Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:53

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik had een kleine discussie met wat collega's: hier zetten de meesten de tv echt 'uit' met de schakelaar op de (crt/lcd) tv.
Reden die hier genoemd wordt is vooral dat ze bevreesd zijn voor brand, vanwege de terugroepacties van Philips uit het verleden bijvoorbeeld.

Ik vind het persoonlijk veel gemakkelijker om de afstandbediening te gebruiken.
Zelf heb ik nog een CRT in gebruik (100 Hz Philips), en ik vermoed dat die wel wat zal dissiperen in standby, maar het is gewoon veel gemakkelijker.
Daarbij komt dat mn tv een storing heeft dat bepaalde instellingen verdwenen zijn als ik m echt uitzet...

Dus ik ben gewoon eens benieuwd:
Poll: Zet jij je tv uit of in standby?
Uit
Standby
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=358824&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 16:27
Standby, anders moet ik de stekker eruit trekken...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik zet hem uit, dmv. een schakelaar op de stekkerdoos, hiermee gaan de tv, de reciever, de digitale kabel-decoder en de PS3 uit. Ik zet alles natuurlijk wel eerst op standby voordat ik die schakelaar gebruik.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

frumper schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:34:
inderdaad. heb philips lcd. druk gewoon power off op AB en dan klaar. op vakantie trek ik de stekkers eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 13:34

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

frumper schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:34:
Same here.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 15:54
Eentje zet ik altijd uit, en de andere kan alleen op standby tenzij je de stekker eruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Hier thuis gebruiken we beide.
Overdag als er niet zo veel tijd tussen de tv-momenten zit dan gaat ie op stand-by (anders moet je altijd naar de tv lopen en hem handmatig aanzetten... vermoeiend :) ). Maar 's nachts gaat hij wel uit.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

M'n monitor gaat in standby.
De tv staat de hele dag op standby (of aan). Voor ik naar bed ga druk ik m meestal nog wel 'uit'.
TV op de slaapkamers staan volgens mij altijd allemaal op standby.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
Eerst consequent met de schakelaar uit, tegenwoordig uit gemak ook nog wel eens op standby. Schijnt qua stroomverbruik nog wel mee te vallen bij Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:24
Eerst schakel ik alles handmatig uit (standby) en daarna met het klik-aan klik-uit systeem zet ik de stekkerdoos uit (TV, Digitale TV module, Surround Set, PS2, Xbox 360). Ik doe het niet voor gevaar kwa brand ed, maar in standby mode vreet het voldoende stroom.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:39:
Eerst consequent met de schakelaar uit, tegenwoordig uit gemak ook nog wel eens op standby. Schijnt qua stroomverbruik nog wel mee te vallen bij Panasonic.
Heb een Panasonic plasma waar een aan/uit schakelaar op zit. Die zit er ook niet voor niets op, hij verbruikt namelijk 8W (!) in stand-by. Ik zet hem dus altijd helemaal uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
Mijn tv schakelt met mijn versterker. Als de versterker in Stanby gaat, valt de power van de tv uit.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350734

Aangezien ik een samsung tv heb kan ik die pas hard uitzetten als de stekker er wordt uitgetrokken. Echter heb ik er wel een powercenter 750 tussen van Monster Cable.

http://www.stassen.nl/spe...able-powercenter-hdp-750g

Deze schakeld de tv hard uit zodra hij merkt dat hij op standby staat. ook al het randapparatuur gaat dan gelijk uit. (je kunt zelf bepalen wat de master en de slaves zijn). echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
blitzkrieg schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:35:
Ik zet hem uit, dmv. een schakelaar op de stekkerdoos, hiermee gaan de tv, de reciever, de digitale kabel-decoder en de PS3 uit. Ik zet alles natuurlijk wel eerst op standby voordat ik die schakelaar gebruik.
Precies hetzelfde voor mij.. alleen gaat dan ook de dvd speler bij mij uit..
Tevens heb ik ook De computer + Apparatuur ook op stekkerblok met schakelaar staan..
Niet voor brand veiligheid maar voor stroom besparing.. >:) (ben gierig) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Laatst online: 07:53

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Tot nu toe verbaas ik me nogal: ik had echt verwacht dat ca. 90% van de mensen de tv in standby zet, maar het lijkt er tot nu toe op dat de meesten de tv echt uit zetten!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
daandegoeiste schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:41:
[...]

