Toon posts:

Systeem samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben voor de eerste keer een computer aan het samenstellen. Wil voor de lol eens een keertje in elkaar proberen te steken.
Waarschijnlijk zitten er een hele boel fouten in, dus laat het maar weten :-)
Tot nu toe had ik dit systeem:
  • Processor - 1 x Intel Core i3 540 / 3.06 GHz - LGA1156 Socket - L3 4 MB - doos
  • WD Scorpio Black WD3200BEKT - Vaste schijf - 320 GB - intern - 2.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 16 MB
  • Intel Desktop Board DH55PJ Classic Series - Moederbord - micro ATX - iH55 - LGA1156 Socket - SATA-300 - Gigabit
  • Kingston - Geheugen - 2 GB - SO DIMM 200-pins - DDR2 - 667 MHz / PC2-5300 - niet-gebufferd - niet-ECC
Nu ontbreken er waarschijnlijk nog een hele boel dingen, dus ik hoor graag jullie aanvullingen, tips en kritiek.

Groeten,
Axitaxi

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welkom op GoT. Het is de bedoeling dat je hier eerst zelf je huiswerk doet en dan pas vragen stelt. In het Complete Systemen forum staan diverse topics die je kan gebruiken om een eigen pc te bouwen. Lees o.a. eens:
Ik wil een nieuwe pc kopen, welke?
[BBG] Best Buy Guide topicoverzicht
*LET OP* - Wat moet ik kopen
HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?

Met name de Best Buy Guides lijken me zeer handig voor je. Kijk daar eens naar, stel wat samen. Mocht je dan nog vragen hebben, dan kan je ze altijd stellen (wel in CSL dan ;))

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 21-06-2010 19:58 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:48:
Tot nu toe had ik dit systeem:
  • Processor - 1 x Intel Core i3 540 / 3.06 GHz - LGA1156 Socket - L3 4 MB - doos
  • WD Scorpio Black WD3200BEKT - Vaste schijf - 320 GB - intern - 2.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 16 MB
  • Intel Desktop Board DH55PJ Classic Series - Moederbord - micro ATX - iH55 - LGA1156 Socket - SATA-300 - Gigabit
  • Kingston - Geheugen - 2 GB - SO DIMM 200-pins - DDR2 - 667 MHz / PC2-5300 - niet-gebufferd - niet-ECC
Nu ontbreken er waarschijnlijk nog een hele boel dingen, dus ik hoor graag jullie aanvullingen, tips en kritiek.
Waarom DDR2 geheugen in een bord wat DDR3 nodig heeft? Bovendien passen SO DIMM's niet op dat bord. SO DIMM's worden normaal gesproken in laptops gebruikt.
Waarom een trage 2.5" laptop schijf in een desktop systeem? Die zijn duurder, trager en kleiner dan 3.5" schijven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Wat er vooral ontbreekt in je lijst is melding van je eisen - "wat moet je systeem kunnen?" - en motivatie - "waarom deze onderdelen en niet willekeurige andere?"

Als je die vragen niet kunt beantwoorden weet je gelijk waar je moet beginnen.

Dat gezegd, zoals al geconstateerd is maak je hier een aantal rare keuzes die zelfs ten dele niet kunnen werken (DDR2 op DDR3 bord). Het zou geen kwaad kunnen om eerst eens wat basic guides door te nemen, zoals Microkid al gegeven heeft.

Het heeft geen zin dat wij hier alle info die al in die guides staat nogmaals voor je voor gaan kauwen als je die dingen zelf nog niet gelezen hebt. Daarom gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.