Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesPak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 15:55
Hallo, ik ben sinds lang lid, maar dit is mn eerste topic.

Ik zit namelijk met een (klein) probleem, ik ben altijd laptops gewoon geweest die ze mij geven (firma), maar moet binnenkort toch zelf mijn HP Compaq nx8220 laptop vervangen.
Deze laptop is eigenlijk in alle opzichten voldoende voor mij, maar hij begint zijn kuren te krijgen (zelfs na format+fresh install), plus de batterij is sinds een half jaar volledig dood.

Het gaat dus om "kantoorwerk", lichte grafische toepassingen (PS), dus niets wat eender welk systeem van tegenwoordig niet aankan.

Nu zijn mijn vereisten dus zeer laag, er zijn er echter een paar:
- max 15,6"
- volwaardig klavier (met numeriek dus!)
- Hoge resolutie (minstens 1600x900)

- (betaalbare) lange garantie (minstens 3j, max 250€)
- geen zware specs, prijs max 1500€ excl.

De tweede en de eerste zijn steeds meer en meer in combinatie te vinden, maar de derde erbij lijkt een quasi onmogelijk opdracht.

Mijn zoektocht dusver:
- Lenovo: res ok maar klavier lastig
- Dell: of res of klavier (studio i klavier, studio xps res) ok

De enige die aan mijn criteria voldoen die ik gevonden heb zijn volgende laptops (met hun adviesprijs):
HP ProBook 6540b notebook pc (WD691ET) € 1039 Exclusief BTW
HP EliteBook 8540p notebook pc (WD918EA) € 1474 Exclusief BTW

De probook is voor mij voldoende, en lijkt me betere waarde te bieden voor minder geld.
Nu wil ik mijn zoektocht echter niet beperken, en wou vragen of er iemand ervaring heeft met de laptops of andere voorstellen heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Misschien is een Sony VAIO VPC-E wel iets? 15.x" met full HD scherm.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Privewatch bekeken?
pricewatch: MSI GX640-084NL

pricewatch: MSI GX623-474NL
Bij OSBC kan je 3 jaar garantie voor 25 euro kopen.

Verder kan ik hier nog veel meer laptops plaatsen, maar neem zelf eens een kijkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
het probleem is een beetje dat u een kleine laptop wil (15.6 max) maar wel een nummeriek gedeelte

dit zal dus inhouden dat de toetsen bijna onmogelijk klein worden, en veel fabrikanten kiezen er dus ook voor om dit niet te doen.

als u echt een numeriek toetsenbord erbij wilt, kan dit bijv via usb, of zult u voor een groter model laptop moeten kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

Kijk eens of XXODD iets biedt, of haal de pricewatch er eens bij.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ramonlambal schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:14:
het probleem is een beetje dat u een kleine laptop wil (15.6 max) maar wel een nummeriek gedeelte

dit zal dus inhouden dat de toetsen bijna onmogelijk klein worden, en veel fabrikanten kiezen er dus ook voor om dit niet te doen.

als u echt een numeriek toetsenbord erbij wilt, kan dit bijv via usb, of zult u voor een groter model laptop moeten kiezen
Dat is niet waar, mijn ouders hebben allebij een Acer 15 inch breedbeeld laptop, en die heeft een nummeriek gedeelte. De toetsen worden echt niet "veel" kleiner, sterker nog je merkt het bijna niet.
In de winkel ook veel modellen met 15 inch EN nummeriek gezien, dit is makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesPak
M2M schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:10:
Misschien is een Sony VAIO VPC-E wel iets? 15.x" met full HD scherm.
Thx, slechts 2 opmerkingen:
Enkel bij de 15,5" gevonden: Resolutie 1366 x 768
én bovendien zeer slechte ervaringen met de support onder garantie bij sony. Ooit een laptop van 2 weken oud 2maand kwijtgeweest aan de support (!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Onzin, ik heb zelf 15,4" met numeriek gedeelte en de toetsen zijn van prima formaat.

Maar deze pricewatch: NEC Versa P570 dan?
Voldoet aan je eisen en is nog zeer goedkoop ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZesPak schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:18:
[...]

Thx, slechts 2 opmerkingen:
Enkel bij de 15,5" gevonden: Resolutie 1366 x 768
én bovendien zeer slechte ervaringen met de support onder garantie bij sony. Ooit een laptop van 2 weken oud 2maand kwijtgeweest aan de support (!!).
Kijk eens naar mijn eerste reply in dit topic?
Daarnaast kán het natuurlijk zo zijn dat jij net de rotte appel tussen de peren had met je Sony laptop. Ik heb ooit een Sony laptop gehad van 3 jaar oud en die mankeerde echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesPak
ramonlambal schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:14:

Sorry, maar dat is BS. Ik heb reeds gewerkt op 15,6" laptops met een volwaardig klavier en de toetsen zijn allesbehalve noemenswaardig kleiner. Meer en meer fabrikanten produceren hun 15,x" laptops met volwaardig klavier.