Heb een Panasonic plasma waar een aan/uit schakelaar op zit. Die zit er ook niet voor niets op, hij verbruikt namelijk 8W (!) in stand-by. Ik zet hem dus altijd helemaal uit :P
Heb ook een Panasonic plasma (oud model, 37PV45) en heb even de handleiding erbij gepakt en daar wordt 0,3W als standby verbruik vermeldt. Heb de cresta er ook maar even tussen gehangen en die schommelt tussen de 0 en 1W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik zet hem uit met een schakelkastje. (zo'n RF ding).
Eerst alles op standby en dan alles uit wanneer ik 's avonds naar bed ga.
Alles gaat aan meestal in de middag na het werk.
Overigens als ik langer weg ga en alles van te voren aan heb gezet, dan zet ik ook alles helemaal uit.
De enige die op de voeding blijft is de digitale box om dagelijks op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:14

Kettrick

Rantmeister!

Ik schakelde altijd alles uit, maar mijn mini zit nu ook op de zelfde stekkerdoos en die wil ik niet elke keer uitzetten.. sindsdien staat alles dus altijd aan :')

Stroomverbruik vind ik dan nog verwaarloosbaar, brandgevaar zou me eerder overhalen om het zaakje wel uit te zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:49:
[...]
Heb ook een Panasonic plasma (oud model, 37PV45) en heb even de handleiding erbij gepakt en daar wordt 0,3W als standby verbruik vermeldt. Heb de cresta er ook maar even tussen gehangen en die schommelt tussen de 0 en 1W.
Zo hoort het inderdaad ook te zijn. Mijn handleiding meld ook 0,3W, maar ik meet met de cresta 8W. Overigens schommelen alle andere tv's in huis wel tussen de 0 en 1W, het is puur deze plasma. Gelukkig dat er een aan/uit schakelaar op zit, denk ik dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 09:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

bverstee schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:48:
Tot nu toe verbaas ik me nogal: ik had echt verwacht dat ca. 90% van de mensen de tv in standby zet, maar het lijkt er tot nu toe op dat de meesten de tv echt uit zetten!
IMHO maak je de fout om tweakers als 'de gemiddelde persoon' te zien. De meeste tweakers denken over dit soort dingen na, ik vermoed dat je bij Mien en Piet verderop in de straat vaker de tv op stand-by zal vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 21-06-2010 09:57 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Ik heb een Samsung LE32B550, deze kan alleen standby. Als je hem op de TV uitdrukt kun je vervolgens de tv gewoon weer aanzetten met de afstandsbediening. Beneden staat de tv van mijn ouders, een Sony uit 2006, deze kun je wel gewoon met een knopje aan de bovenkant uit zetten. Het ledje brandt dan niet meer en de tv reageert ook niet op de afstandsbediening.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 06-06 17:33
Mijn TV (26" LCD van LG) kan niet eens uit zonder de stekker eruit te trekken. Zit simpelweg geen knop op (of verborgen schakelaar). De TV in de huiskamer (37" LCD van Panasonic) gaat wel altijd gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Standby, anders moet de stekker eruit. Stekkerblok kan niet uit omdat de Digitenne PVR dan niks kan opnemen.

Bij de Senseo gaat de stekker er wel uit, die neemt anders 8 Watt

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gebruik mijn (40" Sony LCD) TV slechts incidenteel en daarom gaat hij praktisch altijd volledig uit. Slechts op stand-by als ik overdag eventjes wat anders ga doen en zelfs dan doe ik hem meestal weer aan met de knop bovenop de TV.. (Shit, da's waar ook, ik had hem op standby gezet..)

D'r gaat ook echt een relais om als ik hem helemaal uitzet trouwens. Hoor je een subtiele *tik* maken, ook al zet je hem uit terwijl hij op standby staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 14:40

Theck88

If it's hard just KISS!

Ik zet de TV niet uit, aangezien de TV de EPG, zenders etc. update in stand-by. Daarnaast kan de ingebouwde hardeschijf niets opnemen als er geen stroom aanwezig is :P

Het verbruik in stand-by is ondergeschikt aan het gebruikersgemak van de TV.

[ Voor 22% gewijzigd door Theck88 op 21-06-2010 10:04 ]

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:53

Grvy

Bot

Ik kan mijn TV niet eens helemaal uitzetten :( en om nou achter mijn tv meubel te kruipen om de stekker eruit te trekken -elke- avond-.. nee bedankt :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352012

Ik val altijd in slaap met de TV aan (gaat vanzelf uit), maar als ik 's ochtends wakker word (verschilt van 07:00 tot 09:00) gaat hij direct echt uit. Waneer ik 'savonds weer op bed ga (tussen 22:00 en 24:00 meestal) dan zet ik em weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Uit, aangezien standby nutteloze energie verbruikt en ik mijn TV minder dan 1x per maand aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik zet de TV nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
De meeste nieuwe apparaten moeten EU gecertificeerd zijn en mogen daarom ook maar max X watt gebruiken in standby. Mijn 46" TV verbruikt maar 2W standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Heb zel Samsung 32" en die heeft geen aan/uit knop, dus die gaat op standby. Weekend of vakantie gaat de stekker uit.

Bij Pa, remote voor stroomonderbreker op stekkerdozen bij zn tv, reciever en boxen. Die vreten aardig stroom. Bij me is 100% minimaal (ben doof) dus geen reciever, geen dolby shits, en tv geluid op nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn TV pakt 1W standby. Niet echt heel boeien, als ik er aan denk zet ik het s'nachts wel af met een masterswitch omdat een aantal andere apparaten wel ieder tegen de 10 Watt standby verbruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:22

Matis

Rubber Rocket

TV gaat in stand-by, anders haalt mijn Philips-TV geen EPG en updates meer binnen :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:13
Deed vorig jaar altijd alles uit 's nachts (PS3, Receiver en TV). Tegenwoordig laat ik het meestal in standby staan. Voor die paar Watt ga ik niet op de grond naar m'n stekkerblok liggen graaien.

Daarnaast heb ik het idee dat m'n receiver dat afsluiten van het stroom niet zo grappig vond. Hij ging 's ochtends wanneer ik het stekkerblok weer aandeed dan vanzelf aan. :X

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 05-06 12:53
Ik zet eerst alles uit met de Harmony en vervolgens druk ik op de Harman Kardon de schakelaar in en onze tv heeft een stekkerdoos met een schakkelaar op het stopcontact :) enkel de digi decoder blijft in standby staan.

Reden waarom alles uit staat is dat mijn vriendin het snachts graag uit wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Mijn tv gaat ook uit. Niet omdat het stroom kost, maar omdat het rode lampje nog al fel is. De tv hangt hier in mijn slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Stand-by, totdat ik ga slapen, dan gaat hij volledig uit :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350392

standby tenzij ik meerdere dagen weg ga dan gaat hij volledig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

LuPo schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:16:
Deed vorig jaar altijd alles uit 's nachts (PS3, Receiver en TV). Tegenwoordig laat ik het meestal in standby staan. Voor die paar Watt ga ik niet op de grond naar m'n stekkerblok liggen graaien.

Daarnaast heb ik het idee dat m'n receiver dat afsluiten van het stroom niet zo grappig vond. Hij ging 's ochtends wanneer ik het stekkerblok weer aandeed dan vanzelf aan. :X
Dat is normaal en bij meer apparatuur zo dat het aan is als je er spanning op zet. Met betrekking tot de levensduur zou je gelijk kunnen hebben maar ik denk dat het er wel tegen kan als je dat een keer per dag doet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Stekkerdoos natuurlijk :) Met de digibox direct op het stopcontact. Gewoon, voor de veiligheid. En alhoewel het milieu mij geen hol interesseert, interesseert mijn portemonnee mij wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Snake op 21-06-2010 10:27 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woetski
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 18:08
Ik zet hem uit, hij piept heel zachtjes en dat hoor je wanneer het heel stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 17:04
TV gaat altijd uit harddisk recorder op standby (kan niet uit) en de rest van de audioapparatuur gaan gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
volledig uit, alles. Waarom 19 uur stroom laten trekken, als ik er toch niet ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:35

Convoy

g44p

Alles uit d.m.v. een schakkelaar op de stekkerdoos waarop alles is aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Here 2

Ik zou wel willen dat ik hem kon uitzetten... Scheelt weer een lampje... Maar ik wil niet telkens achter de TV kruipen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Alles uit. De keren dat ik de tv gebruik is zo minimaal dat ik het zonde vind dat hij stroom loopt te trekken

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Op mijn kamer zet ik m'n TV vrijwel altijd uit. Tenzij ik weet dat ik binnen een halfuur/uur weer terug ben, dan is standby net zo makkelijk. Ik heb een Panasonic plasma (ouder model) en heb geen idee wat hij verbruikt in standby, maar vind helemaal uit toch wat prettiger, zeker als ik er niet ben of als ik slaap. PS3 en receiver staan wel altijd standby, tenzij ik op vakantie ben. Kan deze uitzetten dmv de schakelaar op de stekkerdoos, echter onthoud de receiver de tijd niet als er geen stroom op staan. Monitor (lcd) staat altijd op standby, omdat die toch bijna niks verbruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-06-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 09:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Touchdomex schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:32:
[...]

Here 2

Ik zou wel willen dat ik hem kon uitzetten... Scheelt weer een lampje... Maar ik wil niet telkens achter de TV kruipen :+
Nep-tweaker. :>

Der zijn genoeg technische oplossing om niet achter de kast te hoeven kruipen...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ik zet m'n TV altijd uit, behalve als er zo'n popup verschijnt dat er een zender-update is.
EPG update erg snel dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:01:
Ik gebruik mijn (40" Sony LCD) TV slechts incidenteel en daarom gaat hij praktisch altijd volledig uit. Slechts op stand-by als ik overdag eventjes wat anders ga doen en zelfs dan doe ik hem meestal weer aan met de knop bovenop de TV.. (Shit, da's waar ook, ik had hem op standby gezet..)

D'r gaat ook echt een relais om als ik hem helemaal uitzet trouwens. Hoor je een subtiele *tik* maken, ook al zet je hem uit terwijl hij op standby staat. :P
Daarentegen staat m'n PS3 wel al-tijd op standby. Die's ook stukken lastiger uit te krijgen, met zo'n knop achterop. En je kunt em flex aanzetten via de controller :P

Oh, m'n 40V4210 doet slechts 0,19 W in stand-by 8)7 Da's nou niet echt veel moet ik bekennen.. :P Da's 1,7 kWh op jaarbasis als je hem 24/7 aan laat staan. En 1 kWh is nou, een paar dubbeltjes? :P

PS3 doet volgens een review 1,9 W stand-by.. Da's nog best wel wat. Misschien toch eens nadenken om hem helemaal uit te zetten. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 21-06-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235502

Rutix schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:37:
Alles uit. De keren dat ik de tv gebruik is zo minimaal dat ik het zonde vind dat hij stroom loopt te trekken
enige probleem is dat ik de tv 2x moet aanzetten;
eg de Philips LCD valt direct uit nadat je op power hebt geklikt...
pas bij de 2de keer zal ie luisteren naar IR commando's

nu het verbruik in "stand-by" is minimaal...
de oplader van een gsm... waar niet eens een gsm aanhangt...en zowat elke 220 naar 12/6/5/3 volt is daarentegen fenomenaal

m'n philips tv:
Stroomverbruik 91 W
Stroomverbruik stand-by 0.15 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

muppet99 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:44:
Mijn tv schakelt met mijn versterker. Als de versterker in Stanby gaat, valt de power van de tv uit.
Idem; scheelt a) een stuk of 3 standby lampjes ( 8)7 ) en b) zo'n 20 watt aan energieverbruik (TV, digitale receiver, subwoofer). Met master/slave switch erg makkelijk; receiver aan en dan springt de rest van de spullen gelijk aan; 20 seconden voor zenders/EPG info ophalen en dan kan ik gewoon kijken.

Het is jammer dat een master/slave switch niet voor alle apparaatgroepen een uitkomst biedt; zo heeft het geen nut om mijn PC er aan te zetten, aangezien juist de master (de PC) het meeste sluipverbruik heeft (20watt).

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 21-06-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:22
Mijn TV kan alleen maar uit met een knop op de achterkant, voor de rest kan hij alleen maar in standby :(

Ik zou graag willen dat hij uit kan maar die mogelijkheid is er dus niet, gelukkig gebruikt hij maar heel weinig stroom in de standbymodus als ik Samsung mag geloven.

[ Voor 44% gewijzigd door EnigmaNL op 21-06-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 12:02
heb alles op 1 stekker blok zitten en die gaat aan het eind van de dag gewoon uit :)

-playonHD
-xbox
-32"tv
-Ontvanger
-Versterker
-hubje
-wii

maakt misschien niet zoveel uit maar alle beetjes helpen :)

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 22:16
Een stekkerdoos lost het probleem op. Afbeeldingslocatie: http://www.dedigitalerevolutie.tv/filecontent/images/30498.jpg

Vind het wel prettig om snachts en momenten dat ik er niet ben alles echt uit te doen. Overdag staat alle apparatuur op standby :)

[ Voor 46% gewijzigd door jens17 op 21-06-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
Alles staat bij mij in standby:

- Receiver, tv, ps3, dtv, monitor. Eigenlijk alles wel. Nooit zin gehad om het knopje uit te gooien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrc16 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:44:
Alles staat bij mij in standby:

- Receiver, tv, ps3, dtv, monitor. Eigenlijk alles wel. Nooit zin gehad om het knopje uit te gooien :P.
Koop eens een energiemeter; dikke kans dat je er dan wel wat aan gaat doen. Hier kwam ik er achter dat de TV set en de PC set samen een dikke kWh/dag trokken 8)7 Dat is toch wel een beetje te gek voor woorden; een grote moderne koelkast doet nog (aanzienlijk) minder.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 21-06-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nielson schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:49:
[...]
Ik heb ook aan panasonic plasma waar in de handleiding iets van 0,3 watt staat. Realiteit: 25 a 45 watt na het op standby zetten van de tv! (In het begin 45 watt, even later word het iets lager.) Zelfde bij een LG lcd tv. Handleiding geeft 0,3 watt aan. Realiteit: 10 Watt oid.

Overigens kan ik niet stemmen op de poll. Ik doe beide tegelijkertijd voor mijn tv en overige apparatuur. Ik zet namelijk mijn stopcontacten met een afstandsbediening uit. Dat apparaat gebruikt nu dus stroom terwijl de tv enz spanningsloos zijn. Effectief ga ik daardoor van 40 a 60 W standby naar enkele watts. Ik kan namelijk niet bij de schakelaars komen :P

Alleen mijn DVB-C HD Recorder staat altijd aan of op standby. (moet toch op kunnen nemen)

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 21-06-2010 10:50 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525

Ik zet hem helemaal uit. Eerst met het knopje en daarna zet ik mijn stekkerdoos uit. Mijn tv bewaard gelukkig alle instellingen. :)

Ik doe het ook tegen brand. Vroeger ook om het verbruik, maar dat maakt tegenwoordig niet veel meer uit geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Kan de tv niet echt uit zetten, tenzij ik de stroom er af haal. Knopje op tv doet hetzelfde als knopje op van AB.
Alleen als ik op vakantie ben ofzo dan zet ik de stekkerdoos zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Uit.

In de huiskamer hebben we een knop op de stekker die in het stopcontact zit: in één keer de tv, decoders, versterker etc. uit.
In mijn slaapkamer kan ik met een afstandsbediening het hele stekkerblok uitzetten. Wederom gaan dan de tv, decoder en versterker helemaal uit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zet hem ook uit. Nu met het WK staat hij iets vaker aan, maar anders komt het vaak voor dat hij 2-3 weken niet aan staat, ik kijk bijna nooit tv.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-06 15:45
Uit!!
Op standby wordt ik gek van die irritante hoge pieptoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363230

Altijd volledig uit via stekkerdoos met schakelaar. Zo gaat alles meteen ook uit (dvd edm).

Router ea zaken die op moeten blijven zitten op een ander stekkerblok.

In de keuken is het stopcontact uittrekken (senseo edm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:24
altijd alle apparaten op standby

meestal laat ik mijn versterker gewoon aanstaan op mute, en de tv op standby

gaat al jaren achter elkaar goed, doe alleen in de vakantie alle stroom erachterweg omdat mijn kamer dan op slot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijn Philips-televisie onthoudt het kanaal en de ingang waar hij op stond niet als je de stroom eraf haalt (of dat nou is door de stekker eruit te halen of de aan/uit-knop in te drukken).

Ongeacht de ingang waar je 'm op had staan, als je zet hem uit en weer aan zet staat 'ie altijd op televisie, op zender 1.

Dit werkt totaal niet in combinatie met m'n Logitech Harmony, want die gaat ervan uit dat de televisie de ingang onthoudt.

Standby it is then :Y)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Mijn Philips verbruikt minder dan 1W in stand-by. Ik zet hem dus altijd in stand-by. Anders zouden ook de stekkers eruit moeten.

Mijn versterker, TV-decoder en Popcorn hour gaan wel van de stroom af, die trekken samen gewoon 40 watt in stand-by!!!

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 170345 op 21-06-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkicker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-03-2016
Ik zette eerst alles uit, maar sinds ik heb uitgerekend wat dat op jaarbasis scheelt.. laat ik alles weer op stand-by staan ;) behalve bij langdurige afwezigheid natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Alles op standby. Ik probeer wel zo vaak mogelijk de laadadapter van mij PSP uit het stopcontact te halen als ik hem niet gebruik, dat ding slurpt 4W als hij niet gebruikt wordt. Maar de rest mag lekker standby staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:13
ramonlambal schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:11:
altijd alle apparaten op standby

meestal laat ik mijn versterker gewoon aanstaan op mute, en de tv op standby

gaat al jaren achter elkaar goed, doe alleen in de vakantie alle stroom erachterweg omdat mijn kamer dan op slot gaat
Lol, dat zal je een hoop kosten. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:43

loewie1984

music addict! pizza monster!!

tijdklokje bij de audio apparatuur. Tussen 17:00 en 24:00 alles aan, daarna schakelt ie af.
In het weekend manueel de schakelaar omzetten.

PC's + router altijd onafgebroken aan de stroom (niet aan 24h), dus daar is wel wat sluipverbruik.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
niemand een standby killer?
zet de tv na 5min standby uit.
1 keer klikken op je normale afstandbediening en de tv gaat weer aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.kudzu.be/skylimit/uploads/large_4a2cefb779f13_Standby-Killer-TV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zijn tv's die maar 0,005 Watt verbruiken in Standby. Dan ga ik toch echt niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

TV, Receiver, DVD\VCR speler en Iphone dock zitten op een stekkerdoos en gaan echt uit 's nachts.
Stroom verbruik valt wel mee, iets van 2 watt.
Humax HD recorder en Dect telefoon blijven wel op stroom (staat allemaal in dezelfde kast)

De overige twee tv's zitten ook achter een stekkerblok.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 22-06-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:16
fespen schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:17:

[afbeelding]
Ja, die heb ik in de slaapkamer. Schakelt ook gelijk de oplader voor de DECT uit (die hoeft niet 24/7 opgeladen te worden) en de afstandsbedieningverlenger voor de satellietontvanger.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Bij mij zit alles op een stekkerdoos. Tv, reciever, ps3, modem, router, stereo, telefoon, enz. Alles gaat 's nachts uit. Ook als ik overdag naar m'n werk ben blijft alles uit.
Dat is echt de enige oplossing tegen het niet meer uit kunnen zetten van apparatuur. Ik vind het belachelijk dat vrijwel alles geen fatsoenlijke aan/uit knop meer heeft.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkicker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-03-2016
Anoniem: 63813 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:48:
[...]

