Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met 775 Asrock P43D1600Twins Moederbord, met Intel Q8300 processor waarop ik Windows 7 Ultimate 64bits heb geinstalleerd.

De PC start willekeurig steeds vanzelf opnieuw op en bij stresstest van Everest loopt de PC vast of krijg ik BSOD.

Vandaag heb ik er een Pentirum core 2 duo processor in gezet en alles werkt goed.
Processor stress test van Everest geeft geen problemen, en er zijn geen willekeurige restarts.

Indien ik de Q8300 processor terug zet zijn alle problemen weer als van ouds.

Alle laatste drivers van AsRock zijn geinstalleerd en Bios is geüpdate naar laatste versie (1.90).
Iemand nog suggesties wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Zou je ook nog de rest van je hardware erbij kunnen zetten?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Je kunt in Everest volgens mij ook de temperaturen zien. Wordt de processor niet te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Welke C2D test je mee? En geef idd ook de rest van de hardware zo gedetaileerd mogelijk. Zou bv ook kunnen dat je je geheugen niet fijn werkt en ivm een andere fsb snelheid van beide cpu's anders geklokt wordt en zo de ene keer wel en de andere keer geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:36:
Zou je ook nog de rest van je hardware erbij kunnen zetten?
Mijn hardware is:

AsRock P43D1600Twins, Glan, D-DDR2+3, PCI-E, Soc775 - Moederbord
Antec Three Hundred - Kast
Asus EN9500GT MAGIC/DI/512MD2 - Videokaart
Kingston Value RAM KVR1333D3N9K2/4G - Geheugen
OCZ StealthXStream 500W - Voeding
Samsung Spinpoint F1 HD502IJ. 500GB - Harddisk
Sony AD-7240S - Brander
Intel C2Q Q8300 2.5GHz S775 Box - Processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:05

Herman

FP ProMod
Beste CyberHarry, welkom op GoT :w

Sowieso goed als je eerst even dit doorneemt: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zelf vermoed ik dat óf de CPU-fan óf iets anders los zit. Probeer eens alles aan te drukken. Wellicht dat dit het probleem al oplost.

[ Voor 6% gewijzigd door Herman op 22-06-2010 15:26 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:14

epic_gram

undercover moderator

temperaturen kan je meten met bijvoorbeeld speedfan, werkt prima. Met name load is belangrijk

[ Voor 8% gewijzigd door epic_gram op 22-06-2010 15:47 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1