Toon posts:

Soort van audio switch voor TV / Computer / Mp3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Omdat ik binnenkort ga verhuizen ben ik mijn inrichting een beetje efficient aan het uitdenken.

Plan:
- TV (Samsung LE37C630/matt of LE37C650/gloss)
- Mijn huidige computer (de kast, en mijn tv is dan het beeldscherm = mediaspeler en tevens radio)
- Mijn huidige Logitech 2.1 (2300) speakerset
- Mp3 speler, alternatief voor de computer als radio
- (netbook)

Vraag: bestaat er een soort van audio switch waarop je output (speakers) kan aansluiten en input (TV/Computer/Mp3 speler) op kan aansluiten en dat je dan met een knopje aangeeft welk geluid je wilt laten doorkomen?

Ik heb erop gezocht maar kwam het niet tegen, misschien hebben jullie tips :)

groet,
Robbert

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 15:19 ]

Verwijderd

een gewone versterker misschien?
een ingangskanaal voor tv, computer en mp3-speler.
en dan gewoon maar je logitechs hangen op een uitgang.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply!

toch een versterker dus? zijn er mensen met ervaringen met een zelfde soort setup? versterker had ik geen rekening mee gehouden in mijn budget maar als het moet dan moet het :)

Verwijderd

Ja hoor heb dezelfde setup bij mij thuis.
versterker met 5 ingangen hier:
iMac, MacbookPro, iPhone/MP3, TV en nog eentje dat (voorlopig!) ongebruikt is.

Had vroeger compleet dezelfde setup als jou (de luidsprekers dus), maar toch maar overgestapt op een setje van Bose.
Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
oh ik zie nu ook het topic hier op het tweakers forum over een Audio Splitter/Switch zoals deze waar naar wordt gelinkt op ebay

als dat werkt op zich een efficiente oplossing... stuk goedkoper dan een versterker. al is het alleen al maar een tijdelijke oplossing

output:
speakers

input:
audio kabeltje van tv naar splitter
audio kabeltje van computer naar splitter

edit: dankje! misschien dat ik voor het kostenplaatje (heel interieur moet ik nog kopen) eerst zo'n splitter ga proberen, en dan over een half jaar een versterker aanschaf. idee? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 16:09 ]

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
Let er op dat de switch waar je nu naar kijkt een _optische_ switch is. Als ik zo naar je opstelling kijk heb je een analoge elektrische switch nodig, waar je de 3,5 mm jackpluggen in stopt.
Het principe blijft wel hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
simonr schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:23:
Let er op dat de switch waar je nu naar kijkt een _optische_ switch is. Als ik zo naar je opstelling kijk heb je een analoge elektrische switch nodig, waar je de 3,5 mm jackpluggen in stopt.
Het principe blijft wel hetzelfde.
je hebt gelijk. het lijkt net of al die switches en splitters op bijvoorbeeld ebay optical zijn. :O

Verwijderd

Topicstarter
zoiets als het 1-na-onderste product op deze pagina misschien? hier: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_102.html

kwaliteitsverlies?

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
zoek op ebay op av switch en je vind denk ik genoeg apparaten die niets kosten ;)

Verwijderd

Topicstarter
ramonlambal schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:57:
zoek op ebay op av switch en je vind denk ik genoeg apparaten die niets kosten ;)
thx, maar volgens mij is dat enkel Scart of zoiets, want dat zijn de resultaten die ik krijg :)

edit: en gefeliciteerd! ;)

edit 2: ik ga dat apparaatje kopen want het doet precies wat ik wil. daarnaast 2x een 3.5mm headphone jack - 3.5mm headphonejack kabel (1 voor PC naar kastje en 1 voor Mp3 speler naar kastje).

Daarnaast heb ik nog een 3.5mm headphone jack - 3.5mm input aansluiting nodig. Maar die kan ik nog niet vinden. Dat is om met de tv te verbinden. 3.5mm naar 2 tulps heb ik wel gevonden, maar ik las dat het andere beter was.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 14:12 ]

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Misschien is het handig als je even aangeeft hoe je de speakers wil aansluiten en wat voor luidsprekers het zijn? Dat maakt het een stuk duidelijker of je een versterker of een schakelkastje nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
gambr0 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:49:
Misschien is het handig als je even aangeeft hoe je de speakers wil aansluiten en wat voor luidsprekers het zijn? Dat maakt het een stuk duidelijker of je een versterker of een schakelkastje nodig hebt.
Staat bovenaan. :)

Het is een Logitech Z-2300 set (zie hier)

Deze sluit ik aan op de Switch door middel van de 3.5mm jack van de Z-2300 in de Output van de Switch te doen. Dan hou ik 3 Inputs over (ook 3.5mm jack aansluitingen). Ik laat dan 3.5mm kabeltjes van TV naar zo'n input van het kastje lopen, van de Computer naar zo'n input, en van eventueel een Mp3 speler naar zo'n input.

De aansluiting op de TV is volgens mij ook gewoon een 3.5mm jack aansluiting, dus dat moet lukken denk ik.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:04:
[...]

thx, maar volgens mij is dat enkel Scart of zoiets, want dat zijn de resultaten die ik krijg :)

edit: en gefeliciteerd! ;)
thnx
Pagina: 1