Koop eens een energiemeter; dikke kans dat je er dan wel wat aan gaat doen. Hier kwam ik er achter dat de TV set en de PC set samen een dikke kWh/dag trokken 8)7 Dat is toch wel een beetje te gek voor woorden; een grote moderne koelkast doet nog (aanzienlijk) minder.
Dat zou betekenen dat je PC en tv bij elkaar 40 watt in stand-by zouden verbruiken? :?

Lijkt me een beetje veel, toch?

Als je apparaat met 1 watt stand-by ( wat volgens mij normaal is ) een jaar laat aanstaan kost je dat gemiddeld 2 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

blitzkrieg schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:35:
+1 hier. Kan ook beter slapen als al die irritante standby lampjes uit zijn :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn Tv, Ps3, versterker gaan uit via een rf stekkerdoos. Upc kastje op standby. Hij is ingesteld dat ie elke keer opneemt, als de simpson op comedy centrum komt.
Dus die "kan" niet uit :p

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
De platte in de huiskamer is de enigste tv met een hardwareknop. Die gaat ook uit snachts. Ik zet de tv boven als ik wegga altijd op standby en als ik s'nachts niet thuiskom dan gaat pas de stekkerblok uit Anders duurt EPG e.d. weer zo lang en kan mijn radio opnieuw instellen.
Als ik slaap staat de tv bijna nooit op standby maar aan en nog het liefst op mtv ofzo. Hoezo stroomverbruik? Daarom moest ik ook dit jaar €600 bijbetalen :P

Ik kan gewoon niet in slaap komen zonder herrie, ik word helemaal naar als het muisstil is. Hiervoor heb ik 3 jaar boven een cafe gewoond en daarvoor 10 jaar lang op 12 meter van een spoor waar ook de hele nacht goederentreinen over denderden van en naar DLD.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 16:40
Tv, Receiver, MediaPlayer, BlueRay speler. door middel van stekker doos uit. (heb een stekkerdoos aangeschaft met een "losse" schakelaar. deze zit aan een 1.5m snoer. zodat alles netjes weggewerkt blijft. :D

De Modem/Router, TV-decoder blijft op stand-by (ivm opnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Alles gaat op standby hier. De stroomrekening hoef ik toch niet te betalen :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 18:26
ik zet hem altijd uit, vind dat rooie lampie zo vervelend als ik moet slapen savonds! de rest zet ik uit wat ook een lampje aan heeft, en het overige vergeet ik meestal altijd om dat uit te zetten. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door smeetsmeister op 22-06-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
Ik zet die tv van mij uit met zo'n remote + stopcontact. In standby piept dat ding zo hard dat ik niet kan slapen :S (klote samsung)

De rest van de apparaten eigenlijk allemaal in standby omdat ik niet elke keer die dingen wil instellen als ik ze aanzet :P (set up box ziggo, radio(moet ik de kermis elke keer uitzetten :+))

Htpc en laptop zet ik eigenlijk altijd uit of in slaapstand (laptop), alleen weet ik niet hoeveel ie dan nog trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 14:57
Met 1 druk op de "uitknop" van mijn Logitech Harmony gaan alle apparaten op standby (tv, settop box, home cinema set, mediaplayer). Dan lekker slapen, werken, thuiskomen met 2 drukken staat alles weer aan (Activities --> TV Kijken). Die paar euro per jaar kan ik niet wakker van liggen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:19
Omdat ik alles aan wil zetten met m'n afstandsbediening heb ik het meeste op stand-by staan. de rest gaat uit met de afstandsbediening of kan niet uit.
En de stroomkosten hoef ik gelukkig nog niet te betalen, al wil ik wel een keer meten wat alles verbruikt, misschien pas ik het dan lichtelijk aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchmania op 22-06-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blitzkicker schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:24:
[...]

Dat zou betekenen dat je PC en tv bij elkaar 40 watt in stand-by zouden verbruiken? :?

Lijkt me een beetje veel, toch?