Het probleem voor mij nu is de combinatie met resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesPak
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:20:
[...]

Kijk eens naar mijn eerste reply in dit topic?
Daarnaast kán het natuurlijk zo zijn dat jij net de rotte appel tussen de peren had met je Sony laptop. Ik heb ooit een Sony laptop gehad van 3 jaar oud en die mankeerde echt niets.
uiteraard heb ik naar je eerste reply gekeken, had hem zelfs geqoute :).
Ik zei enkel dat ik in de reeks die je doorgegeven had er geen vond met een hoge resolutie op 15,x"...
Kan je een specifiek model geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZesPak schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:22:
[...]

uiteraard heb ik naar je eerste reply gekeken, had hem zelfs geqoute :).
Ik zei enkel dat ik in de reeks die je doorgegeven had er geen vond met een hoge resolutie op 15,x"...
Kan je een specifiek model geven?
waar heb je hem geqoute :P? Ik zie hem tenminste niet 8)7
de 2 links zijn beide max. 15,X inch en hebben allebij minimaal 1600X 900 res.
Kijk eens nog een keer?

Edit:
Ik noem in mijn eerste reply 2 specifieke modellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesPak
Tsurany schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:19:
Onzin, ik heb zelf 15,4" met numeriek gedeelte en de toetsen zijn van prima formaat.

Maar deze pricewatch: NEC Versa P570 dan?
Voldoet aan je eisen en is nog zeer goedkoop ook.
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:11:
Privewatch bekeken?
pricewatch: MSI GX640-084NL

pricewatch: MSI GX623-474NL
Bij OSBC kan je 3 jaar garantie voor 25 euro kopen.

Verder kan ik hier nog veel meer laptops plaatsen, maar neem zelf eens een kijkje?
Bedankt! Twee merken die ik duidelijk over het hoofd gezien heb *schaam*.
Ik voeg ze toe aan gekoppelde producten.
Vooral de NEC ziet er goed uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesPak
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:24:
[...]

waar heb je hem geqoute :P? Ik zie hem tenminste niet 8)7
de 2 links zijn beide max. 15,X inch en hebben allebij minimaal 1600X 900 res.
Kijk eens nog een keer?

Edit:
Ik noem in mijn eerste reply 2 specifieke modellen?
idd: my bad, was naar de eerste reply v de topic aan het kijken, niet naar jouw eerste reply vh topic.
Goede voorstellen, veel meer kandidaten dan verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZesPak schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:28:
[...]

idd: my bad, was naar de eerste reply v de topic aan het kijken, niet naar jouw eerste reply vh topic.
Goede voorstellen, veel meer kandidaten dan verwacht!
Kan gebeuren, iedereen ziet weleens iets over het hoofd.
Filter in de priceatch op je resolutie, je maximale bedrag, je max. grootte van de laptop (in inches) en eventuele andere voorkeuren en je zult versteld staan.

Houd je ons ook even op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een jaar geleden zat ik met hetzelde probleem, toen waren er 3 kandidaten:

dell studio 15, de goedkoopste, specs zie sig, hievoor heb ik €800 betaald zonder windows
MSI gamer series, leuk, maar wel 16:10 met een iets lagere resolutie, bovendien is de grafische kaart overkill voor mij
sony F: te lage prijs/specsverhouding, 16.4", en de accuduur zou ook minder zijn.
dell studio xps 16: specsgewijs de beste, maar wel duur

de eerste dell heeft echter geen numeriek tobo, de keuze is echter beperkt..

dan heb je nog de custom merken, maar die vallen helaas duurder uit dan dell met de door mij gewenste specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Als ik de lijstje met wensen zo doorlees, lijkt het mij erop dat je op zoek bent naar een betrouwbare zakelijke notebook.

Ik heb even de pricewatch doorgenomen en deze komt goed naar voren.

pricewatch: Toshiba Tecra S11-11G

Voldoet volledig aan jouw wensen. Enige punten wat je tegen kan zitten zijn, de prijs, en de overkill van de spec. :)

Verder is het mogelijk om je garantie te verlengen tot 3 jaar. Kosten hiervan varieert van 45 euro (particulier) tot 65 euro (zakelijk): LINK

Ps: Schijnbaar is er een versie met en zonder nummeriek toetsenbord. Dus even opletten als je deze wilt aanschaffen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PCMedic op 21-06-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die HP EliteBook 8540p Heeft mn vader voor zijn werk, wat een rotding!

Je kan niet normaal tekst lezen, je kan hem niet uitzetten als je eerst wifi niet hebt uitgezet, toetsen die snel losgaan, spontane scheirtjes onder de behuizing en er blijft verschrikkelijk veel vocht in de fans zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica