Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38
Hoi,

Ik heb het gevoel dat Pioneer met zijn nieuwe generatie receiver een beetje heeft bespaard op de licentiekosten. Dit vind ik niet erg, maar toch zit ik met een vraag. Mijn vorige receiver, de VSX-919 had THX neural. De nieuwe VSX-920 heeft nergens een THX-logo meer (hebben ze goed kunnen geheimhouden) aangezien ik dacht dat die er wel op zat. In plaats daarvan heeft de 920 DTS-Neural Surround. Weten jullie misschien wat het verschil hiertussen is? Hieronder zie je beide receivers naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/3811/thxo.jpg

Ik heb het gevoel dat ik bij DTS-neural de achterspeakers niet meer zo hard hoor...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is gewoon dezelfde technologie, alleen is Neural nu eigendom van DTS, dus is het niet langer gekoppeld aan de THX licentie.

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 19-06-2010 22:07 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Hmm, ik kan nergens op het net vinden dat THX is overgenomen door DTS.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
THX is in se ook niet veelzeggend he... Als je er rekening mee houdt dat een Z5500 van logitech ook THX certified is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen THX Ultra II zegt wat (en evt Ultra I). Maar zelfs dan zegt het nog niet veel, ik zou me er niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net of dat logootje waarde toevoegt aan een receiver |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:29:
Niet alleen het logo is weg, er zijn wel meerdere dingen "verslechterd" aan de VSX-920, maar dat kun je teruglezen in het Pioneer-topic. Ook heb ik een review geplaatst van de 920 op Kieskeurig.

Maar bedankt allemaal! Ik zal me er niet druk meer over maken, aangezien ze waarschijnlijk precies hetzelfde doen. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Of er nu wel of geen THX logo op zit maakt niet uit je zult toch echt op je eigen oren moeten vertrouwen.

THX is geen techniek of wat dan ook maar puur een specificatie waar apparatuur aan moet voldoen wil men het logo mogen gebruiken.

Men zal ook wel flink in de buidel moeten tasten om het logo er op te mogen zetten maar dat doet even niet terzake. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 19-06-2010 23:58 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

salimrmaf schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:57:
Ik heb het gevoel dat ik bij DTS-neural de achterspeakers niet meer zo hard hoor...
Mooi voorbeeld hoe de psyche inwerkt op je waarneming :)
Stickertje ontbreekt: dat moet dan wel anders klinken..

Zoals sjaool ook al zegt: Bij THX helpt een sticker overigens weinig, je receiver bepaalt meer een gering onderdeel van je geluidsbeleving. THX is meer een kwaliteitsstandaard voor bioscopen, er is bijvoorbeeld vastgelegd hoeveel achtergrondgeluid er in de zaal mag zijn en dat muren niet parallel aan elkaar mogen lopen.
Zo'n logo is dus pure marketing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
Er zijn meerdere THX certificaten. THX multimedia op een z5500 is natuurlijk niet hetzelfde als voor de bioscopen. En op een receiver is ook weer iets anders, daar zit een stukje processing/filtering bij, het is meer dan enkel een hardware eis. Een goed idee, maar praktisch niet uit te voeren omdat er in de thuismarkt teveel variabelen zijn om controle over te houden. Je hebt het zeker niet nodig.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Even offtopic, hoeveel wil je dan ontvangen voor je oude pioneer versterker, of bewaar je deze 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Niet nodig, prima.
Maar het feit dat deze receiver het logo niet heeft geeft dan wel aan dat deze niet meer voldoet aan de hoge eisen van THX certificering.
Waarschijnlijk doordat er bespaard is op componenten.
Met als logisch gevolg dat de nieuwe receiver zonder THX "minder" klinkt dan de oude met THX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centr1no schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:53:
Niet nodig, prima.
Maar het feit dat deze receiver het logo niet heeft geeft dan wel aan dat deze niet meer voldoet aan de hoge eisen van THX certificering.
Waarschijnlijk doordat er bespaard is op componenten.
Met als logisch gevolg dat de nieuwe receiver zonder THX "minder" klinkt dan de oude met THX.
Er zijn geen hoge eisen aan THX certificering. THX Ultra II heeft hoge eisen (zit je in klasse Parasound), alles wat daaronder zit niet. Misschien voldoet hij wel aan de eisen maar willen ze geen licentie kosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:29:
Zo'n logo zal er niet voor niets opzitten, dus hou je slechte opmerkingen maar voor je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Marketing, is ook een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:38:
[...]
Er zijn geen hoge eisen aan THX certificering. THX Ultra II heeft hoge eisen (zit je in klasse Parasound), alles wat daaronder zit niet. Misschien voldoet hij wel aan de eisen maar willen ze geen licentie kosten betalen.
En van wie heb je die informatie?
Misschien moet je eerst deze eens even lezen:
http://www.thx.com/consum...logy/thx-reference-level/
http://www.thx.com/consum...n-performance-categories/

Het zal ook wel met marketing te maken hebben maar het THX logo zal niet zomaar te koop zijn.
Het lijkt me overigens betere marketing voor een fabrikant van receivers om te zorgen dat het THX logo er wel op zit aangezien er genoeg filmliefhebbers zijn die daar wel degelijk waarde aan hechten.

Het neural logo heeft overigens niets met THX te maken, behalve dan dat ze samen werken om het gebruik ervan te bevorderen.
Het is een encodering. Lees:
http://hubpages.com/hub/NeuralSurround

[ Voor 9% gewijzigd door centr1no op 20-06-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

GaMeOvEr

Is een hork.

centr1no schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:03:
[...]

En van wie heb je die informatie?
Misschien moet je eerst deze eens even lezen:
http://www.thx.com/consum...logy/thx-reference-level/
http://www.thx.com/consum...n-performance-categories/

Het zal ook wel met marketing te maken hebben maar het THX logo zal niet zomaar te koop zijn.
Het lijkt me overigens betere marketing voor een fabrikant van receivers om te zorgen dat het THX logo er wel op zit aangezien er genoeg filmliefhebbers zijn die daar wel degelijk waarde aan hechten.

Het neural logo heeft overigens niets met THX te maken, behalve dan dat ze samen werken om het gebruik ervan te bevorderen.
Het is een encodering. Lees:
http://hubpages.com/hub/NeuralSurround
Onzin. De THX Select classificatie die je het meeste ziet, heeft helemaal niet van die strenge eisen, een beetje receiver in de 600€ klasse voldoet daar makkelijk aan. De vraag is alleen, of je als fabrikant van apparatuur de kosten wilt dragen om je apparaat te laten certificeren en de licentiekosten te betalen, om dat logo'tje op je apparatuur te mogen voeren. Aangezien dat segment erg vol is met concurrentie, kiezen veel fabrikanten ervoor om hun receiver niet 50€ duurder te maken voor een logo, welke specificaties het sowieso wel haalt.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Specs voor instap receivers zijn al onzin. Het belangrijkste is dat het gewoon goed klinkt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

centr1no schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:53:
Niet nodig, prima.
Feit: het logo ontbreekt.
Jouw conclusie: er zal wel bespaard zijn op componenten, de receiver voldoet niet aan de eisen.
Ga jij maar eens een cursus logica doen :P

THX is trouwens ook niet het "walhalla" van geluidsweergave als je het mij vraagt, dus misschien is het wel "logisch" als een receiver juist zonder THX sticker beter klinkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
W8 even jongens. :D De 920 heeft een uitgebreidere MCACC-kalibratie functie dan de 919 dus is mijn verwachting dat ik de 920 een beter geluid kan laten produceren! De hoge tonen stel ik vaak een beetje hoger in. Tot nu toe hoor ik i.i.g. niets "slechts" uit mijn receiver. :)

Gulfstream G650

Pagina: 1