Als je apparaat met 1 watt stand-by ( wat volgens mij normaal is ) een jaar laat aanstaan kost je dat gemiddeld 2 euro per jaar.
Meer zelfs nog; de PC (met randapp) doet in "uit stand" iets meer dan 20watt en de TV (met receiver, actieve subwoofer, ziggo digitale TV ontvangen en nog wat spul) in stand by zo'n 25 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jens17 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:44:
Een stekkerdoos lost het probleem op. [afbeelding]

Vind het wel prettig om snachts en momenten dat ik er niet ben alles echt uit te doen. Overdag staat alle apparatuur op standby :)
Is dat die met USB? Die heb ik ook, dat is helemaal ideaal want die kun je programmeren met je pc (hoef je dus zelf niet uit te zetten).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItaloMike
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-05 16:39

ItaloMike

il Liquidatore

Mijn Sony heeft gewoon een aan/uit schakelaar.. ^^ Dus UIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Harmony one -> alles uit (dus tv ook)-> als laatste signaal in de activiteit uit signaal naar KAKU stekkerdoos met een blok eraan met apparatuur wat allemaal uit mag. Dus alles helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Blitzkicker schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:24:
[...]
Er zijn zat apparaten die meer verbruiken dan 1W standby. Zeker als je quick start of andere functies aanzet.
Voorbeeld: Mijn reciever met de "HDMI passthrough tijdens standby" aan, verbruikt zo'n 40W standby. Dat vind ik toch wel erg veel. En ik wil toch ook niet constant m'n reciever aan hebben staan elke keer als ik een film kijk. Zeker niet als het een komedie is.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
TV, Stereoset (inc CD speler en MD deck) gaan uit dmv een schakelknop op de stekkerdoos. Uit tijdens slapen of als ik aan het werk ben. Net als mijn computers, die gaan ook uit dmv een een schakelaar op het stekkerblok. Enige dat niet uitgeschakeld wordt: modem, draadloos router en switch.

Zelfs mijn koffie automaat schakelt uit als het water er door heen is. :+

[ Voor 11% gewijzigd door TheMe op 23-06-2010 14:42 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256488

Ik laat mijn LCD geen honger leiden.
Stand-by dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 25-06-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Bij mij thuis gaat alles uit

Dat zijn 2 LCD tv's en 2 Computer monitoren en 1 server 1 pc
2 versterkers en bluray speler's xbox / ps3 etc..

in standby gebruikte het dus allemaal bij elkaar rond de 90Wat. dus bij mij zit alles op stekkerbloken met een schakelaar die ik met een afstandbediening uit kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 15:45
Ik zet het de dag door de tv gewoon op stand-by maar als ik 's avonds ga slapen zet ik hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

Ik gooi hem regelmatig het raam uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
fespen schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:17:

[afbeelding]
Ja deze gebruik ik ook, Als de tv uitgezet word gaan na 5 minuten alles uit. Ik heb een keer wat meetingen gedaan. en als alles uit staat (standby) wordt er nog 46 watt gebruikt. .Tv ,Media box , onkyo, HD recorder, DVD speler, en setupbox.
Op mijn computer apparaten heb ik een aan aan/uit stekker en dat was ook ongeveer 50 watt in standby dus stekkers er uit of schakelaar om is bijna 100watt per uur ;)

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Hmm werkt dat goed? 's Avonds in de woonkamer valt me ook altijd de vele rode lampjes op haha. TV, DVD, ONKYO, WII, HUMAX etc. In m'n slaapkamer doe ik wel altijd de TV echt uit via de stekkerdoos.

[ Voor 21% gewijzigd door YoshiBignose op 03-07-2010 10:30 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:22
Overal in huis klik-aan-klik-uit systemen gehangen waardoor ik met een afstandsbediening alles 's avonds eventjes kill. Zit er over na te denken om een iets geavanceerder systeem te doen via zo'n centraal instel kast (ook van kaku ) die je met de harmony kunt bedienen. Is alleen een beetje prijzig dus nog niet gedaan.

oh.. en ofcourse blijft de server wel 24/7 aan staan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Die Samsung digitale tv decoders gebruiken in standby net zoveel als aan. Iets van 8 watt. Dus ook uit via de stekkerdoos.
Pagina: 1 2 Laatste