Nieuwe Mobo + Geheugen en proc

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views

• Vizar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10-2025
Beste mede-tweakers,

Aangezien mijn moederbord gister overleden is, ben ik van plan om me pc te gaan upgraden naar DDR3 geheugen, ik wil ook de AMD Phenom II 965BE gaan aanschaffen nu heb ik al enkele topics doorgelezen over de processor maar kom er niet echt uit wat nou het beste moederbord ervoor is.
ik ga het systeem puur voor gamen gebruiken en zou graag wat tips of dergelijke willen krijgen over de aanschaf van een moederbord voor deze processor de een zegt namelijk heel wat anders dan de ander bijv de 790FX chipset of de 785G chipset.

of misschien andere ideën?? heb er +-500 euro voor over (mobo+proc+ram)
Voeding HDD en videokaart heb ik nog wel, 4890 kaartje en 550 OCZ voeding.

Groeten

[ Voor 13% gewijzigd door Vizar op 20-06-2010 22:33 ]

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:29
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik kopen?
De zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen zijn op GoT niet toegestaan. De Tweaker kan immers prima zelf keuzes maken op basis van benchmarks, reviews en ervaringen. Omdat er met deze regel toch een gaatje valt willen we tegemoet komen met de HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? Daarin staat stap voor stap aangegeven hoe je te werk moet gaan bij het selecteren van nieuwe hardware.
Misschien een erg flauwe reactie van mijn kant, maar 'enkele topics doorgelezen' klinkt niet erg overtuigend.
Waarom kom je er na die topics niet uit dan?
Welke vragen blijf je mee zitten?

Verder is het beste advies dat ik kan geven de BBG('s) doorlezen, bijvoorbeeld deze.

• Vizar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10-2025
daan! schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:35:
[...]

Misschien een erg flauwe reactie van mijn kant, maar 'enkele topics doorgelezen' klinkt niet erg overtuigend.
Waarom kom je er na die topics niet uit dan?
Welke vragen blijf je mee zitten?

Verder is het beste advies dat ik kan geven de BBG('s) doorlezen, bijvoorbeeld deze.
waar ik niet uit kom is voor welke chipset ik nou moet gaan, en of jullie misschien andere ideeën hebben.
tevens kom ik in de BBG de 965BE niet tegen...

[ Voor 4% gewijzigd door Vizar op 20-06-2010 22:40 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk dan eens naar de specs van de chipsets. Op basis daarvan kun je bepalen wat je nodig hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Daar komt bij dat een guide een guide is, geen kant-en-klare boodschappenlijst waar je je eigen verstand niet bij hoeft te gebruiken. Er zijn sinds de guide geschreven is vast nieuwe onderdelen op de markt gekomen, maar de afwegingen die je moet maken zijn hetzelfde.

Dat houdt mbt chipsets in dat met de huidige generatie CPUs die integrated geheugencontrollers hebben, de rol van de chipset erg beperkt is als het op performance aankomt. Het verschil tussen chipsets zit vooral op het vlak van features. Als je niet allerlei toeters of bellen nodig hebt, gewoon een chipset kiezen waar goede reviews van zijn en dan het 'kaalste' moederbord nemen met die chipset. Performance gaat identiek zijn aan duurdere borden met halve rollercoasters erop.

Maar goed, dat had je op genoeg andere plekken kunnen lezen. Daarom gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.