8800GTS Artifacts (dood?)

Pagina: 1
Acties:

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een aantal dagen geleden constateerde ik hevige artifacts op m'n pc. Ik heb toen meteen gekeken op m'n TV, het tweede scherm, en hier op waren ook artifacts te zien. Het lag dus aan de videokaart. Ik heb deze toen uit de pc gehaald en schoongemaakt. Er zat heel veel stof in. Verder heb ik de plastic kap er af gelaten, maar dit lijkt me niet uit te maken. Het probleem was verholpen.
Vanmorgen had ik echter weer deze artifacts. Ook valt het beeld in Windows gewoon uit of krijg ik een BSOD. Ik denk dus dat de videokaart dood is, maar het zou ook de voeding kunnen zijn. Ik betwijfel echter dat het de voeding is omdat het gewoon een goede kwaliteit voeding is (Zalman 500W). De voeding is al eens vervangen in deze pc dus hij is niet heel oud. De pc zelf is ongeveer 4 jaar oud, de voeding ongeveer 2.
Toch zou ik graag de mening van anderen hebben over of het toch de voeding zou kunnen zijn, of toch echt de videokaart. Het gaat overigens over een 8800GTS 320MB versie, stock snelheden. De driver weet ik niet uit m'n hoofd, maar de pc heeft pas een format gehad dus die moet redelijk nieuw zijn.

Foto

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Ik denk dat je hier nog wel wat nuttige info kan vinden ;). Het is namelijk een bekend probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door GiantLeap op 19-06-2010 14:25 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 20:48
Heeft het misschien hiermee te maken: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten
Dit gaat weliswaar over GTX kaarten, maar is wellicht toch van toepassing.

[ Voor 0% gewijzigd door Snowmiss op 19-06-2010 14:27 . Reden: typo's ]

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:49
"gewoon" even (10 min) in de oven (200gr) heeft bij mijn 8800gtx ook geholpen.. Succes

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ah dom, ik zocht specifiek op GTS ipv 8800. Dat over ovens heb ik wel eens vaker gelezen. Moet ik dan nog voor verwarmen? :+

// Ligt nu af te koelen. Straks proberen.

Werkt prima! _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Ilya op 19-06-2010 16:05 ]

Verwijderd

Snowmiss schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 14:26:
Dit gaat weliswaar over GTX kaarten, maar is wellicht toch van toepassing.
Nee gaat over alle high-end nVidia kaarten, je ziet nu ook de nieuwe G92 doodgaan (8800GT, 8800GTS 512MB, 9800GT, 9800GTX, enz)

Verwijderd

I had precies hetzelde, zlefde soort artifacts gewoon mn 8800gt weg ge gooit en een 5850 gehaald :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:52:
I had precies hetzelde, zlefde soort artifacts gewoon mn 8800gt weg ge gooit en een 5850 gehaald :)
Zonde, je mocht hem wel naar mij sturen.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Achja, het is toch uitstel van executie.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Gooi je hem gewoon weer in de oven natuurlijk. ;)

Verwijderd

Ik had 2 maanden geleden het zelfde probleem.
oplossing kan zijn...

koeller van je kaart afhalen en ook restanten koelpasta, oven voorverwarmen op 200 graden.
vervolgens leg je de kaart met de gpu omhoog op bakpapier in de oven.

wacht 10 minuten en haal m dan eruit.
leg m op een koelle droge plek om af te koellen.

daarna in je pc en booten maar.

bij mij heeft het geholpen en ik ben nu weer dik 2 maanden aan het gamen met me 8800GTX

EDIT: maak ook ff je koeller schoon tussen de ribben. stof ophoping kan ook artifacts geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 17:03 ]

Pagina: 1