Marantz 6004-5 vs pioneer vsx-1020-K

Pagina: 1
Acties:

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Zozo, toch even een eigen topic opengooien omdat ik er niet goed aan uit geraak... Zoals de titel het al zegt ben ik dus op zoek naar een goede A/V-receiver. Na wat opzoekingswerk te leveren kwam ik bij de marantz SR6004 en de pioneer VSX-1020-K uit. De marantz heb ik al horen spelen en die geeft m.i. best wel een mooi geluidje af, de pio staat nog op het programma om te gaan beluisteren.

Nu had ik graag eens van jullie gehoord wat jullie mening omtrent deze receivers is net als een eventueel waardig alternatief dat ik aan het vergeten ben? Daarnaast zit ik een beetje vast op de keuze sr6004-5. De pioneer heeft reeds hdmi 1.4 dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. De sr6004 komt echter wat te kort op dit vlak en doet het met HDMI 1.3. De winkels waar ik ben gaan luisteren gaven veelal dezelfde raad, zijnde te wachten op de 5. Anderzijds heb ik mijn kuro nog maar enkele maanden geleden aangeschaft, dus direct een nieuwe set kopen zit er ook niet in... Misschien dat hdmi 1.4 ook wel een belangrijkere rol voor randapparatuur gaat spelen en dus best gerespecteerd kan worden?

Wat denken jullie?

Mijn luistergedrag is nota bene 30% film, 25% gaming, 30% muiek, 15% TV (ongeveer :p)

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-01 12:35
Dat ligt natuurlijk ook aan de speakers die je er aan hangt. Het verstandigst is om de apparatuur zelf te gaan beluisteren. Het hebben van een shortlist is dan overigens wel handig. Vind zelf het pioneer geluid redelijk kil, daar zou ik dan warmere speakers bij doen. De Marantz is van zichzelf iets warmer, deze vind ik ook een heel mooi geluid hebben (heb hem zelf ook). Ik heb ze icm de Focal Chorus 716w. Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer opties, zoals Denon (bv de 2310) of Onkyo. Ga zelf luisteren in de winkel!

Hdmi 1.4 zou ik me niet echt druk om gaan maken, tenzij je 3d belangrijk vindt. Maar aangezien je een Kuro hebt en voorlopig die niet gaat vervangen (en terecht) zou ik voor het mooiste geluid gaan.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00
Toen ik mijn marantz verving voor een pioneer werd de klank niet killer. Het bleef eigenlijk gewoon gelijk. Alleen had de pioneer iets minder ruis op de uitgang en meer mogelijkheden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• sparda
Maar welke marantz verving je met welke pioneer? ;) Ook belangrijk op te merken natuurlijk :)

Ik heb over enkele weken een paar luistersessies gepland staan dus dat zou ook al aardig moeten helpen .

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00
Niet deze, maar oudere modellen, pioneer was een 2014i, marantz type weet ik niet meer. Maar persoonlijk zou ik vandaag de dag eigenlijk wel hdmi 1.4 ondersteuning willen, maar ook een pre-out voor alle kanalen. De combinatie van die twee vind je niet op die pioneer en ook niet op die marantz. En andere kleine dingen, zoals een naam geven aan een input, of de sync delay mogelijkheden, upscaling, lfe instellingen wel of niet per input, etc etc. Voor mij persoonlijk allemaal belangrijker dan het merk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• sparda
Goh, echt blindstaren doe ik niet qua merken, maar qua sound lees ik zowat de beste dingen omtrent deze 2, zeker als ik ga kijken naar de prijsklasse (= tot +-700 EUR)

• sparda
Nog eens even bumpen voor meningen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 23:10
Ik zou Denon ook meenemen in je vergelijking. De AVR-2310 past in Nederland niet in je budget, maar in Duitsland kun je hem voor onder die €700 meenemen... Het is aan jou of je dat wilt overwegen. ;)

Je zit dan wel met hetzelfde dilemma als met de Marantz, binnenkort is de AVR-2311 leverbaar, met HDMI 1.4 ondersteuning.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1