dat je geeft. Je hebt toevallig wat filters ingesteld waardoor er alleen wat oudere modellen tevoorschijn komen waarbij plattetv dan een winkel is die blijkbaar nog wat van dat oudere spul heeft staan. Dat lijkt me niet echt vervuiling, toch?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:34
Als je kijkt bij de reviews:
http://tweakers.net/shopr...tetv-punt-nl/shopreviews/
Dan zie je gelijk dat platte tv die oude modellen helemaal niet heeft.
Dat heb ik ook gemerkt uit persoonlijke ervaring(tv was aanwezig in 4 winkels, maar 3 dagen na bestellen waren ze allemaal weg).
Deze tv's die in de resultaten staan, zijn dus gewoon niet meer leverbaar. Als ik de mogelijkheid heb om plattetv er uit te filteren krijg ik gelijk een overzicht van tv bij winkels die wel een accurate voorraad status hebben.
Verder wil je ook geen resultaten hebben van een shop die liegt over hun voorraad status. Ik vermoed ook dat ze kieskeurig shop reviews manipuleren. Het hoge aantal van reviews die voornamelijk in dezelfde opbouw en spelling/grammatica zijn geschreven doet mij erg vermoeden dat ze de boel aan het manipuleren zijn. Daarnaast slaat het grote verschil tussen tweakers en kieskeurig score nergens op.
Kortom alleen maar meer reden om een shopreview filter erop te zetten. (of een shop filter maar dat wordt te gek denk ik)

[ Voor 37% gewijzigd door Haas_nl op 19-09-2013 14:10 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ok, goed punt.

Maar dan lijkt het me in dit geval beter om gewoon een seintje aan de pricewatch beheerders te geven dat de geadverteerde producten structureel niet kloppen, of in elk geval de voorraadstatussen, zodat die shop daarop kan worden aangesproken / er actie kan worden ondernomen. Zie [PW] Terugkerende foutieve prijzen

Want op die manier is het inderdaad vervuiling van de PW en dat lijkt me niet iets wat we moeten oplossen met een reviewscore filter. Afgezien van het feit dat een dergelijk filter me in algemene zin overigens zeker wel interessant lijkt, het ging me in deze even om het specifieke voorbeeld van plattetv.nl.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1