Hallo, ik ben sinds lang lid, maar dit is mn eerste topic.
Ik zit namelijk met een (klein) probleem, ik ben altijd laptops gewoon geweest die ze mij geven (firma), maar moet binnenkort toch zelf mijn HP Compaq nx8220 laptop vervangen.
Deze laptop is eigenlijk in alle opzichten voldoende voor mij, maar hij begint zijn kuren te krijgen (zelfs na format+fresh install), plus de batterij is sinds een half jaar volledig dood.
Het gaat dus om "kantoorwerk", lichte grafische toepassingen (PS), dus niets wat eender welk systeem van tegenwoordig niet aankan.
Nu zijn mijn vereisten dus zeer laag, er zijn er echter een paar:
- max 15,6"
- volwaardig klavier (met numeriek dus!)
- Hoge resolutie (minstens 1600x900)
- (betaalbare) lange garantie (minstens 3j, max 250€)
- geen zware specs, prijs max 1500€ excl.
De tweede en de eerste zijn steeds meer en meer in combinatie te vinden, maar de derde erbij lijkt een quasi onmogelijk opdracht.
Mijn zoektocht dusver:
- Lenovo: res ok maar klavier lastig
- Dell: of res of klavier (studio i klavier, studio xps res) ok
De enige die aan mijn criteria voldoen die ik gevonden heb zijn volgende laptops (met hun adviesprijs):
HP ProBook 6540b notebook pc (WD691ET) € 1039 Exclusief BTW
HP EliteBook 8540p notebook pc (WD918EA) € 1474 Exclusief BTW
De probook is voor mij voldoende, en lijkt me betere waarde te bieden voor minder geld.
Nu wil ik mijn zoektocht echter niet beperken, en wou vragen of er iemand ervaring heeft met de laptops of andere voorstellen heeft?
Alvast bedankt!
Ik zit namelijk met een (klein) probleem, ik ben altijd laptops gewoon geweest die ze mij geven (firma), maar moet binnenkort toch zelf mijn HP Compaq nx8220 laptop vervangen.
Deze laptop is eigenlijk in alle opzichten voldoende voor mij, maar hij begint zijn kuren te krijgen (zelfs na format+fresh install), plus de batterij is sinds een half jaar volledig dood.
Het gaat dus om "kantoorwerk", lichte grafische toepassingen (PS), dus niets wat eender welk systeem van tegenwoordig niet aankan.
Nu zijn mijn vereisten dus zeer laag, er zijn er echter een paar:
- max 15,6"
- volwaardig klavier (met numeriek dus!)
- Hoge resolutie (minstens 1600x900)
- (betaalbare) lange garantie (minstens 3j, max 250€)
- geen zware specs, prijs max 1500€ excl.
De tweede en de eerste zijn steeds meer en meer in combinatie te vinden, maar de derde erbij lijkt een quasi onmogelijk opdracht.
Mijn zoektocht dusver:
- Lenovo: res ok maar klavier lastig
- Dell: of res of klavier (studio i klavier, studio xps res) ok
De enige die aan mijn criteria voldoen die ik gevonden heb zijn volgende laptops (met hun adviesprijs):
HP ProBook 6540b notebook pc (WD691ET) € 1039 Exclusief BTW
HP EliteBook 8540p notebook pc (WD918EA) € 1474 Exclusief BTW
De probook is voor mij voldoende, en lijkt me betere waarde te bieden voor minder geld.
Nu wil ik mijn zoektocht echter niet beperken, en wou vragen of er iemand ervaring heeft met de laptops of andere voorstellen heeft?
Alvast bedankt!